نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
نیکی کریمی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نیکی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا دو ستاره سینما و فوتبال کشورمان در جریان میزگرد خبرورزشی نکات جالبی بر زبان آورده بودند.

نیکی کریمی، یکی از اولین ستاره‌های زن سینمای ایران در دهه ۷۰، بازیگر و کارگردانی که نقش‌آفرینی‌هایش در ژانرهای مختلف از یاد مردم نرفته و توانست با سلایق گوناگون ارتباط برقرار کند، اواسط دهه ۸۰ شمسی در گفت‌وگویی با خبرورزشی از علاقه‌اش به فوتبال صحبت کرد. او ابتدای دهه ۹۰ به صرافت افتاد تا در مورد فراز و نشیب‌های فوتبال ایران از نگاه خودش مستند بسازد و آن را در پلتفرم نمایش خانگی ارائه کند. هرچند آن پروژه به سرانجامی که انتظارش می‌رفت نرسید، اما این چهره هنری کشورمان آن‌قدر جسارت داشت که فوتبال را از زاویه‌ای دیگر به تصویر بکشد.

بازیگری که با فیلم عروس در سینمای ایران به شهرت رسید، پاییز سال ۹۱ در میزگردی سه نفره با حضور امیر حاج‌رضایی و مهدی مهدوی‌کیا به میزبانی خبرورزشی شرکت کرد و حرف‌های جالبی پیرامون فوتبال زد. کریمی پیرامون علاقه‌اش به فوتبال گفت: من از بچگی فوتبال تماشا می‌کردم و این مسئله یکی از عواملی شد که جرقه ساخت مستند «روزی روزگاری فوتبال» را در ذهنم زد.

نیکی کریمی درباره دلیل ساخت مستندش هم گفت: دلم می‌خواهد زحماتی که فوتبالیست‌ها می‌کشند و مشکلاتی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند را به تصویر بکشم. برای مثال یک فوتبالیست سرشناس به من می‌گفت تا چند وقت قبل سرم را در شهرم بالا می‌گرفتم و راه می‌رفتم اما حالا آن را پایین می‌اندازم! دیدگاهی در میان برخی افراد جامعه به وجود آمده که فوتبالیست‌ها کار خاصی نمی‌کنند و پول می‌گیرند.

بازیگری که به‌خاطر فیلم «دیوانه از قفس پرید» سیمرغ بلورین جشنواره فجر را به یادگار دارد، در ادامه با تمجید از مهدی مهدوی‌کیا تصریح کرد مردم از ایشان گل‌ها و خاطرات خوبی در ذهن خود به یادگار دارند. او همچنین مدعی شد برای ساختن مستند مورد بحث از برنامه ۹۰ الگو نگرفته است.

مهدی مهدوی‌کیا هم در بخشی از این گفت‌وگو به یک گروه فیلم‌برداری اشاره کرد که برای ساخت مستندی از او در هامبورگ با نام «لژیونرها» به آلمان سفر کرده بودند؛ اما فیلم‌شان مجوز پخش نگرفت به این بهانه که برای جوانان بدآموزی دارد و آن‌ها را تشویق می‌کند به خارج بروند!

مصاحبه نیکی کریمی با خبرورزشی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • سعید IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    درود بر‌‌رابرت‌ دنیروی‌ بزرگ‌ افسانه‌ هالیوود که‌‌ درکنار ستاره درخشان مانیکی کریمی عکس یادگاری گرفت
  • محمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    آفرین نیکی کریمی ، بازیگر عالی و انشالله مستند ساز موفق تر
  • عزت الله فلاحکیش IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    خیلی خوبه که در ورزش فعالیت کنه
  • محمدی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    فوتبالیست پول بیش از حد نگیره . ما که نمیگیم زیاد نگیره ولی دیگه خیلی دارن زیاد میگیرن . اندازه یه مهندس بگیره
  • معصومه IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    سلام به نظرم بازی خوبیه من بچگی تا نوجوانی گاهی دنبال میکردم به صورت کاملا حرفه ای تماشاچی بودم همه تیم ها را با بازیکنان و مربی و... حفظ می کردم بعدتمام نتایج رابررسی میکردم و البته اون موفع بع قراردادها و پولی که جابه جا می شد بر حسب بچگی توجه نداشتم وای بعدا فهمیدم بسیار برای برخی همین وقت حرام کردن امثال من ها سود داشته... به قول معروف برای ما آب نداشت برای آنها نان داشت...
  • مهتی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    هیچی از فوتبال سر در نمیارن بعد میان نظرم میدن به به خوش بگذره
  • فوتبال دوست IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    یه زمانی کارشناس برنامه های تلویزیون حاج رضایی و زنده یاد صدر بود یا گزارش گر و مجری ها کی ها بودن و حالا هم یه مشت ....حیف برعکس همه دنیا ما باید حسرت گذشته بخوریم چون هر چه برگردیم قبل تر همه چی بهتر سر جای واقعی خودشون بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی