نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۷۷
سپهر حیدری
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس می‌گوید با رفتن رضا درویش مدیرعامل باشگاه، این تیم به آرامش می‌رسد.

شرایط نابه‌سامان این روزهای پرسپولیس باعث شد تا به سراغ کاپیتان سابق پرسپولیس یعنی سپهر حیدری برویم و در خصوص اوضاع این روزهای پرسپولیس و اختلافات به‌وجودآمده بین گل‌محمدی و درویش صحبت کنیم. گفت‌وگوی ما با حیدری را در ادامه می‌خوانید.

اوضاع این روزهای پرسپولیس را چطور می‌بینی؟
باید واقعیت را گفت. حال پرسپولیس این روزها اصلا خوب نیست. یادمان نرفته همین بازیکنان در کنار یحیی گل‌محمدی همین چند ماه قبل توانستند ۳گانه کسب کنند و در سال‌های اخیر بارها افتخارآفرینی کردند. همین تیم در چند سال اخیر دو بار به فینال آسیا رسید. به نظرم بعد از یک باخت مقابل سپاهان تا این حد انتقاد و زدن تیم اصلا درست نیست و خیلی غیرمنطقی و البته غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.

ولی پرسپولیس در چند بازی آخر خود برنده نشده و همین موضوع هواداران را نگران کرده است!
خب در فوتبال این اتفاقات می‌افتد و خیلی غیرعادی نیست. کلی مریض و مصدوم داشتیم و دست یحیی کاملا بسته بود. شاید تیم های دیگر شرایط پرسپولیس را داشتند نتایج بدتری می‌گرفتند. در بازی با سپاهان هم پرسپولیس روی یک گل استثنایی مغلوب شد که شاید هر چند سال از این گل‌ها زده شود. به نظرم اوضاع آن‌قدر هم می‌گویند بحرانی نیست و هنوز هم پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. پرسپولیس در چند پست نیاز به تقویت دارد و قطعا با چند خرید در نیم‌فصل این تیم به روزهای اوجش برمی‌گردد.

در مورد جریمه ۱۰ درصدی تیم بعد از باخت مقابل سپاهان چه صحبتی داری؟
این دیگر واقعا آخرش بود. کسی انتظار ندارد که رقبا از پرسپولیس حمایت کنند ولی تخریب تیم از خودی واقعا نوبر است. مگر می‌شود به خاطر یک باخت تیم را جریمه کنید. کسی که این کارها را می‌کند قطعا دلش به حال تیم نمی‌سوزد و پرسپولیسی نیست. بازیکنانی را جریمه کردند که قراردادشان نصف تیم‌های دیگر است و از سال قبل هم کلی طلب دارند. این نفرات و کادرفنی کلی افتخار کسب کردند ولی نمی‌دانم در روزهایی که تیم نیاز به حمایت و آرامش دارد، چرا باید چنین کاری از سوی مدیریت تیم انجام شود. نمی‌دانم دیگر درویش باید چه کاری کند که بفهمیم این‌کاره نیست. بارها این موضوع را فریاد زدم ولی گفتند می‌خواهد پست و مقام بگیرد و دنبال فالوئر است. در حالی که همه من را می‌شناسند و من اصلا ایران نیستم که دنبال پست و مقام باشم. هر حرفی هم زدم و می‌زنم دلی بوده و فقط به منافع پرسپولیس و هوادارانش فکر می‌کنم. من این روزها را می‌دیدم و حالا هواداران به من می‌گویند که به حرف تو رسیدیم. هدف این آقا تضعیف پرسپولیس بوده و حالا دارد به هدفش می‌رسد. آقایان پرسپولیس را فدای میز و صندلی مدیریت کردند و می‌خواهند این تیم را نابود کنند.برای حفظ جایگاهش به میلیون‌ها هوادار هر روز استرس می‌دهد.

شایعاتی هم مبنی بر جدایی یحیی به گوش می‌رسید. در این خصوص چه صحبتی داری؟
دقیقا هدف درویش همین است. می‌خواهند یحیی را فراری بدهند و همه کار برای رسیدن به هدفشان می‌کنند. یحیی مربی آرام و محجوبی است و دیگر باید چه نتایجی بگیرد. کارنامه یحیی فوق‌العاده است و بارها با پرسپولیس قهرمانی کسب کرده است. آن‌قدر گل‌محمدی را تحت فشار گذاشتند تا او را عصبی کنند و از پرسپولیس برود. واقعا به کدام گناه این کارها را با یحیی می‌کنید. فقط به خاطر یک باخت؟ اصلا ممکن است باز هم تیم در ادامه فصل ببازد. همین‌طور که تیم‌های بزرگ دنیا هم در طول فصل شکست می‌خورند. فوتبال همین است ولی متاسفانه آقایان فوتبالی نیستند که فنی به مسائل نگاه کنند! هوادار حق دارد ناراحت باشد ولی همه یحیی را قبول دارند. مگر می‌شود سرمربی که این‌همه موفق بوده و نتیجه گرفته به او بگویند برود؟ مشکل پرسپولیس این است که دارد خودزنی می‌کند. مدیر به جای آرامش دادن دارد آرامش را از تیم می‌گیرد. تیم را که تقویت نکردند و حالا هم با این جریمه عجیب تیم را به حاشیه بردند.

صحبت‌های چند پیشکسوت علیه گل‌محمدی هم این روزها خیلی حاشیه‌ساز شد و هواداران نسبت به آن‌ها موضع گرفتند.
این‌ها پیشکسوتانی هستند که با مدیرعامل رفاقت دارند. به همین خاطر یحیی را می‌کوبند. البته اکثر پیشکسوتان از یحیی حمایت کردند و تعداد کمی هستند که برای تیم حاشیه می‌سازند. این پیشکسوتان با ۵۰هزار تومان هم پرسپولیس را می‌فروشند و قبلا هم صحبت‌های عجیبی کردند. اکثر پیشکسوتان و بزرگان باشگاه از گل‌محمدی حمایت کردند و کارشان قابل تقدیر است. پیشکسوت باید در وزهای سختی کنار تیمش باشد و حمایت کند ولی این افراد از هر سمی خطرناک‌تر هستند. من واقعا از بعضی حرف‌ها ناراحت شدم و متاسفم که چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود.پرسپولیس نیاز به آرامش دارد و بهترین اتفاق ممکن هم استعفای درویش است. من خودم نظرسنجی گذاشتم و اکثر هواداران هم موافق رفتن درویش هستند. اگر یک درصد هم پرسپولیس برایتان مهم است، همین حالا بروید. مدیری باید بیاید که بتواند با کادرفنی هماهنگ باشد و البته امکانات لازم را فراهم کند و درآمدزایی کند. آن از نقل و انتقالات افتضاحی که در تابستان برای تیم رقم زدند و حالا هم که تیم را به حاشیه بردند. چطور می‌شود شما پرسپولیسی باشید و به جای حمایت از سرمربی تیمتان از مربی رقیب حمایت کنید. این‌طور نیست که شما فقط برای پرسپولیس بازی کرده باشید. خیلی‌ها قبل و بعد شما بودند و برای این تیم زحمت کشیدند. آن آقایی که می‌آید و راجع‌به مسائل فنی تیمی که ۳گانه گرفته و بهترین تیم ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران بوده نظر می‌دهد و سرمربی‌اش را می‌کوبد، با شناختی که من از فوتبال روز دنیا و فوتبال مدرن دارم اگر الان فوتبالیست بود حتی نمی‌توانست از جلوی باشگاه پرسپولیس رد شود، چه برسد به این‌که روزی افتخار بازی در این تیم را پیدا کند.

از چه نظر می‌گویی نقل و انتقالات پرسپولیس ضعیف بوده است؟
کنعانی‌زادگان و زاهدی را گرفتند که خودشان پرسپولیسی بودند و تحت هر شرایطی می‌آمدند. مهاجمی گرفتند که با نظر گل‌محمدی نبوده و چند نفر از لیست یحیی را نتوانستند بگیرند. آن‌ها حتی نتوانستند یک گلر برای جانشینی بیرانوند بگیرند. دیگر باید چطور عمل می‌کردند تا نمره ضعیف به عملکرد نقل و انتقالاتی آقایان بدهیم. حالا یحیی به خاطر پرسپولیس چیزی نمی‌گوید نباید هر روز او را تحت فشار بگذاریم. او از حجب و حیایی که داشته حرفی نزده ولی تا کی می‌تواند تحمل کند. همه این‌ها به خاطر تضعیف تیم بوده است. نگرانم دوباره درویش کادو بگیرد و تا عربستان برود تا افتخار دیگری برای خودش ثبت کند. بازی رفت که با این کارها غرور تیم را لکه‌دار کرد و آن‌قدر رونالدو را بزرگ کرد و کل توجهش معطوف به او بود که تیم ما از پیش بازنده بود.

در مورد محرومیتی که برای تو در نظر گرفتند چه صحبتی داری؟
من نمی‌دانم اصلا چرا من را محروم کردند. همه‌جای دنیا راحت و آزادانه هر کسی نظرش را می‌گوید. حالا من آمده‌ام گفتم حق پرسپولیس را نخورید، باید محروم شوم؟ نورافکن به پرسپولیسی‌ها توهین می‌کند. پیشکسوتان رقیب هر حرفی در مورد پرسپولیس می‌زنند. باشگاه‌های رقیب هرچه دلشان می‌خواهد می‌گویند ولی من تا از پرسپولیس دفاع کردم محروم شدم. پیشکسوت داریم از تیم حریف که صبح ساعت را کوک می‌کند از ۶ صبح به پرسپولیس توهین می‌کند تا شب. آن‌وقت من را به چه جرمی محروم کردند. یک‌بار استقلال از طریق دادگاه شکایت کرد ولی من تبرئه شدم چون هیچ‌وقت به کسی توهین نکردم و حرفم را در کمال احترام بیان کردم. من قبل از صحبت کردن یا استوری گذاشتن همه چیز را با وکیلم چک می‌کنم. هیچ چیزی نگفتم که بخواهند من را محروم کنند. تازه ۱۰۰میلیون هم جریمه کردند که من قطعا از طریق فیفا پیگیری می‌کنم و تا آخرش هم می‌روم. بالاخره در دقیقه ۹۶ گلی زدم که باعث ناراحتی خیلی‌ها شد. مدیران فدراسیون هم برای خوشحالی تیم‌های محبوبشان فقط به دنبال محروم کردن پرسپولیسی‌ها هستند. اگر بودجه کم آوردید بگویید پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس برایتان این پول را جور می‌کنند ولی بی‌دلیل کسی را محروم و جریمه نکنید. نکته طنز و خنده‌دار ماجرا اینجاست که من اصلا ۳ سال است که ایران نیستم. فعالیتی هم در ایران ندارم و به دنبال پست و مقام هم نیستم. دقیقا من را از کدام فعالیت محروم کردند خودم هم نمی‌دانم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴۸
  • VAHID REDSTAR IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    سپهر سر طلایی دشمن مافیایی
    • میلاد IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      نکته اول سپهر حیدری دراماتیکترین گل تاریخ ایران رو برای پرسپولیس زد و همیشه در خاطرمون هست ولی کاپیتان پرسپولیس نبود . نکته دوم : سپهر حیدری و مدافعان گلمحمدی میگن که سپاهان با یک گل استثنایی بازی رو برد ولی نمیگن که در اون بازی سپاهان ۵ ۶ موقعیت گل دیگه هم داشت اما پرسپولیس حتی یک موقعیت گل هم نداشت در برابر النصر و استقلال تاجیک و سپاهان هیچ موقعیتی گلی نداشتیم و بدتر اینکه که بیراوند بهترین بازیکن زمین شد . همین برای اثبات بن بست تاکتیکی پرسپولیس و کادر فنیش کافیه
    • همون همیشگی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      اون دراماتیک ترین گل رو سپهر به تنهایی نزد آقای داور جناب مظفری زاده اینقدر وقت اضافه گرفت تا پرسپولیس بتونه گل بزنه که بالاخره یکی بنام سپهر زد
    • فرامرز IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      در پاسخ میلاد شهاب زاهدی اگر موقعیت گل نیمه اول رو به گل تبدیل می کرد بازی یک بر صفر به نفع پرسپولیس بود‌ بازی یک بر صفر جلو در نیمه اول تا صفر بر صفر فرق داره یا گولسیانی اگر هد رو تبدیل به گل می کرد نمی گم پرسپولیس از سپاهان بهتر بود اما فوتبال استفاده از لحظه هاست بازی با استقلال تاجیکستان هم تک به تک رو ترابی گل می کرد بازی دو بر صفر می شد راستی شما به خاطر ضد پرسپولیس بودنت بازی ها رو نمی بینی ؟ برای اثبات شایستگی فنی مربی یک فصل و روند رو به رشد یا نزول یک مربی رو در نظر می گیرند نه سه بازی رو اینو عقل می گه هیچ عاقلی مربی ای رو که سه گانه در یک فصل گرفته رو به خاطر سه بازی عوض نمی کنه البته اگر فوتبال رو بشناسه
    • همون قهرمان همیشگی CA ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      جناب همون همیشگی، وقت اضافه رو برای پرسپولیس نگرفتن، برای بازی گرفتن. سپاهان هم سانس گلزنی داشت. جلوشو که نگرفته بودن.
    • رضا TR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      اقای حیدری گلمحمدی مربی خوبی است ولی انهمه حمایت مالی و سیستماتیگ از تیمی مثل استقلال ...میشد همین اتفاق میوفتاد تنها تمام انچه بدست امد را به حساب یحیی نگذارید.اگر یحیی سه بار مانند استقلال ۸ بازیکن فیکش را بعد جام جهانی بخاطر مسایل مالی ازدست میداد بازم این نتایج میگرفت.؟
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    عاشقتیم سپهر سر طلایی باتعصب با غیرت دوستداشتنی همیشه تو قلب مایی با اصالت
  • علیرضا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    فقط با این کارات میخوای هواداران بهت توجه کنند تو ک ایران نیستی میشه دست از سر تیم برداری و دنبال کارای خودت......باشی ،بابا جان تو خودت بیشتر تیمو تو حاشیه میبری
    • جواد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      شما استقلالی‌ها یا سپاهانی‌ها عادت کردین زیر خبرهایی که مربوط به سرورتون میشه بیان به اسم هوادار پرسپولیس حرف بزنید به امید درست کردن حاشیه ولی زهی خیال باطل حرف دل هوادار رو زد سپهر سر طلایی حمایت از یحیی
    • پرسپولیس همیشه قهرمان وسوزاننده کیسه حقیر IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      اتفاقاسپهرسرطلایی درست میگه وچون خارج ازایران زندگی میکنه امثال شماخیانتکارای دنبال پست ومقام نمیتونین بهش انگ بچسبونین که بخاطرپست واینحرفاداره اینکارارومییکنه بلکه واقعاعاشق تیمشه وبخاطرعشقش ازسردلسوزیحرفاشوبااحترامورک وراست میزنه وحرفاش کاملا منطقی ودرست هستن تیم تواین مدت هم مصدوم زیادداشته هم مریض آنفلوآنزایی کیسه یه مرادمندش مصدوم شده عزاگرفته باترفندگولزنی مردم به اسم کم کردن قرارداددنبال جایگزین مناسب الاغمندمیگرده قدرآقایحیی روندونین دوباره به قهقرامیرین
  • ن IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    جناب علیرضا درست می گوید یحیی مربی خوبی هست ولی عامل نتیجه نگرفتن ها و اشوب فعلی شخص یحیی هست شاید جناب حیدری الزایمر گرفتی که یحیی موقع یارگیری رفته بود دبی و ترکیه کیف و کوک و مدیر هم نمی توانست که دنبال یار باشد و فردا بوق و کرنا کنند بدون نظر مربی یار گرفت عیسی و عبدی را هم که یحیی بیرون کرد و زمانی که تیم در اوج بود قهر کرد و تیم رها کرد و تنها هدفش هم تمدید قرارداد و پول بود با وجودی که یک سال دیگر قرارداد داشت تمرینات را ضعیف اجرا می کرد و همین باعث شد در سه بازی سخت و جون دار 4بازیکن مصدوم شوند و این بیشترین ضربه به فوتبال کشور بود با احترام به زحمات یحیی تمام شرایط موجود تقصیر یحیی هست و با نظر کارشناسان حداقل 9امتیاز از بازیها هم بر اثر اشتباه داوران به دست امده باز چماق بر سر دیگ می کوبی که چرا زنبیل سوراخه
    • سرم جواتی گیس گلابتون IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      بهتره شما نگران تیم خودت باشی جناب کیسه ما خودمون مشکلاتمون رو برطرف میکنیم انشاالله
    • پرسپولیس همیشه قهرمان وسوزاننده کیسه حقیر IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      اولن خودتوجای هوادارپرسپولیس، قهرمان پنج دوره متوالی وهمچنان قهرمان سه گانه جانزن اینحرفاییکه توزدی فقط تاحالاکیسه کشای غارنشین عین این حرفاروزده بودن پس فضولی تیم مابه دلاکای کیسه کش نیومده برو ردکارت
    • ارتش سرخ IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      شماقطعا کیسه کشی۰
  • قرمزترینم IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    برو پی کارت.توهم دنبال اسمی توپرسپولیس.کی توپرسپولیس بازی نکرد که هرروز بخواد منم منم بکنه
    • کیسه هوچی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      آنقدر حرف این کیسه تنان بی ارزش شده که میان بانام پرسپولیس کامنت میزارند چقدر اینها ذهن چرکی دارند فرق بین پیشکسوت تحصیل کرده با پیشکسوت بی سواد درهررنگی چه قرمز فنونی زاده قلیچ وچه آبی فنونی زاده ونوری اینجا معلوم میشه دمت گرم سپهر سرطلایی
  • علیرضا IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    جریمه رو بخاطر قیافه خیلی خفنت محکوم کردن مواظب باش سر چهار راه فکر نکنن اتباع میانمار هستی ببرنت ۴۸ ساعت نگه ات دارن کارت ملی همراهت باشه خلاصه داداش اتفاق خبر نمیکنه
  • ابراهیم IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    وقتی که درویش، کنعانی، گولسیانی، پورعلی گنجی، سلمانی، صادقی، نعمتی، و... رو خرید درویش پرز بود الان که یحیی 9 امتیاز تو لیگ از دست داده،: درویش اینکاره نیست!!!!!
    • ممد اس اس IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      یحیی ۹ امتیاز از دست داده، !!ّ؟ اونوقت برد تیم مال کیه؟؟؟؟؟
  • 4444 IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    بابا یه سمتی به این سپهر بدید خودشو کشت از بس از یحیی حمایت کرد تازه الان پرسپولیس افت روحی پیدا کرده سپهر هم بمب روحیه رو میاره سر تمیرین بچه ها انرژی بگیرن سری بعد رو سکوها هم شده میاره که هوادار تشویقش کنن
  • وطن IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    یک جریان مافیایی کلا همه این حواشی رو مدیریت می‌کنه هواداران فوتبال باید بیدار باشن خیلی تابلو سرمربی رو دارن خراب میکنن که یکی از موفق ترین سرمربی های سالهای اخیر ایران بوده جرم یحیی اینکه بیش از حد محبوب شده و حرف دل مردم و میزنه مگه علی دایی کریم باقری مهدوی کیا علی کریمی و ... خراب نکردن الان اینها کجان چشمها را باید شست جور دیگر باید دید..
  • پرسپولیس سرور استقلاله. IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    سپهر با تعصب دوستت داریم.پرسپولیس اقیانوس وسیعی ست که حقیرانی مانند وحید قلوچ (قلیچ) و امثالش و تیم بنجل و سوراخ استقلال را در گرداب خشم خود به زیر خواهد کشید و همیشه زیرش خواهید ماند.
  • علی IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    جان مادرت بیخیال شو .هوادار ها اصلا از تو خوششون نمیاد . توی تمام عمرت یک گل دقیقه ۹۷ زدی انگار کاپ جام جهانی رو گرفتی. پس اگه جای پیروز قربانی توی دربی دقیقه ۹۳ گل میزدی فکر کنم تا خونه پیاده میرفتی. استفاده از درآمد جوینده برای خریدن زورکی محبوبیت به جایی نمیرسی بیخیال محبوبیت شو
    • دادا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      جناب استقلالی نیازی نیست شما از طرف هوادارا حرف بزنی. برو برای طرفدارای تیم خودت از پیروز قربانی وباختای دربی هاتون بنویس. سپهر حیدری بااون گل کاری سرتون آورد که اینقدر علییه اش چرت وپرت میگید. وما پرسپولیسیا دوستش داشته وداریم
  • علی NL ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    اخه این کیه آوردین به عنوان کارشناس فوتبال ؟؟؟؟ این که بیشتر دنبال به نمایش گذاشتن زنش برای بیشتر پول درآوردن هست..... کسی که غیرت ندارد حرفش هم مفت نمی ارزد
  • بلووو IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    خخخخخ تو پولو بده یحیی قهر نکن خوبه یه گل زدی خودتو نمودی
  • علیرضا IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    آرام رو بیار تمرین پرسپولیس تیم آروم بگیره
  • علیرضا IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    خدایی جوینده کجاست بیار ما هم روحیه بگیریم
  • ولی اله GB ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    شماها را شیراز راه نمی‌دادند حالا راه تهران را هم یاد گرفتید جای شکرش باقی است که تو همه زمینه‌ها اظهار نظر می‌کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی