نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
۰ |
۰
کلوب| بحران داوری، مهم‌تر از تاکتیک تیم‌ها شد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چند هفته‌ای است که اغلب تیم‌ها روی اشتباهات داوری متمرکز شده اند و روزی نیست که چشم‌هایمان را بگشاییم و خبری از بیانیه‌ها و شکایت‌ها علیه تیم داوری و هزاران مسئله دیگر نباشد.

حتی با وجود VAR هم دیدیم که در دیداری حساس مثل دربی سر سوزنی از مشکلات داوری کاسته نشد؛ اتفاقا پیاز داغ آن چندین برابر شده و اکثر تیم‌ها، منتظر چنین فرصتی هستند که نقص و ایرادات فنی را بر گردن داور و کمک داور بیندازند!

هرچند نمی‌توان بر اشتباهات باورنکردنی و فاحش تیم‌های داوری چشم بست و باید قبول داشت که اشتباه داور می‌تواند سرنوشت و مسیر تیمی را به طور کامل تغییر دهد اما تا زمانی که VAR به طور کامل در فوتبال ایران و تمامی ورزشگاه‌های لیگ برتری نصب نشود، اوضاع به همین منوال پیش خواهد رفت؛ در آن صورت نمی‌توان اشتباهات داوری را جزیی از بازی ندانست و آن را به حساب نیاورد!

با وضعیت اسفناک داورانی که حتی یک هدست صحیح و سالم در اختیار ندارند نباید بیشتر از این توقع و انتظار داشت. ضمن اینکه یادمان نرود بسیاری از تیم‌های لیگ برتر ضعف تاکتیکی دارند و پذیرفتنی نیست که بابت هر صحنه جوش و خروش‌های زیادی کنار زمین شاهد باشیم.

کافی است نگاهی به آمار و ارقام تیم‌های غیر مدعی در لیگ برتر بیندازیم تا متوجه شویم خیلی از سرمربیان، تاکتیک‌های تدافعی را بیشتر از نقشه‌های هجومی می‌پسندند! نرخ امید به گل، تعداد خطا، تعداد پاس‌های سالم، تعداد شوت به سمت چهار چوب و ایجاد موقعیت خطرناک، شاخص‌های خوبی برای ارزیابی تیم‌ها از حیث فنی به شمار می‌روند و خود گویای همه چیز هستند!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی