استقلال در بخش CCU؛ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ شمارش معکوس برای حضور در لیگ برتر
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تغییرات مدیریتی در دو نهاد مهم و تأثیرگذار، نگرانی‌ها پیرامون اوضاع بحرانی روزهای گذشته باشگاه استقلال را بیش از پیش کرد.

این روزها اوضاع و احوال استقلال به هیچ‌وجه خوب نیست و می‌توان این تیم پرطرفدار پایتخت را شبیه به بیماری در وضعیت نامطلوب توصیف کرد. اتفاقات ماه‌های اخیر در باشگاه استقلال یکی بعد از دیگری حال و احوال این مجموعه پرطرفدار فوتبالی را بد و بدتر کرد تا جایی که امروز می‌توان به راحتی از واژه «وخیم» برای اوضاع و احوال این مجموعه ورزشی استفاده کرد.

نگاهی سطحی به اتفاقات عجیب و غریب ماه‌های گذشته، از زمانی که استقلال وارد چالش پرداخت بدهی‌اش به استراماچونی، پادوانی و موسوی شد این واقعیت را به طرفدار استقلال می‌فهماند که تیم محبوبش بی‌دلیل از آسیا حذف نشد؛ بی‌دلیل در دو بازی رودررو مقابل پرسپولیس آن‌هم در کمتر از ۴۰ روز شکست نخورد!

غم‌انگیزترین روزهای استقلال پس از گذشت یک سال از برگزاری جشن قهرمانی این تیم (خرداد ۱۴۰۱) همچنان ادامه دارد و البته این برای یکی از قطب‌های فوتبال باشگاهی که همواره تامین‌کننده تیم ملی فوتبال کشورمان بوده به هیچ‌وجه خوب نیست؛ قطبی که به نظر می‌رسد در حال آب شدن است!

مروری گذرا بر اظهارات کارشناسان و پیشکسوتان استقلالی این واقعیت را عیان می‌کند که آینده خبر از اتفاقات خوبی ندارد، مگر این‌که معجزه‌ای برای این تیم و هوادارانش رخ بدهد. در ادامه اتفاقات اخیر را مرور خواهیم کرد تا دلیل قرار گرفتن وضعیت استقلال در چنین شرایطی را بیش از پیش لمس کنیم.

انتخاب نکونام
طرفداران استقلال تا پیش از روز سی‌ویکم خرداد که مراسم معارفه نکونام برگزار شد دائم در تب و تاب نیامدن ربیعی و ساکت الهامی به تیمشان بودند اما شادی حضور نکونام در راس کادر فنی استقلال چندان پایدار نبود. هرچند که این مربی هم با اما و اگرهای زیاد، و وساطت این و آن مجوز هدایت استقلال را گرفت.

جنجال بزرگ در کمپ!
هنوز هواداران استقلال طعم شیرین حضور مربی دلخواه‌شان در راس کادر فنی را نچشیده بودند که درگیری اراذل و اوباش روی سکوهای کمپ ناصر حجازی کام میلیون‌ها استقلالی را تلخ کرد. اتفاقات ناگواری که ظرف ۲۴ ساعت نظر روزنامه‌های سیاسی را هم به خود جلب کرد تا روی جلدشان به ماجرای حضور «هانی کُرده» و دارودسته‌اش در استقلال بپردازند.

تنفس مصنوعی با مهرداد و آرمین!
شاید یکی از معدود اتفاقات مثبت برای طرفداران استقلال قرارداد بستن با مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان بود. نهم و یازدهم تیرماه روز عقد قرارداد این دو نفر و گرفتن عکس یادگاری با پیراهن استقلال بود. آن‌روزها طرفداران آبی‌دوست دلشان را خوش کرده بودند که استقلال پس از مدتی ناکامی دوباره به روزهای اوج در فصل نقل و انتقالات برمی‌گردد! هرچند که در همان ایام تراکتور، سپاهان و پرسپولیس به سرعت مشغول یارگیری بودند.

قرارداد آرمین سهرابیان با استقلال

استعفای حجت کریمی!
روز پانزدهم تیر ماه بار دیگر حال باشگاه استقلال دگرگون شد. حجت کریمی که به گفته خودش اجازه فعالیت در استقلال را به او نمی‌دادند قید سرپرستی مدیرعاملی باشگاه را زد و رفت. خالی ماندن ۴۸ ساعته صندلی مدیریت، بالای سر باشگاهی که در اوج فصل نقل و انتقالات بود باز هم اوضاع و احوال این تیم، به ویژه جواد نکونام را بدتر از قبل کرد!

احیای بیمار کمارفته!
با حضور خطیر در هفدهم تیر ماه و شوک مثبت حضور یک مدیر در راس باشگاه، این امیدواری به وجود آمد که با حضور علی خطیر، آن‌هم تحت حمایت «سازمان خصوصی‌سازی» و «وزارت ورزش» بیمار به‌کمارفته دوباره رو به راه می‌شود اما این‌چنین نشد و باز هم استقلال نتوانست بازیکن آن‌چنانی به خدمت بگیرد!

استقلال و شروط بازدارنده!
دستورات خطیر در رابطه با مدل مذاکرات مثل کاهش قراردادها و چانه‌زنی بر سر یکی دو میلیارد باعث می‌شد بازیکنان پس از مذاکره با استقلال قید حضور در این تیم را بزنند. شروطی که بیشتر از جاذبه عامل دفع بودند!

هشدارهای نکونام و خانواده!
وضعیت بد استقلال در بحث یارگیری تا آن‌جا پیش رفت که پدر نکونام هم صدایش درآمد. حسن نکونام با اعلام این موضوع که اوضاع استقلال خوب نیست و کسی برای پسرش بازیکن نمی‌گیرد، با ادبیات خودش شرایط اورژانسی تیم استقلال را با مردمی که مقابل کمپ بودند درمیان گذاشت. هرچند که خیلی سریع به او هم گفتند نباید حرف بزند! اما نکونام هم در این مدت ساکت نبود و او هم از هر فرصتی برای بیان کردن اوضاع بد تیم استقلال استفاده می‌کرد.

پدر نکونام

صدای جشن و پایکوبی در خانه رقبا!
در روزهایی که طرفداران استقلال تقریبا هر روز مقابل باشگاه تجمع می‌کردند و نسبت به وضعیت تیمشان در فصلِ یارگیری انتقاد داشتند، رقبای این تیم مشغول یارگیری و مهیا شدن برای ورود به لیگ بودند. شرایط برای هواداران استقلال تا جایی بد شد که یکی از هواداران این تیم مقابل درب باشگاه آمبولانس لازم شد.

تمرینات با حداقل نفرات!
پیکر نحیف تیم استقلال در فصل مهم بدنسازی، به قدری ضعیف شد که بارها نکونام اعلام می‌کرد تیمش با حداقل نفرات مشغول تمرین است. این در حالی بود که سپاهان در ترکیه اردو زده بود و تراکتور نیز همسایه‌اش شد! ولی استقلال بازیکنی را به خدمت می‌گرفت که چند ماه پیش رباط صلیبی عمل کرده بود.

تمرین استقلال

شوک منفی! دوباره با چک برگشتی
هنوز اوضاع بهتر نشده بود که خبر برگشت خوردن چک مهرداد محمدی و هشدار کوین یامگا به باشگاه استقلال در رسانه‌ها منتشر شد. طرفداران استقلال که دیگر تحمل این همه خبر تلخ را نداشتند دوباره مقابل باشگاه استقلال تجمع کردند اما شایعه‌ای مطرح شد که یک دلال به باشگاه پول قرض داده تا مشکلش برطرف شود! شایعه‌ای که نه تنها خوشحال‌کننده نبود بلکه با واکنش منفی و تند پیشکسوتان استقلال همراه شد که می‌گفتند حالا دیگر قرار است یک دلال برای باشگاه استقلال تصمیم بگیرد! شایعه‌ای که البته هرگز تایید نشد اما خبر تکذیبش را هم کسی ندید!

باخت سنگین به هوادار!
یکی دیگر از اتفاقات تلخ باخت ۴ بر ۲ استقلال مقابل هوادار بود. تیمی که سه ماه پیش با نتیجه شش بر یک به استقلال باخته بود حالا با چهار گل تیم نکونام را در هم کوبید. استقلال پس از آن مقابل آلومینیوم هم متوقف شد؛ تیمی که در خانه (اراک) شکستش داده بود. همه این اخبار برای طرفداران استقلال تلخ بود تا جایی که آن‌ها را به پشت درهای بسته محل برگزاری بازی دوستانه تیم محبوبشان بکشاند تا صدایشان به گوش مسئولان برسد اما...

حامیان خطیر رفتند!
در روزهایی که علی خطیر مدیر جدید استقلال شد خیلی‌ها این انتخاب را با هماهنگی کامل سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش تلقی کردند اما در همین روزهای اخیر خبر تغییرات در رأس سازمان خصوصی‌سازی و استعفای حمید سجادی بار دیگر شوک هولناکی به طرفداران استقلال داد. این‌که مبادا علی خطیر هم با کنار رفتن حامیانش از راس این دو نهاد، از کار برکنار شده یا خودش استعفا کند!

استقلال در بخش CCU؛ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ شمارش معکوس برای حضور در لیگ برتر

تجمع، تجمع و باز هم تجمع
اخبار تلخ مربوط به وضعیت کنونی باشگاه استقلال آن هم در آستانه شروع مسابقات لیگ اوضاع تیم محبوب آبی را شبیه به بیماری کرده که در اتاق مراقبت‌های ویژه (CCU) باید دائم تحت نظر باشد. انتشار تیتر «نکونام می‌خواهد استعفا بدهد» روی جلد خیلی از نشریات ورزشی امروز (دوم مرداد) و تکرار آن در صفحات سایت‌های خبری، نشان از اوضاع بحرانی این تیم می‌دهد! تیمی که باید دو ماه بعد (دهم شهریور) مقابل پرسپولیس به میدان برود و هوادارانش طاقت تحمل سومین شکست ظرف ۴ ماه را اصلا ندارند.

شمارش معکوس آغاز شد!
با فرض این موضوع که جواد نکونام از سمت خود کناره‌گیری نمی‌کند و استقلال هم ظرف روزهای آینده باز هم بازیکن به خدمت خواهد گرفت (هرچند که تا امروز چهره شاخصی جذب این تیم نشده) استقلال باید ۱۱ روز بعد یعنی ۱۳مرداد در آبادان به میدان برود. در واقع این تیم روز دوازدهم مرداد رسما وارد فصل جدید می‌شود چرا که کاروان استقلال باید برای دیدار مقابل صنعت نفت ۱۲ مرداد راهی آبادان شود. بنابراین شمارش معکوس از ۱۰ به یک آغاز شده ولی مسئولان باشگاه استقلال هنوز تکلیف خودشان با این تیم و میلیون‌ها هوادارش را روشن نکرده‌اند! چه بسا اوضاع بد مالی، شرایطی ایجاد کند که این تیم در تهیه بلیت برای سفر به آبادان هم دچار مشکل شود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۰
  • محسن پرسپولیسی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    اصلا فکر نکنید نویسنده بی طرف هستا😃 مشکل اصلی استقلال از اونجا شروع شد که خواست با صد میلیارد بیرانوند رو بخره و پرسپولیس رو وارد حاشیه کنه، اون پول رو خرج بازیکن ها میکردین، همین الانش بیشتر از پرسپولیس بازیکن گرفتن، پرسپولیس مهاجم اصلیش رفته، دروازبان دوم نداره، سرلک باید بره سربازی هافبک دفاعی خوب نگرفته و ... استقلال الان تیم خوبی داره، اگر تونستید دست از هوچی گری بردارید موفق میشین
    • ابرام US ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      تیتر وعنوان انتخاب شده برای این مقاله توسط نویسنده محترم ٬ حا کی از آنست که اصولا فرم و محتوی همخوانی ندارند و حضرت استاد باید بدانند که تأخر و تقدم در انتخاب کلمات بخصوص اگر خارج از حدود دانش آنهاست و قدری تخصصی می نماید ممکن است کل مطلب ارايه شده را زیر سؤال ببرد . مثلا در اینجا ccu مقوله ای است که در جا ی خودش « کاربرد پزشکی» اقدامی قبل از تنفس مصنوعی است نه بعد از آن ٬ در حا لیکه توسط نویسنده محترم نا بجا و کا ملا برعکس بکار گرفته شده است . البته با کمال پوزش از نویسنده محترم مقاله جهت تذکری که بنظرم لازم آمد . امیدوارم به کسی بر نخورد
    • کلنگلیس IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      بخداخیلی رودارین شما اصلاهرچقدرجام واقعی ندارین بجاش رودارین ...قابل باورنیست این همه پررویی اه اه حالم ازهرچی لنگی پرروبهم میخوره
    • شمسعلی IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      البته که هر چیزی علتی داره. مثلا بی دلیل دربی رو نباختن! اگه مدافع با یه تو سر توپ تا عوارضی نمی‌رفت یا اگه دروازه‌بان زاویه بسته گل نمی‌خورد خب شکست فاجعه باری هم اتفاق نمی‌افتاد! اما حاشیه هم دلیل داره مثلا اگه نرن دنبال بازیکنای حریف که مطابق قانون با تیم دیگه ای قرارداد رسمی دارن، خب حاشیه ای پیش نمیاد! پول کم آوردن هم دلیل داره، مثلا اون مبالغ پنج میلیاردی که تازه یک قلم بود که بععععضیا میگیرن و با چند سوال در مورد چی شدن این پول و کجا هزینه شدنش، یک دفعه در افق محو میشن و دوباره پس از چند سال برمی‌گردن به محله برو و بیا ، خب مشکلات مالی پیدا میشه و هیچ وقت هم حل نمیشه!!!
    • ... IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      ابرام جان بخش اخبار ورزشی امروز صبح برنامه صبحانه ایرانی دقیقا داشت همین چیزا رو به صورت تصویری میگفت. مجید یحیایی واقعا مجری خیلی خوبیه. وحید رونقی هم بعضی وقتا واقعا مکمل خوبی براش میشه و خیلی خوب اخبار رو پوشش میده. کاش خبر ورزشی همیشه ویدئوی این بخش برنامه صبحانه ایرانی رو بذاره. امروزش خدایی خیلی عالی بود. مخصوصا اون تیکه تنفس مصنوعی وحید رونقی رو.
    • ابرام US ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      عزیز برادر..... آنچه که بنده حقیر عنوان کردم در راستای درک درست از مفاهیم تخصصی به ویژه غیر ورزشی است . متاسفانه برنامه مورد نظر جنابعالی را ندیدم اما بنظر میرسد طبق فرمایشات شما ٬برنامه مفیدی با شد . در این مورد خاص که مورد نظر اینجانب بود افتراق مفاهیم پزشکی سی سی یو و ( آی سی یو) بود که متا سفانه خوب در تیتر و عنو ان نویسنده محترم مقاله جا نیفتاده بود و معکوس بنظر می آمد . با قی بقای شما
    • استقلال IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      چهار پنج تا بازیکن گرفته . کنعانی ریگی .یه مهاجم خوب .قراردادها بازیکنان تمدید کرد.شرایطش،خیلی بهتراز استقلال.انصاف هم خوب چیزی والا
  • دامون IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    عامل بدبختی این دو تیم شما رسانه ها هستید که اگاهانه یا نا آگانه اختلاف افکنی میکنید. پرسپولیس چطور با سرعت یارگیری کرده که خریدهاش از استقلال کمتر؟ تنها راه حل مشکلات این دو تیم تجمع هماهنگ هواداران دو تیم جلو مجلس یا صدا و سیما برای گرفتن حقشون که همون حق پخش تلویزیونی هستش. اگه فقط 10 درصد حق پخش رو بگیرند هرکدوم سالی 2000 میلیارد بودجه دارند دیگه یقه همو نمیگیرند.از بی پولی به هم میپرند و رسانه ها نفع می برند.این حجم بدهی دو باشگاه اگه حل نشه به زودی هر دو تیم منحل میشن. مگه صدا و سیما پول برق, آب, گاز و تلفن رو نمیده؟ چون اینها دولتی هستند از صدا و سیما پول نگیرند؟ این منطق فقط برای غارت. ضمن اینکه سهم این دو تیم نباید بین باشگاه های دیگه تقسیم شه.
  • نوید پیروزی چی RU ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    تیم حکومتی همینه سرونوشتش و باید تیم مردمی باشه تا صدا و سیما و قوه قضاییه و سخنگوی سازمان مالیات به نقل و انتقالاتش ورود کنن و جلوی تضعیف تیم گرفته بشه و بعد برن پی کارهای حکومتی اشون
  • پدرام CA ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    اوضاع خراب استقلال معنیش این نیست ه بقیه تیمها درست مدیریت میشن. در واقع مقابسه بد با افتضاحه. هر زمانی این شجاعت در مسئولین ایران پیدا شه بپذیرند اینگاره نیستند در بر همین پاشنه خواهد چرخید.اصلا گیرم همه گناهها گردن دشمنانه. شما بیجا گردید گه با گسانی دشمنی گردید گه از پسشون بر نمیاید! پس بی لیاقتی جه شگلیه؟ عاقبت نیاندیشی چه شگلیه؟
  • Nilofar Abi IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    خوش بحال شما و سایت ورزش سه که از خوشحالی دارید در آسمانها پرواز میکنید. کلاهتان را بالاتر بگذارید.
  • سعید زمانی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    ای لعنت بر پدر و مادر بدخواه استقلال
  • سنیک IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    یکبار هم به دسته سوم و محلات رفته بود برویم آب توبه به سر بریزیم
  • ایران IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    تا وقتی بساط باند بازی هوچیگری تو این تیم تمام نشه همینه،جواد مگه نمیدونست چه خبره چرا الان به جای کار کردن فقط بهانه میاره،
    • باب یادآوری IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      1--نکونام بادونستن وضع موجود بالابی وسفارش اومد2--قرارداد60میلیاردی کمک مربیش،27میلیاردی نکونام،30میلیاردی محمدی،رضایتنامه14میلیارد2بازیکن جدیدگویای آن روی سکه هست3--جماعتی که بعنوان هوادارمقابل باشگاه جمع شدندفریب بازی رسانه ای چندتابازیکن بعدازبازی دیروز ولید های جیره خواراجورلوراخوردندواین اعتراض بازیکنان وتجمع زیرسرباندآجورلوهست،امااگه عدل ودادگاهی باشه باندآجرلوبایدجوابگوی1400میلیاردخوردن،بردن وباج دادن وپول پاشی برای یک قهرمانی کادوپیچ معیشتی وپنالتیهای جیره بندی هفتگی باشه
    • سید مجید IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      تعصب چنان کورت کرده که روز روشن رو هم نمیتونی تشخیص بدی، برای امثال تو فقط باید روزهایی شبیه این روزهای استقلال آرزو کرد تا بفهمی پشت پا خوردن مزش چجوریه
    • seyannosh IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      چرا چرت و پرت میگی یحیی با این همه بازیکن تو دوروز اول گفت استعفا میدم کل دولت از قوه قضاییه تا کمسیون امنیت ملی با هم جلسه تشکیل دادن که بیرانوند از تیم تحت حکومتشون نیاد استقلال بهترین بازیکنای استقلال رفتن دوتا بازیکنی که رو ۳۵ تا از گلهای فصل قبل تاثیر گذار بودن بعد میگی بهانه اگر ترابی و وحید امیری و گولیسیانی رو ازتون بگیرن باز همین حرف رو میزنین هر سال یه شکل تیم استقلال رو وارد بحران میکنن تا سوگلی خودشون جام بی ارزش لیگ رو بگیره ...
    • علی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      حال و روز این روزهای استقلال ادم رو یادِ حمله اعراب به ایران میندازه
    • اسلم بلوچ IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      در جواب سیانوش اول که قائدی بخاطر قرارداد قبلی که با آل اهلی امارات مدیران استقلال بسته بودن و با نصف همون قرارداد که پنج ساله بود برای یک فصل برش گردانده بودن باید میرفت و این دلیل بر ندانم کاری خود استقلال و ربطی به هیچ بنی بشر دیگری ندارد و محبی بخاطر جعل اسناد و بدقولی خود استقلال تیم پرتقالی بهیچ عنوان حاضر به مذاکره با تیم شما نشد و این هم هیچ ربطی به هیچ احدوناسی بغیر از خود استقلال نداشت پس چرت تحویل مردم نده تیمی که این همه بده بستون داره محکوم به نابودی هست که هیچ یک از پرسپولیسی ها راضی به آن نیستن که اون وقت که باشه که ما رو سرگرم کنه مث سیرک که استقلالی ها دارن به بهترین شکل نقش بازی میکنن
  • محرم علیزاده IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    خدا باعث و بانی اونیکه استقلال به این روز انداخته لعنت کنه باعث دلشکستگی هواداران شده . انشالله تو خانواده خودش دلشکسته باشه .....
  • Arshia IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    هرسال شکستن ابهت استقلال را شاهدیم.اگه تیم رقیب این مشکلات را داشت تمام دولت وعالم وآدم بسیج می‌شدند ولی مظلوم استقلال وهواداران که هیچ یارویاوری ندارند
    • فوتبال پاک IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      اونایی که دارن با استقلال اینکارها رو میکنن همون هوادارای تیم رقیب هست که در فوتبال سالهاست رخنه کردن و از موقعیت شون دارن سوء استفاده میکنن هرچند فقط دارن خودشون رو ضایع میکنن
    • تاجی باغیرت IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      خب همین دولت وعالم ادم بی عدالت استقلالو نابود کردن دولت پشت لنگه همه جوره الان دیگه حسابی کیف میکنن واقعا نباید هواداران استقلال کوتاه بیان چرا ای همه بی عدالتی ونامردی فقط برا استقلاله حیف این تیم نیست تیم مردمی تیم پرافتخار ایران واسیا باید این حال روزش باشه اگه قراره استقلال منحل شه باید کاری کنیم که کلا لیگ منحل شه تااستقلال به حقش برسه
    • رکاب زن IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      مشکل شما اینه که میگین چون ما زمین خوردیم باید پرپسولیس هم زمین بخوره. غلامی که بازیکن درجه دو شما هم نبود ، سال قبل 28 میلیارد گرفته و حالا ببین بازیکن درجه یک شما چقدر گرفته و جالب اینکه امثال چشمی میگن 50 درصد از سال قبل گرفته ایم که برابر با حداکثر قرارداد بازیکن تراز اول پرسولیس در سال قبله. حالا شما دنبال مقصر هستین. اون موقع که به هر بازیکن بالای 20 میلیارد میدادین باید به فکر این روزا بودین و نه اینکه چرا پرسپولیس این شد و ان نشد امروز هم فنونی زاده عزیزتان گفت کارمند ساده کیسه ماهی 140 تا گرفته و با هرگل هم 30 تا ، ببین چه وضعی که هرکسی زود رسید دستش تو کیسه بوده .. حماقت خودتان را به پای دیگران ننویسید
    • عشق قرمزته IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      ۱۰ ساله همینو میگین
    • صباح عبداللهی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      پرسپولیس سال ۸۸ تا ۹۴ تا مرز فروپاشی رفت ۷ سال هر چه بلا بود سرشون اومد ولی آمدن برانکو و‌انسجام مدیریتی و مربی عامل پیشرفت شد تا جایی که علاوه بر قهرمانی ها در لیگ برتر دو تا فینال آسیا هم رفتن
    • ناشناس IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      اینا همه طراحی شده.باید استقلال هر سال این بلاها رو بکشه.تو برو ورزشگارو پر کن .هنوز نمی فهمی چه خبره
    • ناصر IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      دو سال قبل که سجادی وزیر شد گفت قرار نیست هر سال یه تیم قهرمان بشه کمکتون کرد قهرمان شدید بعدم مجیدی چون میدونست دیگه قهرمانی تکرار نمیشه پیچید رفت،چند سال قبل استراماچونی و برانکو همزمان رفتن معاون وزیر با خدم و حشم رفتن ایتالیا برای پابوسی حتی گفتن وزیر تا صبح نخوابید اما همون‌وزیر گفت برانکو رفت ولش کنید دنبالشو نگیرید.وقتی زمان برگزاری باشگاههای آسیا پنجره ی پرسپولیس بسته شد همون‌وزیر گفت کاری نمیشه کرد با همین نفرات برید قهرمان بشید برای شما همون‌وزیر مثل گربه دنبال پول بود پنجرتونو‌باز کنه.ببین تیمتون مثل پاس تهرانه اون تماشاگر نداشت سوت شد شما چون تماشاگر زیاد دارید نمیذارن سوت بشید نترس
  • سفت کن پیروزی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    همش کار بابا مسعوده
  • رضا IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    استقلال با تیم امید خود شرکت کند هواداران هم قهرماني نمی خواهددیگه همه می دانند حتی مدیر پرسپولیس آقای عابدینی حقیقت را گفت استقلال را عمدا تضعيف می کنند تا پرسپولیس قهرمان شود عابدینی گفت این قهرمانی پرسپولیس مفت هم نمی ارزد دیدید حتی امام جمعه تهران اعتراف کرده به پرسپولیس کمک می کردیم پرسپولیس قهرمان می کنند استقلال با امید بازی کند هواداران هم دیگه حرس نمی خورن. ۸
  • مجید IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    تاج روزی از خاکستر خود برخواهد خواست. دو وزیر سالهای اخیر و مافیای اطرافشان در تاریخ بدنام و رسوا خواهند شد. آن روز دور نیست
  • امین IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    فقط با انحلال به خواستتون میرسین
  • دریک وند IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    بعید می دانم خبرورزشی ورزش ۳ و سایر رسانه های جکومت از نابودی استقلال ناراحت باشند نگاهی به اخبار مغرضانه و هدفمند آنها در طول تمام این سالها بخوبی نشان می دهد چگونه اهداف حکومت را در نابودی استقلال پیش برده اند.اصلا برگردیم به یک ماه پیش که چه دعوایی راه انداختند که بیرانوند به استقلال نرود یا سال گذشته چه گردند تا وسط فصل مدافعان استقلال به سربازی بروند و الان چگونه در مقابل سرلک سکوت کرده اند.من یکی بخاطر ظلمی که در حق تیم محبوبم شده و می‌شود قسم خوردم هیچوقت رای ندهم و فعلا این تنها سلاح منست
    • Saeid HU ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      EVIN WILL BE FOR YOU
    • ارش IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      ما خوشحالیم که شما هنوز تو توهم هستین و دنبال دشمن فرضی میگردین اینحوری راحت میتونین پله های موفقیت رو طی بکشین
    • دریک وند پاسخ به saeid IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      Sometimes Evin is better than life
  • قدرت IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    امروز یه مصاحبه‌ای آقای فونی‌زاده اینجا تو همین خبر ورزشی انجام داده بود و گفته بود که اوضاع استقلال خیلی وحشتناکه در زمان مدیرعاملی آقای آجرلو مدیرعامل محبوب دوستان مدیر مالی باشگاه برای خودش ماهی ۱۴۰ ملیون حقوق و برای هر برد ۳۰ ملیون پاداش در نطر می‌گرفته این تازه خرده هاش بوده وام های ۴۰۰ ملیونی و هزینه ۶۰۰ ملیونی هتل بدنساز وطنی قرارداد های ۳۰ ملیارد به بالای بازیکنان ذخیره درجه ۲ که الان قوز بالا قوز شده !باور کنید امثال آجرلو تقدیر نامه ی بدن دستشون بگن خوش آمدید شک نکنید عمرا بتونند امورات شخصی شون بجزخونن ( البته اگر رفقا رهاشدن کنند) مدیر اونایی که حداقل اگر درآمد سازی بلد نیست لااقل مدیریت خرج کردن داشته باشه ته اینکه در جواب ریخت و پاش هاش بگه پول داریم هر جور دوس داریم هرچقدر میخوایم خرج کنیم !! حرف که نه درد زیاده ولی ..این حضرات چسبیده فقط از این سمت به اون سمت کوچ می‌کنند!
  • زیگزاگ IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    الان چند نفر دارن بشکن میزنند. بجای تضعیف رقیب، خودتون رو قوی کنید.
  • احمد IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    واقعا تیم معمولیه
  • ..... IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    خدالعنتشون کنه که استقلال رو به این حال وروز انداختن.د لامصبا اگه آبرویی از فوتبال مملکت تو آسیا و جهانه از صدقه سری همین تیم دارین که قدمتش از تیم ملی کشورتونم بیشتره.! آخه چی ازجون این تیم و نیلیونا هوادارش میخاین ؟چیو میخاین ثابت کنین؟!
  • مسعود IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    آقای نکونام بهتره استعفا بده چون خودش سلطان حاشیه است و دست پیشو گرفته که پست نیافته هنوز لیگ شروع نشده توجیح برای احتمالا شکست ها شروع شده
  • کیسه سوز IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    کیسه رو از چی میترسونین ؟ سابقه دسته سه رفتن رو هم دارن تازه اونجا هم نایب قهرمان شدن خخخخخخ
  • حسن IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    تنها چاره کار استقلال واگذاری باشگاه به بخش خصوصی است.تماشاگران استقلالی تماشای بازی این تیم را تحریم کنند تا دولت مجبور به واگذار کردن آن شود.با وضعیت حال حاضر این تیم تا ده سال دیگر هم قهرمان نخواهد شد.
  • حسن IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    تنها چاره کار استقلال واگذاری باشگاه به بخش خصوصی است.تماشاگران استقلالی تماشای بازی این تیم را تحریم کنند تا دولت مجبور به واگذار کردن آن شود.با وضعیت حال حاضر این تیم تا ده سال دیگر هم قهرمان نخواهد شد.
  • ناصر IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    الان دعوا سر چیه؟تیمی که از اول تاسیسش هر پنج شش هفت هشت ده سال یه بار میاد قهرمان میشه میره و یه اسطوره که ادم روش بشه بگه اسطوره توی این همه سال نتونسته بسازه دعوا داره؟این تیم فقط به خاطر تعداد هواداراشه که تونسته دوام بیاره وگرنه پاس تهران هم در همین حد بود اما الان غیب شده.تجمع تجمع تجمع اعتصاب اعتراض بیانیه مصاحبه کل تمرینات تاکتیکی این سالهای این جماعته
    • سعید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      عه! چی میگی تو؟ عجب آدم داغونی هستی! چرت و پرت گفتن هم حدی داره! یه ذره بزرگ شید!
  • لنگ حکومتی US ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    اگه این مشکلات برای لنگ بود تاج وسجادی شبانه روزشون میگذاشتن برای تقویت لنگ وارامش لنگ ولی برای استقلال حز ساختن حاشیه چیزی نداشته تو ده سال گذشته ولی شک نکن سالهای بعد یکی میادهمین بلاها راسر لنگ در میاره انشالله تا لنگیا مزه نریزن
  • اریامنش IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    بیچاره بازیکنان جدیدی که این تیم گرفته اگر پشیمونی .......۶مترشاخ درمی اوردن تا حالا...بیچاره محمدی که چوب دو سر.....شد
  • مجتبی رجائی IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    تاوقتی هر ننه قَمَری پشت میزِ ریاستِ این باشگاه بنشینه، آشُ کاسه همینه!! یه بار برای همیشه تیممون تکلیفشو با خودش روشن کنه؛؛ اگه قراره هرسال با این اوضاعِ تووسَری خور توو مسابقات حاضر بشه، پس دیگه هیچی نگهُ به راهش ادامه بده تا به طور کامل زمینگیر بشه! اگرم میخواد واسش اتفاقی صورت بگیره (چه شوم چه مبارک)، یه بار برای همیشه با قاطعیت فصلو شروع نکنه تا بالاخره این فرزند سرراهی یه سرپرستُ هواخواهِ دلسوزُ قاطع داشته باشه؛ اینگونه توسَری خورُ ساکت رفتار کرده که هرکی هرکی شده. خِلاص
    • 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      آقا مجتبی اولا که چرا انقد اعراب میذاری برادر. ثانیا اگه شما توسری‌خورید پس صنعت نفت و پیکان و ملوان چی‌اند؟! ثالثا به قول آقای دریکوند وقتی پرسپولیس با همه بازیکنای اصلیش تمدید کرده و وقتی همه تیم ملی اونجاست شما باید به دومی و سومی و پنجمی لیگ راضی باشید. شما وقتی با توجه به شرایط سنی و فیزیکیت نمیتونی از درختی بالا بری باید سعی کنی نزدیکش نشی اصلا. به قول مجید یحیایی وقتی ۵۰ درصد پرداختی شما میشه ۱۵ میلیارد خب یه کم دندون رو جیگر بذارید تا یه اسپانسری چیزی پیدا بشه بقیه طلب بازیکناتونو بدین باهاش. لامصبا بازیکنای شما تا اینجای کار ۱۵ میلیارد گرفتن ولی باز تو فکر اعتصابند!! فکر نمیکنی ایراد از پول زیادیه که دادین بهشون. جیب خالی و پز عالی که نمیشه. نمیشه که شما بدهی درست کنید و دولت از جیب ملت اونو بده. در ضمن کدوم بچه سرراهی رو دیدی که انقد پولکی و چموش و شر و لوس باشه. ما خودمونو هم بکشیم یه تیم بیشتر قهرمان نمیشه. قهرمانی مشترک که نداریم. قهرمانی حق تیم شایسته و بهتر و باهوشتره. پارسال سخت‌ترین لیگ ممکن رو داشتیم که رقابتهاش واقعا میلیمتری بود.
    • 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      پرسپولیس تقریبا ۱۰ بازیکن در آستانه محرومیت داشت که چند هفته بدون کوچیکترین خطایی تونستن بازی کنن تا به مقصودشون برسن. ما به سختی تونستیم سپاهان و شما رو جا بذاریم. این یعنی خودباوری و امید داشتن و دلسرد نشدن تا لحظه آخر. کی فکرشو میکرد ملوان بتونه سپاهانو متوقف کنه. کی فکرشو میکرد صنعت نفت بتونه از شما امتیاز بگیره. کی فکرشو میکرد که بازیکنای چندکارته ما حدود ۱۰ بازی بتونن بدون خطا بازی کنن. همه اینا برمیگرده به آموزش و پرورش پرسپولیسیا که به مرز خودباوری و جاه‌طلبی رسیدن.
  • محمد IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    نوشتید:"در همان ایام تراکتور، سپاهان و پرسپولیس به سرعت مشغول یارگیری بودند." پرسپولیس تا الان کلا 3 تا بازیکن گرفته که خوبش کنعانیه، و بقیه چنگی به دل نمیزنن. اما استقلال4تاگرفته، محمدی،آرمین،آریا، خالد آبادی.یعنی الان باید بره CCU؟ آخه چه قدر هوچی گری و مظلوم نمایی؟! خسته نشدید؟!
    • دریک وند IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      ولی پرسپولیس بل همه بازیکنان اصلیش ؛بیرانوند امیری گولسیانی سرلک ترابی و...تمدید کرده بنظرت وقتی همه تیم ملی اونجاست نیازی هست بازیکن اضافه بگیره؟کمی منصف باشید و بدانید یکصدم شرایط استقلال را تحمل نمی کردید
    • علی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      نقل انتقالات فقط ورودی نیست؛ خروجی هم هست ، تابتوانی بازیکن ضعیف بیندازی بیرون بازیکن قوی جایگزین کنید . یا بتوانی بازیکنان تاثیر گذارت حفظ کنی
  • Sr IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    من موندم چطور این همه حاشیه و درگیری بین پرسپولیس استقلال هست ولی هیچ خبر منفی ای راجب تیما رقیبشون درنمیادو بی سروصدا سپاهان و تراکتور کل لیگ رو میخرن و توی سکوتم هرجا میخان اردو میزنن!!تاحالا دیدین بگن چک سپاهان برگشت خورد؟اونا واسه یه کشور دیگن که هیچوقت مشکل مالی ندارن؟نه که بد باشه یا مخالف رفاه و امکانات تیمی باشیم ولی چرا تیمای قرمزو آبی هرسال اینطور بدبختن؟این مشکلا و حواشی از کجا آب میخوره و از درگیری بینمون کی سودشو میبره؟
  • محمدرضا IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    جالبه برا بیرانوند۱۰۰ میلیارد داشتن همه چی گل و بلبل بود از وقتی که نتونستن بیرو رو جذب کنن مدیر عوض میکنن وزیر عوض میکنن به ای سی یو میرن کم مونده برن دم مجلس مثل قضیه اون سالی که پرسپولیس رفت فینال تحصن کنن و قهر کنن
  • اشکان IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    اونایی که میگن چرامحبی وقائدی رفتن اصلا آدمای منطقی نیستن.. بابا بازیکن ما نبودن.قرضی بودن قرضی.قرضی... پول رضایت نامه دوتاش بالای دومیلیون دلارمیشد.ازکجا باید میاوردیم؟ تیمی که بدهی های ارزیش به زور داده.البته جدیدهم داریم.امانوف وسیلوا
  • Elnaz GB ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    دیگه این فوتبال ارزش دیدن نداره اینجوری نتایج و خارج از زمین تعیین میکنن هر تیمی امسال قهرمانه بشه کار شاخی نکرده استقلال و همه جور زمین زدن تیمی که نمیتونه یه ترکیب یازده نفره بفرست تو زمین هر مدیری بیاد استقلال از بالا نمیزارن کاری بکنی لنگی های این چند سال اینجوری جام گرفتن یه فرهاد اومد از جیب خودش و رفیقاش واسع استقلال گذاشت این تیم و قهرمان کرد اینا یک سوم چیزی که واسه پیروزی و میزارن اینور بزارن خودشون هم میدونن پیروزی باید واسه سهمیه بجنگه تیمی که بدون باخت قهرمان شده اسیا نیست نساجی و پیروزی هستن همین مسخره بودن فوتبال کثیف ایران و فریاد میزنه
    • Mr.moaveze IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      هیچ کس ازجیبش واسه استقلال خرج نکرده به عنوان یه پرسپولیسی میگم ظلمی که فرهادمجیدی واجورلودرحق استقلال کردن بایه قهرمانی که معلوم بودچه جوری بدست اومده اگه فرهادمجیدی صداقت داشت چرانموندتابه قهرمانی های استقلال تداوم می‌دادند اینکه فلنگو ببنده ودربره بیچاره هواداراستقلال بایداینجوری عذاب بکشه بالاخره دوست وفامیل وحتی بچه استقلالی داریم بینمون لطفاادبیات خودرااصلاح کنیدوبه تیم حریف احترام بزاریدتااحترام ببینید
  • محمدرضا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    کیسه آه و ناله
  • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    تجمع کنید ایمیل بزنید ناله کنید
  • محمود IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    قربانزاده لنگی استقلال را نابود کرد. ایشالله خانوادش نابود شه
  • ابی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    همه این تخریب ها فقط بخاطر اون شعارهای داخل استادیوم هست ولا غیر . میدونم که میدونید کدام رو میگم
  • سعید IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    ای بابا..... کل بازیکنان لیگ رو تورو خدا.... جان مادرتون بدید به استقلال.... سرمون رفت.. سردرد گرفتیم. بسه دیگه پرسپولیس با بازیکنان امید توی اسیا بازی میکرد و تا فینال رفت استقلالی ها کجا بودن ندیدن... بازیکن خوب که هیچ اصلا بازیکن نداشتیم. با اون حال سرمون توی کارخودمون بود.... بس کنید تور روخدا..... نمیتونید تیم داری کنید.. دهنتون رو ببندید
  • رها RO ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    تنها راه چاره این هست که روی تیم های پایه سرمایه گذاری کنه و باج به کسانیکه پول زیاد می‌خوان نده با این روش که هر سال کلی پول بازیکن بده و آخرش بدهی بیاره به جایی نمی‌رسه
  • مجتبی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    سلام از وقتی که بابا مسعود اومد سر کار کلا ورق واسه تاج برگشت انگار ی پدر کشتگی با اسم تاج همه دولت مردا داشتن شما یه گذرا نگاه کنید ب بلاهایی که سر تاج آوردن اصلا مشخصا فیلم هندی ب کورم بدی نگاش کته متوجه میشه که اینا با نام تاج مشکل دارن ولی تاج تا صد سالم تاجه دو ستاره شم با اسید پاک نمیشه درسته خشک میشه ولی باز جوونه میزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی