نظرسنجی

با توجه به همگروهی ایران با قطر، ازبکستان، امارات، قرفیزستان و کره شمالی، مسیر تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
اوسمار و نویدکیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پایان رقابت های لیگ برتر، فرصتی مناسبی است که سوژه های فوتبال را ایران را سر فرصت جمع بندی کنیم و به نتایج مناسب برسیم.

پایان رقابت های لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی استقلال، به معنای پایان سوژه های فوتبال ایران نیست.

کار ما تازه شروع شده و می خواهیم همین ابتدا یک درود بی پایان بفرستیم به محرم نویدکیا که به عنوان سرمربی جوان، آینده دار و موقر فوتبال ایران، تا آخرین روز به کارش در مس رفسنجان به بهترین نحو ادامه داد و مقابل پرسپولیس با تمام قوا جنگید.

چهره ای که داد و فریاد نزد، ادعا نکرد، اهانت و پرده دری را میان شاگردانش رواج نداد، و تیمش در شرایط سخت، فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت. بارها در جریان بازی های مس مشاهده کردیم نویدکیا بر سر بازیکنانش فریاد می کشد که با داور یا بازیکن حریف جر و بحث نکنند. به دفعات دیدیم او در مصاحبه هایش از هیچ کس طلبکار نیست.

 نویدکیا نشان داد یک مربی در آغاز کارش حتی می تواند پس از سپاهان به تیمی مانند مس رفسنجان برود و همان جا هم خودش را ثابت کند. مثل نویدکیا، مربیانی در این فصل دیدیم که شخصیت قابل توجه داشتند. از جمله اوسمار ویرا که جانشین شایسته یحیی گل محمدی در پرسپولیس بود یا مورایس که دیروز در نشست خبری سپاهان گفت پرسپولیس از ما بهتر بود و جام گرفت.

در همین لیگ که تعدادی از افراد همیشه پرادعا، آن را احاطه کرده اند محمد ربیعی را در ذوب آهن داشتیم و مهدی تارتار را در ملوان دیدیم. هر دو مربی که تیم هایشان جایگاه مطلوبی در جدول لیگ پیدا کردند در جریان رقابت های لیگ، افراد موجه و چهره های مقبولی بودند.

لیگ به ایستگاه آخر رسید و تیم قهرمان هم جام گرفت و رفت اما این فقط جام ها نیستند که در یادها می مانند؛ رفتار و گفتار همه آنهایی که سهمی در لیگ برتر داشتند هم در اذهان عمومی باقی خواهد ماند...

بیشتر بخوانید: اوسمار ویرا به علی دایی رسید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۰
  • حاج علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    مربی کیسه لیگ را کثیف کرده .ایکاش یه سری حداقلهایی میگذاشتن که هر ننه قمری به صرف سابقه ی توپ بازی ! و البته روابطی خاص!به هر پستی گمارده نشود.از بین ۱۶ تیم لیگ برتر یکی یکی مربیان را انالیز اخلاقی و رفتاری کنید تا معلوم شود کسانی که بناحق و با سواستفاده از امکانات بیت المال به نایب قهرمانی رسیده اند کجای این جدول حق واقعیشان است!!! البته از کسانی که میتوانند جای شخصی مثل ان دائم الخمر پرتغالی رو بگیرند بیش از این انتظاری نیست.
    • ساوالان IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      فوتبال ایران را کمیته انظباتی نابود کرده... اگر جلوی هر هوچی گری را می گرفت. الان هر کس جای خود بود.. دیشب میساکی داشت از محمدی دفاع می کرد تا محروم نشود.. بابا این کل فوتبال را شست.. . امثال استقلالی ها هر کاری کردند کمیته محروم نکرد. جالبه ادله می اورد.. مثلا می گفت. غم عجبی در صورت معصوم اش دیدم. محروم نکردم. نکوناک باید چکار می کرد تا محروم نشود. کل ارکان داوری زیر سوال برد.. جمع کنیم این فوتبال رزا... جالبه حرف از وار می زنند.. بابا وار امد دربی... ابروریزی شد.. دربی وار نبور.. قهرمان هفته 26 مشخص بود. دربی وار همه دیدند. داور چگونه سوت زد.. استقلال بدون داور و کمیته انظباتی جفت بوچ هست.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      تصویر درست آفساید: می بینید وقتی وحید امیری می خواهد ضربه بزند مدافعان برای تله آفساید جلو می کشند و گولسیانی در تله آفساید گرفتار می شود به همین خاطر توانست به راحتی توپ را گل کند. دقیقا کل دست و کتف و سمت چپ بدن و باسنش در آفساید است و حتی مدافع مس رفسنجان در حال جلو آمدن است و استوکش از پشت بالاست ولی استوک گولسیانی روی زمین است و حداقل به اندازه نصف استوک داخل آفساید است. البته کمک داور با یک نگاهی که در تصویر مشخص است کاملا آفساید را تشخیص داد ولی به هر ترتیب نگرفت تا پرسپولیس حکومتی قهرمان شود........................................ https://s8.uupload.ir/files/a1_27i1.jpg
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      باید کمیته صیانت بررسی کند چرا حامد لک که یک پرسپولیسی است می خواست با ضربه زدن بی مورد به یکی از دوستان پرسپولیسی‌اش اخراج شود؟
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      پس پرسپولیس حکومتی 16 بار قهرمان لیگ نشده بلکه 10 بار قهرمان شده و آن 6 جام جعلی که گرفتند متعلق به تیم های استقلال و سپاهان است که الان در ویترین افتخارات پرسپولیس حکومتی قرار دارد. 6 جام کثیف و ناپاک که با تقلب و ظلم از استقلال و سپاهان دزدی کردند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      در 3 بازی آخر 5 امتیاز مهندسی شده تقدیم پرسپولیس حکومتی شد. بازی با استقلال خوزستان را که در اصل باختند و با گل آفساید مس رفسنجان را شکست دادند. از 9 امتیاز ممکن فقط 4 امتیاز گرفتند ولی با مهندسی نتایج توسط داوران 9 امتیاز کامل را به آن ها دادند. پس پرسپولیس از 3 بازی آخر فقط 4 امتیاز گرفت و استقلال 7 امتیاز که در این صورت استقلال با فاصله 4 امتیازی قهرمان لیگ بود
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      باید از مهدی تارتار پرسپولیسی تشکر کرد وقتی که دو پنالتی این تیم مقابل پرسپولیس را نگرفتند و یک گل آ،ساید هم به آن ها زدند و 3 امتیاز را از دست داد کاملا ریلکس بود. یا بایداز محرم نویدکیا تشکر کرد که با گل آفسایدی که به تیمش زدند و تاثیری در سرنوشت تیمش نداشت ولی تاثیر در قهرمانی استقلال داشت کاملا ریلکس و مودب بود. باید از کسانی که جلوی مهندسی های مافیای لنگ در فوتبال ایران سر تعظیم فرو می آورند و چیزی نمی گویند تشکر کرد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      اگر حکومت ایران می گوید در فوتبال ایران مهندسی وجود ندارد اجازه بدهد فیفا و بازرسان آن به فوتبال ایران ورود کنند و قهرمانی های پرسپولیس حکومتی را از زمان مسعود سلطانی فر تا پایان این فصل بررسی کنند. به قول معروف آن را که حساب پاک است ، از محاسبه چه باک است. اگر مهندسی وجود نداشته باشد این اجازه را می دهند و همین که اجازه این کار را نمی دهند به خاطر فساد ریشه دار و سازمان یافته در حکومت و در بدنه فوتبال ایران و حتی رسانه ای مثل صدا و سیماست که وحشت محرومیت سنگین فوتبال ایران و همچنین محرومیت سنگین پرسپولیس حکومتی و افراد بسیاری که مجرم هستند مانع چنین اجازه ای می شود.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      به محمد حسین میثاقی ، مجری طالقانی و پرسپولیسی برنامه فوتبال برتر عرض می کنم که با انواع مغالطه‌ها و سفسطه‌ها و با خنده های فریب‌کارانه و با صحبت ها و ساخت ویدئوی های فریبکارانه و با عوام فریبی در برنامه‌هایت نمی توانی بر عقیده مردم عدالت‌خواه ایران درباره مهندسی بازی ها به نفع پرسپولیس حکومتی خللی ایجاد کنی و دست باند مافیای لنگ در صدا و سیما که خودت یکی از آن ها هستی و مهندسین حکومتی فوتبال ایران پیش همه رو شده و دوره خر کردن مردم هم گذشته. بیشتر از این قیامتت رو سخت نکن چون به دلیل داشتن تریبون با میلیون ها مخاطب، باید روی پل صراط پاسخگوی 30 میلیون هوادار استقلال و همچنین هواداران تراکتور و سپاهان باشی. مشخصا با این رویه پیش بروی عذاب آخرت را نصیب خودت می کنی.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      اوسمار ویرا (ضرب‌المثل آرژانتینی): «جایی را که با پا نمی‌توانید بروید، قلبت تو را به آنجا می‌رساند.» ................ معادل فارسی 1 : تیمی را که با پا نمی توانید ببرید با سوت داوران می توانید ............... معادل فارسی 2 : جامی را که با پا نمی توانید بدست آورید، سوت داوران شما را به آن جام می‌رساند ................ معادل فوتبالِ مهندسی‌شده ایران : جامی را که فوتبالی نمی توان گرفت، با داوران شیتیل‌بگیر می توان گرفت؛ آری به اتفاق داوران، جام می‌توان گرفت
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      تا هفته 30‌ام ، جدول رده بندی بدون مهندسی بازی ها به این صورت است: 1- استقلال تهران 67 امتیاز ...... 2- سپاهان اصفهان 57 امتیاز ..... 3- تراکتورسازی تبریز 54 امتیاز .... 4- پرسپولیس تهران 49 امتیاز ............... پس استقلال تهران چند هفته به پایان لیگ قهرمان شده بود ولی با مهندسی بازی ها مانع این کار شدند. پرسپولیس حکومتی، هم جام قهرمانی نمی گرفت و مهمتر به لیگ نخبگان آسیا راه پیدا نمی کرد.
    • بابا ترو خدا بیا پایین سرمون درد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      بیچاره نوید کیا از چهره اش معلوم بود که چقدر از تیم داوری واهمه داره البته سرانجام گل افساید را برای لنگ تقدیم کردند
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      محمد حسین میثاقی در برنامه بعدی فوتبال برتر برای موجه نشان دادن قهرمانی پرسپولیس در حال ساخت برنامه های مختلفی هست که باید بدونید همش دروغ و مغالطه و سفسطه است و فریب افکار عمومی است
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      رضا درویش با فریبکاری استوری گذاشت که دست خدا بالای همه دست هاست. به رضا درویش عرض می کنم که با این استوری عذاب قیامت را برای خودت خریدی چون فریبکاری و جعل و مهندسی بازی ها را به خداوند نسبت دادی در حالی که خداوند پاک و منزه است از اراجیفی که تو و امثال تو می بافند. هرگز نمی توانید با فریبکاری و عوام فریبی، اعمال زشتتان را برای گرفتن ناجوانمردانه یک جام به خدا نسبت دهید.حتما تاوان کارهایتان را پس می دهید.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      دقت کنید وقتی وحید امیری سانتر می کنه به غیر از گولسیانی یک بازیکن دیگه پرسپولیس که کاملا تو آفسایده روی تصمیم گیری حامد لک کاملا تاثیر میذاره و در چنین مواردی داور حتما باید اعلام آفساید کنه (برای اونایی که می گفتن محاوره ای هم بنویس)
    • فرشاد IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      حاج علی لطفا نظرتو درباره گلهای آفساید و گلهای سالم حریف که نیم متر تو دروازه بودن ولی به ناحق مردود شدن را بگو تا به فیض اکمل برسیم
    • مرتضی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      به نظر من مقصر اصلی فدراسیون هستش.اگه قانون میذاره باید عملیش کنه. چرا ویسی بدبخت رو ۲میلیارد جریمه میکنن ولی نکونام که کل فصل به بالا و پایین فوتبال توهین میکنه و فقط با چرک بازی کردن و جار و جنجال دنبال گرفتن که کاپ بی ارزش هستش کاری ندارن. تا امثال این آقا تو فوتبال ما هستن هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت. آخه موفقیت به چه ارزشی. اصلا شما فکر کن یکی دو جا حق شما پایمال شده مگه فقط واسه شما بوده؟ ی خرده به شخصیت دیگران نگاه کن و یاد بگیر. با همون دقتی که این کارای کثیف رو از استادت کیروش یاد گرفتی
    • آبدارچی پاره وقت IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      خیلی زشت و کثیفه که تیمی با بیش از ۱۵ امتیاز از گلهای مردود توسط داوران قهرمانش کنند جام بگیره و فقط یک امتیاز از تیم دوم بالاتر باشه ودر واقع دیروز پرسپولیس باید برای رتبه چهارم با تراکتور رقابت میکرد و متاسفانه و شوربختانه از اون زشت تر رفتار اون هواداریه که دنبال یه مشت کوتوله قدرت طلب و نفوذی در فوتبال راه افتاده و چشمش به اینجور جامهاست ، ببینید از زمانی که بابا مسعود مورد علاقه تون پایش رو در ورزش و فوتبال گذاشت فوتبال به چه منجلاب و قهقرایی افتاده ، اگر با همین نگاه و تعصب بیجا و رنگی جلو برویم فاجعه در فاجعه در فوتبال خواهیم داشت
    • فارس و فرهیختگان IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      اولاً این شعررابانقدمبتنی برواقعیت نویسنده رابرسونیدبدست اون ۴تاخودبزرگ بین .وشال. درتیم ناکام که هروراجی خواستندکردندچون مصونیت داشتند(خوش رقصی افشاریان بعدازپنالتی دربی) افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخوردآب زمینی که بلندست دوماً اون کیسه کشی که اراجیف بجای نظروتکراری میفرسته بدونه خیلی ها اصلاً این اراجیف رانمیخونندچون ارزش خوندن نداره وخودش راخسته و...نکنه سوما این قهرمانی همانطور که خیلی هاگفتندچندبرابر۳گانه ای که بابردن ۲تادربی تو۲۰روز پرسپولیس گرفت دلچسب بود چون دیگه حساب رقابت ۲باشگاه نبودوپاتک قهرمانانه ای بود به حمله های ناجوانمردانه وتوهینهایی که شایسته خودمجموعه تیم دوم پایتخت بود
    • امیر IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      در چند روزآینده کمپین میزنیم که کمیته بررسی نتایج فیفا بیاد لیگ ایران رو در ده سال اخیر مطالعه کنه،جواب نداد وکیل قانونی میگیریم که حتما جواب بدن.بعدش رنگ رخسار لنگی جماعت دیدن داره.
  • واعظ آشتیانی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    کسی که خودش را به خواب زده نمیشه از خواب بیدار کرد ، این جماعت فرهیخته و فهیم از کادر فنی تا بازیکن و پیشکسوت و هوادار جملگی چشمها را بر روی واقعیات بسته و مشغول جر زنی و درشت گویی هستند . البته حق دارند چون اگر قرار بر اعتراف به اشتباه باشد آنوقت چطور و از کجا بخورند ؟ پس چشم و گوش بسته ، دهان به هتاکی باز کرده و طوطی وار تکرار می کنند آنقدر که خودشان هم بر اثر این تکرار ، به اراجیف خود باور پیدا کرده اند . هر چه هم ناصحان بگویند در آنها اثری ندارد . فدراسیون هم با بی عملی در مقابل این تخریب‌ها عملا آنها را تشویق به ادامه سیکل معیوب فعلی می کند .
    • لنگ پاره پاره IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      الحق که با نوشتن چند جمله ادبی نمیتوان ماست مالی کرد قهرمانی های حرام را چون ننگ با رنگ پاک نمیشود ننگتان باد بی آبروهای حکومتی
    • کیسه هوچی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      اصلا گیرم که لیگ مهندسی شد که پرسپولیس جام بگیره چرا شما نتوانستید حداقل در جام حذفی جام بگیرید به همین تیم باشرف نوید کیا باختید
  • ناشناس IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    وقتی با یه گل افساید در دقیقه ۸۵ قهرمانی رو ازت بگیرن وقتی فصل قبل برای همین تیم خاص پیکان رو از میزبان به مهمان تبدیل کردن ووووووووو وقتی همه جوره بخاطر یه تیم خاص یه تیم شایسته و لایق قهرمانی با تلاش خودشون نه سفارش و توصیه ی وزیر و وکیل رو بناحق با یه گل آفساید از قهرمانی محروم می کنن انتظار دارید شادی کنن براتون ، شماها هم اگر ذره ای وجدان داشتید با توجه به اینکه با یه گل آفساید قهرمانی جابجا شد بجای اینا فدراسیون رو تحت فشار بزارید کمک داور ویدیوئی بیارن یا مخالفید که با گل های آفساید و ......تیم مورد نظرتون قهرمان بشه شرایط رو برابر کنید اونموقع رفتارها رو بسنجید در شرایط نابرابر سنجیدن درست نیست مورایس اینم گفت که در ایران قهرمان نمی شیم چرا؟
    • Blue oil well IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      همه اینها که گفتید قبول ولی بازیکنان و مربیان و مدیرانی که قبلا در استقلال بوده اند و الان در تیم‌های دیگر هستند ولی همچنان برای استقلال می‌جنگند را یادتان نرود مثل عنایتی و مددی در پیکان یا شهباززاده محبی باقری سعید دقیقی مربی شمس آذر اینها نفوذی های استقلال هستند و تازه استقلالی های فدراسیون هم هستند و دوستان آبی رئیس فدراسیون فوتبال پس اگر می‌خواهید گریه کنید گریه کنید بی‌تربیت ها این فوتبال بوی تبانی از نوع و رنگ استقلالی و آبی همه اش را پر کرده
    • دلبر سرخ IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      اگه به اشتباهات داوری باشه که خب کیسه حکومتی خیلی بیشتر سود برده بازی با فولاد: کرنر اشتباه منجر به گل 3 امتیازی بازی با ذوب آهن: عدم اخراج چشمی ( حداقل دو بار ) وقتی ذوب آهن یک هیچ جلو بود بازی با آلومینیوم : عدم اخراج فخرالدینی دقیقه 3 بازی دربی: عدم اخراج و پنالتی واضح سیلوا روی عیسی آل کثیر بازی با تراکتور: عدم پنالتی و اخراج گلر کیسه دقیقه 90 روی ریباند شوت بازیکن تراکتور بازی با کیسه خوزستان : گل آفساید 3 امتیازی دربی رفت : عدم اخراج حامدیفر و عدم پنالتی محرز بازی با ؟؟ : خطای واضح مهاجم کیسه روی مدافع رو پنالتی بنفع کیسه گرفت اینا تنها بخشی از اشتباهات داوری به نفع کیسه حکومتی بوده که کارشناسان داوری متفق القول تأیید کردن
    • طرفدار بیشعور IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      خداکنه بیان بگن کل تیمها که جام بردن باید ببرن بدن به استقلال که پاک و زلال بشه ریدم تو این منطقتون دیگه حالم از این هوچیگریا بهم میخوره
  • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    با یه گل آفساید قهرمان رو جابجا کردید و حق خیلی از تیم های دیگر هم بخاطر نبود کمک داور ویدئویی ضایع شد بجای این حرفها به فدراسیون فشار بیارید کمک داور ویدئویی بیاره که حق ناحق نشه
    • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      پسر خوب! گل آفساید شما هم داشتین. ضمنا فقط یه بازی با وار برگذار شد که از قضا یه طرفش شما بودین. اگه این مهارت در خودت می بینی که حداقل با خودت روراست باشی و مثل کامنت نویسی‌ات عالم و آدمو بهم ندوزی و جر نزنی، توی خلوتت فکر کن ببین توی همون تک بازی، حامدی فرد مستحق چیزی جز قرمز مستقیم بود یا نه!!! و اینکه چرا بر خلاف قانون فیفا به تقاضای پرسپولیس به بررسی فایل صوتی مکالمات وار رسیدگی نشد. میدونم خیلی سخته، اما به زحمتش میارزه که حداقل با خودت بتونی روراست باشی. ضمنا اقلیتی مثل جنابعالی راه رو برای بهونه های پیشاپیش فصل بعدی نکونام و کادرش باز میکنین و نتیجه این میشه که اگه تا ده سال آینده هیچ جامی نیارین سپاهان و پرسپولیس و ... جامها رو درو کنن، نکونام مجددا راست راست تو دوربین بهت نگاه میکنه و "جام شرافت" حواله ات میکنه! وگرنه واسه ما بد نمیشه و استقبال هم میکنیم
  • S S سرور IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    آقای نگارنده شما بهتره بجای دخالت بیجا و اعمال نظر خودتون و گزینش کردن مربیان لیگ، مسائل مهم فوتبال را مطرح کنید و این که چطور تیمی که نزدیک 12تا14 امتیازش را با اشتباهات داوری گرفته، چطور قهرمان میشه و فوتبال یه مملکت را به گند میکشه و باعث سرخوردگی توی اجتماع میشه و به جوانان این موضوع را القا میکنه که هرچی کار کنی و زحمت بکشی یه عده آدمایی هستند که مثل آب خوردن حقت را میخورند و هیچ مرجعی نیست که بهش رسیدگی کنه، چون همون مراجع هم یجورایی خودشون ذینفع یا طرفدارن. پس خواهشن شما بهتره این موضوعات را بررسی کنید نه اونایی به هر دلیلی سرشون را پایین انداختن باعث میشن گندکاریهای شما و امثال شما درست جلوه کنه.
  • حادثه جانم فدای پرسپولیس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    کسی که در مازندران بازی میکنه با نساجی ته جدولی بازی و نمیبره و مساوی.میکنه و پرسپولیس بازی باخته سه هیچ و میکنه چهار سه همینه که خداوند پرسپولیسهارا دوست داره.حسینی.ونکونامحرفهای. بی ربط نزنید مثل بچه.هاتاخداوندنخاد برگ از درخت نمییفته استقلال باید برود گردو جالی بازی کنه کاپیتان چشمی
  • احمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    خودهاشمی نصب هم گفت تاخودخدانخوادیک برگ ازدرخت نمی افته.قربونت خدابرم که پرسپولیس قهرمان کردی تاجماعتی نتونندانگشت اشاره به طرف اسمان بگیرندوبگویندکه دیدیدگفتیم تاخدانخواهدبرگی ازدرختی نمی افته.واینکه خدامال همه هست واینکه میگن هواداراشون توسرماوتوگرماامدن حقشون این نبودمگه تیم پرسپولیس هوادارهاش توچه شرایطی امدن.هرکدام درهرجایگاه وشرایطی هستیم عین عدالته چون هرچه بکاری همان رادرومیکنی.خودکرده راتدبیری هست
  • دلبر سرخ IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    اگه به اشتباهات داوری باشه که خب کیسه حکومتی خیلی بیشتر سود برده بازی با فولاد: کرنر اشتباه منجر به گل 3 امتیازی بازی با ذوب آهن: عدم اخراج چشمی ( حداقل دو بار ) وقتی ذوب آهن یک هیچ جلو بود بازی با آلومینیوم : عدم اخراج فخرالدینی دقیقه 3 بازی دربی: عدم اخراج و پنالتی واضح سیلوا روی عیسی آل کثیر بازی با تراکتور: عدم پنالتی و اخراج گلر کیسه دقیقه 90 روی ریباند شوت بازیکن تراکتور بازی با کیسه خوزستان : گل آفساید 3 امتیازی دربی رفت : عدم اخراج حامدیفر و عدم پنالتی محرز بازی با ؟؟ : خطای واضح مهاجم کیسه روی مدافع رو پنالتی بنفع کیسه گرفت اینا تنها بخشی از اشتباهات داوری به نفع کیسه حکومتی بوده که کارشناسان داوری متفق القول تأیید کردن
  • حاج ۳لسچ IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    متاسفانه این مربیان و تیم های محترم شون رسانه نداشتن برخلاف تیم پرهیاهو و هوچی گر که جز ادعا و جر زنی تهمت همیشه در ویترین بودن تیمی که بشدت هم در بازی های مهم مثل فولاد از داوری سود برد ولی مدام از شرافت نام می‌برد یا وی ای ار که دیدم وی ای ار در داربی چه اشتباه مهلکی کرد و...والبته بازی آخر چگونه تیم مقابل شریف بود تیمی که مربی رانتی آن بعداز افتتاح تیم امید چگونه و با جه ترکیبی شریف بازی کرد!! خلاصه تمام این حنجال ها بخاطر پول وقتی مربی هتاک قرارداد ۲۵ میلیاردی می‌بندد باید ضعف فنی خودرا از این راه جبران کند مربی که با مدیرعامل خود سرپرست خود و...هم چه داستانها که نداشت!
  • پرسپولیس کبیر IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    اگه به اشتباهات داوری باشه که خب کیسه حکومتی خیلی بیشتر سود برده بازی با فولاد: کرنر اشتباه منجر به گل 3 امتیازی بازی با ذوب آهن: عدم اخراج چشمی ( حداقل دو بار ) وقتی ذوب آهن یک هیچ جلو بود بازی با آلومینیوم : عدم اخراج فخرالدینی دقیقه 3 بازی دربی: عدم اخراج و پنالتی واضح سیلوا روی عیسی آل کثیر بازی با تراکتور: عدم پنالتی و اخراج گلر کیسه دقیقه 90 روی ریباند شوت بازیکن تراکتور بازی با کیسه خوزستان : گل آفساید 3 امتیازی دربی رفت : عدم اخراج حامدیفر و عدم پنالتی محرز بازی با ؟؟ : خطای واضح مهاجم کیسه روی مدافع رو پنالتی بنفع کیسه گرفت اینا تنها بخشی از اشتباهات داوری به نفع کیسه حکومتی بوده که کارشناسان داوری متفق القول تأیید کردن
  • علي IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    از این هم بگید میشه یه تیم رو به یه استقلالی داد تا به دسته یک بفرسته!!! بعد نفت مسجد سلیمان عنایتی پیکان رو هم برد دسته یک
  • شهروز IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    وقتی امثال کلانی و کربکندی در متن فوتبال نباشند ، هر جوجه مربی می‌تونه آبروی فوتبال ما رو ببره . همین نوید کیا نمی‌تونه در فوتبال ما دوام بیاره چون بی‌تربیت نیست !
    • اکبر زارعی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      نظرتان قبول وشیتل بگیر هم نیست چرا چونکه از مکتب سپاهان است مربی ملوان یا پیکان شمش اذر جلو تیم ها قبل خود نتیجه را واگذار می کنند ولی همین محرم جلو سپاهان چه بازی کرد وچه کسی گل زد این مربی پاک وبا صداقت است
  • هوادار IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    تو آلمان بایرن وتو اسپانیا رئال تکراری قهرمان میشن وبقیه تیم ها نمیگن عوامل پشت پرده ، فقط تو کشورما که بازیکن بعداز پایان فوتبالش فوری مربی. تیم میشه همه را مقصر می‌دونه غیراز خودش ، جواد نکونام تو کدام دوره مربیگری رفته که مربی شده چه کارنامه قابل قبولی جمع کرد که شد مربی استقلال ، فقط با رابطه مربی میشن فوری هم نتیجه می‌خوان بگیرن که محاله
  • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    به نظر من اصلا نیازی به این لیگ نیست سال دیگه در اول لیگ پرسپولیس را قهرمان کنند همه خیالشون راحت میشه فدارسیون داوران پرسپولیی عزیز مجرب صدا سیما که با کمال تعجب داره در شبکه ملی از تیم محبوش حرف می زنه به قول پایتخت نشین ها شهرستانی های هم تا اخر عمر قهرمان نمی شوند چون فکرش هم سخته!!
  • جعفر IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    این یارو کیسه کش فکرکنم بیکارهست این همه متن بلندبالامینویسه اخ کی هست که ایناروبخونه حرفهای بدردنخورفقط درجوابت بایدبگم تیم حکومتی که میگین شماهستین که دردهه 60و70الی 80سه چهارباربه ناحق باکمیته عنظباطی نتیجه 3برصفرواستون ارمغان اوردن وبازیکنای ماراازمحرمی وکرمانی وهمه محروم میکردین تابه نتیجه دلخواهتون برسین ولی دیگه اون سالهاتموم جمعش کنید
  • ناصر IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    باعرض سلام واقعا نمیدونم چی بگم باشد آقا نکونام کارنامه مربیگری نداره اما یه سوال باگل ها آفساید چه میشه کرد یا بیرواند توپ را نیم متر ازدوازه بیرون کشید چی یا اخراج بی مورد چی یا گل سالم ملوان یا آفساید گرفت شد چی یا خیلی چیزها.....
  • پژمان IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    کلا استقلال و استقلالی با دشمن فرضی همش درگیرن بجای اجرای بازی زیبا و بدون اما و اگر فقط دنبال جنگ روانی و سردرد من استقلالی میشناسم وقتی نساجی نتونست پرسپولیس متوقف کند انواع اقسام فحش های رکیک رو به این تیم خوب داد و آرزو میکرد لیگ آزادگان برن جالب اینکه خودش خیرسرش مازندارنی
  • مرصاد رضایی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    با این شرایط پیروزی سال های بعدی هم قهرمان خواهد شد. / هوادار متمول کجا بود وقتی با سایت شرط بندی می تونن به اندازه کل بودجه سال شون پولدر بیارن / جام شرافت و اخلاق رو بدید بهشون
  • افشین دست کج IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    دو ساعت مقاله نوشتین و از این و اون تعریف کنید که نکونام رو بزنید، خب از همون اولش مینوشتید از نکونام خوشتون نمیاد و میخواید خرابش کنید، وگرنه همین بازی لنگ با استقلال خوزستان رو همه دیدن کل اعضای لنگ چطور ریختن سر داورا و داشتن میزدنشون، چرا اونجا مقاله نزدید برای تعریف از محرم نوید کیا؟
  • ناشناس IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    استقلال مظلوم با یه گل آفساید قهرمانی رو از استقلال گرفتن کی جواب میده ؟ در اون شرایط که حقشون خورده شده انتظار دارن از تمام ارکان ورزش فدراسیون و .....تشکر کنن فدراسیونی که تیم استقلال شانس قهرمانی داشت و در واقع اونا قهرمان شدن اگر با یه گل آفساید در دقیقه ۸۶ ازشون نمی دزدیدن بدون تماشاگر برگزار کردن کجای دنیا چنین امکانی داره اما فصل قبل برای پرسپولیس مکان رو تغییر دادن و پیکان رو به مهمان تبدیل کردن معلوم بود که باید قهرمانی در دقایق آخر مهندسی می شد تا شماها کارشناس و نگارنده باشید وضعیتت روز به روز بدتر میشه ،
  • حسین ذبیحی«نسیم» IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    لیگ‌تمام و پرسپولیس اول....حالا ماتحت خودتونو پاره کنید مثل سالهای قبل که کردیدوبعدهم بخیه زدید.تمام بزرگان وحتی پیشکسوتان کیسه رفتار زشت وکثییفه جوادلاته و هاشمی بی نسب را محکوم کردند.فوتبال فقط بردن جام نیست؛گندزدند کادر کیسه ها و بعضی از هواداران نادان به فوتبال....یک فصل تمام فحش وتهمت ودروغ به همه؛تزهواداربگیرتا سرمربی و بازیکن حریف وداوروفدراسیون وفقط مانده است که خداوپیامبر راهم محکوم به دستکاری نتایج وتوطئه برعلیه خود کنند.
  • کسری IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    یکی از دروداتون جا موند.... درود به داوران و کارشناسی داوری یه تیم خاص....
  • کیون IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    کیسه کشا در آخر هم نتیجه را باختند و هم اخلاق را کمیته انظباطی باید نکونام و حاشیه نسب و شلاق می زد و هم تنبیه انظباطی و جریمه تا آدم شوند وتهمت نزنند
  • قاسم IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    به خدا که محرم نوید کیا خیلی مودب،باشخصیت،جنتلمن، باذکاوت است ازبعضی از مربیان داخلی که واقعا کشتی شون این روزها به گل نشسته درکلاس های آقای نوید کیا بشرط پذیرش از طرف ایشون شرکت نمایند شصت وشاهد هردو دعوی بزرگی میکنند پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتری است کاکل ازبالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد زلف از افتادگیقابل به مشک وعنبر است ناکسی گر از کسی بالا نشیند عیب نیست روی دریا خس نشیندقعر دریا گوهر است
  • El Capo US ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    درود وتبریک ب ارتش سرخ وهواداران محترمش وسپاس از مربیان عزیزی ک بااحترام این قهرمانی رو به پرسپولیس قهرمان ایران شادباش گفتن🙏🏾👌👍👏شخصیت خريدنی نیست، ⚽🥇🏆طرف عرضه نداره نساجی قابل احترام و ببره میگه نخواستنونمیخوان شمامیگی نخواستن مام میگیم نخواستن😂
  • اردشیر IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    خواستم بدونم که محرم نویدکیا بخاطر اینکه تیمش گل آفساید میخوره و جیبش درنمیاد چهره موادب هستش؟ بخاطر یه کرنر که برای استقلال گرفته شد یه هفته توی سر و مغزتون میزدید اینهمه لنگ گل آفساید زد کک تون هم نگزید تیمی که جایگاه واقعیش پنجم جدول بود رو قهرمان کردند عین خیالتون هم نبود شما که رسالت واقعی‌تان را فراموش کردید از داورها و فدراسیون فوتبال مقصرتر هستید.
  • MZ IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    اصلا گل ما آفساید قبول بازی استقلال خوزستانم داور برا ما درآورد قبول فقط یکی از شما کیسه کشا به من بگه چرا نتونستین یه گل به نساجی بزنین که انقد الان جلزولز نکنین؟ 😂😂
  • حسین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    لطف خدا پرسپولیس قهرمان کرد.بخاطر تواضع
  • VAR NL ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    رابطه VAR با پرسپولیس مثل رابطه کلانتر شهر و دالتون هاست. خخخخخخخ…..
  • دکتر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    تمام تیم های دیگر استان بابت متضرر شدن از نبود var به فیفا شکایت کنند به هیچ عنوان هیچ تیم ی در استان ها نباید سال دیگر بدون var در لیگ حاضر شوند راه اندازی کمپین تحریم لیگ بدون var همه نشر دهند وگرنه سال دیگر همین بساط قهرمان سازی پوشالی ادامه خواهد داشت....
  • امید IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    من فقط اینا میدونم که۱قهرمانی تیم شهرستانی ارزشش اندازه کل جام‌های اهدای ارزش داره
  • حسین IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    آقا همه دروغ میگن که تیم پیروزی سرخ پوش با گل سالم قهرمان شده،آیا وحید امیری هم که گفت گولسیانی تو آفساید بود و گل زد،ایشون هم دروغ میگه؟واقعا پر رویی شما لنگی ها بی پایان ه.
  • لنگ جولیس DE ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    معلومه وقتی اذری جهرمی از قهرمانی افسایدیها تمجید میکنه بایدم یه نویسنده بی ادبی مثل تو چرت وپرت اینجا رایج کنه کل فوتبالو به گند کشوندید بعد از دادوهوار ابا دارید جوری تو فوتبال این مملکت رخنه کردید که نظرای مخالفاتونو رو صفحه نمایش نمیدید فعلا که پشتتون به کوهه خدا انشالله این کوهو خراب میکنه افسایدیهای بی ادب شماها سوزشتون ازاینه که استقلالیا این قهرمانی شما رو زیر ذره بین بردند دق دلیاتون سر اقا جواد نکونام خالی میکنید حق کشی کردید طلبکارم هستید اینجور که معلومه داورای بیچاره ازترسشون بوده که افسایدا رونگیرن معلومه ازیه بالا دستی بزرگتری دستور صادر شده که بدبختا از ترسشون بازیا رو واسه تون دراوردن فاتحه این فوتبال خوندست
  • حمیدخان IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    واقعا باید در این زمینه تمامی تیمهای لیگ از لیگ بعدی کناره گیری کنند و از فدراسیون و باند حاکم به فیفا شکایت کنند . مطمین باشید به نتیجه میرسیم
  • هوادار IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    به همه این اسمها میشود به اسم سعید دقیقی یاد کرد که در عین جوانی پختگی مربیان بزرگ را دارد و اینها در ذهن هواداران به یادگار میماند نه مثل مربی استقلال که با مصاحبه های بعد هر بازی با روح وروان جامعه فوتبال بازی میکرد وشاگردانش وبعضی از پیشکسوتان از آن پیروی میکردن که اخرش اینی شد که جام را از دست دادن
  • مسلم خورسندفر IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    خدمت همتون عرض کنم کاری به مهندسی لیگ نیست وقتی خود تماشگران حامیان حامی جو نادرست و حرفها نکونام و هاشمی نسب قرار می‌گیرند که مثلا نخواستن و نشد و غیره میدونی چیه این که تمامی طرفداران استقلال به کادر و نحوه نتیجه نگرفتن و نحوه باز بازیکن ها گیر ندند و طلبکار نشین ...پرسپولیس حامی ها طلبکار میشن برای همین مجبورند خوب بازی کنند خوب گل بزنند ..نساجی فقط فقط یک گل میزدین یا چند سال قبل بازی سپاهان ملوان لحظه آخر آقایان پر نمیشد گل زده نمیشد پرسپولیس قهرمان نبود ...خط حمله استقلال کلا اکثر بازی ها یک گل میزد ...فرض پرسپولیس مهندسی قهرمان شده نساجی یک گل میزدین این همه داستان نبود اما بجایش بازی تیم مقابل داشتین نگاه میکردی
  • عمران م IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    اینهمه فشار کیسه
  • غلام IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    متاسفم برای این کمیته انظباطی جمع کنید بساطتون را جایی بود که این کیسه کشا توهین نکرده باشند وقتی خودتان نتوانید جلوی هوچیگری و توهین یه تیم را بگیرید دیگه انتظاری از کمیته بی انظباطی نباید داشت
  • استقلال بزرگ IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
    خبرورزشی معلوم شد که توام از لُنگیها هستی که اینجوری افتادی به پاچه خواری لنگپولیس لُنگستان. امیدوارم تویی که این مطلب چرت و مزخرفُ نوشتی انشاالله توزندگیت یه جایی حقتو بخورن که تا آخر عمرت فراموشت نشه وجای دردش همیشه بمونه تودلت. یکم شرفُ وجدان خوبه تو وجود بعضیا باشه. استقلال قله فوتبال ایران✌️✌️✌️✌️💙💙💙💙
  • رئال پرسپولیسی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    آقایونی که دارید از فشار می ترکید شخصیت این متن مربیا رو بررسی کرده نه تعداد جام ها و بردها، فک کنید تیم شما اول شده بود آیا باز هم شخصیت مربی تون و دستیارش، جزو ۱۰۰ تا هم قرار میگرفت ...هرگز.. چشاتونو بلز کنید قبل ازاینکه صدخط پیام بذارید جام رو که دادید رفت حداقل یه کم عقل داشته باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

با توجه به همگروهی ایران با قطر، ازبکستان، امارات، قرفیزستان و کره شمالی، مسیر تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی