نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
پرسپولیس قانون را دور می‌زند اما.../ برخی باشگاه‌ها به هوادار متمول متوسل شده‌اند
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عضو هیئت مدیره استقلال می‌گوید تخلفات اصلی در قراردادها رخ نداده و منشأ آن را باید در پرداختی‌هایی که به طور رسمی ثبت نشده جست‌وجو کرد.

فرشید سمیعی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد موضوع پربحث سقف قرارداد و شیوه‌ای که برخی باشگاه‌ها در دور زدن قانون پیش گرفته‌اند صحبت کرد. او همچنین اشاره کرد با توجه به اینکه استقلال برای دو، سه فصل آینده بسته شده بود، قبل از تصویب قانون جدید آنها از سقف بالاتر بودند.

صرف شکایت نمی‌توان باعث کسر امتیاز شد

متاسفانه اطلاعات صحیحی در اختیار هوادار قرار نمی‌گیرد. هیچکس به هوادار نمی‌گوید صرف اطلاع و شکایت از فلان تیم به عنوان اینکه از سقف عبور کرده نمی‌تواند موجب صدور حکم علیه آن تیم شود. رکن قضایی فدراسیون برای صدور حکم از ما طلب مستندات دقیق و ادله قاطع می‌کند که در اختیار ما نیست و نیاز به ورود سازمان‌ها و نهادهای متعددی دارد.

استقلال برای دو-سه فصل بعد بسته شده بود

از روز اول گفتم ضمانت اجرای این دستورالعمل محل ایراد است، چراکه هیچ یک از مراجع و ارکان فوتبالی اختیار دسترسی به اطلاعات مالی جامع بازیکنان یا بستگان درجه یک آنها را ندارد. این دستورالعمل سقف قراردادها که در پایان فصل گذشته تصویب شد به شدت به ضرر باشگاه استقلال بود، چرا که استقلال یک فصل قبل از اعلام و اجرای دستورالعمل برای ۲ الی ۳ فصل آینده بسته شده بود.

برخی باشگاه‌ها به هوادار متمول متوسل شده‌اند

در زمان تهیه و صدور مصوبه مشخص بود که سقف تعیین شده برای استقلال چقدر از مبلغی که تیم با آن از قبل بسته شده کمتر است و شدیدا دچار مشکل خواهیم شد و مشخص بود با توجه به دولتی بودن و نظارت شدید نهادهای نظارتی بر فرض اراده مدیریت هم امکان دور زدن یا عبور از سقف قراردادها ممکن نیست، به خاطر همین است که برخی باشگاه‌ها روی هوادار متمول متمرکز شده‌اند چون فرض بر این است که با نظارت شدید بر شرکت‌های دولتی، تنها راهی که می‌توانند از قانون عبور کنند، پرداخت‌های هوادار متمولی است که هیچگونه رابطه مالی با باشگاه ندارد.

با این روش‌ها قانون را دور می‌زنند

برخلاف باشگاه دولتی استقلال، باشگاه‌های خصوصی و خصولتی می‌توانند و امکان آن را دارند که به راحتی و باتوجه به انتقال‌های نقدی و غیرنقدی از طریق اموال، املاک‌ و شرکت‌های اقماری خود از این قانون عبور کنند اما در قرارداد ارائه و ثبت شده در سازمان لیگ به صورت شکلی قانون را رعایت کرده باشند. تیم‌های دیگری که قانون را می‌توانند دور بزنند همان‌طور که قبلا گفتم تیم‌هایی هستند که هوادار متمول دارند. آن‌ها نیز با واریز مستقیم به حساب بازیکن یا اعطای سکه یا خرید آپارتمان و ویلا و مواردی از این دست می‌توانند موجب کاهش مبلغ قرارداد بازیکن و در نتیجه کاهش مجموع مبلغ قراردادهای آن باشگاه شوند.

محکومیت با گزارش نهادهای نظارتی بوده است

آن‌زمان که در خصوص ضمانت اجرا، اشکال وارد کردم می‌دانستم که علی‌رغم وقوف کامل ما به این موضوعات، امکان اثباتش در مراجع رسیدگی کننده نیست، چرا که جهت رویت و بررسی و دسترسی به این اسناد، همکاری حداقل دوقوه از سه قوه لازم است. آن یک موردی که تاکنون توسط کمیته انضباطی رای صادر شد از مدت‌ها قبل توسط یک نهاد نظارتی مالی به آن ورود شده بود و در گزارش ارسالی به مستنداتی اشاره شد که به استناد آن گزارش سایر باشگاه‌ها شکایت کردند اما چون دسترسی فیزیکی به همان گزارش هم نداشتند کمیته انضباطی اعلام کرده که باشگاه‌های شاکی هیچگونه مستندی ارایه نکرده‌اند. پس محکومیت آن باشگاه بخاطر شکایت و ارایه مستندات از ناحیه آنان نبوده است بلکه بخاطر ارائه گزارش از نهادهای نظارتی بوده است.

هیچ اثری از تخلفات اصلی در قراردادها نیست

اما این گزارش فعلا محدود به همان باشگاه است و شامل باشگاه‌های دیگر نیست، در خصوص ماهیت رای صادره و همچنین مواد و مفاد استنادی آن، چون هنوز رای قطعی صادر نشده و به آن رای اعتراض داریم صحبتی نمی‌کنم. در خصوص اقداماتی که هم اکنون در خصوص بررسی قراردادهای ثبت شده توسط فدراسیون در جریان است باید عرض کنم رسیدگی دقیق به تخلفات مندرج در قراردادها بسیار خوب است و باشگاه‌ها هم باید پاسخگو باشند. اما قطعا تخلف اصلی پرداخت‌های خارج از قرارداد است که هیچ اثری از آن در قرارداد نیست. اگر قراردادی هیچگونه ایرادی نداشته باشد، اما بازیکن قبل از امضای قرارداد و خارج از مبلغ قرارداد، املاکی به او یا نزدیکانش منتقل شده باشد، سکه‌هایی دریافت کرده باشد یا مبالغ ارزی و ریالی به حساب‌های خارجی و داخلی آن‌ها یا بستگان درجه یک، وکلا یا ایجنت‌های آنان واریز شده باشد چگونه به این تخلفات رسیدگی می‌شود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۴
  • دامون IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    اولا این شیاد جرأت اسم بردن از پرسپولیس رو نداره. اگه پرسپولیس دور میزنه کار خوبی میکنه. چطور کیسه قرارداد ۴۸۰ میلیاردی پارسال رو رسوند به ۳۰۰ میلیارد؟ اونهم وقتیکه اکثر بازیکنانش مخالفت کردند. چطور قرارداد هاشمی نسب و مهری ثبت شد؟ این فرد شارلاتان چیزی جز عقده نیست. اثراتش در زمان آجرلو مشخص. تنها نکته مثبت کریمی اخراج این بوده. کدوم بازیکنی میاد قرارداد ۱۶۰ میلیونی می بنده؟ چطور سازمان لیگ قبول کرده، جز با زد و بند؟ این تیم خودش عصاره تخلف.تنها اشتباه پرسپولیس همراهی با این شیادها تو شکایت از سپاهان بوده. انشالله تیم کیسه کش، کیسه تن کیسه مال، منحل بشه مردم ایران راحت بشن.
    • رضایاک اصلی۶ IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      کیسه فقط ۹۵۰ میلیارد بدهی داره اینا دروغ میگن کیسه سقف را رعایت کرده
    • تاج کبیر قهرمان آسیا IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      الان لونگی قرارداد بیرانوند 15 میلیارده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :) معیشتی بگیرهای وزارت ورزش
    • ف دال IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      اگه هوادار متمول بد و اَخ و جیزـه، چرا وقتی حُجی‌‎جون با مال دیگرون و عاریه‌ای عروسی گرفته و نشسته بود زیر پای بیرانوند، صدای این کلاشِ مفته‌حرف‌زن درنمی‌اومد؛ اگه هم خوب‌ـه.. که خوب.. خوبه دیگه! انقدر نک‌ونال نداره که! فقط یکی اون جریان رو (که هنوز دو ماه هم ازش نگذشته) بهش یادآوری کنه و این بابا رو از پریز بکشه که آبروی نداشته‌ی استقلال(که احدی گردن‌ش نمی‌گیره)رو بیش از این به باد فنا نسپره. این قماش رو من چهل ساله که به خوبی و درستی شناخته‌ام؛ هرچی دارن (حالا یا خسروانی براشون غصب کرده، هبه شده‌ی بالا و بیتِ افراد خیلی گنده‌ی مملکته یا هرچی..) «مال» خودشون هست و حق و سهم خودشون. باقی، هرچه که دارن، حتی اگه با زحمت و عرق جبین و کد یمین به دست آورده باشنش، «بیت‌المال» هست! این جماعت دست خودشون نیست. جون به جون‌شون کنی، کیسه‌کش‌اند، کـــــ ـــیــــ ــــــســــ ـــه کــــِــــ ـــــش! از قدیم‌الایام هم که عنایت دارید.. فرموده‌اند؛ کیسه‌کش بودن (در عین رقت‌وترحم‌انگیزی) جرم نیست، بیماری‌ست. اما خودمونیم؛ حالا درسته بیماریه اما لاکردار بدکوفتی‌ـه، این مرض و درد بی‌درمون. خدا نصیب نکنه!
    • ساوالان IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      کل قرارداد های استقلال مسله دار هست. همیشه..... رحمتی خودش بعد ها گفت بجای 300 اون زمان 1میلیارد گرفته... مربی استقلال 50میلیون گرفته ... عجب.. راننده باشگاه 1 میلیارد!!!!!!!!!!!!!!!!
    • حسین NL ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      شیاد تویی عالم وآدم می دانند که لنگپولیس قانون را دور می زند خدا لعنتشون ‌کند که خون مردم کردند تو شیشه این مافیای سرخ
    • عادل NL ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      لنگ یعنی تقلب لنگی یعنی مافیا لنگ یعنی رانت‌خواری لنگ یعنی حق کشی لنگ یعنی داور در جشن قهرمانیش شرکت می کند بله لنگ یعنی اینها آقای خطیر اشتباه بزرگی کرد که با لنگ ائتلاف کرد ما استقلالی‌ها واقعا متاسفیم مدیر عامل منتصبی قربانزاده لنگی علیه سپاهان وبه نفع لنگیها کار کرد ما از هواداران خوب سپاهان عذرخواهی می کنیم واز آقای ساکت حلالیت می طلبیم خدا لعنت کند مافیای سرخ را
    • 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      اولا که اگه علیه پرسپولیس مدرک داری رو کن وگرنه دهنتو ببند. ثانیا اگه منظورت از دور زدن قانون مالیات گولسیانیه که باید بدونی اون مربوط به قرارداد دو سال پیششه و کمیته انضباطی هیچ ایرادی نمیتونه بهش بگیره. چون هیچ تخلفی تو مقطع کنونی صورت نگرفته. ثالثا شما بگو قرارداد سعید مهریتونو چطور ۱۶۰ میلیون تومن رد کردین؟! ۲۰ سال پیش هاشمی‌نسب رو با ۱۵۰ میلیون تومن گول زدین بیاد کیسه اون وقت چطور توقع دارین باور کنیم سعید مهری با ۱۶۰ میلیون تومن حاضر شده دوباره کیسه‌کش بشه. نکنه مثل ممدرضا ساکت که میگه یه صفر زیاد زده بوده تو لیست شما هم یه صفر کم زدین تو قرارداد این بنده خدا. رابعا رو چه حسابی قرارداد هاشمی‌نسب رو صفر ریال رد کردین. واسه چی هاشمی‌نسب رو خفت دادین با این قرارداد!! آقای نجومی‌بگیر تو اصلا رو چه حسابی دوباره برگشتی به کیسه. نکنه حقوق ۱۲۵ میلیونی دوباره وسوسه‌ات کرده‌ات واسه خدمت. خامسا پیدا کردن تخلف تو قراردادها فقط از عهده سازمان بازرسی کل کشور بر میاد و بس که ظاهرا اونجا هم هیچ اراده‌ای برای این کار نداره.
    • 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      این سازمان میتونه با کنترل حسابهای شرکت فولاد مبارکه و شرکتهای تابعه‌اش همینطور فولاد خوزستان و مس کرمان و سیرجان و... رد پولها رو بگیره و ببینه کی چقد گرفته و کی چقد خرج کرده. درست همون کاری که قربانزاده کرد. اگه قربانزاده رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود اختلاسگرا و دزدای بیت‌المال یک به یک پیدا میشدن. در هر صورت همین که کک افتاده تو تنبون مدیرای ولخرج فوتبال بازم جای شکرش باقیه.
    • لنگ مافیائی کثیف NL ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      هرجا سخن از مافیاست نام لنگ می درخشد
    • ملابرادر IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      کسی زورش به پیروزی نمی رود. مافیا برای خودش جولان می دهد
  • عروس الع۶ین IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    حالا گیریم هوادار متمولی که میگی درست باشه که نیست.بهرحال ببخشید که کسی حاضر نیست یک قرون هزینه ی کیثه کنه .😂😂😂تیمی مثل عصطقلال که حتی هوادار خودشم دوزار کف دستش نمیزاره همون بهتر که منحل شه . البته حق هم دارن پول رو جایی خرج میکنن که ارزش داشته باشه نه برای تیمی مثل کیثه که اخرین افتخارش دیدن سه گانه ی قهرمانی پرسپولیس از تلوزیون بوده.😂😂😂😂😂😂
    • چرکپولیس IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      فرشیدجون بازم چوبرو دستت گرفتی صدای اینارودرآوردی ...برادرمن کارتونو درست دارین جلومیبرین مطمئن باش به نتیجه هم خواهد رسید هوادارمتمول ابن لنگستانیهاهم همچین حساب کتابی ازاینابکشه تادرس عبرت بشه براشون که هیچ گربه ای محض رضای خداموش نمیگیره ...میدونم ومیدونی که به زودی قراره چی بشه اونوقت مثل قبل دهه مسعودی میشینیم وسجده های شکرسونو بخاطر بقا نگاه میکنیم ومیخندیم‌ آره فرشید جون زیاد اطلاعات بهشون نده مافیای اینا قوی هستن و کانال در رو براشون حفرمیکنن💙💙💙💙بزودی لنگی😷👹😷خواهد شد
    • عیسی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      منظورهمون هوادارمتمولیه که خواست صدوده میلیاردبده بیرانوندوحجت کریمی مدیرعاملشون گفت اونم توبرنامه زنده وتفاوت قراردادمیلیونی مهری که چندصفرش جامونده این کیسه وشله تایکم خواستن جلوفسادشون بگیرن وادادن
    • ف دال IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      نه عیسی جان؛ منظورش اون هوادار متمولیه که مالک خطوط هوائی و هتل داریوش کیش و کلی املاک و مستقلات دیگه‌ست. همونی که تو برنامه زنده تلوزیون خطاب به مدیرعاملِ چندباره‌چک‌نقدکُن استقلال گفت؛ نه تنها پولم (اصل پول که قرض داده بود) رو پس می‌گیرم ازتون؛ سودش رو هم می‌گیرم! همون هوادار متمول نوکیسه‌ای که بعدتر شیرفلکه رو روی مدیرعامل بعدی هم گشود و با بی‌اعتنائی به شأن مدیرعامل، محمد نادری و اطرافیانش رو کشوند تا نزدیک آبیک قزوین تا صنارسی‌شهی بیشتر از پرسپولیس بندازه تو کاسه‌ش و بعدش با هم عکس یادگاری عشقولانه بندازن و بابتش کلی به سر هوادار تیم محبوبش منت بذاره و سرکوفت بزنه. همون‌که وقتی پای نامداری (که 40 میلیارد بابت عضویت هیئت‌‎مدیره سرفیده بود) داشت به استقلال باز می‌شد هر ان‌قلت و سوسه‌ای اومد که مبادا غیر خودش و خلیل‌زاده یه میلیاردر دیگه بیاد و جای این‌و تنگ کنه! همون‌که بعد اولتیماتوم خبیری بابت تحریمش زل زد تو دوربین و گفت جذب بیرو هیچ منفعتی برای بیزنس‌م نداره! / حیف که بخش کامنت خبر ورزشی محدودیت کاراکتری داره وگرنه کلی فکت و ارجاع دیگه بود که تا صبح فردا با همین فرمون ادامه بدم.
    • پیام IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      چند ساله دارید همین حرفها رو میزنید خسته نشدید؟بابا مسعود خیلی وقته رفته،تا آخرالزمان هم بشینید بازم حریف ارتش سرخ آسیا نمیشید،چون تیم مردمی ما بازیکن و کادر فنی با غیرت داره،جای این همه توهم یه مقدار واقعی از تیمتون حمایت کنید شاید امسال بتونید با کمک نایب قهرمانی رقابت نزدیک تری داشته باشید،دربی های پشت هم جای سوختگیش هنوز خوب نشده،میدونم،اما بخدا ما جای شما خسته شدیم از توهماتون،این قهرمانی ها اولین دلیلش از دست دادن کاپیتان ابدیمون بود و هم دلی بازیکنا برای اهدا جام به روح کاپیتانمون،بازم خدارو شکر که اون سال با تفاضل گل قهرمان نشدیم چون باعث شد انگیزه هامون چندین برابر بشه و هم قسم شدیم برای حمایت از تیممون(تاکید میکنم تیممون نه بهتون به تیم های کیسه و شله)تا الان شده نتیجش اینی که میبینی،قهرمانی های پشت هم و لذت و شادی ما و عقده و حقارت شما مثلث تاسیون که عادت کردید به جشن کمک قهرمانی و کمک نایب قهرمانی،خدارو شکر پرسپولیسی ام و عقده قهرمانی به دلم نمونده تا شبیه تو بشم
  • پیمان IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    اون زمان که با آجرلو تیم هزار میلیاردی می بستید و پول باشگاهتونو سه سال پیش، پیشخور میکردید جیغ و کف و هورا بود... الان که باید پای لرزش بنشینید افتادید به ناله و شیون؟! جمع کنید بساط حقه بازی و مظلوم نماییتونو
  • عباس IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    اگه سپاهان از طرف یه شرکت حمایت مالی میشه، استقلال مستقیم به اون بالا وصله و مثل انگل از بیت‌المال تغذیه میکنه، افشاگری قربان‌زاده مهر تاییدی بر این ادعای درست بوده. گرون‌ترین تیم فصل گذشته یهو به اذن الهی خودشو به زیر ۳۰۰ میلیارد و سقف قرارداد رسونده! اینو فقط هوادارای کیسه باور میکنن مدیران بی‌هنر که بخاطر اغوای بازیکن شکایتی از استقلال نکردن، حداقل از این بابت شکایت کنن
    • ف دال IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      درود؛ هوادارهای خودشونم باور نمی‌کنن؛ تظاهر به باور کردن می‌کنن. حالا درسته مشنگ و ساده‌لوح هستند اما نه دیگه در حد هواداران تیم تاراخ‌توروخ‌سازی آذربایجان شرقی ایران که!
  • ایمون زاید US ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    داداچ ملت دارن از رو دست شما تقلب میکنن ،یه عمره دارین با دوز و کلک نرخ بازیکنا رو میبرین بالا ،چرا حرف از بازیکنی که قراردادش با شما پنجاه میلیون بوده یهو شده پنج میلیارد حرف نمیزنی ،کیسه اسوه تقلب و هاپولی هاپو کردنه ،زیاد حرف نزن که بیشتر گاف میدی ،چه فراموشکار شدی آقای کیسه ائی که پول انتقال بیرانوند رو هوادار متمولتون قرار بود پرداخت کنه ،از قدیم گفتن وکیل حرف مفت زیاد میزنه ولی اون حرفها رو مفت نمیزنه یعنی پول یا مفت میگیره و حرف به درد نخور هم زیاد میزنه
  • پرسپولیس IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    اینقدر که کیسه کشا بابت کسر امتیاز از سپاهان به جلز و ولز افتادن، که خود سپاهانی‌ها نیفتادن :)
  • کوروش IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    همین حرفش سند معتبریه که کیسه غیر از حکومت پشتیبانی نداره و بدون کمک حکومت نمیتونه سرپا بمونه. این حرفیه که ما پرسپولیسی ها همیشه میزنیم. #کیسه_حکومتی #کیسه_آویزون #پرسپولیس_مردمی
  • سرباز IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    استقلالی های عزیز که هوادار متمول پرسپولیس یا هدایتی را مثال می زنند احتمالا جناب آقای علی انصاری را فراموش کردند که پول امثال هدایتی یا هوادار متمول از تنخواه دار یکی از شرکتهای آقای انصاری خیلی کمتر است
  • رضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    ازش‌بپرسیدبابیراوندمی‌خواستی‌۹۰میلیاردببندی‌معلومه‌شماهم‌دروغ‌میگی
  • سامیار DK ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    این یک روز اگه با بردن اسم پرسپولیس خودش رو در رسانه مطرح نکنه روزش شب نمیشه. قبلا هم زیاد اولدوروم بولدوروم کرده بود اما تهش استقلال رو به خاک سیاه نشوندند! حاجی تمرکزت به رفع مشکلات تیم خودت باشه که اوضاعتون ازین بدتر نشه.
    • ف دال IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      این بنده‌خدا هنوز تو حال‌وهوای زمان زعامت آجرلوئه. خیال می‌کنه تو سایه‌سار امن یه سردار مملکت (هرچند بیرون از بازی و اصطلاحا سوخته) نشسته و پشت‌ش به اون گرمه که هرکی بهش گفت بالا چشم‌ت ابروئه، بده بچه‌های بالا بکنن تو گونی و ببرنش. یعنی انقدری پرت‌ـه که نفهمید دوره اون بابا گذشته و اگه هنوز تو بدنه افراد تصمیم‌ساز و فرآیند تصمیم‌سازی بود (حتی در ارگان مربوط و متبوع‌ش)، که تبعید نمی‌شد به استقلال! تکیه‌ش به دیواری بود که "آجر"هاش رو خیلی وقت بود "لو"لو برده بود و خود دیوار به نسیمی بند بود و به فوتی پیوند. اون‌وقت این وکیل‌نما بهش تکیه داده بود و تو مصاحبه‌هاش یه‌طور با اهن‌وتلپ به هر قضیه‌ای ورود و اُرد ناشتا صادر می‌کرد که کسی نمی‌دونست، خیال می‌کرد نماینده‌ی شخص اول مملکته! الآن‌م که دیگه بدتر؛ تو این اوضاع خیط و خطری، پشت آغا به خطیر گرمه. هیچکس هم نه و خطیر خطر! کاش یه نفر بود که خیرش رو می‌خواست و بهش می‌گفت که این خطیر کیه و چیه. مؤمن! این بابا سر قضیه ایمیل‌ها نشون داد وطن‌ش رو به دوزار می‌فروشه، توی صناری که جای خود داری..
  • ستار حسنی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    این اگه حرف نزنه کسی نمیگه لاله....سپاهان باید کسر ۶ امتیاز استقلالو دنبال کنه که توسط مرفاوی گرفته شده
  • کلنگلیس IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    لنگپلیس حکومتی با۴۵سال سابقه ی فساددرفوتبال 👹👹👹👹👹👹👹
  • کیان IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    بنجاق پرسپولیس برخلاف کیسه الحکومت (تاج الاستقلال) ۶ دهه حرفه ای و مردمی و براساس کمکهای مردم هم استوار بوده اند چون شناسنامه پرسپولیس عام و از آن ‌خود ملت است نه دولتها و حکومتها !!! اما متاسفانه اخیرا دولتها بخاطر اهداف خودشان پرسپولیس که اولین باشگاه حرفه ای تاریخ فوتبال ایران هم هستند را علیرغم میل هواداران به زور به اسارت خود در آورده اند و دارند جوف کیسه حکومتی خودشان الاستقلال هم مدیریت واحد میکنند تا با عوام فریبی تر و خشک را با هم بسوزانند !!!!
  • بیخک جروق IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    رکوردداران کسر امتیاز در تاریخ لیگ برتر پرسپولیس: ۱۳ امتیاز سپاهان: ۷ امتیاز کیسه: ۱ امتیاز! ❗️ تنها دفعه‌ای که از استقلال امتیاز کسر شد به فصل ۹۳-۹۲ برمیگرده که همزمان از پرسپولیس هم کسر شد! اما تا دلتون بخواد از امتیازات معیشتی بهره‌مند شدن :)
  • اشنا IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    قرارداد و پاس کردن چک مهرداد محمدی بعهده کدام سرکت هوادار بوده . هر چی میخواهی ناسزا نگویی نمیشود چون خیلی دشمنی اینها با پرسپولیس همیشه قهرمان عمیق و نمیشه با بحث و حرف زدن اینها را قانع کرد ناسزا کفتن گاهی بد نیست
  • امیرعلی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    جناب قنبری. میشه بفرمایید اونوقت چطور به ملک ۹۰ میلیارد که اسپانسر به بیرانوند داده ورود نمی‌کنید. یا پولهایی ک به سایر بازیکنان پیروزی خارج از روال داده شده. چون فلسفه وجودی شما قهرمان کردن پیروزی هست. امسال استقلال که نابود کردید دیدید سپاهان خیلی قوی شده گیر دادید نابودش کنید. فیلم هر ساله تون هست. بقیه امتیازاتی داوری به پیروزی هدیه میکنه. تقسیم وظیفه کردیذ
  • حاج قدرت IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    مرگ خوبه ولی برای همسایه !! آقای وکیل ! در زمان مدیرعاملی واعظ آشتیانی ایشون آقای علی انصاری مولتی ملیارد ر کشور که مالک بانک تات سابق و آینده فعلی مالک ایران مال و بازار مبل و موبایل وارد هیت مدیره کرد و با تزریق منابع توسط ایشون استقلال اداره میکرد و البته... مشکل کل ورزش ما صحبت های پوپولیستی و عامیانه است که باعث پمپاژ حاشیه و نتیجه اون عقبگرد و درجا زدن و نگاه حسرت بار به رقبا بشه که اگه اینا نبود الان نبایستی رفتن به المپیک به حسرتی به طول نیم قرن بشه!
  • سینا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    اگه میتونی حرفاتو. ثابت کن.. وگرنه اگه پرسپولیس و مملکت صاحب داشت باید توی دادگاه جواب پس بدی... اگه حرف مفت جریمه و زندان داشت الان 90درصد حضرات و مسولان توی زندان بودند.. حیف..
  • پدرام CA ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    یعنی خوندن این کامنتها که بازتاب و نمونه ای از نگاه مردم به قضایای باند واجرلو هست سنگ رو آب میکنه ولی این بابا انقدر بیشرمه هنوز به شر و ور ادامه میده
  • سپاهان کبیر IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    فعلا فدارسیون هرکاری میکند که تیم سوگلی قهرمان شود کاری نمیشه کرد وقت خودتان راخرج این قوتبال مافیایی نکنید
    • پرسپولیس IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      آقای هوادار کیسه.اسمت اشتباه نوشتی.بنویس کیسه کبیر.
  • محمد لنگی سوز IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    از قدیم گفتن فحش رو بنداز زمین صاحبش برمی‌داره حالا نظرهای لنگی رو بخونید در صورتی که اسم هیچ تیمی رو نیاورد
  • Nima US ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    Esteghlalyha dar in chand sale harkary ke tavanestand kardand ta perspolis ra payeen bekeshand motasefane?!! shoma faghat gyafe in amale Samyee ra negah konid bayad bejaye heiate modire beravad va Tea ya chayee biyavard
  • Iman IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    خوشم میاد چقدر این لونگیا از حرف حق سوزش دارن !!! بابا نترسید حرف اینا خریدار نداره تا مافیای قدرتمند شما هست هرسال قهرمانید و بقیه تیمها فقط سیاهی لشکر این لیگ سرتاپا کثافته. اینارو فقط استقلالیا نمیگن کل تیمها میدون شما چطور و با چه راندها و زد و بندهایی قهرمان میکنن الان سپاهان و تراکتور و الومینیوم و ... همه تیمها و طرفدارانشون فهمیدن که تمام تلاششون بیهودست و مافیای سرخ همیشه قهرمان . ولی بدونید یه روز این قائله تموم میشه بعد ببینید تو شرایط عادلانه چند مرد حلاجید !!!؟؟؟
  • farid US ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    vaghean mandeam in afrad chetoury entekhab mishavand tavasote vezarate varzesh?!!! hatman zire mizy midahand va ba atrafiane Vazir bede bestam darand in agha ra migoyam ke feker konam esmash Samyee hast

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی