محرم باشخصیت جلوی بهانه‌گیران را گرفت؛ به احترام نویدکیا کلاه از سر بردارید/ مس در آزادی طلا بود!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فقط و تنها فقط باید به احترام کاری که محرم نویدکیا در مس رفسنجان انجام داده ایستاد و برای او دست زد.

حتماً این جمله را زیاد شنیده‌اید که آمار و اعداد بهترین قاضیان هستند چرا که تحت تاثیر شرایط و احساسات قرار نمی‌گیرند تا له یا علیه شخص یا رویدادی قضاوت کنند.

در پایان دور رفت و زمانی که مسئولین باشگاه مس رفسنجان به همکاری خود با ساکت الهامی پایان دادند، این تیم با ۱۵ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه دهم جدول بود. فاصله مس تا تیم نهم یعنی آلومینیوم ۷ امتیاز بود که فوتبالی‌ها می‌دانند یعنی چه و از آن طرف با دو تیم پایین‌تر از خود در پله یازدهم و دوازدهم یعنی فولاد و هوادار تنها دو امتیاز اختلاف داشت!

همه می‌دانیم که دور رفت کسب امتیازات به مراتب آسان‌تر از دور برگشت است. تیم‌ها از یکدیگر شناخت ندارند و با این فرض که همیشه برای جبران وقت هست، برای هر امتیازی خود را به آب و آتش نمی‌زنند. هنوز رقابت بر سر قهرمانی در صدر و برای بقا در قعر جدول حیاتی نشده و خیلی تیم‌ها همه چیز را به دور برگشت موکول می‌کنند.

با تمام این حقایق مس در ۱۵ بازی دور رفت ۴ برد، ۳ مساوی و ۸ شکست آورد. ۱۳ گل زد و ۲۲ گل دریافت کرد. از این بدتر شکست‌های متوالی مس بود که در شروع فصل یک بار و از هفته دهم برای ۴ بازی متوالی دوباره ادامه پیدا کرد. یعنی الهامی در شرایطی رفت که تیمش از هفته دهم تا پانزدهم چهار باخت متوالی پرگل داشت و فقط بازی آخر پرسپولیس را در کویر متوقف کرد.

اما همین تیم با همان بازیکنان و مدیران و مشکلات از شروع دور برگشت با محرم نویدکیا انگار تیم دیگری شده؛ به نتایج مس از هفته شانزدهم تا بیست و دوم نگاه کنید:

  • مس صفر - هوادار صفر
  • نساجی صفر - مس ۳
  • شمس آذر صفر - مس صفر
  • مس ۱ - تراکتور ۱
  • آلومینیوم ۱ - مس ۳
  • مس ۲ - ذوب آهن ۲
  • استقلال ۲ - مس ۲

یعنی محرم نویدکیا در ۷ مسابقه لیگ برتر تاکنون شکست نخورده و از این نظر تنها استثنای مربیان لیگ بیست‌وسوم است. مسعود شجاعی تا ۵ مسابقه پا به پای محرم آمد اما بالاخره طعم شکست را چشید و حالا محرم تنها مربی بدون باخت ماست.

۵ مساوی و سه پیروزی در ۸ مسابقه که نیمی از آن‌ها به عنوان مهمان بیرون خانه بوده است. همین اعداد برای بزرگی کار محرم کافی است اما نگاه کنید به نمایش درخشان تیم او در خانه صدرنشین لیگ برتر که از ۱۰ بازی خانگی قبلی ۹ برد و تنها یک مساوی برابر پرسپولیس داشت!

از سوت آغاز بازی تا سوت پایان مس جوری بازی کرد که کوچک‌ترین بهانه‌ای برای مربیان همیشه معترض استقلال باقی نگذاشت! جواد نکونام که حتی برای یک اوت خود را لب خط به آب و آتش می‌زند، بعد از هر دو گلی که تیمش دریافت کرد کوچک‌ترین اعتراض و انتقادی نداشت و تنها بازیکنانش را تشویق کرد که سریع‌تر به بازی برگردند!

مس در تمام لحظات مسابقه یک رقیب جدی برای استقلال صدرنشین بود که پا به پای این تیم حمله می‌کرد. حتی فرصت‌های مسلم گل‌زنی برای این تیم به مراتب بیشتر از استقلال بود و دیدیم که در هر دو نیمه این مس بود که ابتدا به گل رسید و استقلال مجبور بود برای فرار از شکست به دنبال کامبک باشد.

چیزی که محرم به مس داده شخصیت است که برگرفته از شخصیت خود اوست. کسی که دوست و دشمن اعتقاد دارند یک آقای به تمام معنا است؛ بدون اعتراض، بدون انتقاد و تنها متمرکز روی کار فنی خود!

حالا محرم نویدکیا که قبلا الگویی برای همه کاپیتان‌ها و هافبک‌های نفوذی بود، باید الگویی برای مربیان هم باشد که علاوه بر شخصیت والا و دیسیپلین و احترام، قدرت فنی خود را هم درون زمین به رخ می‌کشد. مس در طول این مسابقه و به خصوص در نیمه دوم بارها صاحب فرصت ۳ به ۲ روی دروازه میزبان شد که اگر فقط یکی از این موارد گل می‌شد، حالا برنده مسابقه هم بود.

به احترام این عملکرد محرم نویدکیا باید ایستاده، کلاه از سر برداشت و تشویق و تعظیم کرد!

بیشتر بخوانید: روزه سکوت نکونام با دیدن محرم نویدکیا شکست/ تعیین تکلیف برای تیم حریف؛ سرمربی استقلال چه چیزهایی را فراموش کرده است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۵
  • ع ق QA ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    این جوون در فوتبال هم از نکونام سر بود هر چند در نقطه مقابل نوید کیا باند کفاشیان نکونام را بزرگ می کرد و برای همیشه بتیم ملی تحمیل می کرد خدا باند کفاشیان را نیامرزه
    • جلال IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      قطعاآقای نویدکیادارای شخصیت بالایی هستندوقابل احترام است.هیچوقت ایشان راباشخصی که اصلابویی ازانسانیت ومعرفت نبرده مقایسه نکنید.نکونام ففط قرتی بازی ودلقک بازی رویادگرفته.پس همه بایدبدانندکه نبایدازشخص بی ادب وبی فرهنگی نبایدحمایت کرد.امثال تارتار.حقیقی ،حسینی ودیگرمربیان بافرهنگ زیادهستندوبایدبهشون احترام گذاشت.بله به احترام نویدکیاودیگران که نام برده شد،کلاه ازسربایدب داشته شودودست زد.
    • فارس وفرهیختگان IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      مربی که تیم تقریبا ناامیدودارای مشکلات مالی رابااین نتایج زبانزد کرده واقعا قابل تحسین هست امانکته ای که این دانش فنی راتکمیل میکنه ،شخصیت بی نظیر نویدکیای دوست داشتنی هست که چه روزی که باسپاهان نتایج مطلوب نگرفت شخصیت ش اجازه ندادفوتبال دوستان اصفهانی تقصیرها راگردن این مربی بندازند و نه الان مغرورشده که جواب بی احترامی وگنده گویی مربی ناکام وشکست خورده درمقابلش رابده،ایکاش تیم سپاهان این فصل نویدکیارا درکنارش داشت //به هرحال توفوتبال ایران که باندبازی ،زدوبند وتبانی وجودداره وحتی برای نباختن آب بستن وتغییر ابعاد زمین وتحریک نیمکت حریفان وفشار به داورانجام میگیره ،وجود چنین مربی باشخصیت وبادانش فنی قابل تقدیرهست
  • مهران IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    مصدومیت زود هنگام نوید کیا باعث شد خیلی ها پاشون به تیم ملی باز بشه
  • واعظ آشتیانی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    درود ، بحث اسم نیست بلکه بحث رسومات و ارزش‌های اخلاقی است . بجای نویدکیا میشه اسم هر انسان سالم و کاربلدی را گذاشت که بدون ادعا و جار و جنجال کار خودش را می کند .
    • Ali IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      درود برتو نازنین ،به یقین خودت هم چنین شخصیتی داری که چنین می اندیشی پس هماره موفق وسلامت باشی .
  • علی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    پس مایلی کهن خوب اعتقاد داشت که نوید کیا می توانست با تیم امید موفق باشد نه عنایتی و دوستان...
  • Jimmy US ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    نوید کیا تا اینجا با مس خیلی‌ خوب نتیجه گرفته، ولی‌ باید دید این موفقیت تا کی‌ پایدار و به کجا ختم خواهد شد چون در سپاهان هم اوائل خوب نتیجه می‌‌گرفت ولی‌ بعدها ورق برمیگرده و به خاطر کسب نتایج نه چندان خوب، مجبور به استعفا می‌شه. امیدواریم این بار تا آخر قراردادش با مس بمونه تا اون کاری که با این تیم شروع کرده رو، به آخر برسونه و خودش رو به عنوان یک مربی‌ با ثبات، نشون بده.
  • استقلالی اصیل IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    این که دلیل نمیشه نکونام هم ۲۲ بازی نباخته
  • امید IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    نویدکیا باوجوداینهمه مصدومیت۵قهرمانی لیگ۴حذفی فینال آسیا جام باشگاها جهان تو کارنامه داشت من موندم نکونام باچه رویی گفته تیمت دفاعی بازی کرد همه دیدن مس بهترین فوتبال رو بازی کرد
    • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      قهرمانی باتیم ملی در بازیهای اسیایی بوسان را یادت رفت بگی
  • سعید افشار IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    شایسته ترین مربی لیگ در صداقت وادب ومدیریت الگویی باشد برای تمام مربی های لیگ باعث افتخار اصفهانی ها وایران A558
  • مهدی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    سلام نکونام با تاج اول فصل دوساعتی توی فدراسیون گفتگو کرد ، بنظرتون راجع به چی بوده ، یعنی قول قهرمانی بهش داده شده یا قول سرمربی گری تیم ملی ، نکونام شایستگی مربیگری در سطح تیم ملی را ندارد بخاطر اینکه کنار زمین هوچی‌گری می‌کند. وفقط اعتراض ، از لحاظ شخصیتی صفر است . محرم نوید کیا آرام و ویرانگر .
  • مهدی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    سلام زمانی باید کلاه از سر میداشتید که در سپاهان مربی بود اما دشمنی رسانه های با سپاهان اجازه نمی داد که کلاه از سر بر دارید ، متاسفم برای رسانه های سرخابی .
  • مهدی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    سلام چرا نظرات من را انتشار نمی دهید ، حتما سرخابی هستید ، الان نمی‌خواهد کلاه از سر بر دارید ، یکم کلاه خودتان را بالاتر بگذارید ، با آمدن تاج قهرمانی هایی که با کمک فدراسیون وداوریها برای پرسپولیس رقم خورد را نشر دهید ، گلهای آفساید که پرسپولیس تا اینجای فصل زده از جمله گل ولسیانی به ذوب آهن و.....‌‌ ، خدای جای حق نشسته منتظر این بی عدالتی ها باشید رسانه های سرخابی .
  • ممد IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    ازاینکه آقای نویدکیامرد بزرگی است شکی نیست ولی درپیش رفت این مربی کمک کنید نه اینکه خرابش کنید
  • محمد ی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    بسیار باشخصیت مثل محرم كم داریم
  • حسین IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    مقایسه کنید با نکونام که با دفاع اتولوسی به تیمهای دیکه ایراد میگیره چرا دفاع میکنید.بازیش با پرسپولیس رو یادژش رفته 70دقیقه دفاع کرد تو محوطه جریمه خودش الان به محرم میگه چرا دفاع میکنی.جز هوچیگری چیزی بلدی نکونام.اقای نکونام میگه با خبرنگار حال نمیکنم .حیف این خبرنگارها که تو رو حمایت کردن.سطح فرهنگ و چیفیت محرم رو با نکونام مقایسه کنید.
  • امیر IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    دمش گرم ثابت کرد سرمربی بی سواد و مافیایی کیسه هیچی جز هوچی گری و زد و بند با فدراسیون کیسه ای نداره
  • نظر IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    این لنگی هایی که نوید کیا را بهانه حمله به نکونام. کرده اند شرم کنند و کینه و بغض خود را در. پس. مثلا تعریف از نوید کیا پنهان نکنند شماها همان افراد مکتب کثیف لنگ هستید
  • ناشناس IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    نوید کیا تنها مربی فوتبال نیس مربی اخلاق و شایستگی است درود برمحرم نویدکیا
  • سرخ کابوسآبی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    اگر از خونه درمیای مقابل آینه قرار میگیری تا اشکالاتتو رفع کنی بعضی از مربیان باید به آینه محرم نگاه کنند تا مشکلهایشون را ببینند ورفعش کنند!!
  • مجید۱۶۰۸ IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    لایق مربی گری تیم ملی...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی