نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
تیمی که می‌خواهد در فوتبال ایران جام بگیرد/ وقتی تراکتور، استقلال و پرسپولیس مقابل این تیم شکست خوردند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سپاهان بار دیگر ثابت کرد تا اینجای فصل، لایق‌ترین تیم برای قهرمانی لیگ برتر است، با بردن هر سه رقیب اصلی در جدال رودررو...

کم نیستن کسانی که می‌گویند سپاهان آنقدر پول داشته که سه تیم کامل خریده و باید همه بازی‌ها را ببرد اما این نظریه احساسی درست نیست چرا که پرسپولیس و استقلال، فولاد و تراکتور و حتی گل گهر و برخی تیم‌های دیگر نیز پول دارند. در دنیای فوتبال و در کل تاریخ هزاران بار اثبات شده که پول خوشبختی نمی‌آورد. خریدن تمام ستارگان جهان تضمینی برای ساختن یک تیم قدرتمند نیست و اصلاً داشتن چند مهره هم سطح در یک پست، بیشتر دردسر دارد تا فایده و مدیریت کردن تیم پرستاره کار هر کسی نیست. این تفکر که سپاهان با خرید ستاره‌های رقبا باعث ضعف آنها شده تنها یک روی سکه است. همین ستاره اگر در تیم جدیدش بازی نکند، هم خودش خراب می‌شود و هم تیم را خراب می‌کند.

در فوتبال تیمی قهرمان می‌شود که المان‌های به خصوصی را داشته باشد. داشتن مهره تنها یک ویژگی است، حفظ آمادگی این مهره‌ها و کل تیم برای یک فصل ۱۰ ماهه از همه مهمتر است. البته یک ویژگی مهم دیگر برای قهرمانی بردن بازی‌های ۶ امتیازی است. در فوتبال به مسابقات رودررو بین رقبای اصلی بازی ۶ امتیازی می‌گویند چرا که شما با پیروزی مقابل حریف مستقیم هم سه امتیاز خودتان می‌گیرید و هم مانع رسیدن سه امتیاز به حریف می‌شوید. فرقی نمی‌کند این رقابت در بالای جدول و برای جام قهرمانی باشد یا در انتهای جدول و برای بقا، در لیگ بازی ۶ امتیازی همیشه بسیار مهم است چرا که علاوه بر امتیازات، به شما روحیه بهتر و دست بالاتر را می‌دهد. چه برای قهرمانی و چه برای بقا، شما به همه ثابت می‌کنید تیم شایسته‌تری هستید.

حالا نگاه کنید به نتایج این فصل؛ در حالی که هنوز به یک سوم لیگ هم نرسیده ‌ایم و سپاهان دو بازی عقب افتاده دارد. از هشت بازی انجام شده و ۲۴ امتیاز ممکن، سپاهان تنها ۵ امتیاز از دست داده؛ ۲ امتیاز مقابل نساجی به خاطر مساوی و ۳ امتیاز برابر ملوان به خاطر شکست خانگی. اما شش برد دیگر جملگی یا پرگل و با قاطعیت و یا مهمتر، برابر رقبای مستقیم بوده است. سپاهان در شروع فصل تراکتور را با سه گل برد. سپس در هفته سوم استقلال را با یک گل شکست داد و حالا در هفته دهم پرسپولیس را با همین نتیجه برده، سه رقیب اصلی در مسیر قهرمانی که با فاصله بسیار بالاتر از فولاد، گل گهر و سایر تیم‌ها، شانس قهرمانی دارند.

فوتبال است و هزار اتفاق، هنوز دو سوم مسابقات باقی است و هزاران اتفاق ممکن است درون و بیرون زمین روی سپاهان تاثیر بگذارد. فوتبال اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و هیچ آدم عاقلی در هیچ کاری بعد از پیمودن یک سوم مسیر در مورد انتهای کار نظر نمی‌دهد! اما این حقایق منافاتی با آنچه ما گفتیم ندارد. تا اینجای فصل و تا همین حد از مسابقات سپاهان شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بوده و در تمام زمینه‌ها این گزاره را به اثبات رسانده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • عدالت IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    پرسپولیس و استقلال شانسی برد استقلال اول فصل بود پرسپولیس هم نصف تیمش نبود شما فعلاً اظهار نظر بیخود مکن
  • م.م IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    بازی استقلال سپاهان کاملا استقلال سوار بازی بود و با یک پنالتی اشتباه بازی رو باخت. تو اون بازی سپاهان حتی یک شوت در چارچوب هم نداشت.
    • سپاهان قهرمان IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      آره تو درست میگی.تمام حکومت دست به سینه لنگ و کیسه هستند.چرا از تیم استقلال امتیاز کسر نمیکنند.تمام بازی ها استقلال با داوری برده.میخوان زورکی استقلال قهرمان کنند.واقعا حق سپاهان هست قهرمان بشه.
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    جناب واسعی نظرت درست نیست همیشه پول زیاد تعیین کننده ی قهرمان نیست
  • سعید م IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    لطفا قضاوت بیجا نکن استقلال با ۹ بازی ۲۲امتیاز داره یعنی مثل سپاهان پنج امتیاز از کل نگرفته اونم وقتی سه امتیازش مفت به حساب سپاهان رفت
  • سعید م IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    چرا کارشناسی الکی انجام میدید استقلال هم ۹ بازی ۲۲ امتیاز داره پنج امتیاز از کل نگرفته و سه امتیازشم اشتباه مسلم داور و پنالتی بیجا به حساب همین سپاهان جنابعالی رفت با این همه مهره دوتیم کامل داره پس لطفا نظر درست بده نه الکی
  • جلال IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    واقعا تیم قوی هست سپاهان که سه تا تو اصفهان از ملوان میخوره حرف نداره
  • هوادار پرسپولیس IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    تو که چنین نظری داری پس گوش کن بردن تراکتور که هنر نیست واما استقلال که به کمک داور مسابقه برد و پرسپولیس را هم اتفاقی ونبودن نصف پرسپولیس درضمن پارسال هم سپاهان شش امتیاز از استقلال چهار امتیاز از پرسپولیس و سه امتیاز هم از تراکتور گرفت ولی بازم قهرمان نشد در ثانی هر سه بازی رودرروی رقبا در زمین سپاهان بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی