نظرسنجی

انتخاب خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی برای هدایت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟
چرا هنوز میانگین سنی تیم ملی بالاست؟/ کیروش ۱۴ روز وقت داشت؛ امیر ۹ ماه!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عدم جوانگرایی در لیست تیم ملی یکی از بزرگترین انتقادات به امیر قلعه‌نویی و همکاران او در تیم ملی است.

تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بالاترین میانگین سنی را داشت. آنچه عامیانه به آن می‌گویند «پیرترین تیم» حاضر در تورنمنت! آنجا به اندازه کافی این مسئله به ما لطمه زد اما با توجه به اینکه تمام دنیا ۴ سال برای جام جهانی زحمت می‌کشند و می‌آیند تا در این میدان نتیجه بگیرند و برای گرفتن نتیجه «تجربه» عامل بسیار مهمی است، خیلی نمی‌شد به مرد پرتغالی ایراد گرفت.

به خصوص که او در فاصله سه ماه تا جام جهانی آمد و عملاً فرصتی برای محک زدن نیروهای جدید نداشت. ما اردو و مسابقه تدارکاتی نداشتیم و تیم ملی تنها ۱۴ روز فرصت داشت تا برای بازی با انگلستان آماده شود، اولین بازی در جام جهانی!

اما همه دنیا بعد از جام جهانی و همه رشته‌ها بعد از المپیک، جوانگرایی می‌کنند و نگاهشان به ۴ سال بعد است. بزرگانی که به خاطر بالا رفتن سن دیگر نمی‌توانند ۴ سال بعد در خدمت تیم ملی باشند، جای خود را به جوانترها می‌دهند تا در این فرصت ۴ ساله تجربه کسب کنند.

اینجاست که انتقادات به قلعه‌نویی شروع می‌شود. نگاه به فهرست تیم ملی مشخص می‌کند که او باز هم به با تجربه‌ها دل بسته و تنها دلیلش فاصله کوتاه بین جام جهانی و جام ملت‌های آسیا بود! امیر اولین لیستش را اسفند سال قبل منتشر کرد و تا امروز۹ ماه زمان داشت! جام ملت‌ها دو ماه دیگر در دی ماه آغاز می‌شود و تمام فوتبالی‌ها از تیم ملی توقع نتیجه دارند.

ما چهار دهه است که به فینال جام ملت‌ها نرسیدیم و ژاپن در همین ۲۰ سال با ۴ قهرمانی از رکورد ما به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا عبور کرد. امیر قلعه‌نویی در تجربه قبلی هدایت تیم ملی بخاطر ناکامی در جام ملت‌ها - بدون باخت آن هم در ضربات پنالتی - صندلی خود را از دست داد و حق دارد که از نتیجه جام ملت‌ها بترسد!

نه فقط قلعه‌نویی بلکه هر کس دیگر سرمربی تیم ملی بود اگر در جام ملت‌ها ناکام شود، دیگر فرصتی برای ۴ سال بعد نخواهد داشت که بخواهد جوانگرایی کند یا آینده نگری! پس مشکل کجاست؟

آنجا که وقتی امیر قلعه‌نویی برای همین اردوی آخر از سعید سحرخیزان، محمد قربانی، محمد جواد حسین نژاد و آریا یوسفی دعوت کرد، وقتی انتخاب ۷ بازیکن از سپاهان مورد کنایه مورایس قرار گرفت در دفاع از خود جمله‌ای به کار برد که حالا باعث دردسر شده است!

قلعه‌نویی گفت «جوانان را برای تکریم جوانان دعوت کرده» و خبری از آینده نگری در دیدگاه او نبود! دیدیم که به جز حسین نژاد بقیه این جوانان خط خوردند و حالا در لیست ۲۵ نفره نهایی تیم ملی جایی ندارند! حزباوی هم هست وبازی نمی کند!

اگر قرار باشد از امیر قلعه‌نویی و لیست تیم ملی انتقاد کنیم، شاید تنها برای همین خط خوردن جوانان باشد. باز هم تاکید می‌کنیم که عیبی ندارد او به فکر نتیجه در جام ملت‌ها باشد اما می‌توانست جوانان را هم کنار تیم نگه دارد تا برای آینده تجربه کسب کنند. یا لااقل از جوانان حرفی نمی زد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • رضا FR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    قلعه نوعی هیچ وقت مربی جوانگرایی نبوده. جز دوره ی اولش در استقلال. امیدواریم که در نهایت نتیجه بگیره.
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    جمع کردن ویرانه های کی‌روش و تاج کار هرکسی نیست.
    • عادل IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      کيروش سال 2018 وقتی از ايران رفت تيمی را تحويل ايران داد که تجربه دو جام جهانی داشت و متوسط سنش 27 سال بود و در هر پست حداقل دو بازيکن هم سطح داشت . در جام ملت هابرای اولين بار 4 امتياز کسب کرده بود و درجام ملت ها هم با تنها يک شکست مقابل ژاپن به دليل اشتباه کنعانی زاده در مرحله نيمه نهائی حذف شده بود . به نظر شما اسم اين ويرانه است يا چيزی که در سال 2022 يک ماه قبل از جام جهانی بهش تحويل داديد ؟؟؟؟ يعنی نفرات بعدی که جايگزين کيروش شدند حداقل کاری که بايد انجام می دادند صعود مجدد به جام جهانی ؛ ادامه جوانگرائی و برنامه ريزی برای جام ملت های بعدی بود . به هر حال از نام پروفايلت مشخصه که يک کينه شخصی از کيروش داری و مساله شما با ايشان فراتر از فوتباله ............
  • بابک US ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    این تیم ملی صد در صد در جام ملتها شکست خواهد خورد و نتیجه بدتر از جام ملتهای قبلی خواهد گرفت. بازیکنان پا به سن گذاشته، بی انگیزه، پول دار، ماشینهای آخرین سیستم و مربیان ترسو و عقب مانده از فوتبال روز دنیا، نتیجه ای بهتری نخواهند گرفت! مخصوصا با این اشخاص در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و دولتمردان فرمایشی، به جای نخواهیم رسید. نیمه دوم بازی با ازبکستان، نشانه تفکرات غلط مربیان ما و ضعف بدنی بازیکنان ما و تعویض های دیر، نشانه آینده تیم ملی است. راستی هنوز یکسری ماشینها در گمرک ماند!! دوستان زودتر ترخیص کنند!!
  • نقی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    عقل هم خوب چیزیه!!! کیروش را با قلعه نوعی مقایسه می کنید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

انتخاب خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی برای هدایت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی