نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
۱۷ |
۰
سپاهان اصفهان
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در شرایطی که سه تیم ایرانی بین ۲ بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا هیچ دیدار رسمی‌ای نداشته‌اند، رقبای‌شان با برنامه فشرده‌ای روبرو شدند.

سه نماینده ایران در هفته اول دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا یک برد، یک تساوی و یک باخت عایدشان شد و طی روزهای دهم و یازدهم مهرماه شاهد به انجام رسیدن دیدارهای هفته دوم خواهیم بود. نساجی و سپاهان به ترتیب میزبان ۲ تیم عربستانی الهلال و الاتحاد خواهند بود و پرسپولیس باید در قطر رو در روی الدحیل قطر قرار بگیرد. نکته جالب توجه این است که سه تیم ایرانی بین ۲ بازی خود در ACL هیچ مسابقه رسمی برگزار نکرده و نخواهند کرد اما رقبای‌شان روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

سه بازی برای تیم‌های عربستانی پیش از دیدار برابر سپاهان و نساجی

سپاهان در شرایطی میزبان الاتحاد است که شاگردان نونو اسپریتو بین ۲ بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا باید چهار بازی را پشت سر بگذارند که فعلا یکی از آن‌ها برگزار شده است. آن‌ها ۷۲ ساعت پس از غلبه بر آلمالیق به مصاف الفتح رفتند و در ادامه طی روزهای چهارم و هفتم مهر ماه به ترتیب در جام پادشاهی و لیگ حرفه‌ای عربستان می‌بایست مقابل الخلود و الفیحاء پیکار داشته باشند. زرد و مشکی‌ها تنها سه روز پس از انجام بازی برابر الفیحاء باید در اصفهان به مصاف شاگردان ژوزه مورایس بروند و این در حالی است که طلایی‌پوشان ایران آخرین بازی خود پیش از دوئل با الاتحاد را ۱۴ روز قبل برابر نیروی هوایی عراق به انجام رسانده‌اند.

شرایط حریف نساجی هم تقریبا همانند الاتحاد است. الهلال هم هر سه یا چهار روز یک بار باید یک مسابقه را برگزار کند. آن‌ها سه روز پس از توقف برابر نوفباخور ازبکستان، در لیگ به مصاف داماک رفتند و ۲ روز بعد در جام پادشاهی حریفی به نام الجبلین را پیش روی خود دارند. روز جمعه هفت مهرماه زمان انجام بازی حساس برابر الشباب در لیگ حرفه‌ای است و چهار روز بعد نوبت به پیکار با تیم تحت هدایت مهدی رحمتی خواهد بود. هلال نسبت به اتحاد یک روز بیش‌تر استراحت دارد اما آن‌ها هم بین ۲ بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا ۲ دیدار در لیگ و یک جدال در جام پادشاهی را باید به انجام برسانند. نساجی اما بین ۲ بازی خود در چمپیونزلیگ قاره کهن ۱۵ روز فاصله بود و هیچ دیدار رسمی‌ای نداشت.

پرسپولیس - سپاهان! در دنیای شما ساعت چند است؟

هرچهار روز یک بازی، برای حریف پرسپولیس

نهایتا به پرسپولیس برسیم. تیم پایتخت‌نشینی که پس از قبول شکست تلخ ۲ بر صفر برابر النصر عربستان باید در قطر بازی سرنوشت‌سازی را مقابل الدحیل برگزار کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایطی پا به این مسابقه خواهند گذاشت که ۱۳ روز از آخرین بازی رسمی‌شان گذشته است اما اوضاع برای تیم هرنان کرسپوی آرژانتینی متفاوت است. شوالیه‌های قرمز پس از توقف برابر استقلال تاجیکستان در تاریخ ۲۸ شهریورماه، باید فردا(یکشنبه) به مصاف الغرافه بروند و چهار روز بعد نوبت به دیدار مقابل المرخیه می‌رسد. آن‌ها مجددا چهار روز بعد باید رو در روی پرسپولیس قرار بگیرند. نماینده قطر مثل ۲ تیم عربستانی بین ۲ بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا سه مسابقه تدارک دیده نشده اما با انجام ۲ بازی مهیای جدال با سرخ‌پوشان تهرانی می‌شوند.

ایرانی‌ها با ۲ هفته و صفر بازی به آسیا برمی‌گردند

اگرچه یکی از مسابقات ۲ تیم عربستانی در جام پادشاهی مقابل تیم‌های کم‌نام‌ونشان است و آن‌ها احتمالا به ستاره‌های خود استراحت می‌دهند اما برنامه فشرده رقبای کشورمان می‌تواند برای آن‌ها دردسر ساز شود و احتمال مصدومیت ستاره‌های این تیم‌ها را افزایش دهد. روی دیگر سکه اما این است که این سه تیم قطری و عربستانی کاملا در شرایط مسابقه هستند و با فرم ایده‌آلی به مصاف تیم‌های ایرانی خواهند آمد اما نساجی، پرسپولیس و سپاهان حدودا ۲ هفته از آخرین بازی رسمی‌شان گذشته و هیچ بازی دوستانه‌ای نمی‌تواند شرایط بازی رسمی را تداعی کند. حضور ایران در بازی‌های آسیایی و اینکه سپاهان و پرسپولیس در تیم امید نماینده‌های زیادی دارند در منتفی شدن بازی‌های این ۲ تیم در لیگ برتر بی‌تاثیر نبود اما باید قبول کرد تقویم حرفه‌ای فوتبال به گونه‌ای است که تیم‌ها باید آمادگی انجام ۲ بازی در یک هفته را داشته باشند و به واسطه حضور تیم‌هایی در تورنمنت‌های بین‌المللی، مسابقات داخلی نباید قربانی شوند. بعد از اروپا، حالا در آسیا هم شاهد این ماجرا هستیم و فوتبال ایران هم باید به همین سمت حرکت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ف دال IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    اگه حوصله مطالعه متن رو نداشتید، خلاصه مطلب رو [با رخصت از نگارنده 360] خدمت‌تون می‌گم؛ در ایران اگه مشکلی داشته باشیم، جای حل مسئله و مشکل، کلاً صورت مسئله رو پاک می‌کنیم و خلاااااااص! اجازه ورود بانوان نداریم، سقف بودجه گذاشتیم و تیم‌هامون رو دست‌وپابسته انداختین وسط رینگ، چمن نداریم، استادیوم درست‌ودرمون و در یک کلام، اساساً عرضه برگزاری یک بازی ساده نداریم..؟ ایرادی نداره؛ فوتبال تا اطلاع ثانوی، تعطیل!
    • امیر IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      .....و ایضا اینکه تیمی که طی ده سال گذشته همه نوع رانت دیپلماسی(ظریف)،لجستیکی(جهرمی)واداری که زحمتشو سلطانیفر میکشید اگه همه اینارو هم داشت بازم به جایی نمیرسید،چون اونجا،اینجا نیست.رو قول من حساب کن که این بار حتی از مرحله گروهی هم نمیتونه صعود کنه.
    • ف دال IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      درود امیر جان؛ بیا یه شرط ببندیم. اگه صعود کرد، قول میدی لچکی سر کنی و از باغ شاه تا اشرف پهلوی رو با اون دو تا پا مبارک پیاده گز کنی؟؟؟ من که رو حرفم می‌مونم. تازه قول میدم رسیدم محل سابق (سه‌راه اکبرآباد) لچکی رو باز کنم و دقیقا جلو سینما مرحوم! ناتالی 6 دقیقه آغاسی‌طور تابش بدم؛ هم لچکی رو تو دستم، هم کمر باریکم رو جمیله‌طور روی هوا! / این آخری هم ارفاقت. پایه‌ای، بچه‌محل قدیمی؟!
    • فس فس US ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      خطاب با امیر: شیشتقلال تو کدوم گروه قرار داره که اگر از پرسپولیس ناامید شدیم حداقل بریم بازی کیسه را ببینیم؟؟؟ تو سایت گشتم استقلال تاجیکستان بود هندوستان هم بود اما تاج صغیرو ندیدم🤣🤣🤣🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️
  • هان IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    بازیکن ایرانی فقط در گرفتن پول خودش رو با همه جا مقایسه میکنه!در عمل یک چهارم بازیکنان حرفه ای بازدهی نداره.فرض کنید جای تیمهای ایرانی با این تیمهای اسیایی عوض میشد.بعداز هر باخت با اعتماد بنفس کامل تو دوربین زل میزدند و میگفتند مگه ما ادم اهنی هستیم که هر ۳ روز بازی کنیم و تیمهای عربی دو هفته یبار بازی کنند!البته حالا هم بهونه دارن یعنی برعکسش .ما بازی نکردیم سرد شدیم باختیم .اونا بازی میکردند گرم بودن بردند.😂😂😂کلا این رفتاره در همه حال طلبکار بودن از بعضیها که اسمش رو نبر هست! به کل جامعه تسری پیدا کرده و همه دورهم داریم حال میکنیم .
  • ایران US ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    حالا چرا این دو تا تیم ، با هم یک بازی دوستانه انجام ندادند یا نمیدن که لااقل تا حدودی کمکشون کنه که در شرایط مسابقه ی اصلی در آسیا قرار بگیرند ؟!!
    • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      اینا همدیگه رو ... نکنن، بازی دوستانه بین تیم حیدری ها و نعمتی ها پیشکش😙 نکنه این دو تا گروه ورزشی رو با پیرهن سفیدای دیترویت و عذاب‌های سیاتل اشتباه گرفتی، دوست عزیزم!
  • ق ر IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    چرا لیگ برتر تعطیل شده ؟ آیا تیم ناامید ارزش تعطیلی فوتبال داشت؟ بازیکنان و کادرفنی قرادادهای خودشان می‌گریند و میخواهد فوتبال پیشرفت یا نکند
  • رصد IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    تو ایران هیچی سر جای خودش نیست آدمهای نابلد بسیار زیادی در راس امور هستند
  • آریا US ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    با ۲ تیم نساجی و سپاهان کاری ندارم؛ اما آرزوی موفقیت براشون دارم❤ اما به نظر من اتفاقا اگر پرسپولیس بازی رسمی و دوستانه برگزار نکنه بهتره! چون متاسفانه مدام مصدوم میدیم و فقط کافیه روی پای بیرانوند و ترابی؛ فقط یک ضربه کوچک وارد بشه تا مصدومیت اوج بگیره! پرسپولیس در حال حاضر نیاز به ریکاوری و انگیزه داره! اگر آقا یحیی در دیدار بعدی از سلمانی؛ نبیل باهویی؛ گولسیانی و عالیشاه استفاده کنه؛ با امتیاز از قطر برمیگردیم! فقط امیدوارم که زاهدی رو در ترکیب اصلی قراره نده! خداروشکر سرلک هم نیست!!
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    واقعیت و اون چه که داره اجرا میشه اینه که بطور کلی ورزش حرفه‌ای در ایران با یه چیزهای بسیار مهم و حیاتی منافات داره. اما جهت عدم محرومیت و فراموشی کشوری به این نام در جهان، مسئولین خدوم و مبارز با غیرت مثال زدنی صرفا دارن مسائل و مشکلاتی بنام لیگ و تورنمنت رو "مدیریت" میکنن. نابغه فوتبال آسیا روزی گفته بود: تومون خودمونو کشته، بیرونمون بقیه رو!
  • متا ورس! IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    نظم، انضباط، و تنظیم شرایط! در ۱۰ دقیقه مصاحبه و گزارش حساب کردم، ۱۳ بار کلمه ''سخت''! رو با مشتقاتش بکار بردن: کار سختی در پیش داریم! شرایط برای ما خیلی سخته! سخت میشه ازعهده این شرایط برآمد! سختی کار اینجاست که...! وقتی مساله را اینقدر سخت می بینیم! راهش هم غیر قابل حل میشه!!! موثق می دانم که شروع تمرینات رقیب ساعت ۴ هر روز صبح است! ریکاوری هم در وقت معین انجام میشه.
  • حمید IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    خب این اصلا دلیلی نمیشه که بازی دوستانه بین سپاهان و پیروزی برگزار کنند،چه جالب به راحتی امتیاز یه تیم رو میگیرند اونم بر اساس شکایت سوگولی،و بعدم میخوان با یه بازی دوستانه همه چیز رو تموم کنن
  • ع ق ق QA ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    بوقت ضربه خوردن از باند خطیر مظلومی ماجدی در فدراسیون ( باند آبی)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی