نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
استقلالِ فرهاد مجیدی با ۸۰ میلیارد تومان قهرمان شده است؟/ اشتباه عجیب خطیر درباره یک ادعا
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

صحبت‌های علی خطیر درباره هزینه‌ قهرمانی تیم فوتبال استقلال در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در حالی مطرح شده که صورت‌های مالی آبی‌پوشان خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

پس از انتقادهای جواد نکونام از شرایط نقل و انتقالاتی استقلال و اینکه باشگاه هزینه‌ زیادی برای جذب بازیکن نمی‌کند، علی خطیر مصاحبه‌ای با رسانه رسمی باشگاه استقلال انجام داد و در بخشی از آن گفت: «هزینه فصلی که استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی قهرمان شد، نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان بوده، فصل قبل هم که همه می‌دانند حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و جامی هم کسب نکردیم. این نشان می‌دهد معیار فقط هزینه کردن نیست و تیمی که ۸۰ میلیارد هزینه کرده، قهرمان لیگ شده و تیمی که ۴۰۰ میلیارد هزینه کرده، قهرمان نشده است».

اولین سؤالی که پس از این صحبت‌ها پیش می‌آید این است که آیا استقلالِ فرهاد مجیدی با ۸۰ میلیارد تومان قهرمان شده است؟ برای پاسخ به این پرسش، بهترین راه مراجعه به صورت‌های مالی است. صورت‌های مالی استقلال به وضوح نشان می‌دهداین تیم در فصلی که با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ شده تنها برای بازیکنان و کادرفنی خود بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان (بدون پاداش) و با احتساب سایر موارد در مجموع بیش از ۲۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است که این ارقام با رقم ادعایی سرپرست جدید باشگاه فاصله زیادی دارد. حتی مبلغ هزینه شده در سال ۱۴۰۰ (یک سال قبل از قهرمانی استقلال با مجیدی) نیز فقط برای بازیکنان و کادرفنی (بدون پاداش) بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان بوده  است.

استقلالِ فرهاد مجیدی با ۸۰ میلیارد تومان قهرمان شده است؟/ اشتباه عجیب خطیر درباره یک ادعا
ریز هزینه‌های باشگاه استقلال در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید

اینکه پول ملاک موفقیت محسوب می‌شود یا خیر موضوع دیگری است اما نکته مهم این است که آمار ارائه شده از سوی سرپرست باشگاه استقلال با آنچه در صورت‌های مالی دیده می‌شود همخوانی ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • Gaber IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    فکر کنم بلحاظ مالی هیچ هنری و فهمی ندارن و کلا تعطیل. از فتح اله زاده در مورد حساب و کتاب و هزینه ها بهتره بورسه تا بداند حسابداری یک مدیر چگونه باید باشد.
  • واعظ آشتیانی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    پس اون ۱۳۰۰ میلیاردی که سردار حیف و میل کرد چی بود ؟
  • لنگ مافیائی کثیف IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    خبر ورزشی آقای خطیر درست گفته فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ ۸۰ میلیارد بوده اما ۱۴۰۲- ۲۶۳ میلیارد بود آنهم چون دلار ۲برابر شده پس الکی برای استقلال کبیر حاشيه نسازید بروید سراغ رانتپولیس که الان از بیت المال ۱۵۰میلیارد تزریق شده ویا اینکه پول بیت المال را طوری دیگه‌به لنگ رانتپولیس تزریق می کنند آنوقت می گویند هوادار متمول کدام هوادار آنهم از کانادا که اف ای تی اف را امضا کرده ویک ریال پول جابجا شود جرم محسوب می شود چون رانتپولیس برابر قانون نمی تواند لذا قانون را دور زده اند وبه لنگ از بیت المال می بخشند حق بازنشسته را به لنگپولیس می بخشند
    • باشگاه همیشه طلبکار: IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      لازم نکرده شما نگران حق بازنشسته‌ها باشی. شما نگران کل ملت باش که گرفتار هیولایی به نام استقلال شدن که سیرمونی نداره و تا ابدالادهر باید تاوان اشتباهات و دست‌کجیهای مدیراشو بدن. شما نگران پولهایی باش که میاد تو باشگاهتون و یهو غیب میشه. شما نگران ۲۷ میلیاردی باش که قراره بدی به یه مربی درپیت به اسم نکونام. شما نگران پول بورس هوادارای بدبخت استقلال باش که توسط آجورلو هاپولی شده. شما نگران قراردادهایی باش که یهو ۱۰ برابر شده. شما نگران پول استرا باش که دو بار بهتون دادن و توسط آجورلو و فتل بالا کشیده شده. شما نگران ۹۰ میلیون تومن پول غذای ماهیانه‌ بازیکناتون باش. شما نگران چلوکبابها و موز و بیسکوئیتهایی باش که رفته تو شکم هیئت مدیره ماشین امضاتون. شما نگران غرامتی باش که چند ماه دیگه باید به سیلوا و بازیکن ازبکتون بدی. شما نگران پول هتلی باش که واسه مشاور باشگاهتون گرفتی. شما نگران هوادارهایی باش که یه عمره داری بهشون دروغ میگی و کردی تو کله‌شون که پرسپولیس باعث بدبختی اونا شده و بقیه (بازیکنای پولکی مربیای روانی) بی‌تقصیرن. شما نگران نوجوونهایی باش که عملکردتون عقده‌ایشون کرده و... .
    • کلنگلیس IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      حرف حق زدی لنگیاآتیش گرفتن اصلا کلا لنگیایی مثل این کاربرکه جوابتوداده مثل قربانزاده هستن برای تخلفات خودشون کروکورن برای تخلفات دیگران کاراگاه گجتن
    • ... IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      باز این کلنگلیس حرف زد.
    • لنگ مافیائی کثیف IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      خطاب به کاربر باشگاه همیشه طلبکار بله استقلال خیلی طلب دارد زمین‌های ورزشی سالنهای تمرین سالن تنیس وهمه امکاناتی که از این باشگاه مصادره کردند بله باید هم طلبکار باشند وقتی پارسال ۱۴ امتیاز از استقلال سوزاندند وبه زور علنی ۶ امتیاز بازی پیکان ومس رفسنجان را به لنگپولیس بخشیدند وگرنه الان لنگ سوم هم نمی شد حق استقلال را آشکارا می خورند امثال تاج که صندلی درفیفا دارند استقلال را به راحتی حذف می کنند الان لنگ کنعانی زادگان را از قطر گرفته یک بازیکن دیگه از باشگاه اروپایی گرفته قرارداد های گولیسانی وبیرانوند را تمدید کرده ولی استقلال هنوز قراردها را تمدید نکرده چطوری به رانتپولیس با اسم هوادار متمول از بیت المال پول تزریق می کنند اما به استقلال که می رسد همه چیز را حرام می دانند هواداران متوهم مافیائی کثیف لنگ می گویند این پول مال ماست حاصل دسترنج کارگر است مال معلم هست ووووو در صورتیکه هنوز پولی ندادند در مورد جذب بیرانوند که قرار بود یک هوادار متمول کمک کند لنگپولیس شروع به سم پاشی کردند اینها فقط بلدند برای همسایه همه چیز را حرام بدانند اما برای خودشون حقشون هست قانونی هست حلال هست
    • باشگاه همیشه طلبکار: IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      آقای لنگ مافیائی شما اول ثابت کن ادامه تاجی بعد بیا ادعای ارث و میراث کن. تیمی که منحل شده یعنی فینیش. اگه اینطور باشه که پرسپولیسم دنباله شاهینه و باید قهرمانیهای شاهین می‌اومد تو حسابش. شما چطور روت میشه انقد طلبکار باشی. پرسپولیسم کلی از دارییهاش مصادره شد ولی تا به حال شنیدی کسی بیاد راجع بهشون حرفی بزنه. تا زمانی که شما دائم دنبال پول بیشتر هستین اوضاعتون همینه. بابا یه کم قناعت کنید. یه کم آهسته‌تر خرج کنید. یه ذره گردتر بخوابید و به نون و پنیر اکتفا کنید. حتما نباید که نون و بوقلمون بخورید. حتما نباید اردوی خارجی برید. از بازیکنای امیدتون استفاده کنید. قهرمانم نشدین نشدین. هوادار واقعی میفهمه این چیزا رو. والله به خدا ما دشمن شما نیستیم. ما داریم راه خودمونو میریم و اصلا به شما کاری نداریم. اگه قرار باشه ما به کسی تنه بزنیم اون شما نیستین. سپاهانه. دشمن ما و شما سپاهانه. سپاهان باعث بدبختی و بی‌ثباتی بازار شده. ما توان رقابت مالی با این غده سرطانی رو نداریم. بنابراین مجبوریم بیشتر بجنگیم و بیشتر تمرین کنیم تا حریف بریز و بپاش سپاهان بشیم.
    • باشگاه همیشه طلبکار: IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      کنعانی و ریگی بازیکن آزادن و ریالی برای رضایت‌نامه‌شون پرداخت نشده. چطور این چیزا رو نمیدونی. پارسالم که گولسیانی و رفیعی و صادقی و اسماعیلی‌فر به عنوان بازیکن آزاد اومدن. هوادار متمول شما (عبدالرضا موسوی) رو همه میشناسن. او قبل از اینکه طرفدار استقلال باشه یه نزول‌بگیر دندونگرده. مگه همین آدم یکی دو سال پیش پولشو با سودش ازتون نگرفت. یکی دو تا دیگه که الان اسمشون یادم نیست دقیقا همین کارو باهاتون کردن. هوادار متمول پرسپولیس پول چمن و تجهیزات فیزیوتراپی رو داده. در مورد بیرانوندم برید خدا رو شکر کنین که نیومد چون باید ۹۰ میلیارد بهش میدادین. نیومدن بیرانوند مصداق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد بود. اصلا رو چه حسابی باید به بیرانوند و دیگرون بیشتر از ۱۵ میلیارد داده بشه. اگه باشگاهها با هم متحد بودن بازیکنای دوزاری مثل حسینی ۲۵ میلیارد نمیگرفتن. خوبه همه اینا از باشگاه خودتون درز کرده. اینکه چرا این چیزا از باشگاه پرسپولیس درز نمیکنه برمیگرده به اینکه پرسپولیس انضباط مالی داره و درویش شهامت دور زدن قانون رو نداره. ترسو بودن درویش خدا رو شکر به نفع ما شده.
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    خدا خیرت بده خبرورزشی واقعا لذت بردم از این روشنگری و اطلاع‌رسانی همین چیزها باعث میشه عاشقانه دوستتون داشته باشیم این حرف دروغ رو اول قربان‌زاده گفت بعد دست نشانده قربون لنگی یعنی علی خطیر بازگو کرد و همه اینها نشون میده هوادار استقلال رو مسخره کردند قابل دوستان عزیز تیمهای رقیب : اینها بهونه نیست واقعیته تیم استقلال عمدا بازیچه دست یک مشت آدم دست‌نشانده و سرسپرده شده اینها ماموریت دارند تا تیمی که هوادارش کمتره نابود بشه تا تیم دیگه که دو برابر هوادار داره راحت و در آرامش به کارش ادامه بده اینجوری کمی از مشکلات زندگی روزمره کم میشه و آقایون به بخور بخور و تاخت و تازشون ادامه میدن
    • خان دایی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      نه دایی درست میشه مشکل استقلال هم امسال حل میشه انشاالله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی