نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
درس بزرگ آلمان - اسپانیا؛ دیگر زور تجربه به جوانی نمی‌رسد/ مسیری که حشمت مهاجرانی ۵۰ سال پیش رفت!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اسپانیا فینال زودرس یورو را از میزبان برد و حالا در آستانه یک افتخار تاریخی است.

به گزارش خبرورزشی، از همان زمان که مشخص شد آلمان و اسپانیا بازی اول مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ ر آلمان را برگزار می‌کنند، تمام کارشناسان و فوتبال دوستان از این مسابقه با عنوان فینال زودرس یاد کردند. هنوز هم بسیاری در پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها برنده این مسابقه را فاتح جام می‌دانند.

اگر یکی از این دو تیم قهرمان می‌شد، در هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا یک اتفاق تاریخی می‌افتاد. در ۱۶ دوره عمر این تورنمنت آلمان و اسپانیا هر کدام با سه قهرمانی رکورددار بودند و حالا اسپانیا این فرصت را دارد که با کسب چهارمین جام به تنهایی پرافتخارترین تیم قاره سبز باشد. اما اگر از اعداد و رکوردها و تاریخ بگذریم، این بازی به لحاظ فنی و برای عصر و نسل امروز درس‌های بسیاری داشت. شاید بتوان مهم‌ترین درس آن را در یک جمله خلاصه چنین بیان کرد؛ پیروزی جوانی بر تجربه!

اسپانیا تنها تیم این تورنمنت است که هر چهار مسابقه خود را برده و لامین یامال ستاره ۱۶ ساله این تیم حالا گران‌ترین استعداد فوتبال دنیا است. نوجوانی که تصاویر درس خواندن او در اردوی اسپانیا سوژه رسانه‌ها شد و یک قانون کشور آلمان که نوجوان زیر ۱۸ سال بعد از ساعت ۸ شب نباید کار کند، سوژه تمام دنیا بود! در دنیای امروز فوتبال بازیکن ۲۰ ساله تجربه ۳۰-۴۰ بازی ملی دارد. اسپانیا با آن غنای فوتبال، لوئیس دلافونته را بعد از ۵ سال هدایت تیم جوانان به تیم بزرگسالان می‌آورد و او هم همان اسکلت را با خود بالا آورده و ببینید که با بچه‌های خودش چه غوغایی می‌کند. همان کاری که فوتبال ایران با حشمت مهاجرانی در دهه ۵۰ شمسی کرد.

تصاویر سر پایین لوکا مودریچ با تیم ملی کرواسی و تونی کروس با تیم ملی آلمان در کنار همبازیان آنها در رئال با پیراهن لاروخا، هشدار بزرگی برای همه دنیاست. اینکه فوتبال مال جوانان است و با جبر زمانه و طبیعت نمی‌توان جنگید. اینکه بزرگترین ستاره و نامدارترین فوتبالیست هم که باشی، وقتی به بازیکنان جوان برمی‌خوری توانایی رقابت با آنها را نداری...

اسپانیا آلمان را برد و از اول بازی هم مشخص بود که می‌برد. هرچه به دقایق آخر بازی نزدیک‌تر می‌شدیم قوای جسمانی آلمان تحلیل می‌رفت و طراوت و شادابی اسپانیا بیشتر نمایان می‌شد. این قانون فوتبال است که در یورو بار دیگر یادآوری شد.

و حالا ببینید که فوتبال ما تا کی و تا کجا می‌خواهد با طبیعت و قوانین فوتبال بجنگد! بازیکن ۲۵ ساله را تازه در لیگ برتر بازی دهد و بازی دادن بازیکن ۳۰ ساله در تیم ملی را جوانگرایی بنامد و البته که ارقام چند ده میلیاردی به بازیکنان بالای ۳۵ سال بپردازد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میلاد IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    مثل همیشه فرانسه درس بزرگی هم واسه اسپانیا میده همه شانسی آلمانو بردن فرانسه سروره همشونه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی