نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال و ذوب آهن را پیش بینی کنید؟
داریوش یزدانی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

هافبک ملی پوش اسبق استقلال پس از مدت‌ها سکوت، سفره دلش در خبر ورزشی باز شد و پیرامون شرایط آبی پوشان با صراحت صحبت کرد.

مدت‌ها بود داریوش یزدانی ترجیح می‌داد در رابطه با شرایط استقلال صحبت نکند و نمی‌خواست از صحبت‌هایش در مورد این تیم سوء تعبیر ایجاد شود ولی با توجه به پایان یافتن رقابت‌های لیگ برتر، ملی پوش اسبق استقلال سکوتش را شکست و در خبر ورزشی به طور مفصل پیرامون این تیم با او به گفت‌وگو نشستیم.

ابتدا از شرایط مدیریتی باشگاه شروع کنیم. استقلال صاحب یک مالک جدید شده و گروهی از هواداران امیدوارند که سرانجام معضل بزرگ مشکلات مالی تمام شود. نگاه شما به این ماجرا چگونه است؟
استقلال الان به ثبات احتیاج دارد و این ثبات شامل امور فنی و مدیریتی می‌شود. حالا که هلدینگ خلیج فارس پای کار آمده و افق امیدوار کننده‌ای پیرامون مسائل مالی ایجاد شده است نوبت به آن رسیده که تحولاتی مثبت و دقیقاً در راستای همان اتفاقات اصولی که در فوتبال جهان رخ می‌دهد، برای استقلال هم به وقوع بپیوندد. به نظرم استقلال الان به یک مدیر فوتبالی احتیاج دارد.

مدیر فوتبالی؟ به نظر شما در استقلال چه کسانی هستند که هم می‌توانند به فوتبال اشراف داشته باشند و هم در مورد مسائل مدیریتی صاحب نظر باشند؟
ببین! مدیر فوتبالی با مالک باشگاه کاملاً مجزا است. حتی با سرپرست تیم هم متفاوت است. مدیر فوتبالی یعنی کسی که خودش اصول مدیریت را بداند و به امور فنی هم اشراف داشته باشد تا بتواند هر هفته با سرمربی تیم در فضایی کاملاً دوستانه جلسه بگذارد و باهم بررسی کنند و ببینند تیم به هدفگذاری که از ابتدای فصل تعیین شده تا چه حد نزدیک یا از آن دور شده است. به نظرم در استقلال چنین افرادی پیدا می‌شوند.

مثلاً چه کسانی؟
مثلاً آقای مجید رضایی. آقای حمید فرزام نیا یا آقای کوروش تشت‌زر. آقایان فرزام نیا و تشت زر سال‌ها در خارج از کشور زندگی کرده و با اصول مدیریتی فوتبال نوین آشنا هستند. آقا مجید هم در ایران سابقه مدیریت کلان را دارد.

همه این افراد بسیار محترم هستند ولی به نظر شما استقلالی‌ها آنها را برمی‌تابند؟ اصلا خود پیشکسوتان مقابل آنها موضع نمی‌گیرند؟ هواداران آنها را قبول می‌کنند؟
من در استقلال بازی می‌کردم و آقا جواد زرینچه کاپیتانم بود ولی متاسفانه همین هواداران به ایشان هم توهین کردند. واقعیت امر این است که ما تا چه زمانی می‌خواهیم این چرخه و این حرف‌ها را ادامه بدهیم؟ فوتبال کاملاً حرفه‌ای شده و حداکثر تا ۵ سال آینده هیچکس نمی‌تواند بدون مدرک معتبر و مرتبط با فوتبال در امور مدیریتی این ورزش صاحب سمت شود. آنگاه که کار به چنین جایی برسد، مجبوریم از خارج مدیر بیاوریم. البته به نظر من اگر بخواهیم شرایط را برای پیشرفت استقلال فراهم کنیم، باید همانطور که سرمربی خارجی می‌آوریم، برای استقلال یک مدیر خارجی هم بیاوریم. منظورم مدیرعامل نیست بلکه یک مدیر برای امور فوتبالی است.

شما در حالی از چنین ساختاری صحبت می‌کنید که ما هنوز در فوتبال ایران حتی کمک داور ویدیویی هم نداریم!
کمک داور ویدیویی مسئله‌ای نیست که در اختیار باشگاه‌ها باشد بلکه در حوزه اختیارات فدراسیون فوتبال است و شاید هم دولت باید در این مورد کمک کند ولی در اختیار گرفتن یک مدیر فوتبالی جزو مسائلی است که باشگاه‌ها می‌توانند به آن وارد بشوند. حالا که خوشبختانه می‌گویند شرایط مالی استقلال خوب است باید به سمت حرفه‌ای‌گری هم پیش برویم و دقیقاً از همان متدی استفاده کنیم که باشگاه‌های بزرگی مانند بارسلونا و رئال مادرید بهره بردند.

برسیم به نیمکت استقلال. اگر شما همان مدیر فوتبالی در استقلال بودید پیرامون شرایط سرمربیگری این تیم در فصل آینده چه تصمیمی می‌گرفتید؟
من خودم فوتبال تهاجمی و انفجاری رو به جلو را دوست دارم. راستش فوتبالی که تیم نکونام ارائه می‌کرد را دوست ندارم و دلم می‌خواهد استقلال در مدل ریکاردو ساپینتو و استراماچونی فوتبال بازی کند. یادمان باشد که الان بخش اعظمی از باشگاه‌های اروپایی برای خریدهای خود سراغ عناصر تهاجمی می‌روند و وقتی ما فوتبال رو به جلو را بازی کنیم، بازیکنان تهاجمی بیشتری می‌توانیم معرفی و تولید بکنیم. این یعنی فراهم شدن موقعیت بهتر برای فروش آنها به باشگاه‌های خارجی و افزایش درآمد استقلال. یعنی یک تفکر کاملاً حرفه‌ای و درآمدزا. البته حرف‌هایی که من زدم اصلاً به معنای آن نیست که نکونام را کنار بگذارم بلکه من اگر بودم به نکونام ۳ سال فرصت می‌دادم. به او فرصت می‌دادم و بازیکنان جوان و پدیده لیگ که در فصل گذشته درخشیدند را به استقلال می‌آوردم تا قدرت تیم افزایش پیدا کند. البته سرمربیگری نکونام و فرصت دادن به او به معنای ول کردن کار از طرف باشگاه نیست بلکه باید همه چیز کاملاً منطبق بر قاعده و اصول جلو برود. متاسفانه الان استقلال مشغول دعواهای داخلی است اما پرسپولیس دقیقاً در حال گرفتن پدیده‌های لیگ و یارگیری برای فصل آینده است!

جواد نکونام

البته استقلال حالا یک داستان جدید هم دارد. ماجرای مصاحبه برخی از پیشکسوتان علیه جواد نکونام. وریا غفوری و علی سامره با صراحت مدعی شده‌اند که جواد نکونام شایسته سرمربیگری در استقلال نیست.
ببینید من خیلی صریح بگویم چرا ما باید وریا غفوری و علی سامره را استقلالی بدانیم؟ استقلالی یعنی کسی که به تیم خودش کمک کند و شرایطی را فراهم کند تا استقلال بهتر نتیجه بگیرد. من خیلی استقلال را دوست دارم و اصلاً کتمان نمی‌کنم که دلم می‌خواهد یک روز سرمربی این تیم شوم اما برای سرمربی شدن در استقلال هرگز زیراب فرهاد مجیدی و جواد نکونام را نمی‌زنم. آقای احمد سعادتمند زنده است و می‌توانید از خودش در این رابطه بپرسید. ایشان وقتی مدیرعامل استقلال بود به من زنگ زد و گفت بیا سرمربی استقلال بشو ولی در پاسخ به ایشان گفتم از فرهاد مجیدی حمایت کنید و تا آخر فصل به پای او بمانید. اگر واقعاً در پایان فصل به این نتیجه رسیدید که نمی‌توانید با هم کار کنید، آنوقت سراغ من بیایید و مطمئن باشید در چنین شرایطی خودم به فرهاد مجیدی زنگ می‌زنم و می‌گویم استقلال به من پیشنهاد داده و دارم میایم تا سرمربی این تیم شوم. یک بار هم وقتی علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال بود و با ریکاردو ساپینتو به مشکل برخورد، به من زنگ زد و گفت بیا و جانشین ساپینتو بشو ولی در پاسخ به آقای فتح الله زاده گفتم: برای استقلال قشنگ نیست که در میانه فصل سرمربی تیمش را عوض کند. شرایط لازم برای ریکاردو ساپینتو را فراهم کنید و با خود او ادامه بدهید.

البته ریکاردو ساپینتو فوق العاده عصبی بود و کنار زمین خیلی سر و صدا می‌کرد. او هفت جلسه محروم شد. دو بار نیز دربی را واگذار کرد.
در مورد رفتارهای کنار زمین، نکونام و مجیدی هم همیشه اعتراض می‌کردند. فرهاد کارت قرمز گرفت و نکونام هم با محرومیت مواجه شد اما من فکر می‌کنم در مورد ریکاردو ساپینتو یک مقدار کار را سخت‌تر گرفتند. پیرامون فرهاد و جواد با توجه به سابقه ملی آنها کمی آسان‌تر به آنها گرفته شد وگرنه این دو نفر هم می‌توانستند ۴ جلسه محروم شوند. اینکه او دو مسابقه مقابل پرسپولیس را هم باخت به نظرم ملاک خیلی دقیقی برای سنجش توانایی‌هایش محسوب نمی‌شود.

استقلال این فصل در بحث سرپرستی هم ماجراهای زیادی داشت. ابتدای کار با علی سامره شروع شد پس از آن با نصرالله خواجه گیری ادامه پیدا کرد و در نهایت به آتیلا حجازی رسید.
به نظرم علی سامره فرد ایده آلی برای قرار گرفتن کنار جواد نکونام نبود. حالا آتیلا شاید باشد ولی منظور من حضور یک مدیر فوتبالی برای سر و سامان دادن و منظم کردن تمام امور مربوط به فوتبال در باشگاه استقلال است. یکی مانند "خوان دلگادو" که قطری‌ها او را از پپ گواردیولا جدا کردند و به اسپایر بردند. مردی که گواردیولا بارها مصاحبه کرد و مدعی شد که جدایی دلگادو یکی از اشتباهات بزرگی بود که او (گواردیولا) مرتکب شد. بچه‌های ایرانی در این رابطه نمی‌توانند به استقلال برنامه بدهند چون چنین برنامه‌ریزی را بلد نیستند.

برویم به داخل تیم. خیلی‌ها می‌گویند حسین حسینی و ابوالفضل جلالی در دوره جواد نکونام دوباره احیا شدند.
در کمال احترام به افرادی که چنین نظری را دارند و دو بازیکن مذکور، من اصلاً آن را قبول ندارم چون خودم کار برنامه نویسی در فوتبال می‌کنم و مربیگری هم انجام می‌دهم بنابراین با این مقوله آشنا هستم. وقتی یک تیم دفاعی بازی می‌کند گلر آن تیم همیشه خوب است چون تیم بزرگی مثل استقلال وقتی دفاعی بازی کند. رقبا مگر در طول ۹۰ دقیقه چند موقعیت پیدا خواهند کرد؟ وقتی یک تیم حمله نمی‌کند دروازه‌بان آن همیشه خوب است. در مورد ابوالفضل جلالی هم به نوعی دیگر همین داستان صدق می‌کند. ما ابوالفضل جلالی را چقدر در امور دفاعی دیده‌ایم؟ یا در مورد حسین حسینی اگر او مانند دوران ریکاردو ساپینتو یا وینفرد شفر که استقلال تهاجمی بازی می‌کرد و امکان خوردن ضد حمله وجود داشت، می‌توانست کلین شیت کند آنگاه ارزش کارش فوق العاده بیشتر می‌شد.

برسیم به دو بازیکن خارجی در استقلال. جلال الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو.
هر دو عالی بودند به ویژه جلال الدین ماشاریپوف که واقعاً به نظر من  یک سر و گردن از همه هافبک‌های ایرانی و خارجی که در لیگ برتر ایران توپ می‌زنند بالاتر است. با صراحت بگویم اگر ریکاردو ساپینتو ماشاریپوف را داشت، استقلال با اختلاف ۱۰ امتیاز قهرمان لیگ برتر می‌شد. این بازیکن از اوستون اورونوف هم بهتر است.

البته اگر کوین یامگا مصدوم نمی‌شد، شرایط استقلال در نیم فصل دوم کاملاً متفاوت از چیزی بود که شاهدش بودیم و حتی قهرمان لیگ برتر هم می‌توانست عوض شود.
در مورد قهرمانی لیگ برتر  اگر گل پرسپولیس را آفساید اعلام می‌کردند قطعاً استقلال قهرمان می‌شد و کار اصلاً به یامگا نمی‌کشید. من نمی‌گویم داوران باعث قهرمانی پرسپولیس شدند چون هر دو تیم استقلال و پرسپولیس شایسته قهرمانی بودند ولی واقعا آن گل آفساید بود و شرایط کاملا می‌توانست عوض شود.

و به عنوان بحث آخر، مربی اسبق شما غلامحسین پیروانی این روزها کسالت دارد.
خوشبختانه شرایط ایشان بهتر شده است و بعد از جراحی وضعیت مناسب‌تری پیدا کرده اند. آقا غلام جدا از اینکه مربی من بوده، رابطه فامیلی هم با ما دارد و در زمره اقوام مادری من محسوب می‌شود. برایش آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم به طور کامل بهبود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: استقلال نمی‌خواست نساجی را شکست دهد!/ امیدوارم اشتباهات این فصل در فصل بعد تکرار نشود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۶
  • استقلال قهرمان خدا نگهدار تو ... IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    فرق یه آدم سالم و صادق با تفکر باز و منطقی با آدمهای کوته نظر ، تنگ نظر و خود بزرگ بین رو ببینید ، بجای شوآف برای خودش و گنده گویی ، منطقی ترین نظر رو در مورد استقلال میده بدون اینکه خودش رو بخواد بجایی فرو کنه و سهمی بخواد ! استقلال تا زمانیکه پیشکسوتانی روشنفکر و منطقی داره اصلا جایی برای عاشقان میکروفون و مصاحبه های جنجالی و .... نداره ،
    • پرویز DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      اکثر حرفهات درسته آقای یزدانی ولی در مورد یک مورد باهات مخالفم.ساپینتو مهره های بسیار ارزشمندتر و تاثیرگذار تر از ماشاریپوف داشت ولی به دلیل عدم کنترل روی اعصاب ، روان و اعضای بدن! ، یک سوم فصل رو محروم بود و از روی سکو ها بازی رو تماشا می‌کرد.مربی تک بعدی که صرفا" نکات فنی رو خوب بدونه ابدا" به درد تیم‌های بزرگ نمیخوره.مربی تیم بزرگ باید علاوه بر مربی بودن ، مدیر قوی هم باشه و حاشیه ها رو مدیریت کنه نه اینکه عین ساپینتو خودش به تنهایی به اندازه ۱۰ تا تیم حاشیه درست کنه. بر عکس شما ، من فکر میکنم اگر نکو ، قائدی رو داشت با ۱۰ امتیاز اختلاف قهرمان میشد.منظورم با وجود تمام ناداوری ها.اگه ناداوری نبود و اون ۲۰ امتیاز اهدائی به لنگ نبود که با ۳۰ امتیاز اختلاف نسبت به لنگ!!! هر چند اگه ناداوری نبود ،لنگ چهارم یا پنجم میشه و اصلا" مبنای مقایسه قرار نمیگرفت
  • تیم مردمی💙 IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    خداداد افشاریان: پرسپولیس با وجود من 2 سال قهرمان شد❗ علی خسروی شب قبل از بازی مهم استقلال: استقلالی ها میخوان کلک منو بکنن، آهای داورا کجایید؟ با اینکار خسروی جو داوری رو علیه استقلال کرد که فرداش تو اون بازی کاملا داوری علیه استقلال بود و اتفاقا امتیاز هم از دست داد❗ علی خسروی تو اینستاگرامش چندین بار به خانوم های استقلالی توهین کرد و مثلا محروم شد اما باز اومد صداوسیما کارشناسی کرد❗ داور عرب براقی بدون اینکه کسی اسمی ازش ببره اومد رو آنتن زنده و گفت من به کسی جواب پس نمیدم و از پرسپولیس حمایت کرد❗ میثاقی وکیل مدافع پرسپولیس❗ شرکت کردن خورشیدی داور مسابقه و کمکش در جشن قهرمانی پرسپولیس❗ شواهد و اسناد همکاری های غیرقانونی سهیل مهدی با افشبن پیروانی❗ پرسپولیس تنها تیم مخالف VAR امید عالیشاه هم اعتراف کرده❗ وقتی میگیم پرسپولیس تیم حکومتیه عین حقیقت رو میگیم
    • رضا اهوازی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      کلا توی فوتبال ایران دو مرتبه از کمک داور ویدئویی استفاده شده که با نظر کارشناسان توی هر دو بازی کیسه تهران از داوری سود برده، چرا خداداد افشاریان اجازه باز خوانی مکالمات رادیویی رو نداد
    • پویا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      افشاریان کی گفته با وجود من دوسال قهرمان شده مگه جایی ثابت شده که به پرسپولیس کمک کرده؟با خسروی مشکل پیدا کرد نکونام چه ربطی به پرسپولیس داره؟سرمربی تیمت همش تو حاشیه بود.عرب براقی رو بهش تهمت زدن اومد از خودش دفاع کرد کی از پرسپولیس دفاع کرد که مانشنیدیم؟سرپرست تیمتون با محری کل کل میکنه هی دروغ میگه برنامش رو برده زیر سوال کفته یه برنامه خودمون درست میکنیم میثاقیم بهش بر خورده اینم چه ربطی به پرسپولیس داره؟اکه شواهد و اسنادی که میگی از پیروانی هست کجاست مه ما نمبینیم نکنه فقط تو گروه های هواداری تیمت هست؟پرسپولیس چند ساله میکه وی ای آر باید باشه حتی بازیکناش گفتن شده خودمون پول بزاریم کمک کنیم برا وی ای آر. تا وقتی که تیمت و خودتون کارتون همش تهمت زدن باشه حال روزتون همینحوریه هر سال باید قهرمانی پرسپولیس رو ببینید و فشاری بشین ده سال یه جام حالا دوتا پیروزی پیروزی بگو عمو ببینه
  • اس اس💙 IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    آقای داریوش یزدانی شما پیشکسوت استقلال هستید یا پرسپولیس؟ یه مصاحبه کردی 10 تا استقلالی رو کوبیدی ما اگه نخوایم شما از استقلال دفاع کنی کی رو باید ببینیم😒
    • احمد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      چرا از حرف منطقی ناراحت میشی.اگر او هم می‌گفت داورها به پرسپولیس کمک کردند،استقلالی متعصبی بود،اتفاقا افرادی مانند محمد نوری بزرگترین ضربه رو به استقلال زدن
  • تاج کبیر IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    مافیای سرخ خیلی از افشاگری های سمیعی و باشگاه استقلال ناراحته این چند روز تقریبا همه رسانه دست بکار شدن و چپ و راست با پیشکسوت های استقلال مصاحبه کردن اون فقط به یه علت در آوردن تیم پیروزی از زیر فشار، ماجرای فساد بزرگ داوران، سهیل مهدی، تاج و افشاریان و همکاری های غیرقانونی اینا با باشگاه پبروزی🤡🔴
    • عروس العین IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      اخه میدونید مشکل کیسه کشا چی هست اینکه فکر می‌کنند مثلآ فلانی داور باید بیاد مقابل نساجی بجای فورواردهای بی‌خاصیت کیسه گل بزنه. وبعد یه مشکل دیگر کیسه اینه که فکر می‌کنند که داور به سرورشون کمک میکنه بخدا کیسه حق الناس گردنت هست امیدوارم که پس بدین واما ما با هرچه شما ها فکرمیکنید با هم کمک ارتش سرخ می‌کنند تااونجاتون صدبرابر آتیش بگیره ای حال میده وای کیسه بسوز چقدر سوختنتون حال‌ میده واما جوابتون واگذار میکنم به علی سامره.. ووریا غفوری افشین حاجی پور واین سلام لیست به روزرسانی می‌شود منتظراسامی جدید باشید. هوچیگر مثل کیسه
  • قهرمانی ناپاک🔴 IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    تو کی باشی که به وریا و علی سامره و سید حسینی و... توهین کنی؟ شما ها از دشمن بدترید🔴🤡🔴
    • لنگی نباشیم IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      لنگی خجالت نمیکشی به خودتون هم توهین میکنی
  • کرام الکاتبین QA ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    دقیقا وریاو سامره مثل تو همه اصول شلوغکاری را دارند
  • ش سلیمانی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    شما همیشه دنبال یه بهونه برای ناکامی مقابل پرسپولیس دارید اگه استقلال اینو داشت اگه اونو داشت اگه اگه ما قهرمان می شدیم
    • استقلال قهرمان IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      ها پس چرا میرید هر سال تو آسیا میرینید و برمیگردید چون داور با شما مافیا هاست
  • ع ق QA ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    برای قهرمانی که باید اقلام ۵ سال تو صف باشید خیلی فکرش نکن رو خودتون کار کنید شاید فوتبالتون دور از حاشیه بشه شخصیت قهرمانی کسب کنید و کمی دل پرسپولیسی‌ها براتون بسوزه اجازه بدن
    • حق بین و حق گو CZ ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      استقلال هم باید مثل پیروزی رو داورا کار کنند و قبل هر بازی یه مبلغی واسه داور کنار بزارند تا مثل پیروزی 8,7 تا گل آفسایدی و چندتا پنالتی معیشتی و همچنین چند بازیکن حریف رو اخراج کنند این جوری بعد می‌بینی تا مثل پیروزی 19 یا 20 امتیاز تا آخر فصل داورا بهت کمک و قهرمانت کردند مثل پیروزی هوای داورا رو داشته باشی هر بازی بدون استرس نتیجه رو واست در مباره و نهایتاً چند روز در فضای مجازی موردش صحبت می کنند و بعد فراموش میشه و مهم اینکه امتیازهایی که داور هدیه داده میمونه
  • ن IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    جوادنکونام عزیز، و وریا عزیز را قبول داریم. نصف صحبت های داریوش یزدانی عزیز رو هم قبول داریم تا اونجا که باید با علم روز پیش برند . و حتی اگر بتونند، ،var را برای خود باشگاه هم بیارن تا تمرین کنند که عقب نباشن از آسیا. این عقب موندن هم از چرتپلیس داریم که بعنوان ارباب فدراسیون فوتبال ایران، نذاشت از var استفاده بشه.
  • ح IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    پرسپولیس هم اگر پورعلی گنجی و یاسین رو از دست نمی‌داد و امیری مصدوم نمیشد شما ۲۸ هفته صدر نبودین و خیلی زود میومدین پایین .... بالاخره هر تیمی در طوِل فصل مشکلات داره مهم نتیجه آخر فصله با اما و اگر و شاید نمیشه حرف زد شما هم مشخصه با این‌طرز فکرت راه ب جایی نخواهی برد باد بگیر قوی تر از بهانه هات باشی
  • استقلال با غیرت IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    بله نکونام اگر قائدی و محبی داشت الان با اختلاف ۱۰ امتیاز قهرمان بود با کم بودی بازیکن استقلال شاهکار کرد تا قهرمانی اومد متأسفانه نگذاشتند رشوه بگیرها
    • Mahdi BR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      شما مطمئنی قایدی و محبی به درد تاکتیک نکونام میخورد ؟ به نظرم نکونام نمیتونه مربی خوبی برای تیم بزرگ استقلال باشه از قدیم دو تیم استقلال و پرسپولیس به فوتبال هجومی مشهور بودن اما الان استقلال نکونام کلا به ضد حمله فکر میکنه
    • ایمون زاید هستم همون سه تا CZ ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      با اختلاف ده امتیاز، فکر کنم که دوم می‌شد......و گرنه قهرمان اگه بشه هم باید باباخداداد باشه و هم مثل مجیدی، خیلی زود به پیشنهادات جهانی‌ش فکر کنه..... فکر کنم افتاد....خخخخ
  • فرامرز US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    سخنان داریوش یزدانی دو تناقض آشکار دارد نخست این که به گفته خود یزدانی ماشاریپوف در میانه زمین تاثیرگذار است اما اورونوف در خط هجومی تیم پس گفتن این که کدام شان بهتر است منطقی نیست چون هیچکدام کار دیگری را نمی تواند بکندنقش ماشاریپوف مانند اورونوف نیست .دوم این که به گفته یزدانی فوتبال نکونام تهاجمی نیست عقلا و منطقا بازیکن در چهارچوب فکری مربی ست که اوج می گیرد یا نه پس اگر به تیم او بازیکن تهاجمی هم بدهید پاسخ همین خواهد بود پس دادن فرصت به او هم بی معنی ست چون هر مربی اندیشه های فوتبالی دارد که تغییرنا پذیر است مثلا نکونام در فولاد همین بود که در استقلال بود اورونوف را در نظر بگیرید در اندیشه تهاجمی اوسمار و در کنار ترابی و آل کثیر و نیز بازی باقی عناصر تهاجمی تیم بود که بازیش شکوفا شد
  • سینا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    خدایی.. اگه کسی تونست از حرفای ایشون نتیجه گیری کنه به ما هم بگه.. تمام حرفاش چندپهلو بود.. آخرش هم بار فنی نداشت.. از همه ایراد گرفت.. در عین حال تعریف کرد.. و نداشتن بازیکن و کمک داوری گفت.. ولی نمیشه هم خر داشت هم خرما... برادر مقصر 100درصد استقلال نکونام و هاشمی نسب و بازیکنانی که ضعف فنی خودشونو به حمله کردن به پرسپولیس و تمام ارکان فدراسیون اختصاص دادند.. باید کل مدیریت تا آبدارچی و نگهبان و مربیان عوض بشن.. باید هوچیگری و بهانه جویی ازبین بره.. باید جلوی پیشکسوتان گرفته بشه.. اونوقت میشه امیدی داشت...
  • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    اگرپرسپلیس هم سال قبل اورونوف روداشت مثل چندسال قبلش هفته ۲۵قهرمان میشد؟خخخخخخ
  • آرمین شکوری IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    کی گفته تو استقلالی هستی تمام حرفات چرت و پرت کی تو رو راه میده که بخوای بیای
  • رضانجفی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    ببم جان تا وقتی که این بچه های قرمز پوش تو میدان هستن.آبیها خواب قهرمانیم حتی نمیبینن.حاجی قهرمانی در انحصار پرسپولیسه تامام...
    • محمد مهدی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      داورا که سبز میپوشن
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    آقای یزدانی و کسانی که می گویند گل پرسپولیس آفساید بود چطور گل آفساید را با آن ظرافت که فقط با varمی شد آن را تشخیص داد همه شما دیدید اما پنالتی صد پر صد پرسپولیس را که تمام کارشناسان داخلی و خارجی به آن اعتراف داشتند را نتوانستید ببینید اشکال ندارد گل را مردود اعلام کنید اما پنالتی صد درصد پرسپولیس را اعلام کنید و حامد لک هم اخراج شود آنوقت باز هم می گفتید استقلال قهرمان می شد مسلما پرسپولیس با نتیجه بیش از یک گل پیروز می شد که باز هم در صورت مسئله یعنی قهرمانی پرسپولیس تغییری بوجود نمی آمد
  • خرکیسه IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    بزک نمیر بهارمیاد... ما هم اگه بازیکنانمون محروم و مصدوم نبودند الان توی آسیا 3جامه بودیم کیسه973
  • پرسپولیس DE ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    اگر را کاشتن استقلال دوم شد پرسپولیس سرور استقلال شد
  • سهراب پرسپولیسی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    هاشمی نسب همش گفت هرچ خدا بخواد،خدا جای حق نشسته.درسته خدا جای حق نشسته،حق ب حق دار رسید .میگم چرا گیر دادید رو آفساید چرا گیر ندادید رو اخراج لک ک ده نفره میشدن کار تمام میشد جلوی پرسپولیس قهرمان.تورا خدا بس کنید شما هرسال اعتراض میکنید ما هرسال جام میگیریم.ب زمین و زمان اعتراض دارید بس کنید بابا.ب امید قهرمانیه پرسپولیس درسال آتی❤❤❤❤❤❤
  • دختر 💙 IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    چرا نباید استقلالی بدونیم مکتب ها همه یکی هستند مکتب تاجیسیم یک مکتب خیلی پاک خدا تموم عزمت و جلال خودش رو با رنگ ابی نشون داده خدایا هزار بار شکرت که قلبم ابی قهرمانی ما با قهرمانی شما فرق داره وقتی ابی دل باشی میفهمی که خیلی تیمهای دیگه بجز خودت مثل سپاهان و تراکتور و نساجی لایق قهرمانی هستند که واقعا حقشون مثل استقلال ضایع شده سپاهانیای عزیز تراکتوری های محترم نساجی های عزیز ما ابی ها به فکر شماهم هستیم امیدواریم یه روز برسه شماها که خیلی بیشتر از پرسپولیس لایقش هستید قهرمان بشید💙🙏🏻
  • فوتبال پاکم ارزوست IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    باباشمایی که همیشه از استقلال ایرادمیگیرید که چرا همش بدنبال گرفتن پنالتی تو زمین هستید،خودتون که الان بدتریدکه،،یعنی میخوایدماقبول کنیم که بازیکن پرسپولیس درحالی که توپ دراختیاروکنترل دروازه بان مس رفسنجان بوده و پا شده روهواودروازه بانو هل داده و شارژ کرده ،داوربایستی خطا به نفع پرسپولیس اعلام میکرد؟!!!!!!خطارو اول بازیکن پرسپولیس مرتکب شده،اونه که باید جریمه بشه نه گلر حریف، اونوقت ادعادارید که خیلی فوتبال پاک و تهاجمی ارائه میدید؟!!!!!خیلی رودارید😶
    • سینا IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      آی کیو اینو مانمیگیم که کل کارشناسای داخلی و خارجی میگن حتما از نظر کیسه کشا باید یه کیسه کش بگه اخراج داشت یا نه؟
  • هوادار IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    افشاریان برای پنالتی دربی جشن گرفت ای کاش کل فساد در فوتبال شفاف سازی میشد تا معلوم بشه نایب قهرمانی هم حق شما نبوده
  • یا الله IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    به قل هوالله احد قسم می خورم تمامی جام ها از سال ۹۲ تا الان بغیر از جام استقلال با ناداوری بوده است سند من الله است که تا سال ۱۴۱۴ پرسپولیس جام نخواهد دید
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    هه تا وقتی اورونوف هست کی ماشاریپوف رو میبینه ماشاریپوف انگشت کوچیکه اورونوف هم نیس
  • M IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    این لنگی تو آسیا هیچ پولی نخواهند شد چون آنجا فدراسیون و داورها باهاشون نیستند
  • مهدی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    چرا الکی وجه میدید به جام فلزی پیروزی؟؟ مگه دو سال سر سپاهان و نبریدن؟؟ جریان مجسمه کی میدونه عمدی نبوده. برای حذفذسپاهان از اسیا؟ وقتی نمیزارن مسی باشه دو گل افساید بیشتر و تمام
  • ممد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    پس شما استقلالی هستی؟ یا جواد هوچی گر؟
  • سیسیلی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    داریوش یزدانی زمان فوتبالشم بازیکنان یقرونی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال و ذوب آهن را پیش بینی کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی