نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
مسیر امیر تغییر نکرد؛ سیستم جدید مهم‌تر از ترکیب!/ ستاره سابق سپاهان جانشین سردار شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیر قلعه‌نویی نشان داد که می‌خواهد به همان مسیری که در جام ملت‌های آسیا رفت ادامه دهد.

در دنیای فوتبال بسیاری کارشناسان معتقدند که ترکیب یک تیم باید همیشه ثابت باشد. حتی در صورت تغییرات به خاطر مصدومیت یا محرومیت در میان بازیکنان، سیستم بازی یک تیم معمولاً ثابت است.

خیلی‌ها یک گام فراتر گذاشته و می‌گویند تیمی که به ترکیب ثابت خود نرسد، شانسی برای موفقیت ندارد اما امیر قلعه نویی در جام ملت‌های آسیا نشان داد که باوری به این قوانین ندارد.

قلعه نویی که در ماه‌های منتهی به جام ملت‌ها به یک ترکیب ثابت رسیده بود، در این تورنمنت هر بازی با تغییرات بسیار نسبت به بازی قبل به زمین آمد و حالا در حالی که دومین دیدار پس از جام ملت‌های آسیا برابر ترکمنستان را برگزار می‌کرد، به همان مسیر ادامه می دهد.

وقتی ترکیب ۱۱ نفره ایران برای جدال برگشت با ترکمنستان اعلام شد، خیلی‌ها از دیدن تغییرات وسیع ترکیب تعجب کردند اما چیزی که از این تغییرات مهم‌تر بود تغییر در سیستم بازی تیم ملی بود!در این مسابقه بیرانوند جای خود را به حسینی داد. رامین رضاییان سمت راست خط دفاعی را از صالح  حردانی پس گرفت و شجاع خلیل‌زاده دوباره زوج کنعانی‌زادگان شد تا امین حزباوی به نیمکت برگردد.

علی قلی‌زاده دیگر تغییر تیم ما بود که جای خود را به مهدی قایدی داد اما شاید مهم‌ترین تغییر به حضور محمد قربانی لژیونر تازه فوتبال ایران و بازیکن سابق سپاهان در ترکیب برمی‌گشت که جای سردار آزمون را گرفت. البته که سردار مصدوم است اما با حضور قربانی در زمین سیستم تیم ملی از ۲-۴-۴ لوزی به ۱-۳-۲-۴ که در حالت تهاجم به ۳-۳-۴ تبدیل می‌شود، تغییر کرد.

سعید عزت اللهی و محمد قربانی دو هافبک دفاعی ما شدند، سامان قدوس چند متر جلوتر در پست شماره ۱۰ به عنوان هافبک پلی میکر یا بازی ساز انجام وظیفه می‌کرد، محبی و قایدی دو وینگر ما بودند و طارمی هم مهاجم نوک.

در این سیستم در هنگام دفاع قدوس عقب می‌آمد تا ۱-۳-۲-۴ باشیم و در حالت تهاجم ۳-۳-۴ که یک مهاجم کاذب به سه حمله ور ما اضافه می‌شد.

بیشتر بخوانید: ترکیب تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان مشخص شد/ رونمایی از انتخاب جدید قلعه‌نویی برای دروازه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی