نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
تغییرات اساسی در مقررات لیگ برتر/ از وقت‌های اضافه بیشتر تا تنبیه‌های شدیدتر
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکنان و مربیان لیگ برتر باید در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از سرکوب‌ها دست و پنجه نرم کنند و از این به بعد قوانین سختگیرانه‌تری در لیگ اعمال خواهد شد.

سرزنش داوران از سوی مربیان و بازیکنان، اتلاف وقت، انباشتن صندلی‌ها در زمین به نشانه اعتراض، همه اینها در دنیای دیوانه‌وار لیگ برتر امری عادی است. اما دیگر از این خبرها نخواهد بود. پس از آزمایش‌ها و مصیبت‌های VAR در این چهار فصل گذشته، مجموعه‌ای از مقررات سخت‌گیرانه جدید در فصل آینده اجرایی می‌شود. و در هفته‌های ابتدایی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳، هواداران باید خود را برای کارت‌های زرد و قرمز فراوان آماده کنند.

تغییرات عمده‌ای که از مسئولان انتظار می‌رود به آن پایبند باشند را مرور خواهیم کرد.

زمان‌سنجی و توپ بیشتر در بازی

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به طرز چشمگیری این تصور را که فوتبال حدود ۹۰ دقیقه است را از بین برد. هر هواداری که می‌خواهد بازی‌های گروهی را از ابتدا تا انتها تماشا کند، بهتر است دو ساعت وقت بگذارد. لیگ برتر هم اکنون همین روند را دنبال خواهد کرد. دیگر توقف اجباری ۳۰ ثانیه‌ای برای جشن‌های گل و تعویض وجود نخواهد داشت، و تاخیرهای مصدومیت نیز به همین ترتیب. از زمانی که بازی متوقف می‌شود تا زمانی که مجدد شروع می‌شود، زمان متوقف می‌شود.

تنبیه دروازه‌بانانی که وقت تلف می‌کنند

دروازه‌بانانی که در دقایق آخر بازی وقت تلف می‌کنند کارت زرد می‌گیرند اما از این هفته به بعد این سناریو را باید از دقایق آغازین بازی انتظار داشته باشید. به داوران دستور داده شده که اگر از همان اول بازی حس کردند که این تاکتیک به کار گرفته شده اخطار بدهند و اگر اخطارشان نادیده گرفته شد کارت زرد بدهند.

تنبیه‌های بزرگتر برای رفتار مربیان

یورگن کلوپ بر سر داور چهارم فریاد می‌زند، میکل آرتتا دستانش را تکان می‌دهد و گواردیولا حرکات نمایشی انجام می‌دهد. همه این رفتارها به زودی می‌تواند به خاطره تبدیل شود. یا در عوض، می‌توانند منجر به تبعید سریع به جایگاه‌ها شوند. داوران اکنون این قدرت را دارند که با انجام اقدامات قوی یا به عبارت ساده‌تر با صدور کارت زرد و قرمز به چنین اعتراضاتی پاسخ دهند. اگر این قانون در سال‌های گذشته وجود داشت، نیل وارناک مجبور می‌شد بلیت فصلی بخرد و از بالا به تیمش نگاه کند.

تغییرات اساسی در مقررات لیگ برتر/ از وقت‌های اضافه بیشتر تا تنبیه‌های شدیدتر

کارت برای رفتار بازیکن و شلوغ کردن دور داور

داور را محاصره نکنید، به VAR اعتراض نکنید، دسته‌جمعی شکایت نکنید. داورها از این به بعد بابت تمام این رفتارها می‌توانند کارت بدهند. پس شلوغ بازی یا اعتراض به سوت داور یا به VAR ممنوع. درموت گلگر معتقد است که این مقررات باعث انبوهی از کارت‌های زرد و قرمز در بازی می‌شود، اما درد کوتاه مدت بهتر از بیماری بلندمدت است.

از بین بردن فرصت گلزنی

بازیکن پیش می‌رود، روی بازیکن خطا می‌شود، بازیکنی که خطا را انجام می‌دهد به دلیل از بین بردن موقعیت گلزنی اخراج می‌شود. به همین سادگی. اما از این به بعد نه. در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳، تنها خطاهایی که عمدی تلقی شوند مستحق دریافت کارت قرمز خواهند بود. تخلفاتی که هنگام تلاش واقعی برای بازی کردن با توپ انجام می‌شود، مانند چالشی که باعث شد کانسلو در فصل گذشته مقابل فولام اخراج شود، منجر به دریافت کارد زرد می‌شود.

بیشتر بخوانید: پرهزینه‌ترین مربیان لیگ برتر/ کلوپ از فرگوسن جلو زد؛ آقای‌خاص همچنان در صدر است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی