نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
فوتبال کل آسیا برگزار می‌شود غیر از ایران!/ جای ژاپن و عربستان باید با میانمار و کره‌شمالی مقایسه شویم/ لیگ فلسطین و هنگ‌کنگ هم به‌خاطر هانگژو تعطیل نشد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نگاهی به لیگ های ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو یک واقعیت تلخ را نمایان می کند و کار فوتبال مدعی ایران در آسیا را به مقایسه با تیم های درجه ۲ و ۳ می کشاند!

تیم فوتبال امید کشورمان در حالی پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل تایلند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد که لیگ برتر کشورمان کماکان در تعطیلی فرمایشی به سر می برد!

چرا لیگ های کره شمالی و میانمار هم تعطیلند!

نگاهی به اسامی تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی و وضعیت لیگ‌های فوتبال کشورشان مشخص می‌کند که رقابت‌های داخلی ژاپن، چین، تایلند، بحرین، اندونزی، ازبکستان، هند، کره جنوبی، قطر، قرقیزستان، عربستان، هنگ کنگ و حتی فلسطین طبق روال عادی در حال برگزاری است و به جز ۳ کشور ایران، کره شمالی و میانمار هیچ یک از این لیگ ها تعطیل نشده است!

در این بین کره شمالی که کلاً امسال لیگ ندارد و میانمار تنها کشوری است که لیگ فوتبالشان در حال حاضر تعطیل است، البته مسابقات در این کشور تا هفته ۱۵ برگزار شده و از حدود یک ماه و نیم پیش تعطیل شده (احتمالا به خاطر تعطیلات نیم فصل) و مسابقاتی که قرار بوده از هفته پیش آغاز شود لغو شده و حدود یک هفته پس از اتمام بازیهای آسیایی از سر گرفته می شود!

فوتبال کل آسیا برگزار می‌شود غیر از ایران! / جای ژاپن و عربستان باید با میانمار و کره شمالی مقایسه شویم/ فلسطین و هنگ‌کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ‌شان تعطیل نشد

دستور عجیب فدراسیون در فصل بد آب و هوایی!

اما همانگونه که اشاره شد سایر کشورها رقابت‌هایشان دایر و در حال انجام است و تنها ایران است که به خاطر همزمانی فیفا دی و مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک و لیگ قهرمانان آسیا و بازیهای آسیایی به دستور فدراسیون فوتبال همه مسابقات را بعد از انجام هفته چهارم و ۴ دیدار از هفته پنجم تعطیل کرده است!

از آخرین دیدار تیم هایی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان یک ماه می گذرد! و این وقفه طولانی و تعطیلات غیرقابل پیش بینی آینده مثل آلودگی هوا، بدی شرایط جوی و آب و هوایی در فصل بارندگی قطعاً تاثیر منفی خود را در وهله اول روی کیفیت بازی ها و بعد در رقابت‌های زمستان امسال و جام ملت‌های آسیا روی تیم ملی فوتبال کشورمان خواهد گذاشت.

حضور همزمان عربستان، قطر و ازبکها با لیگ قهرمانان

نکته حائز اهمیت در ارتباط با کشورهای حاضر در جمع ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی، کشورهای عربستان، قطر و ازبکستان در منطقۀ غرب آسیا و کره جنوبی و چین و ژاپن در منطقه شرق آسیا هستند که علاوه بر درگیر بودن تیم ملی کشورشان درفیفا دی ها، تیم فوتبال امیدشان در بازی‌های آسیایی، نمایندگان باشگاهی شان در رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نیز درگیر مسابقات خودشان هستند ولی با این وجود فدراسیون فوتبالشان رقابت‌های داخلی را تعطیل نکرده است.

فوتبال کل آسیا برگزار می‌شود غیر از ایران! / جای ژاپن و عربستان باید با میانمار و کره شمالی مقایسه شویم/ فلسطین و هنگ‌کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ‌شان تعطیل نشد

برنامه مسابقات از ماهها پیش اعلام شده بود!

با نگاهی به تاریخ برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مشخص بودن برنامه دیدارهای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از مدتها پیش، و نیز برنامه مسابقات مقدماتی المپیک و نیز فیفا دی واقعیت تلخ‌تری پیش روی اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به این رشته قرار می‌گیرد و آن این است از ماه‌ها پیش مشخص بود که چه روزها، چه ساعت‌ها و در چه شرایطی این مسابقات برگزار می‌شود. بنابراین مهدی تاج و دست اندرکاران فدراسیونش تنها کافی بود با یک برنامه‌ریزی صحیح و دور از وسواس همه شرایط را برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی فراهم کنند.

چرا جام حذفی برگزار نشد!

لااقل می‌شد برای کشور خودمان دیدارهای جام حذفی در مراحل ابتدایی برگزار می‌شد تا علاوه بر اینکه تقویم فوتبال کشورمان در اواخر فصل جاری دچار فشردگی بیش از حد نشود، تیم‌هایی همچون سپاهان، نساجی و پرسپولیس که درگیر مسابقات حساس لیگ قهرمانان آسیا هستند و برخی از بازیکنان خود را در اختیار ندارند نیز با حضور در این مسابقات در شرایط مسابقه قرار بگیرند. رقابت‌هایی که به طور معمول در مراحل ابتدایی اش (دور یک شانزدهم نهایی جام حذفی) اغلب حریفانی نسبتا آسان‌تر حضور دارند و قطعا تیمهای لیگ برتری بدون چند بازیکن اصلی هم مشکلی برای حضور در آن ندارند.

فوتبال کل آسیا برگزار می‌شود غیر از ایران! / جای ژاپن و عربستان باید با میانمار و کره شمالی مقایسه شویم/ فلسطین و هنگ‌کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ‌شان تعطیل نشد

تداوم مسابقات رقبای تیم ملی هر سه، چهار روز یکبار!

در کشورهای رقبای نمایندگان ایران در آسیا مسابقات هر ۳ یا ۴ روز یکبار برگزار می شود و نه تنها بازیکنان از شرایط مسابقه دور نمی شوند بلکه به هماهنگی بیشتر و بهتر هم می رسند. کشورهایی که چند ماه بعد در جام ملتهای اسیا رقبای اصلی تیم ملی مان برای رسیدن به قهرمانی آن مسابقات خواهند بود.

جای ژاپن و کره با میانمار مقایسه می شویم!

باعث تأسف است فوتبال کشورمان که از آن به عنوان یکی از قدرت ها فوتبال قاره کهن نام برده می شود و نام لیگ حرفه ای را یدک می کشد، به جای اینکه در چنین شرایطی کنار کشورهای پیشرفته فوتبالی همچون ژاپن، کره جنوبی، عربستان، قطر و... بایستد باید با کشورهایی همچون میانمار و فلسطین و هنگ کنگ و اندونزی و... و. مقایسه شود که حاضر نشدند لیگ فوتبال شان را تعطیل کنند تا تیم‌ امیدشان در بازی‌های آسیایی موفق‌تر عمل کند. اینجا باید به دوستان فدراسیون نشین گفت کلاهتان را بالاتر بگذارید!

بی نظمی فوتبال و ناآمادگی بازیکنان در اوج!

این بی نظمی و تعطلات طولانی لیگ با عدم حضور تماشاگران در بازی های استقلال و پرسپولیس و وضعیت اسفناک چمن و سکوهای برخی استادیوم ها علی الخصوص آزادی باعث شده است که تماشاگران فوتبال، هیچ جذابیتی در لیگ برتر نبینند و از آن سو نیز بازیکنان که در شرایط مسابقه نیستند آمادگی خودشان را از دست داده و چه بسا با مصدومیت مواجه شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • mahdi IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    بخاطر حمایت از تیم حکومتی پرسپولیس کل فوتبال ایران را تعطیل کردند.البته حدود 10 سال هست که این فوتبال تعطیل شد.یادمان هست که در بازی پرسپولیس و کاشیما تیم ژاپنی 3 روز قبل در لیگ کشورش بازی کرد و تیم حکومتی ما 20 روز استراحت کرده بود.
    • به نام ایرانم IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      کودک عزیز یه نگاه به اسامی دعوت شدگان به تیم امید به مربی گریه مهاجم سابق ابیها بینداز و بگو چرا دو بازیکن بزرگسال تیم محبوبش رو دعوت کرده تا بازیهای تیم درب و داغون محبوبش لغو بشه.کودک عزیز حتما کمی مطالعه کن البته بعد از انجام تکالیف مدرست.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      لیگ برتر ایران در یک کلام به خاطر فقط پیروزی حکومتی تعطیل شد. نشون به این نشون که یاسین سلمانی و محمد عمری در 28 شهریور مقابل مهمترین رقیب یعنی تیم ملی امید عربستان رو رها کردن و اومد مقابل النصر بازی کنن که دست از پا درازتر برگشتن و الان هم باز بازی مهم مقابل هنگ کنک رو رها می کنن تا مقابل الدحیل بازی کنن. علیرضا بیرانوند هم خودش رو در بازی تیم ملی الکی به مصدومیت زد تا بیاد به بازی با النصر برسه و باز هم شاهید بودیم تیم های ملی بزرگشالان ایران و تیم ملی امدی ایران قربانی پیروزی حکومتی شدن
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      خوشبختانه پیروزی مقابل النصر باخت و هیچ حرفی در زمین برای گفتن نداشت در شرایطی که به قول بیرانوند بازیکنان النصر و مخصوصا رونالدو به دلیل زمین نامناسب بازی همیشگی خودشون رو ارائه نکردن و 8 نفره پیروزی رو شکست دادن و امیدوارم مقابل الدحیل هم بازی رو ببازن که در اینصورت حذف پیروزی بالای 70 درصد می شه
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      از این به بعد بازیکنان استقلال و سپاهان و تراکتورسازی و ... که به تیم ملی امید یا بزرگسالان دعوت میشن در صورتی که در تیم بهشون نیاز داشتن نباید در تیم های ملی بازی کنن چون باشگاه ها در ایران به تیم ملی ها ارجیحت دارن
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      همونطوری که می بینید تیم پیروزی حکومتیه و تافته جدا بافته است. یاسین سلمانی و محمد مهدی احمدی و محمد عمری به اردوی تیم امید می روند که یاسین سلمانی مهمترین بازیکن تیم امید و کاپیتان اصلی است ولی می بینیم در روز برگزاری بازی بسیار مهم و حساس امدی ایران و عربستان، یاسین سلمانی اردوی تیم امدی رو ترک می کنه و 28 شهریور که باید برای تیم ملی کشوری مقابل غ=عربستان بازی کنه میره همون روز مقابل النصر در پیروزی بازی می کنه. الان هم به جای اینکه این 3 بازیکن در اردوی تیم ملی امید ایرن باشن و جلوی هنگ کنک بازی کنن دوباره بر می گردن و برای پیروزی مقابل الدحیل بازی می کنن. اینکه گفته شد که بعد از بازی با الدحیا بازیکنان پیروزی به اردوی تیم ملی امید بر می گردن که خیلی تالو کردن چون پیروزی بعد از بازی با الدحیل تا 2 آبان بازی داره و یازی به این بازیکنانش نداره. از اولش می گفتین که اصلا یاسین سلمانی و محمد عمری به هیچ عنوان در تیم ملی امید ایران بازی نمی کنن و فقط برای پیروزی به میدان میرن و حضور توی تمرینات تیم ملی امید نوعی فریبکاری تیم پیروزی و مافیای لنگ در ایرانه و بازیکنی به تیم امید ندادن
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      نه مهدی ترابی و نه وحید امیری مصدوم نیستن و اینا همش بهانه است از اول هم معلوم بود تمامی برنامه ریزی ها برای پیروزی حکومتی انجام شده نه برای تیم ملی امید. ببینید شرایط به گونه ای هست که تیم ملی امید ایران رو قربانی تیم پیروزی تهران کردن. در هیچ جای دنیا چنین چیزی نمی بینیم. حتی لیگ برتر ایران به خاطر پیروزی حکومتیه که تعطیل شده که مصدوم نشن. حتی بیرانوند هم در بازی تیم ملی خودش رو به مصدومیت زد که اردو رو ترک کنه و به بازی با النصر برسه. تا کی می خواید فریبکاری کنید.
    • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      با این طرز تفکرات واقعا که تاج و این سازمان لیگ داغون هم از سرمون زیاده!!! البته خوب همه چیمون باید بهم بیاد: لیگ هرفیی، چراگاه آزادی، هوادار متوهم و و و
  • امیرعلی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    فدراسیون پنج ستاره هست دیگه!!؟؟چه انتظاری ازش داریم!؟
    • هموطن IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      چون ما خوبیم اونا هیچی حالیشون نیست
  • شروین IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    خدا وکیلی شما نمی دانید چرا لیگ ایران تعطیله؟اگر فکر می کنین به خاطر تیم ملی، آبی یا قرمز است، سخت در اشتباهید. خرابی همزمانی استادیوم ها بهانه هانگژو و ... فقط یک دلیل دارد. العادل یکفی الاشاره
  • امیر IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    وقتی با برگذاری لیگ منافع لنگ به خطر می افته قطعا فدراسیون و حکومت لیگ رو یک ماه که خوبه یک سال هم تعطیل میکنه
  • ع ق ق QA ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    در راستای انتخاب مربیان بی لیاقت استقلالی و بردن بازیکنای این تیم به تیم های ملی با نقشه باند خطیر مظلومی ماجدی در فدراسیون است و بنفع استقلال. پرسپولیس از این تعطیلی چه استفاده ای می برد ؟ مصدومیت متعمدانه بازیکنان در تیم های ملی و بازیکنان خاص بعلت دوری از جو مسابقات ؟؟! آقایان درک نمی کنند یا تعمد در برداشتهای عجیب و غریب دارند ؟!
  • محمد صادق🚩 IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    باز یه عده کیسه کش متوهم ، اومدن اینجا چرت و پرت ببافند ، دریغ از یک ذره تفکر و اندیشه ، هر چند از کیسه کش جماعت بیشتر از این انتظار نمیره 🚳🚳🚳🚳
  • اس اس کبیر ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    ریشه این باندبازی برای تیم حکومتی پیروزی درزمان سلطانی فراستارت خورد.حتی کاربه جایی رسیدکه برای تیم حکومت بااسنپ جام میبردند.
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    آقای تاج بی خیال بشه خیلی مشکلات حل میشه ولی حب مقام نمی ذاره . وقتی نمی تونی خب برو چرا آبروی یه کشور رو می بری این همه اصرار برای برگشت به فدراسیون چی بود
  • اهورا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    تمام مشکلات از بی کفایتی تاجه . کسی که به جای محاکمه و زندان در پرونده ویلموتس ، دوباره شده ذییس فدراسیون . واقعا شارلاتان سالاریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی