نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
به استقبال الاهلی – پرسپولیس؛ آغاز شش‌گانه ایران و عربستان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیگ نخبگان آسیا دوشنبه شب برای پرسپولیس در شهر جده و دوئل با الاهلی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس نیز همزمان با استقلال اولین مسابقه خود در لیگ نخبگان آسیا را تجربه خواهد کرد. پس از سال‌ها دوباره دو تیم بزرگ و پرطرفدار پایتخت در آسیا پرچمدار دفاع از اعتبار فوتبال ایران خواهند بود، استقلال در تهران و پرسپولیس در جده عربستان...

هر چقدر در بازی استقلال نگران شرایط میزبانی و ورزشگاه قلعه حسن خان هستیم، پرسپولیس شانس آورده که از لحاظ زمین بازی مشکلی نخواهد داشت! عربستانی‌ها سوای از قوانین، رسم مهمان نوازی را هم به جا آورده به پرسپولیس امکان استفاده بیشتر از ورزشگاه را داده‌اند.

اما خود این مسابقه استرس و هیجانات بسیار زیادی دارد. سال‌ها نمایندگان ایران و عربستان به دلیل مشکلات سیاسی بین دو کشور در زمین کشور ثالث و بی‌طرف به مصاف هم می‌رفتند. کیست که از پیشینه رقابت این دو غول غرب آسیا خبر نداشته باشد؟

دیدارهای ایران و عربستان چه در سطح ملی و چه باشگاهی، همیشه بسیار حساس و مهم بوده و حالا که دو کشور دوباره در خاک خود می‌توانند با هم بازی کنند، اهمیت این دیدارها چند برابر شده است. به همه این‌ها اضافه کنید برگزاری لیگ نخبگان آسیا برای اولین بار با فرمت و شکل جدید، هر کاری در اولین قدم و اولین تجربه شرایط ویژه‌ای دارد...

با قواعد جدید دو بزرگ تهرانی به عنوان نماینده ایران ۶ بار باید مقابل رقبای عربستانی قرار بگیرند. استقلال و پرسپولیس ۴ بار باید در عربستان به میدان بروند و این دوئل جذاب ۶ گانه با مسابقه دوشنبه پرسپولیس برابر الاهلی آغاز می‌شود.

تیم‌های عربستانی طی سال‌های اخیر با صید ستاره‌های بزرگ جهان، سرمایه‌گذاری وسیعی برای کسب عناوین قاره‌ای انجام داده‌اند. از این نظر اگرچه الاهلی به پای النصر و الهلال -با جذب رونالدو و نیمار- نمی‌رسد، اما همین که روبرتو فیرمینیو ستاره سابق لیورپول به عنوان کاپیتان الاهلی در کنفرانس قبل از بازی می‌نشیند، مشخص می‌کند که پرسپولیس با چه تیمی بازی دارد!

پرسپولیس که در لیگ برتر با گاریدو شروع متوسطی داشت با خریدهای تازه امیدهای زیادی به ترمیم تیم خود ایجاد کرده است. قطعاً سعید مهری و لوکاس ژوائو آنگولایی به ترکیب اصلی این بازی نمی‌رسند اما آنها همراه تیم به جده سفر کرده‌اند. پرسپولیس در خانه حریف کار سختی برای کسب پیروزی دارد اما علی علیپور را به عنوان یادگار آخرین برد مقابل این تیم در آسیا به همراه دارد.

تیمی که با پیروزی مقابل فولاد به تعطیلات قبل از فیفادی رفت، حالا پس از چند روز دوباره گام به میدان خواهد گذاشت و با یک پیروزی یا مساوی امیدوار کننده می ‌تواند قدم اول را در مهم‌ترین میدان آسیایی محکم بردارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ! IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    داور نبردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی