نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
۲۹ |
۹
کلوب| ابر و باد و مه و خورشید برای استقلال کار کنند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رییس فدراسیون فوتبال با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت همه باید کار کنیم تا استقلال بتواند مجوز حرفه ای دریافت کند!

رییس فدراسیون معتقد است استقلال از ۳۵ فاکتور لازم برای کسب مجوز حرفه ای تنها دارای ۱۹ مورد آن بود و همه باید تلاش کنند تا آبی‌های پایتخت بتوانند برای فصل جدید مجوز حرفه ای را کسب کنند!

استقلال و پرسپولیس دو تیم دولتی و زیر مجموعه وزارت ورزش هستند و با توجه به میزان هواداران آن‌ها، طبیعتا در تصمیم گیری کلان، تبعیضی بین آن‌ها قائل نمی‌شوند.

اما چرا خروجی این دو باشگاه تا این حد متفاوت است؟

طبیعتا نکته مهم و کلیدی در این دو باشگاه مدیریت آن‌هاست. درست است که مدیران این دو باشگاه توسط وزارت ورزش انتخاب می‌شوند اما عمدتا مدیران آن‌ها از قدیمی‌های هر باشگاه و غالبا از بدنه ورزش هستند. پس خیلی نمی‌توان عملکرد مدیران در این دو باشگاه را به انتخاب آن‌ها از سوی وزارت مربوط دانست. طبیعی است که هیات رئیسه هر باشگاه نیز در انتخاب مدیرعامل دخیل اند.

سرخابی‌ها تقریبا رقم مشابهی از بورس نصیبشان شد اما هزینه کرد آن درآمد در دو باشگاه کاملا متفاوت بود. سرخ‌ها از درآمد بورس برای پرداخت بدهی‌ها و خرید بازیکنان جدید استفاده کردند اما آبی‌ها سرنوشت نامعلومی‌برای درآمد بورسی شان رقم زدند. وضعیت استقلال قبل و بعد از دریافت پول بورس فرق چندانی نداشت و بدهی‌های آن‌ها کماکان پابرجا بود.

نکته مهم دیگر، انتخاب سرمربی توسط سرخابی‌ها بود. پرسپولیس به سراغ سرمربی خوب داخلی رفت و ماحصل آن ۳ قهرمانی در لیگ، یک قهرمانی حذفی و ۲ قهرمانی سوپرجام با گل محمدی بود. استقلال اما در این چند سال چند مربی خارجی را امتحان کرد که نه تنها با آن‌ها به موفقیت نرسید، که ماحصل آن‌ها تنها بدهی و جریمه حاصل از شکایت بود.

اوضاع امروز استقلال تنها نتیجه عملکرد مدیران آن است. استقلال در اتفاقی بی سابقه فصل گذشته را با تبلیغ یک اسپانسر روی پیراهنش سپری کرد اما ریالی از آن دریافتی نداشت!

سرخابی‌ها دچار این عادت بد شده اند که منابع مالی شان را بدون برنامه و حساب خرج کنند و پس از آن چشم به دست وزارت ورزش و فدراسیون بدوزند تا بدهی‌ها و بدخرجی‌هایشان را جبران کنند.

مدیران باید این نکته را در نظر داشته باشند که پولی که برای این دو باشگاه خرج می‌شود، از جیب مردم و بیت المال است و برای هر ریال آن باید فردای قیامت پاسخگو باشند. 

وزارت ورزش باید راهکاری را در پیش گیرد تا مدیران سرخابی را در قبال نحوه خرج منابع شان پاسخگو کند و این عادت بد را از آن‌ها بگیرد که هرگونه می‌خواهند خرج کنند و بدهی به بار بیاورند، و بعد هم عالم و آدم دست به کار شوند تا مشکلات این تیم‌ها را حل کنند.

حمیدرضا نژادی| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • کلنگلیس IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    چه عجب بالاخره به استقلالم نگاه کردید؟ اما انقدر واضح میگید، فردا تیمهای دیگه مارو به تیم حکومتی خطاب میکنن💎💎💎💎👑👑👑👑💙💙💙💙
    • لنگ مافیائی کثیف IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      متاسفم برات خبر ورزشی پس چرا برای قهرمانی های فیک لنگپولیس این جوری تیتر نمیزدید هنوز در حد حرف حمایتی از استقلال قهرمان آسیا نموده‌اند مگر مثل پارسال که سازمان لیگ وکمیته داوران ،ابراهیم شکوری همه وهمه ابر باد مه باران شدند تا لنگ مافیائی کثیف قهرمان شود در دوران سلطانی خر لنگپرست هم همینطور تیم دولت بسیج شد تا جعل طارمی را درست کنند در مورد بیرانوند هم همینطور از مجری تلویزیونی شبکه ۲که تا صبح نخوابید وریس دفتر قوه قضائیه که ورود کرد وخود آقای تاج که گفت اجازه نمی دهیم بیرانوند به‌ استقلال بیاید و وزیر ورزش هم که ۱۵۰میلیارد به لنگپولیس تزریق کرد اینها را هم می گفتی خبر ورزشی عزیز اینها ابر و باد مه باران خورشید بودند که در عمل کمک کردند تا لنگپولیس قهرمانی های اسنبی بدست آورند چرا فکر می کنید با بچه طرفید خبر ورزشی
    • عادل IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      عجب یک حرفی آقای تاج در تلویزیون گفته که استقلال قهرمان آسیاست وغول آسیاست در حد حرف این کجایش ابر وباد مه فلک هستند هر موقع که استقلال را در آسیا دیدیم جایی که جایگاه واقعی اوست آن وقت باور می کنیم هر موقع مثل ۱۵۰میلیارد که به تازگی در همین نقل وانتقالات توسط آقای سجادی به لنگپولیس تزریق شد اگر حداقل نصف آنرا به استقلال کبیر دادند آنوقت بیایید واز این حرفها بزنید ستاره های استقلال رفتند ولی به دلیل بی پولی استقلال نتوانست آنها را نگه دارد نتوانست حسین زاده را از بلژیک برگرداند بله اگر انصاف باشد باید همه به استقلال کمک می کردند نه اینکه از آسیا حذفش کنند استقلال از بزرگان آسیاست هویتش آسیاست اما متأسفانه استقلال را از اسب انداختند ولی از اصل نمی توانند بیندازند
    • حسین IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      راستی از ابروباد مه باران وفلک که پرسپولیس را همین ۱۴۰۲ قهرمان کردند چیزی نگذشته ،ریس سازمان لیگ جناب سهل مهدی ،افشاریان لنگی یار همیشه وفادار ،شکوری نفوذی در پیکان ،هوچی‌گری محمدعلی پیروانی وگلممد، کمک داور در جشن پرسپولیس رقص وپایکوبی کرد ،ای کاش اینها هم تیتر شوند هوادار استقلال مردمند آن کودک ۱۰ساله چوپان که زیر شکنجه آن ۲قلچماق لنگی می گفت من تیمم استقلال است وتیمم را نمی فروشم اما هواداران لنگ افشاریان، سهیل مهدی، کمک داور ظهیری،قربانزاده هستند حالا معلوم می شود که چه تیمی مردمی وچه تیمی حکومتی هست هر چند که هواداران پرسپولیس اصلا منطق هالیشون نیست چون لنگ کارشون کرده
    • استقلال قهرمان خدا نگهدار تو ..... IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      آقای تاج خودش از حامیان بزرگ پرسپولیسه و مثل کوه پشت پرسپولیس بوده از همون زمانی که رفت دست راست بابا مسعود تا الان تا الانی که حذف استقلال قهرمان لیگ رو کلید زدن تا پرسپولیس نایب قهرمان رو به آسیا ببرند ایشون از کرسی که در آسیا دارن گویا فقط برای پرسپولیس خوب مایه میذارن حالا مثلا برای رد گم کنی داره از استقلال میگه اما آقای تاج فقط برووووووووووووووووو که استقلالیا به تو نیازی ندارن و بدان که بزودی خواهی رفت و فدراسیونی پاک ساخته خواهد شد
  • آریا US ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    حالا مشخص شد که تیم حکومتی کدام تیم هست😂😂 اتفاقا خوبه که تاج صادقانه گفت تا حداقل از همین حالا پرتقال فروش رو بشناسیم!!!
  • فس فس US ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    کیسه حکومتی 🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️ دیگه شکمون کاملا برطرف شد. دوست آن است که گیرد دست دوست🤣🤣
    • کلنگلیس اصلی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      ابروبادومه وخورشیدوفلک یک دهه کارکردن که وضعیت استقلال این شده آقای ابروباد لطف کنید شما دست ازسر استقلال بردارین استقلال درست میشه درضمن فس فس جان این مهدی تاج عضو هیئت مدیره لنگ بوده یک زمانی ودقت کن ازوقتی این لنگی رئیس فدراسیلنگ شده شما کاپ اسنپی میبرین وفقط یک سال بعلت درد ویلتموس نبود حق به حقداررسید خودتونو به نفهمی نزنین لطفا هرچند بهتون میاد ولی قشنگ نیست آدم اینقدرنفهم باشه 👑👑💫💫💪💪💙💙💙💙
  • رضایاک اصلی۱ DE ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    تیمِ حکومتیِ کیسه
  • پرسپولیس IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    تیم حکومته دیگه
    • ککی مکی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      شمالنگیاهرچقدرافتخاربین المللی ندارین بجاش رودارین ....خداشاهده روی شمارواگه داشتم میرفتم کاخ سفید میگفتم‌مت رئیس جمهورآمریکام ولی مرگ برآمریکا⛏️✂️🇺🇸✂️⛏️
  • علی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    خیلی بی انصافی،قطعا مدیران استقلال خیلی ضعیف تر بودن و علتش هم شخص وزیر ورزش بوده
    • 63636366666 IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      کاملا مشخصه تیم حکومتی کیه یکی را مدیر ضعیف یکی رامدیر قوی میزارند پس مشخصه تیم حکومتی کیه
    • 63636366666 IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      کاملا مشخصه تیم حکومتی کیه یکی را مدیر ضعیف یکی رامدیر قوی میزارند پس مشخصه تیم حکومتی کیه
    • وقیح چون کیسه IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      فقط مونده خود تاج و وزیر با شورت ورزشی بیان مهاجم نوک برای کیسه بازی کن.😂😂😂
  • تاج کبیر IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    الان سعادمتند یا افتخاری ، فتحی و .... کدوما توی بدنه باشگاه بودن ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      کیسه همیشه گرونترین تیم لیگه چقدر کیسه مظلومه
  • حجازی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    این نوشته قطعا با اغماض و از سوی یک لنگی نوشته شده مگه میشه تو فضاحت انتخاب افراد بی عرضه و ضعیف فرد انتخاب کننده(وزیر ورزش) نقش نداشته باشه؟
  • پناهندگان ترکیه IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    تو روز روشن دارن به کیسه کش بودن خودشون اعتراف می کنن
  • Hamid IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    با سلام از قدیم گفتن **یتیم و گریه میاموز ** چن ماه بعد از قهرمانی مقتدرانه پرسپولیس و تحقیر کننده مثلث تاس (تراکتور و سپاهان و استقلال )هم هواداران این تیم ها و هم بقیه هر چه خواستید در مورد پرسپولیس کبیر گفتید و همینطور باشکاه خبرنگاران ازاد 🤷‍♂️ الان مدیریت سه تیم و بقیه تیم ها و مدیریت پرسپولیس مظلوم را ببنید تیمی هایی که کاسه چکنم چکنم بدست گرفته بودن و دم از بی پولی میزنن بازیکنان و کادر فنی میلیاردی میگیرن با اون همه بدهی مخصوصا تیم پر افتخار کیسه اسیا 🤷‍♂️ پرسپولیس باید بازیکنی جذب کنه که اولا ازاد باشه و رضایت نامه هم داشته باشه و یا خودش رضایت نامه اش و بگیره ولی بقیه تیم ها از جمله کیسه پر افتخار اسیا خیر 🤷‍♂️ اونوقت باشکاه خبرنگاران ازاد چن روز پیش متن بلند بالایی در مورد مظلومیت تیم استقلال و عدم مدیریت صحیح این تیم در همین سایت خبر ورزشی به اشتراک بزاره 🤷‍♂️اقای خبرنگار ازاد اگه رنگی نیستی در مورد مدیریت پرسپولیس هم صحبت کن 🤷‍♂️این تیم نماینده اول مملکت در لیگ اسیا است ولی ظاهرا از تقویت این تیم هراس دارن 🤷‍♂️ نوشتن دوتیم اماده داره اون یکی کجاست !؟🤷‍♂️مدیر این تیم الان در کربلاست 🤷‍♂️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی