نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پادشاهان بازار نقل‌وانتقالات در قرن ۲۱/ اگر مهدی طارمی به میلان می‌رفت...
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فهرست باشگاه‌هایی که از فروش بازیکنانشان در قرن ۲۱ سود قابل توجهی به دست آوردند تهیه شده است.

بنفیکا رسما پادشاه بازار نقل و انتقالات قرن بیست و یکم است. آنها در صدر فهرست سودآورترین باشگاه‌ها در هزاره جدید قرار دارند و پورتو را کنار زدند تا خودشان صدرنشین باشند.

بنفیکا تنها در دهه گذشته بیش از یک میلیارد پوند از فروش بازیکنان خود به دست آورده است. و اگرچه آنها از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۷۵۶ میلیون پوند خرج کرده‌اند، اما به لطف درآمد کلی ۱.۴ میلیارد پوندی، همچنان سودآورترین باشگاه هستند. این به آنها سود ۶۱۷ میلیون پوندی می‌دهد که حدود ۴۲ میلیون پوند بیشتر از تیم بعدی (پورتو) است. نکته جالب این که اگر پورتو در فروش مهدی طارمی ستاره ایرانی‌اش که از میلان، اینتر و تاتنهام پیشنهاد داشت و برخی دیگر از بازیکنانی که مشتریان بزرگی داشتند کوتاه می‌آمد، در این لیست از رقیب همیشگی‌اش پیش می‌افتاد.

تنها بنفیکا، پورتو و آژاکس بیش از یک میلیارد پوند از فروش بازیکن در قرن بیست و یکم به دست آورده‌اند. این سه باشگاه همگی بیش از ۵۰۰ میلیون پوند سود به دست آورده‌اند و اسپورتینگ لیسبون و لیل به این رقم نزدیک شدند.

سودآورترین باشگاه‌های بعدی آربی سالزبورگ و اودینزه هستند که در قرن بیست و یکم ۹۷۰ بازیکن را فروخته‌اند و ۳۱۶ میلیون پوند به دست آوردند. سالزبورگ در چهار سال گذشته به لطف فروش‌های برجسته‌ای مانند دومینیک سوبوسلای، پاتسون داکا، برندان آرونسون و کریم آدیمی در این فهرست رشد چشمگیری داشته است.

پادشاهان بازار نقل‌وانتقالات در قرن ۲۱/ اگر مهدی طارمی به فروش می‌رسید...

بنفیکا به دلیل مشابهی در صدر فهرست قرار دارد؛ ژوائو فلیکس در سال ۲۰۱۹ با ۱۱۳ میلیون پوند به اتلتیکو مادرید پیوست. در حالی که لیورپول در ژانویه ۲۰۲۲ لوئیس دیاس را با ۵۰ میلیون پوند از پورتو به خدمت گرفت. با این حال، بنفیکا و پورتو از سال ۲۰۰۰ به ترتیب ۷۷۸ و ۷۳۲ بازیکن را ترک کرده‌اند، از جمله بازیکنان قرضی و آزاد شده، دو برابر لیل با ۳۶۵ بازیکن. تیم لیگ ۱ به دنبال به حداکثر رساندن سود در هر فروش بوده است. انتقال ۷۲ میلیون پوندی نیکولاس پپه به آرسنال نمونه‌ای از آن است.

تیم لیون فرانسوی با دیناموزاگرب در رده نهم، ده تیم برتر را تکمیل می‌کند. تیم‌های برزیلی سانتوس و سائوپائولو نیز از بازار نقل و انتقالات برای جذب سرمایه استفاده هوشمندانه‌ای کردند و ۱۵ باشگاه برتر ۵٬۱ میلیارد پوند از فروش بازیکن به دست آوردند.

لوتون تنها باشگاه لیگ برتری است که در ۲۳ سال گذشته سود نقل و انتقالاتی داشت و ۳٬۴ میلیون پوند جمع آوری کرده است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    مگه طارمی 44 ملیون پوند می‌خرند بالاترین پیشنهاد 10 ملیون دلار بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی