نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
زنگ خطر بزرگ برای فوتبال ایران در اصفهان به صدا در آمد/ ناظران انضباطی AFC را جدی بگیرید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

خبری بسیار مهم که در هیاهوی قبل از بازی بزرگ گم شد. ال کلاسیکو فوتبال ایران آنقدر مهم هست که توجه همه را جلب کند اما فوتبالی‌ها باید با مردم عادی تفاوت داشته باشند.

همه ما عاشق فوتبال هستیم اما تفاوتی بزرگ بین حرفه‌ای‌ها و هواداران هست. هوادار کسی است که از وقت و بودجه زندگی خود می‌زند تا به تماشای یک مسابقه فوتبال برود یا روزنامه‌ای را بخرد تا اخبار فوتبال را دنبال کند. هوادار حق دارد هرطور دوست دارد به مسایل نگاه کند و طرف شخص یا تیمی را بگیرد، چون برای فوتبال هزینه می‌کند.

اما طرف دیگر ماجرا حرفه‌ای‌ها هستند. بازیکن و مربی و داور، مدیران و خبرنگاران کسانی هستند که از طریق فوتبال امرار معاش می‌کنند. یعنی پول می‌گیرند و آنها حق ندارند مثل هوادار عادی رفتار کنند. مثال مشخص آن طرفداری از یک تیم است اما تفاوت‌ها فقط محدود به این نیست. هوادار عادی حق دارد جذب حواشی و متن مسابقه سپاهان و پرسپولیس شود اما حرفه‌ای‌ها این حق را ندارند. ما باید حواسمان به سایر جنبه‌ها نیز باشد. از جمله خبری که رئیس کمیته انضباطی اعلام کرد و زیر آوار اخبار قبل از مسابقه بزرگ نقش جهان گم شد. فراموش نکنیم که این هفته استقلال هم با تراکتور بازی داشت، چهار تیم بزرگ و مدعی رودرروی هم اما ما نباید محو اتفاقات باشیم.

خبر این بود؛ رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: دیدار پرسپولیس و سپاهان با حضور ناظر ویژه انضباطی برگزار می‌شود. امیدوارم شاهد دیداری دور از هر گونه تنش و درگیری باشیم. بدون شک ناظران کمیته انضباطی به‌صورت محسوس و نامحسوس، تمامی اتفاقات این دیدار را زیر نظر خواهند داشت. هیچ اتفاق انضباطی پنهان نخواهد ماند و در صورت بروز تخلف، رکن قضایی در اولین فرصت ممکن رسیدگی خواهد کرد.

یک هشدار بزرگ و زنگ خطر بسیار قابل اعتنا برای کل فوتبال ایران! پرسپولیس و سپاهان دو نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیا هستند که هر دو طی فصول اخیر درگیری‌های انضباطی با AFC داشتند. پرونده شکایت النصر از پرسپولیس همین اواخر بسته شد و بازی اول این فصل مقابل النصر عربستان به خاطر جرم انضباطی فصل قبل بدون تماشاگر بود. آن پست اینستاگرامی در هندوستان را به یاد دارید؟

سپاهان هم که همین حالا درگیر مشکلات انضباطی است. بازی برابر الاتحاد سه بر صفر شده و این تیم از سه میزبانی محروم است، ۲۰۰ هزار دلار هم جریمه شده و تنها اعلام کرده که به دادگاه بین المللی «CAS» پرونده را خواهد برد و همه می‌دانیم که هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت! همیشه ما می‌گفتیم که تمام تیم‌های داخلی و مسابقات داخلی نیز زیر رادار AFC  و نهادهای بین‌المللی هستند و همواره برخی‌ها فکر می‌کردند شوخی است! حتی اگر پرسپولیس و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا هم نبودند چون لیگ ما حرفه‌ای و فدراسیون ما تابع فیفا و AFC  است آنها حق نظارت بر مسابقات داخلی را دارند.

چندی قبل اعلام شد تنها چند باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند و بدون این مجوز هیچ باشگاهی حق حضور در مسابقات حرفه‌ای را ندارد. استقلال تیم بزرگ فوتبال ما ۲ سال پی در پی در گرفتن این مجوز ناکام بود و اگر امسال هم نگیرد، سال بعد حق حضور در لیگ برتر را هم ندارد! البته پرسپولیس و سپاهان مجوز حرفه‌ای دارند اما به خاطر اتفاقات اخیر زیر ذره بین هستند و به همین دلیل ناظران  AFC در یک بازی داخلی همه جوانب را زیر نظر خواهند گرفت. نه فقط مسابقه امروز، بلکه تمام بازی‌های این دو تیم و سایر تیم‌های ما به شدت زیر ذره بین است. هر حرکت کوچک بازیکن و مربی، داور یا تماشاگر می ‌تواند به ضرر کلیت فوتبال ما تمام شود.

این بار دیگر شوخی نیست، موضوع را جدی بگیریم. از پرتاب یک ترقه تا یک بی‌نظمی یا حتی یک شعار یا تصویر نامتعارف می ‌تواند به قیمت حذف نمایندگان ما از آسیا تمام شود. لطفاً جدی بگیرید، خطر در کمین است...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی