نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
ریکاردو کالافیوری
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ریکاردو کالافیوری به خاطر بازی‌های درخشانش با پائولو مالدینی مقایسه می‌شود و آرسنال امیدوار است که او را به زودی به ورزشگاه امارات بیاورد.

ریکاردو کالافیوری که مدتی به دلیل مصدومیت از میادین دور مانده بود، مورد توجه آرسنالی‌ها قرار گرفته و گزارش‌ها حاکی از آن است که توپچی‌ها با مدافع ایتالیایی به توافق رسیده‌اند و به زودی این قرارداد امضا می‌شود.

کالافیوری در فصل گذشته درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و به لطف بازی‌های جذابش با پائولو مالدینی، اسطوره میلان مقایسه می‌شود. با این حال، دوران حرفه‌ای او می‌توانست قبل از شروع به پایان برسد، زیرا دچار آسیب‌دیدگی شدیدی از ناحیه زانو شد و بعد از جراحی به مدت ۳۴۷ روز از میادین دور ماند.

این هافبک میانی قبل از اینکه حرفه‌اش را در بازل و سپس بولونیا بازسازی کند، از تیم رمِ ژوزه مورینیو طرد شد.

ریکاردو کالافیوری

نبرد برای نجات

کالافیوری فقط ۱۶ سال داشت و اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با رم امضا کرده بود که به او گفته شد که ممکن است کارش در همینجا به پایان رسیده باشد. در بازی لیگ جوانان یوفا مقابل ویکتوریا پلزن بود که با یک تکل کوبنده از واسلاو سوبودا روبرو شد و پایش اندازه ۳ برابر حد معمول ورم کرد و پزشکان را به وحشت و حیرت واداشت. تمام رباط‌ها و مینیسک و مفاصل او پاره شده بودند، به طوری که کارشناس رسانه‌ای به کوریره دلو اسپورت گفت: «چیزی شبیه به این معمولا فقط در تصادفات موتور کراس سوارها دیده می‌شود، نه در فوتبال. چنین مصدومیتی هر ده سال یکبار اتفاق می‌افتد.»

تیم از وضعیت اسفناک این جوان باخبر شد و ادین ژکو گل خود را در بازی لیگ قهرمانان مقابل پلزن با بالا بردن پیراهنش به او تقدیم کرد. روز بعد کالافیوری قول داد که برای حرفه خود بجنگد.

او در اینستاگرام نوشت: «این بار نه برای مسابقه‌ای تعیین‌کننده، نه برای فینال... مهم‌ترین نبرد زندگی‌ام پیش روی من است و نمی‌توانم عقب‌نشینی کنم. زمان آن رسیده است که این پسر کوچک تبدیل به مرد شود. مصدومیت بد زانو من را برای مدت طولانی دور نگه می‌دارد و از زمین بازی دور می‌کند، اما میل به بازگشت، قوی‌تر از قبل، هر روز بیشتر می‌شود. برای چندمین بار با چالش بسیار سختی روبرو می‌شوم، اما مثل همیشه برنده خواهم شد!!!»

ریکاردو کالافیوری

جراح مورد اعتماد

کالافیوری یک سر و گردن بالاتر از همسالان خود بود و بلافاصله توسط سوپر ایجنت فقید مینو رایولا شناسایی شد. و رایولا بلافاصله برای مشتری مصدوم خود از جراح مشهور آمریکایی «فردی فو» وقت گرفت. فو که در سال ۲۰۲۱ درگذشت، بیش از ۲۰۰۰۰ عمل جراحی زانو انجام داد و یک سال قبل از جراحی کالافیوری، پارگی رباط صلیبی زلاتان ایبراهیموویچ را ترمیم کرده بود. هنگامی که فو درگذشت، اسطوره سوئدی تصویری از خودش در کنار او را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و زیر عکس نوشت: «فردی فو به من فرصتی دوباره در حرفه‌ام داد. به خاطر اوست که هنوز در اوج هستم. من همه چیز را مدیون او هستم. متشکرم فردی فو. روحت شاد.»

همین را می‌توان در مورد کالافیوری نیز گفت.

هر آنچه باید در مورد ریکاردو کالافیوری بدانید؛ مالدینی جدید ظهور کرده است/ از مصدومیت وحشتناک تا نبرد برای نجات حرفه و رسیدن به لیگ برتر

تقریبا یک سال بعد...

پس از ۱۱ ماه دوری، کالافیوری در شروع فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ به تیم زیر ۱۹ سال رم بازگشت و سرانجام در آگوست همان فصل فرصت پیدا کرد تا اولین بازی خود را برای تیم اصلی پائولو فونسکا انجام دهد. در بازی مقابل یوونتوس صاحب یک پنالتی شد و یک گلش هم مردود اعلام شد. اما فونسکا سعی کرد هیاهو را کمرنگ کند.

سرمربی پرتغالی گفت: «اینکه به یکباره با او طوری رفتار شود که انگار بهترین بازیکن جهان است کمکی به او نمی‌کند. اما ما اطمینان داریم که او آینده خوبی خواهد داشت.»

در تابستان ۲۰۲۱ فونسکا از باشگاه جدا شد و مورینیو جایگزین او شد. تصویری از آقای خاص که در حال موشکافی کالافیوری در تمرین است در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. ژوزه از او خوشش نیامد و در عرض سه ماه به جنوا قرض داده شد.

بازسازی حرفه

قرار بود کالافیوری مانند فرانچسکو توتی و دانیله دروسی به اسطوره باشگاه تبدیل شود. مورینیو که تحت تأثیر قرار نگرفته بود، در پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ او را به بازل فروخت که تنها ۲.۲ میلیون پوند برای غول‌های سوئیسی هزینه داشت. دروسی که اکنون سرمربی رم است اخیرا اعتراف کرد که تصمیم به جدایی از او واقعا قابل هضم نیست.

انتقال به سوئیس برای پیشرفت کالافیوری بسیار مهم بود. او قبل از یورو به خبرنگاران گفت: «من کمی زیر نظر مورینیو در رم بازی کردم، اما می‌خواستم بیشتر بازی کنم، بنابراین به جنوا رفتم ولی اوضاع خوب پیش نرفت. آنجا هم برای من فضایی وجود نداشت، بنابراین به بازل رفتم. در ابتدا خیلی راضی نبودم. تقریباً مجبور بودم برای بازی در تیم اصلی به آنجا بروم اما بلافاصله نظرم تغییر کرد. آنها همه چیزهایی را که یک بازیکن جوان برای پیشرفت نیاز دارد در اختیار داشتند. من برای اولین بار ۳۰ بازی انجام دادم و این موضوع به رشد من خیلی کمک کرد.»

کالافیوری در پست دفاع میانی بازل مورد استفاده قرار گرفت و نظر تیاگو موتا، سرمربی وقت بولونیا، را به خود جلب کرد.

ریکاردو کالافیوری

بازگشت به ایتالیا

پس از تنها یک فصل حضور در بازل، کالافیوری به ایتالیا بازگشت تا با مبلغ تنها ۳.۴ میلیون پوند برای بولونیا بازی کند. طبق گزارش‌ها، بند آزادسازی ۵۰ درصدی از فروش در این قرارداد گنجانده شده که گفته می‌شود همین موضوع برای توپچی‌ها کمی مشکل‌ساز شده است.

موتا متقاعد شده بود که کالافیوری با توجه به انعطاف‌پذیری‌اش برای بازی در دفاع چپ و در قلب دفاع، می‌تواند در ترکیب مورد علاقه‌اش ۳-۳-۴ پیشرفت کند، و همچنین می‌خواست به او اجازه دهد تا به وسط زمین برود و به جلو حمله کند، درست مانند کاری که در دقیقه ۹۸ ایتالیا مقابل کرواسی در یورو ۲۰۲۴ انجام داد و پاس گل داد. فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برای کالافیوری درخشان بود و به بولونیا کمک کرد تا در جایگاه پنجم قرار گیرد و به لیگ قهرمانان راه یابد.

هم‌تیمی‌اش ریکاردو اورسولینی او را با مالدینی مقایسه کرد، در حالی که فابریتزیو راوانلی، اسطوره برجسته ایتالیایی، از پپ گواردیولا خواست تا او را به عنوان جانشین بلندمدت جان استونز به خدمت بگیرد.

به نظر می‌رسد آرسنال گوی سبقت را از رقبا دزدیده و به زودی این ستاره را به تیم خود خواهد آورد. اگر توافق حاصل شود، باید خود را برای دویدن‌های هولناک او از پشت خط دفاع در امارات آماده کنیم؛ برای درخشش مردی که تصور می‌شد دیگر هرگز قادر به دویدن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: کدام ستاره‌های فوتبال با مینو رایولا کار می‌کردند؟/ از زلاتان و پوگبا تا ستاره نوظهور/ تصاویر جالب از رفاقت مینو با فوتبالیست‌ها

ریکاردو کالافیوری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناهید IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    من رو یاد نستا میندازه
  • رسول IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    هیچکس با مالدینی قابل مقایسه نیست
  • ایتال IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    لططططططططفا هیچکس رو مالدینی کبیر مقایسه نکید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی