نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
دروازه‌بان پرسپولیس برای قرارداد با استقلال اسپانسر داشت/ کمک ۵۰ میلیاردی یک شرکت هواپیمایی برای استقلالی شدن بیرانوند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس تابستان سال گذشته سوژه شماره یک نقل و انتقالات کشور بود و به طور جدی با استقلالی‌ها هم مذاکره کرد.

دعوای حجت کریمی و علیرضا بیرانوند حسابی بالا گرفته است. از یکسو مدیر عامل اسبق استقلال مدعی شده اگر حقایق جلسه اش با بیرانوند را بگوید دروازه بان پرسپولیس نمی تواند سر بلند کند و از سوی دیگر علیرضا بیرانوند از حجت کریمی شکایت کرده که این کار شکایت متقابل کریمی را به همراه داشته است اما واقعا میان این دو در آن مذاکره نافرجام چه گذشته است؟

تابستان پارسال وقتی خبر آمد که علیرضا بیرانوند قراردادش را فسخ کرده، کمتر کسی باور می‌کرد که او برای مذاکره با تیم‌های دیگر اقدام کند و اغلب هواداران پرسپولیس بر این باور بودند که این یک حرکت سیاستمدارانه از طرف سنگربان ملی پوش پرسپولیس است تا شرایط بهتری برای خود در جمع قرمز پوشان به لحاظ مالی ایجاد کند ولی وقتی خبر مذاکره او با استقلال رسانه‌ای شد، داستان سر و شکل دیگری به خود گرفت و مدیران وقت باشگاه استقلال نیز بر خلاف عرف رایج در فوتبال ایران قاطعانه اعلام کردند این اتفاق رخ داده و به جای تکذیب، از در تایید وارد شدند. اگرچه در نهایت بیرانوند از پرسپولیس جدا نشد و پیراهن استقلال را بر تن نکرد ولی کاملا مشخص بود پس پرده اتفاقات خاصی رخ داده است. 

اسپانسر ۵۰ میلیاردی

بیرانوند با استقلالی‌ها در تابستان سال ۱۴۰۲ وارد مذاکره شد و این گفتگو در منزل یکی از مدیران وقت آبی‌پوشان صورت گرفت. کاملا مشخص بود اگر استقلال بخواهد سنگربان اول پرسپولیس و تیم ملی را به خدمت بگیرد باید رقمی بپردازد که بیرانوند را وسوسه کند تمام تبعات ناشی از چنین نقل و انتقالی را به جان بخرد. استقلال رقمی را به بیرانوند پیشنهاد کرد که مورد تایید او قرار نگرفت چون تاکید داشت این پول  را می‌تواند از پرسپولیس هم بگیرد و احتیاجی نیست چنین دردسر بزرگی را بابت این رقم به جان بخرد. دقیقاً از همین جا بود که یک فرد جدید پایش به ماجرای انتقال دروازه‌بان پرسپولیس باز شد. این شخص که مالک یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی در کشور محسوب می‌شود و علاقه فراوانی هم به استقلال دارد، در نشست مذکور حضور داشت. گفته می شود بیرانوند این شخص را به عنوان اسپانسر با خود به جلسه آورده بود و اسپانسر اختصاصی دروازه بان شماره یک تیم ملی صراحتاً مدعی شد اگر بیرانوند استقلالی شود، فارغ از هر رقمی که باشگاه به او بپردازد، ۵۰ میلیارد تومان نیز شخصاً روی قرارداد دروازه‌بان پرسپولیس می‌گذارد و آن را به اصل مبلغ قرارداد اضافه می کند!

آن طور که دلش می خواست...

بر اساس قوانین، دریافت پول از هواداران متمول ممنوع است و همین مسئله فصل قبل سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت اما از قرار معلوم اگر علیرضا بیرانوند برای آبی پوش شدن چراغ سبز را روشن می‌کرد، استقلال راهکار ویژه‌ای نیز برای حل مشکل قانونی داستان مذکور مد نظر قرار می داد. اگر بیرانوند استقلالی می‌شد، آرم شرکت هواپیمایی که رئیس آن۵۰ میلیارد تومان روی قرارداد این دروازه‌بان می‌گذاشت، بر روی پیراهن بیرانوند نقش می‌بست و حکم یکی از حامیان مالی باشگاه را پیدا می‌کرد که دلش می‌خواهد به صورت اختصاصی فقط روی لباس دروازه‌بان تیم سرمایه‌گذاری کند. البته چنین اتفاقی در استقلال بی‌سابقه نیست و اوایل دهه ۹۰ برای مقطعی مهدی رحمتی هم چنین آپشنی در قراردادش داشت و این اجازه را یافته بود تا برای لباس خود اسپانسر بگیرد و قسمتی از مبلغ قرارداد مذکور را مستقیم بردارد. با همه این تفاسیر اما علیرضا بیرانوند در نهایت حاضر نشد به استقلال بیاید و قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد تا طرح مذکور جنبه عملی به خود نگیرد.

بیشتر بخوانید: متن شکایت مدیرعامل پیشین استقلال از دروازه‌بان پرسپولیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۳
  • ناشناس IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    همین یعنی دور زدن قانون
  • ع ق GB ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    همه ش بازی بود برای بدنامتر کردن دوستان شلوغکار اول فصل یک تو دهنی آخرین لحظه های لیگ. سوختن دیگ و ته دیک
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    کیسه فوق تخصص توطئه و تبانی و زیر آب زنی هست
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    کیسه فوق تخصص توطئه و تبانی و زیر آب زنی هست
  • کریم IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    اول خود کریمی باید محاکمه شود . اگه پول داشتید چرا پول استراماچونی رو پرداخت نکردید تا تیم از آسیا حذف نشود!!!! جناب کریمی خود شما هم میدانستید که بیرانوند استقلال بیا نیست فقط دوتا هدف رو دنبال می‌کرد اول سرگرم کردن شما در فصل نقل وانتقالات که زمان ازدست رفت دوم هم بازار گرمی و صد البته که جنابعالی وامثال شما فقط میخواهید دیده شوید همین. اسپانسر هواپیمایی ۵۰ میلیارد تومان؟؟؟ لطفا کمتر با شعور هوادار بازی کنید در آن وقت هیچ شرکتی حاضر نبود با استقلال قرارداد تبلیغاتی ببند که تهش یه موبایل فروش تو شمال باشما قرارداد بست اونم کلاهبردار ازآب دراومد. فقط هزار افسوس تو این اوضاع اقتصادی این پولها اینطور حیف ومیل میشه.
  • مسعود IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    اگه تیم استقلال کلا منهدم شود پایین برود مطمئن باشید فوتبال ایران دیگه حاشیه نخواهد داشت
    • مسلم IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      دقیقا، چون کسی نیست جلو فساد لنگو بگیره
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    بیرانوند هر پرسپولیسی را ۳۳۰۰ تومان فروخت ۳۰ میلیون هوادار را فروخت به ۱۰۰ میلیارد هر هوادار ۳۳۰۰تومان یعنی قیمت هر لنگ ۳۳۰۰
    • خودم IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      نه دیگه نفروخت. اگه اومده بود استقلال حرفت درست میشد.در عوض استقلال رو خراب کرد با این کارش تازه خودتم قبول داری پرسپولیس ۳۰ میلیون هوادار داره
    • کحکوم IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      قربونت دهنت بعدش بیرانونداینقدر ارزش داشت والا نداشت
  • عشق IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    خدارو شکر ♥️ نرفت
  • پرسپولیس IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    همه دیدید که بیرانوند حاضر نشد به استقلال بره به خاطر چندر غاز پول آقای جواد نکونام خیلی خوب روت کم شد دم بیرانوند گرم که اینطوری روتو کم کرد جواد نکونام و تمام استقلالی ها به دنبال این هستند که پرسپولیس را از بپاشند ولی هیچ‌ وقت موفق نیستند
  • احسان IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    حسینی که انصافا خیلی ازبیرانوند بهتراست خیلی ها ميدونند ولی روبزرگواریشون نمیزارن
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
      کی گفته اگه حسینی بهتر از بیرانود بود الان استقلال جام رو برده بود بالا ولی پرسپولیس برد و طرفداراش رو خوشحال کرد
  • کیارش IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    حسینی که دروازه بان خوبیه براچی باید استقلال بیرانوند و بخره
  • Ali FR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    با وجود اینکه پرسپولیسی هستم دیگر بیرانوند برای ما محبوبیت ندارد ای کاش از الان تیم به فکر یک دروازبان دیگر باشد
  • عادل غریبی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    بیرانوند اگر خوب بود خب تو همون خارج نتیجه می‌گرفت این بشر نه جوانیش مالی بود نه پیریش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی