نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟
جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
۰ |
۰
کلوب| بازی‌های خواب‌آور انگلیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با پایان دور گروهی یورو ۲۰۲۴ هشت تیم با جام خداحافظی و شانزده تیم برتر برای فتح جام می جنگند.

در جام هفدهم اتفاقات بسیار جالب و غیر منتظره ای نظر اهالی فوتبال را به خود جلب کرد. یکی از همان اتفاق‌های نادر بحث کم گل بودن گروه C رقابت‌ها بود. از این گروه انگلیس و دانمارک و اسلوونی به مرحله حذفی صعود کردند، اما تنها هفت گل در دیدارهای این گروه رویید.

در شش دیدار برگزار شده میان صربستان، انگلیس، دانمارک و اسلوونی فقط هفت گل رد و بدل شد و دیدارهای این گروه در کنار گروه آلمان، اوکراین، لهستان و ایرلند شمالی در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶ به کم گل ترین بازی‌های یک گروه در تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شد.

از تیم‌های صربستان و اسلوونی و البته دانمارک انتظاری جز این نمی رفت که بتوانند با چنین عملکردی راه صعود خود را به دور بعدی هموار سازند اما قضیه انگلیس با سایر تیم‌های گروه فرق می کند و بر خلاف تصور، توقع از سه شیرها زیاد و حتی فراتر از واژه «زیاد» بود.

با وجود اینکه انگلیس رفته رفته و بازی به بازی جلو رفت و اوضاع کمی برای آنها بهتر شد اما همچنان نوک پیکان نقدها به سوی ساوتگیت و شاگردانش پابرجا باقی مانده و بعید است که به این زودی‌ها انتقادها از سایه تیم ساوتگیت رخت بربندد و کنار برود.

عکس‌ها و برخی فیلم‌هایی که در فضای مجازی از وضعیت تماشاگران انگلیس دست به دست می شود، نشان می‌دهد اوضاع اصلا بر وفق مراد سه شیرها نیست. حداقل که در حیطه طرفداری و از حیث تماشاگری، انگلیس فعلاً قافیه را بدجوری باخته است.

شاید تنها چیزی که عاید هواداران انگلیس از مشاهده بازی تیم‌شان شود، خواب است. در واقع آن چیزی که بیشتر در بازی‌های انگلیس به چشم می خورد، خواب‌هایی هستند که همچون مسکن عمل می کنند و رهایی بخش از تماشای سبک بازی کسل کننده و خسته کننده سه شیرها!

هرچند که برخی کارشناسان معتقدند انگلیس تنها تیم مدعی کسل کننده جام نیست و شاید بتوان فرانسه و ایتالیا را در زمره این لیست قرار داد. تیم‌هایی که از لحاظ فنی خوب بازی نمی کنند و اصلا در قواره یک مدعی نیستند.

ناگفته نماند که مطبوعات انگلیس تأثیر بسزا و غیر مستقیمی در عملکرد فوتبالیست‌های کشورشان دارند و به نوعی افکار و عقاید عمومی را جهت می دهند. در فضای رسانه ای انگلیس هیچ خبر و اتفاقی اعم از بی اهمیت ترین و ریز ترین جزئیات فوتبال از چشم آنها به دور نمی ماند و همه اخبار به طور مفصل پوشش داده می شوند و چه بسا که امکان دارد بعضی مسائل، از سوی آنها اغراق آمیز جلوه پیدا کند.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی