نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
کاش از مربی الغرافه یاد بگیریم/ همه چیز برای بهانه گیری آماده بود اما مربی تیم قطری گردن گرفت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حرف‌های پدرو مارتینس سرمربی الغرافه می‌تواند درسی بزرگ برای مربیان ما باشد.

به گزارش خبرورزشی، همه فوتبالی‌ها در جریان حواشی مربوط به انتخاب ورزشگاه قلعه حسن خان هستند. اتفاقاتی که در روز قبل از بازی افتاد، قطعی برق و از همه مهمتر کیفیت زمین چمن که مورد اعتراض و انتقاد بازیکنان الغرافه و هواداران فوتبال قطر قرار گرفت. در چنین شرایطی مسابقه با تایید AFC  برگزار شد و نماینده کشورمان با سه گل به برتری رسید. حالا ببینید بعد از مسابقه مربی تیم الغرافه چطور صحبت کرد...

پدرو مارتینس پس از شکست ۳ بر صفر الغرافه قطر مقابل استقلال در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا گفت: «قطعاً استقلال شایسته پیروزی بود و تقریباً کل ۹۰ دقیقه بهتر از ما بازی کردند. ما نتوانستیم خودمان را با شرایط زمین تطبیق دهیم و نسبت به دیدار قبلی خوب ریکاوری کنیم. با این حال بهانه‌ای برای شکست نیست و به استقلال بابت بردشان تبریک می‌گویم.»

حتماً همه شما بعد از خواندن این جملات در ذهن خود مشغول مقایسه رفتار این مربی با مربیان وطنی خودمان هستید! مربیانی که بعد از هر شکست، زمین و زمان و عالم و آدم را مقصر می‌دانند و هیچ سهمی برای خود در این شکست قائل نمی‌شوند! ما مربیانی داریم که تیمشان در طول ۹۰ دقیقه حتی از خط نیمه زمین عبور نکرده و تیم حریف بیش از ۱۰ موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده اما بعد از شکست آن هم با نتیجه سنگین، توی چشم بینندگان زل زده و رو به دوربین‌ها می‌گویند: «ما تیم برتر زمین بودیم و حق ما شکست نبود!»

مربیانی داریم که حتی «خورزوخان» را هم مقصر شکست خود معرفی می‌کنند! از چیزهایی که هیچکس ندیده و نشنیده دلیل می‌آورند و متوجه نیستند که با این بهانه تراشی‌ها در حقیقت نقش و اقتدار خود به عنوان سرمربی و همه کاره تیم را زیر سوال می‌برند. چطور می‌شود که همه می‌توانند به مجموعه شما آسیب بزنند و شما هیچ کاری برای دفاع نمی‌توانید بکنید؟ اما متاسفانه این رفتار غلط کماکان ادامه دارد و یکی از دلایل عدم پیشرفت مربیان ما در فوتبال است. شما تا زمانی که اشتباهات خود را قبول نکنید، به دنبال رفع آن نمی‌روید.

ای کاش مربیان جوان ما -که همه امیدواریم طلسم لژیونر شدن را شکسته و روزی به هدایت تیم‌های بزرگ اروپایی برسند- در کنار افزایش دانش فنی و مرور تاکتیک‌ها و آنالیز تمرینات، به رفتارهای مربیان حرفه‌ای در کنفرانس‌های قبل و بعد بازی هم نگاه کنند و از آنها یاد بگیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • شهروز IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    قلعه رو می‌بردید قلعه‌حسن‌خان تا یاد بگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی