حرف‌های متفاوت پپ در مادرید؛ پول خوبی می‌گیرم و کارم را دوست دارم/ دو برد متوالی مقابل رئال غیرممکن است!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کنفرانس مطبوعاتی پپ گواردیولا همیشه متفاوت است به ویژه اگر در سانتیاگو برنابئو باشد.

هر زمان که پپ گواردیولا در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور دارد باید به آن توجه ویژه داشت. به ویژه اگر این حضور در خانه رئال مادرید باشد، تیمی‌که نقش بزرگترین رقیب را در بخش بزرگی از حرفه گواردیولا داشته است. رقابت او با رئال، قبلا در بارسلونا بود و یک رقابت داخلی به شمار می‌رفت اما حالا یک دوئل بزرگ در سطح باشگاهی اروپا و جهان در پیش است. قهرمان ۱۴ دوره لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی پپ گواردیولا قرار می‌گیرد، قهرمان فعلی اروپا.

کنفرانس دوشنبه گواردیولا در سانتیاگو برنابئو از یک نظر متفاوت بود؛ اینکه او برای اولین بار بعد از قهرمانی با منچسترسیتی در اروپا، در این زمین ورزشگاه حاضر شده است.

کمتر از یک سال بعد از آخرین تقابل دو تیم، این بار رئال و سیتی در یک چهارم نهایی رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. گواردیولا در نشست مطبوعاتی مربوط به این بازی صحبتهای مهمی‌را مطرح کرد. او در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «سال گذشته ما می‌خواستیم از رئال انتقام بگیریم و به یک فینال دیگر برسیم. حالا اوضاع برعکس است و رئال به دنبال انتقام از ماست. فردا اوضاع متفاوت است. کارلو به دنبال چند جایگزین در تیمش است و من هم همینطور. ما در خط دفاعی چند مهره خود را نددداریم و باید راهی برای آن پیدا کنیم. بازی در سانتیاگو برنابئو همیشه سنگین است.»

پپ درباره بلینگام هم بیان کرد: «او با دورتموند مقابل ما بازی کرد زمانی که فقط ۱۷ سال داشت. چیزی که او را متفاوت می‌کند فقط تکنیک او نیست بلکه چیزی است که در سر خود دارد. او با مربی‌ای مثل آنچلوتی کار کرد که به خوبی پست ایده آل او را پیدا کرد. جود در تیم ملی هم خوب بوده، الان ۲۰ سال دارد و دورانی درخشان درپیش خواهد داشت.»

گواردیولا درباره بازیکنانی که به این بازی نرسیده‌اند اظهار داشت: «اوضاع همین است. رئال مادرید هم در مورد آلابا، کورتوآ و میلیتائو مشکل مصدومیت را دارد. کایل واکر بازیکنی که می‌توانست مامور مهار وینیسیوس باشد مصدوم است اما مصدمیت بخشی از یک فصل طولانی فوتبال است. متاسفانه ما مصدومان زیادی در مهمترین مقطع فصل داریم.»

پس در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «نمی‌دانم. سال گذشته ما بردیم و فصل قبل از آن ما باختیم. در چند سال اخیر نبردی کلاسیک بین ما شکل گرفته استتت... فکر نمی‌کنم موقعیت الان مثل سال گذشته باشد. ما بازیکنان متفاوتی داریم. امتیاز ما این است که بازی برگشت میزبان هستیم. رئال قدرت انتقال بالایی با بازینانی مثل رودریگو، بلینگام و وینیسیوس دارد، باید مراقب خیلی چیزها باشیم. باید بازی خود را به حریف تحمیل کنیم.»

گواردیولا در واکنش به انتقاد از آنچلوتی بابت شکست ۴-۰ فصل گذشته مقابل سیتی هم گفت: «زمانی که رئال باخت همه گفتند آنها خیلی بد بازی کردند و کسی نگفت که تیم مقابل خوب بازی کرده است. قضاوت در باشگاه‌های بزرگ همینطور است اما من سعی می‌کنم قضاوت متفاوتی داشته باشم. فوتبال همین است. تیم مقابل ممکن است بهتر باشد. من فکر نمی‌کنم اتفاقی که سال گذشته رخ داد تکرار شود، دو بار متوالی بردن رئال غیرممکن است.»

پپ درباره حفظ انگیزه تیمش هم اظهار داشت: «من این شغل را دوست دارم. پول خوبی به من می‌دهند و من هم اوقات خوبی را می‌گذرانم. همانطور که دوست دارم در زمین لوتون بازی کنم اینجا را هم دوست دارم. روزی که کار را دوست نداشته باشم، به خانه می‌روم. هیچ دلیل دیگری ندارد.»

بیشتر بخوانید: شطرنج آنچلوتی - گواردیولا؛ چه کسی برنده نبرد بزرگ است؟/ تفاوت کارلتو بدون رئال و با رئال!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی