جود، ناکامی انگلیس را قیچی کرد!/ غرش شیرها در گلزن‌کرشن؛ انگلیس به جام برگشت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در دومین شب از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، انگلیس مقابل اسلواکی پیروز شد، در حالی که تا یک‌قدمی کابوس حذف رفته بود.

ورزشگاه آرنا آف شالکه شهر گلزن‌کرشن میزبان دیدار دیگری از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ بین انگلیس و اسلواکی بود، دیداری که با نتیجه ۲-۱ به سود سه‌شیرها خاتمه پیدا کرد.

این بازی پرهیجان شروع شد و اسلواک‌ها در ابتدای بازی موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. پس از این که انگلیس برای دقایقی پیش کشید، برخلاف جریان بازی، ایوان شرانز توپ را در دقیقه ۲۶ به گوشه دروازه جردن پیکفورد فرستاد تا فالکون‌ها پیش بیفتند. انگلیس که نسبت به مرحله گروهی مشخصاً تیم بهتری نشده بود، در نیمه اول نتوانست تهدیدی برای دروازه اسلواکی باشد و با همان شکست یک گله به رختکن رفت.

انگلیس نیمه دوم را توپ پُر شروع کرد و در دقیقه ۵۰ هم توسط فیل فودن به گل رسید، اما این گل را VAR رد کرد و آفساید اعلام شد. پس از فشار حدود ۲۰ دقیقه‌ای انگلیس که برای گلزنی کافی نبود، اسلواکی تلاش کرد بازی را اداره کند تا تک‌گل برتری حفظ شود. در دقیقه ۷۸ هری کین با ضربه سر در آستانه گلزنی بود که توپ او هم از کنار دروازه بیرون رفت. بهترین موقعیت سه‌شیرها شوت دقیقه ۸۱ دکلان رایس بود که به تیر دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت. در حالی که هواداران انگلیس بازی را ناامیدانه دنبال می‌کردند، در دقیقه ۵+۹۰ جود بلینگام که نمایش خوبی هم در این بازی نداشت، با ضربه قیچی برگردان گل تساوی را به ثمر رساند.

در وقت‌های اضافه هم انگلیس با گل شروع کرد و هری کین در دقیقه ۹۱ با ضربه سر سه‌شیرها را پیش انداخت. در ادامه به تدریج اسلواکی پیش کشید تا از شکست فرار کند، اما این اتفاق رخ نداد تا فالکون‌ها حذف دردناکی از رقابت‌های یورو را تجربه کنند.

در نهایت انگلیس که دوره قبل تا فینال یورو پیش رفته بود، به‌سختی از سد اسلواکی گذشت تا در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف سوئیس شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی