تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال ایران در حالی مقابل هنگ کنگ پیروز شد که قلعه نویی نه تنها از کیفیت بازی ملی پوشان رضایت داشت، بلکه عملکرد تیم حریف را هم تحسین کرد.

بازی ایران و هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آنقدرها که شایسته بود، مورد نقد و بررسی قرار نگرفت. به نظر می رسد در حال حاضر به دلیل حضور رقیبان کم نام و نشان آسیایی، این بازی ها جلب توجه چندانی نمی کند و فوتبالی ها در انتظار بازی های مهمتر و حساس تر در مرحله بعد هستند.

هنگ کنگ همان تیمی است که در جام ملت های آسیا مقابل ایران بازی خوبی به نمایش گذاشت و بازنده ای سربلند بود. این بار هم در یک بازی خانگی، حریفی دست و پابسته قلمداد نشد و ۲ بار دروازه ایران را باز کرد.

ضعف خط دفاع، معدود چهره های جوان اضافه شده به ترکیب اولیه تیم ملی که اسکلت همیشگی را دستخوش تغییرات عجیب نکرد، قضاوت خوب داور برای ایران که از اعلام پنالتی ها بی تفاوت نمی گذشت و... دستاوردهای ما در این بازی بودند اما اظهارنظر سرمربی تیم پس از پایان بازی، طبعا راه ها را برای نقد تیم ملی بست.

امیر قلعه نویی از کیفیت فوتبال تیم ملی بسیار رضایت داشت و در نتیجه، هر حرف و سخنی جز آنچه در ذهن او می گذرد، قدر مسلم با استقبال مواجه نخواهد شد. او حتی از پیشرفت فوتبال هنگ کنگ نیز شگفت زده شده بود اما اگر بخواهیم درباره پیشرفت تیم خودمان بحث کنیم، نمی دانیم به چه نتایجی خواهیم رسید؛ آیا در این زمینه هم در فوتبال آسیا، قله ها را فتح کرده ایم؟

به نظر می رسد در این شرایط بهتر است مقل قلعه نویی از تیم ملی رضایت کامل و کافی داشته باشیم؛ حتی اگر عملکرد تیم را در خط دفاع، سرگردانی خط میانی و بلاتکلیفی در فاز هجومی را نمی پسندیم، خودمان را جای سرمربی تیم ملی فرض کنیم و بگوییم وقتی او از همه چیز رضایت دارد، ما در چه جایگاهی قرار داریم که اظهار نارضایتی یا نگرانی کنیم؟

بیشتر بخوانید: قلعه‌نویی:۶ گل یعنی بازی زیبایی بود؛ من راضی‌ام!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • ج US ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    این بازیکنان وکادر فنی امتحانشان را پس دادند که در بازیهای بزرگ فرقی نمیکند تیم در سطح 2 اسیا باشه. یا یک و. مردم امیدی نباید. داشته باشند. به این مجموعه
    • نگار UA ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      بله درست میفرمایید، این تیم اصل قوی نیست و انرژی مثبتی به بیننده نمیده و اصلا الهام بخش نیست، انگار بزور آوردنشون رفع تکلیفی یه بازی بکنن و دور هم جمع بشن یه دورهمی به میزبانی قلعه‌نویی بگیرن، همین!
  • سامان IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    آرتین زهرابی گرامی ،یک نگاه به سبک بازی تیمهای لیگ بنداز . مربی ایرانی همینه مشکل از شماست که ازش انتظار کار فنی و تیمی روز دنیا رو دارید . مثل این میمونه که از بچه کلاس سوم دبستان انتظار داشته باشید به اندازه یک مهندس ریاضی و فیزیک بلد باشه
    • ... IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      چشم ها رو میبندد و حرف خودشان را میزنند . من نه از قعله نویی دفاع میکنم نه توهین میکنم . ولب هنین سرمربی ایرانی ژاپنو برد . کیروش که خارجز بود ابرومونم برد
  • استقلالی سربلند تاج قهرمان دوستاره IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    قلعه نویی اگر اصول اولیه فوتبال بلد بود هیچ وقت شجاع ۳۵ ساله و بی صلابت رو کنار حزباوی خام و بی تجربه نمی‌گذاشت..دوتا گل واقعا مسخره خوردیم ..محمد قربانی کجای فوتبال ایران بوده؟مثلا اومده پدیده رو کنه☹️..چرا تیم ملی هنوز نمیتونه یه بازی ترکیبی و یه ضرب دو ضرب مدرن انجام بده جناب ژنرال؟ آخه ملی که جای آزمون و خطا نیست..رحمان رضایی چه بار فنی داره ؟ الهویی جون چرا دست از سر فوتبال بر نمیداره؟یعنی هیچ مربی قابل و شایسته تر از اینا تو ایران نداریم ؟؟مهدی پاشازاده بالاترین مدرک مربیگری بوندسلیگا داره چرا تو تیم ملی نیست؟اینا با ژنرال خان میخوان تشریف ببرند جام جهانی چکار کنند ؟؟مثال شاید یه مساوی با هزار بدبختی از هلند یا برزیل بگیریم کی چه بشه ؟؟فوتیال ایران هنوز یه وار نداره چمن ورزشگاهها افتضاح و مسخره فساد و مافیا بیداد، ماهم که فقط هیچ و نگاه..وقتی رییس جمهور یه شبه دود میکنیم بره هوا دیگه فوتبال تکلیفش معلومه..یه جام قلابی و کثیف دیگه باهم ته نامردی و ناداوری به لنگیا دادن خیلی هم کیف میکنند.. 😂بابا جمعش کنید این سیرک مسخره تون.. دم مهرداد محمدی گرم چه داغی از اینا کرد.. 😂😉
    • مهدی ایرانی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      معلومه پرسپولیس هم تو هم مهرداد محمدی رو خیلی داغ کرده
  • محمدطاها IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    هنگ کنگ هر موقع اراده کرد رو دروازه ایران بود تیم ملی بایستی یه فکری به حااال دفاع داغونش بکنه و گرنه باخت های سنگینی در راه است تیم ملی تو دفاع شکننده بود ولی خط هافبک و فورواردها نسبتا خوب بودن‌،بنظرم مقابل ازبکستان با این خط دفاع به مشکل می‌خوریم..
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    قلعه‌نویی نه سیستم درست و حسابی داره نه تاکتیک درست و درمون اگه سیستم و تاکتیک داشت طارمی به اون شکل کنایه‌آمیز نمیومد از دو دفاع میانی توپ بگیره برای بازیسازی! امیر گیر سه‌پیچ داده به ۲-۴-۴ و بازی قدوس در پست هافبک میانی! قدوس هم به افتضاح‌ترین شکل ممکن داره بازی می‌کنه!قلعه‌نویی با خط زدن نوراللهی و چشمی ضربه بسیار بزرگی به پست هافبک میانی زد اصرار بی‌مورد به فیکس شدن خلیل زاده هم از ایرادهای بزرگ قلعه‌نوییه با شجاعِ بالای ۳۵ ساله جلوی هنگ‌کنگ و ترکمنستان شاید بشه کاری کرد ولی جلوی تیمهای مرحله بعد شجاع پاشنه آشیل دفاع میانی خواهد بود در جام ملتها جلوی قطر دیدیم سن بالای شجاع ایران رو جلوی قطر ده نفره کرد همچنین جهانبخش بیش از اندازه فیکسه و حقش نیست انقدر یار ثابت باشه در انتخاب بازیکن و چینش نفرات مربی می‌تونه سلیقه خودشو اعمال کنه ولی قلعه‌نویی انتخابهای بسیار بدی داشته هم در سیستم بازی هم در چیدن بازیکن مهمترین نکته اینه که قلعه‌نویی خیلی بی‌دانشه و کل دانش و تاکتیک تیم از طرف سعید الهویی برنامه‌ریزی میشه و قلعه‌نویی نظر آخر رو میده و میگه: همین خوبه! بیچاره هوادارای تیمملی!
  • مهران IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    جام جهانی رفتن در آسیا کار هر مربی در پیتی خواهد بود شما اگر دقیقی را مربی تیم ملی بکنید به راحتی تیم را به جام جهانی میبرد ولی با قلعه نوعی سرنوشتی به مراتب بدتر از تیم والیبال خواهیم داشت
  • مرتضی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    متاسفانه بوضوح اوضاع تیم ملی خوب نیست امیدوارم فدراسیون تا دیر نشده به فکر جایگزینی یه کادر قوی و خوب خارجی باشه و الا چوبشو خواهیم خورد
  • abc IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    مربیان ایرانی همینطوری خودشون محافظه کار هستن به اندازه کافی
  • Iran IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    اوسمار خودش هم باورش نشده مات و مبهوت و متحیر مونده که چطوری به عنوان مربی بزرگترین تیم کشور انتخاب شده و چطوری بازی هارو برده !!!!!!!! فقط توی فوتبال فاسد و درب و داغون ایران ممکن بود به چنین نتایجی دست پیدا کنه !!!! تیم سوگلی آقایون با اون همه حمایت و پشتیبانی و پشتوانه های محکم و عدم محدودیت هایی که در مقایسه با تیم های مقابل و استانی داشته اینقدر بد و زشت و بی کیفیت بازی کرده ؟؟؟؟!!!! و با تفاضل یک امتیاز و با گل آفساید برنده شده و این همه ادعا داره؟؟؟؟!!!!!! واین همه سر و صدا کرده !!!!!؟؟؟؟؟ پیش از این برخی بازیکنان تیم سوگلی صحبت از عدد و رقم های عجیب و غریبی برای دستمزدشون کردن !!!! توی کشورهای دیگه با این کیفیت بازی کنند یک دهم حتی یک بیستم این مبالغ هم بهشون نمی‌دن !!!!!!! یک عده مدام میان راجع به ضعف های تیم های استانی و تیم استقلال و ضعف های نکونام صحبت می کنند !!!!! خوب طبیعی هست وقتی فساد وتباهی و تبعیض بروز و ظهور پیدا می کنه و قدرتمند ظاهر میشه همه چیز رو تحت الشعاع قرار میده همه چیز رو تحت تاثیر قرار میده و تیم های مقابل و استانی رو ضعیف می کنه !!!!!
  • احمد GB ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    دفاع وکنارهاخیلی خیلی خیلی ضعیف بودن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی