دوباره گربه سیاه یقه پرسپولیس را گرفت/ تکرار توقف اوسمار بعد از ۷۱ روز
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آلومینیوم به عنوان گربه سیاه پرسپولیس بار دیگر سد راه رقیب نامدار شد.

قبل از بازی آلومینیوم و پرسپولیس و در پیش بازی این مسابقه در جام حذفی نوشته بودیم که آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس است. اصطلاح گربه سیاه در فوتبال به تیم‌هایی اطلاق می‌شود که یقه تیم‌های بزرگتر و پرافتخارتر از خود را در تورنمنت ‌های مختلف می‌گیرند. تیم‌هایی که چه به لحاظ مالی و پیشینه و چه از نظر ستاره و طرفدار قابل مقایسه با رقیب نیستند و در سایر بازی‌های یک فصل یا جام‌های مختلف نیز مدعی جام و قهرمانی نبوده اما همیشه مقابل یک رقیب خاص و مدعی دور از انتظار تیجه می‌گیرند!

آلومینیوم در همین سال‌های کوتاه حضور در سطح اول فوتبال ایران بارها به پرسپولیس ضربه زده و چهار برد با ارزش مقابل این تیم کسب کرده است. دو سال قبل در همین جام حذفی آلومینیوم در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را مقابل هوادارانش حذف کرد و به فینال رسید. در بازی برگشت همین فصل لیگ که اولین حضور ویرا برزیلی به جای یحیی گل محمدی روی نیمکت این تیم بود، مجتبی حسینی دستیار سابق یحیی پرسپولیس را با یک گل شکست داد، در همین ورزشگاه امام خمینی اراک روز ۲۶ بهمن یعنی دقیقاً ۷۱ روز قبل!

از بعد آن مسابقه مرد برزیلی با پرسپولیس در لیگ ۷ برد و فقط یک مساوی آورد، در دربی با استقلال تا با اقتدار صدرنشین جدول دور برگشت باشد. در جام حذفی هم که مرحله قبل نفت و گاز گچساران را به راحتی برد اما این مسابقه حکایت دیگری داشت. دوباره حسینی توانست مچ مرد برزیلی را بخواباند. او تا ۵ دقیقه مانده به پایان بازی با دو گل از پرسپولیس عقب بود اما بازی را ۲-۲ مساوی و به وقت اضافه کشاند. در وقت اضافه هم دوباره دو گل عقب افتاد اما تا وقت‌های تلف شده وقت اضافه هم پا پس نکشید و دوباره موفق به جبران و مساوی شد تا در ضربات پنالتی بلیط صعود به یک چهارم نهایی را بگیرد.

حالا ویرا روی نیمکت پرسپولیس ۱۱ بازی رسمی در لیگ و جام حذفی را تجربه کرده که اولین و آخرین آنها برابر آلومینیوم و مجتبی حسینی بوده است. هشت برد، دو مساوی و یک شکست که یک مساوی آن به قیمت کنار رفتن از جام حذفی تمام شده است، یعنی از دو بازی برابر مجتبی حسینی ویرا فقط یک امتیاز گرفت که آن هم دست کمی از شکست ندارد! چون دوبار با دو گل پیش بود و نتوانست برتری را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی/ اگر گل‌محمدی این ۲ سرخ‌پوش را داشت...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گربه سیاه IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    میو
  • سهراب IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    جماعت کیسه کش سه چرخه سوار هوچی گر الان کجان بیاید بگید تیم حکومتیه داورها دارن به نفعش سوت می زنن جام اسنپی بهشون دادن ، یاد بگیرید که اگر تیمی اشتباه بکنه می بازه و حذف میشه به همین راحتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی