کلوب| حداقل‌ها را دریابید، حداکثرها پیشکش!/ لیگ قهرمانان در پیش است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به قول معروف گل بود و حالا نیمارش هم به سبزه‌های چمن اعراب آراسته شد. 

 آخرین بمب نقل و انتقالاتی هم منفجر شد و فوق ستاره برزیلی هم درگیر موج جدید صحرانشینی نوابغ فوتبالی جهان شد و پاریس را به مقصد ریاض ترک کرد تا اگر النصری‌ها به رونالدوی شان می‌نازند،الهلالی‌ها هم حالا نیمار را به رخ شان می‌کشند و البته بقیه تیم‌های عربی هم در این بازار پر زرق و برق عربی بی‌نصیب نماندند و  برای مثال الاتحاد هم فوق ستاره دیگری به نام بنزما را دارد تا از این غافله عجیب عقب نماند.

در این گیرودار هجوم ابر ستاره‌های فوتبال دنیا به لیگ عربستان، کیلومترها اینورتر ما درگیر این هستیم که شاید فرداروزی VAR بیاید، درگیر داستان ترمیم استادیوم آزادی و تعمیر سکوهایش هستیم آن هم در طی هفته‌های دوم و سوم لیگ برترمان که تازه معلوم نیست تا چند هفته دیگر سکوهای آزادی باید غم دوری طرفداران فوتبالش را همچنان تحمل کند.

این در حالی است که لیگ ایران غنی از هواداران پرشور است ولی به عناوین مختلف گاهاً محروم از اینان میشود. لیگ عربستان و سایر کشورهای عربی از نظر کمیت و شور و حال هواداری قابل قیاس با هواداران ایرانی نیستند اما از این به بعد با تحول اساسی و جذب سوپراستارهای جهان فوتبال مسلماً تماشاگران حداقلی را به هواداران متعدد در ورزشگاه‌هایشان مبدل می‌کند و سکوهای مجهزش را از سوت و کوری در می‌آورند!

در کنار این موارد ناخوشایند لیگ مان،حداقل انتظار از مسئولان و مدیران مربوطه این است که  از الان به دنبال راه چاره برای تقابل‌های نفسگیر ایرانیها مقابل اعرابی که همیشه رقیبمان هستند باشند و باید که بدانند نمایندگان ایران چه سفر آسیایی پرماجرا و طاقت فرسایی خواهند داشت.

لیگ قهرمانان آسیایی که حالا با داشتن شیخ‌های متمول عربی و  شرایط تازه، بادی در غبغب خود انداخته و حتی می‌توانند سطح کیفیتش را تا حدی با لیگ‌های معتبر و باکلاس اروپایی قابل رقابت ببیند. با این اوضاع کار به جایی خواهد رسید که در فصول آینده احتمال اینکه یو سی ال مات تماشای 'ای سی ال نوین آسیایی شود زیاد است! 

اگرحضور مقتدرانه و آبرومندانه در آسیا هزینه‌های بالایی را می‌طلبد و حالا که هزینه‌های آنچنانی برای جذب ستاره‌های خاص اروپایی نیست که خب طبیعی هم هست حداقل برنامه‌ریزی و حمایتهای واقعی و نه شعارگونه به همراه ارتقای امکانات ساده فعلی را می‌طلبد. حداقل اینکه به فکر استفاده بهینه از سرمایه‌های لیگ برترمان باشیم یعنی همان‌هایی که بارها گفته شده و تا حدودی بارها هم نشنیده گرفته شده؛ مسائلی چون فراهم کردن امکانات درخور و قابل قبول برای نمایندگان ایرانی در آسیا، داشتن زمین چمن مناسب‌تر برای باشگاه‌ها در همه ستادیوم‌های لیگ برتری و  فراهم کردن شرایط بهتر برای حضور پرشور تماشاگران مشتاق با مهیا کردن سکوهای آزادی در اسرع وقت و نهایتا عزم جزمی برای قدم رنجه کردن سیستمی ضروری به نام وار.

آقایان! اگر هواداران متمول عربی  یک روز درخواست بنزما را دارند و یک روز درخواست نیمار را می‌کنند که عملی هم می‌شود حداقل شما به درخواست بجا و منطقی هواداران ایرانی توجهی خیلی بیشتر از این‌ها داشته باشید و مردان و زنان ایرانی را با فراهم کردن زیرساختهای مناسب به سکوهای استادیوم‌ها برگردانید. حداقل سیستم پیشرفته کمک داور ویدیویی را خیلی زودتر از آنچه که در برنامه تان است فراهم کنید یعنی برای همین فصل 

و نهایتاً  اینکه حداقل‌ها را دریابید حداکثرها پیشکش! 

وحیدرضا عبدی نژاد| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کلنگلیس IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    تاوقتی کل فوتبال فدای کاپ اسنپی برای لنگ میشه هیچ پیشرفتی درآسیانخواهیم داشت کاپ دروغ برای باشگاه الکی لنگ شده کل فوتبال ما😔😔😔😔
  • آریا US ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    تیمهای عربی آماتور هستن و فقط لیگ ایران حرفه ای است😂😂 ۵۰ ساله که تیم ملی و تیمهای سرخ آبی؛ در ۱ ورزشگاه بازی میکنن که اونم نصفش رو عمدا خراب کردن
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    یک کلام بگو بعد از حذف عمدی استقلال از لیگ قهرمانان آسیا و جایگزین کردن پیروزی، ورزشگاه آزادی رو برای میزبانی پیروزی حکومتی آماده کنید و VAR هم براشون بیارید و 300 میلیارد هم براشون هزینه کنید. مشکل شما پیروزیه وگرنه چرا استقلال که آبروی استقلال در آسیاست رو حذف کردید و 2.5 میلیون دلارش رو دیر دادید که حذف بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی