نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟
تیم ملی نوجوانان ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نوجوانان ایران در رقابت های جام جهانی در دیداری سخت و نفسگیر، نتیجه را با حساب ۲-۱ به حریف قدرتمند خود انگلیس واگذار کردند.

فوتبالِ پایه در ایران، ورزشی به شدت مهجور و پر از مشکلات جورواجور است. فوتبالی که از نظر رسانه ای هم توجه چندانی به آن نمی شود. اینکه نوجوانان ایران در رقابت های جام جهانی، ابتدا برزیل را شکست می دهند و سپس در دیدار با انگلیس تا آخرین لحظه می جنگند و یک گل بد دریافت می کنند نشان می دهد، چه فرصت های کم نظیری برای بها دادن به آنها در تمام این سال ها از دست رفت.

تیم ملی نوجوانان که اولین پشتوانه بزرگ در رده های ملی است، چنان در جام جهانی خوش درخشید که برزیل را با افتخارات بسیار در رده های پایه از پیش رو برداشت؛ این حرکت اتفاقی بزرگ در تاریخ فوتبال ایران است که باید بیشتر از اینها مورد توجه رسانه های کل کشور قرار بگیرد. انگلیس هم که در سال ۲۰۱۷ قهرمان این رقابت ها شده بود، از نظر تاکتیکی تیم برتر میدان بود اما واقعیت این است در هوای بارانی اندونزی و زمین نامناسب، اعتماد به نفس بازیکنان نوجوان ایرانی مقابل این تیم منسجم و تاکتیکی قابل تحسین بود.

وقتی به این تیم و بازی هایش در جام جهانی می نگریم با خود می گوییم چگونه می شود با چنین استعدادهایی در سطح فوتبال جهان، سال های سال است ار حضور در المپیک محروم هستیم؟ چرا تیم های پایه فوتبال ایران نباید وضعیت بهتری داشته باشند؟ اصلا همین بازیکنانی که در جام جهانی خوش درخشیدند، در آینده چه فرجامی پیدا می کنند؟ آیا جذب تیم های بهتر می شوند؟ آیا به تیم المپیک راه پیدا می کنند و فوتبال ایران از پتانسیل آنها استفاده می کند؟

تیم نوجوانان به ما نهیب می زند که تاریخ فوتبال ایران، سرشار از بی توجهی به رده های پایه است. امیدواریم این بار به نتیجه ای منطقی برسیم و پس از پایان جام جهانی و کسب هر نتیجه ای، برای رشد و پیشرفت این نیروهای پر استعداد، برنامه ریزی کنیم.

در همین ارتباط: کامبک انگلیس مقابل بچه یوزهای ایران/ برزیل در آستانه حذف از جام جهانی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • پرسپولیس آث میلان ایتالیا IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    ان شاء الله بازی بعدی برنده میشن میرن مرحله بعد ..بلاخره جام جهانی هست ...این تیم ملی نوجوانان آینده فوتبال بزرگسالان هستند... از همین نوجوانان تیمهای بزرگ باشگاهی جهان بازیکن ها رو شکار میکنند.
    • ا IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      اگه تو همین جام جهانی پیشنهاد داشته باشن و برن اروپا چون سنشون کمه بازیکنان خوبی میشن ولی اگه بمونن ایران تا ۲۳ سالگی بهشون بازی نمیدن و نابودن میشن
  • تاج کبیر IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    همان برزیل را شانسی بردند عامو!!
  • جهان RU ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    وقتی به فوتبال پایه اهمیت داده نشود نتیجه حسرت حضور در المپیک است هرچهار سال یکبار چند ماه مانده به المپیک تازه یاد انتخاب مربی و تشکیل تیم امید می افتیم و درحالیکه بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون بر سر تصاحب این تیم درگیری است تیم را با کمترین تدارک و بیشترین مشکلات به این مسابقات فرستاده و بعد از شکست کاسه کوزه ها را بر سر کادرفنی و بازیکنان شکسته و همه پنهان میشوند و بعد از مدتی همه چیز را فراموش کرده و کار تعطیل می شود تا چهار سال دیگر. تا لیگی منسجم در رده های مختلف سنی نداشته باشیم و بازیکنان به طور اصولی در باشگاهها آموزش نبینند همین آش است و همین کاسه. این نوجوانان نیز بعد از مسابقات فراموش خواهند شد
  • د IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    انگلیس کامل سوار بود تیم تاکتیک صفر بود من نمیدونم تو این دوسال چیکار کردن تنها مزیت از لحاظ بدنی بدک نبودن تیم ما
  • مهران IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    بخدا که بریم دست مهدوی کیا رو ببوسیم واسه درست کردن تیم کیا، اینا استعدادهای همون تیمن
  • کجا از اینجا بهتر IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    تا زمانی که برای تیم های پایه مربیان داخلی بیسواد و بی رزومه انتخاب میشه رنگ پیشرفت و نخواهیم دید
  • هرچی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    اتفاقهایی به پای مدیریت ، برنامه ریزی و...خودتون ننویسید،البته زحمات ورزشکاران بصورت مقطعی در هر ورزشی جواب داده که فوتبال هم از اون مستثنا نیست.ولی خواهشا دست از عوام فریبی و خود فریبی بر داریم.
  • ایمان IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    کاپیتان تیم نوجوانان، در حد محلات هم نیست، ب بازی اول مقابل برزیل نگاه کنید، راحت جا می موند، گل دوم انگلیس رو خوب آنالیز کنید، باز هم سوتی کاپیتان مگوایر واضح است، سمت راست دفاع، شده اتوبان رشت به قزوین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی