نظرسنجی

کدام لژیونر روزهای بهتری را سپری می‌کند؟
کلوب| این مرد هم رفت/ استقلال با ساپینتو اقتدار نداشت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آبی پوشان با ساپینتو یک فصل معمولی را پشت سر گذاشتند، فصلی که نه آن اقتدار و صلابت فصل گذشته اش را داشت و نه آنقدر ضعیف بود که ما را یاد استقلال زمان کخ بیندازد.

اما به هر حال برای هواداران تیمی که یک فصل بدون شکست با اقتدار به قهرمانی لیگ رسید یک انتظار و توقع دیگری می رفت.

استقلال با از دست دادن دومین جام متوالی و شکست های متعددی که در بازی های بزرگ متحمل شد همچون ۲ بار مقابل پرسپولیس و ۲ بار برابر سپاهان کافی بود تا قید تمدید قرارداد با سرمربی پرتغالی تیم زده شود تا باز برای فصل جدید فرد دیگری را روی نیمکت خود ببینند.

انگار قرار نیست یک ثبات نسبی نه روی نیمکت وجود داشته باشد و نه روی صندلی مدیریت و باید هر فصل برای یکبار یا چندبار شاهد تغییرات و رفت و آمد افراد مختلف باشیم.

حضور ساپینتو روی نیمکت ما را به یاد آقای خاص فوتبال اروپا انداخت، مردی که از او هر رفتاری برمی آید و ساپینتو هم تا حدود بسیار زیادی شبیه آن بود و تعداد اخراج ها و محرومیت های متعددش این را ثابت می کرد و می توان به وضوح گفت که یکی از علت های بسیار زیاد عدم قهرمانی استقلال در هر دو جام این فصل سرمربی آن بود.

نمی دانیم حال اسمش را برکناری بگذاریم یا اخراج محترمانه اما عدم تمدید قرارداد برای دومین فصل متوالی باز هم برای استقلال یک شکست دیگر محسوب می شود تا برای فصل آینده دنبال یک سرمربی دیگر برای نیمکت تیم خود باشد.

اخراج پس از گل دقیقه ۱۱+۹۰ و فرار موقت استقلال از شکست در ۹۰ دقیقه بازی کافی بود تا همه چیز برای ساپینتو و هواداران تمام شود.. استقلال آن تیم شاداب و با نشاط و باانگیزه برای فتح جام حذفی نبود و برعکس این پرسپولیس بود که صاحب توپ و میدان بود حتی زمانی که تیم برنده میدان بود همچنان به آبی پوشان فرصت گلزنی نمی داد.

از سوی دیگر همان تک موقعیت های مطهری و قایدی و... هم اگر تبدیل به گل می شدند و از دست نمی رفتند شاید حال سرنوشت ساپینتو روی نیمکت برای فصل آینده را کلا تغییر می داد اما انگار سرنوشت طوری نوشته شده است که پایان تلخ ساپینتو با استقلال با یک شکست بد و تلخ دیگر رقم بخورد.

داستان کوتاه مدت ساپینتو با استقلال تنها یک فصل بود و عملکرد متوسط این سرمربی و برخی رفتارها و برخوردهایش بیشتر از اینکه به سود تیمش تمام شود همگی به ضرر تیمش شدند و ۲ جام متوالی را از دست داد و تقدیم رقیب دیرینه اش کرد.

به هر حال ساپینتو بهترین مربی خارجی استقلال نشد اما گزینه ای هم نبود که بتوان او را برتر از گزینه های داخلی نامید اما باشگاه چون گزینه شایسته داخلی برای نیمکت نداشت به سمت گزینه خارجی رفت‌.

و حال با رفتن این گزینه خارجی باید دید تکلیف نیمکت آبی پوشان برای فصل آینده چه می شود؟

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • ابی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    حالا کی گفته که 100 درصد رفتنیه ... انگار خبرورزشی بیشتر دوست داره که ساپینتو بره
  • استقلالی IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    وقت رو تلف نکنید و سریعا تکلیف سرمربی باید روشن بشه تا با نظر سرمربی بازیکنای مورد نظر جذب بشن ... به خدا قسم 80 درصد راه قهرمانی پیش فصل و زمان یارگیریه باور کنید لنگ قهرمانی رو تو پیش فصل زمانی که هر بازیکنی که یحیی خواست درویش گرفت ولی استقلال یه ماه مونده به لیگ تازه داشت سرمربی انتخاب میکرد... فصل قبل مجیدی خودش تیمو بست دیدید چیشد ... چیزی که کاملا مشخصه خیلی از بازیکنا اصلا در حد استقلال نیستند ... به نظر من ارزش داره یه فصل دیگه به ساپینتو فرصت داد البته به شرطی که قیمتشو بالا نبره و خودش تیمو ببنده مگر اینکه یه خارجی خیلی بهتر و درجه یک بیارن ... از بین ایرانیا مجیدی که قرارداد داره میمونه فقط نکو ... اسم رحمتی و الهامی هم نیارید که شوخیشم قشنگ نیست
  • آریا US ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    حیف شد رفت! ما از این به بعد به کی بخندیم😂 پس فکری رو بیارید! تا فکری رو نیارید آروم نمیگگیریم😂😅
  • تاج سر فوتبال ایران IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    اگر انصاف داشته باشیم وچشمانی باز می بینیم از سال ۹۵ که مسعود سلطانیفر وزیر ورزش شد با همدستی مهدی تاج رئیس فدراسیون (رئیس سازمان لیگ سابق ) و سایر مدیران هم رنگ خودش ساختار لیگ فوتبال ایران رو برمبنای سرمایه گذاری روی تیم محبوب خودش پرسپولیس بنا نهاد همه جوره حمایت کرد از رسانه ای های سرخ تا نفوذ کارمند و مسئول و مدیر سرخ در فوتبال این حمایتها منجر به ایجاد باندی قوی و مافیا مآبانه شد باندی قویتر از سی و چند سال قبل از خود در فوتبال که از آبشخور دولت و بیت المال ارتزاق میکرد و باکی از خرج و مخارش هم نبود اما فقط رسیدن به پرسپولیس کافی نبود به موازات آن زدن رقیب بزرگ (استقلال ) در اولویت کارها بود و البته همچنان هست این استقلال امروز با ساپینتو همان دردسرهای استقلال فصل پیش با مجیدی و همان دردسرهای دوسال پیش با شفر و همان دردسرهای سه چهار سال پیش با منصوریان و همینطور تا سال ۹۴ ۹۵ میرود اینها برای هواداران استقلال تازگی ندارد سالهاست با آن زندگی میکنن کافیست به موقعیت تیم پرسپولیس طی سالهای ۸۰ تا ۹۵ نگاهی بیندازید و بعد از ۹۵ تا امروز آنوقت خیلی از حقایق روشن میشود
    • وحید IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      چقدر رو دارین سه بار پول گرفتین دو برابر خرج کردین یکم خجالت بکشین البته پرسپولیس با امیدارم میبرتتون خخخخخخ
    • وحید IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      چقدر رو دارین سه بار پول گرفتین دو برابر خرج کردین یکم خجالت بکشین البته پرسپولیس با امیدارم میبرتتون خخخخخخ
  • کلنگلیس IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    استقلال زمانی بازیهایش وجامهاراواگذارکرد که بعدازقهرمانی درسوپرجام شادی نکردند استقلال چوب مردمی بودنش راخورد ومثل بعضی ها روباه صفتانه عمل نکرد
  • اس اس کبیر IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    چرادری وری میگی؟استقلال امسال هم اقتدارداشت هم صلابت.اما اصل کاراقتداروصلابت نیست.اصل سهیل مهدی است.اصل کمیته انظباطی است.اصل حضورداوردرجشن قهرمانی است.اصل پنالتی دومتربیرون ازمحوطه جریمه است.اصل رفت وبرگشت یک جابازی کردن است.اصل پول بی زبان بیت المال است که استقلال این فاکتورهارانداشت.
    • علی ZA ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      تا ادمای بی منطقی مثل شما هوادار استقلال باشن خیالمون از قهرمانی راحته
    • یه بنده خدا: IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      آره اقتدار داشت اونم جلوی تیمهای ضعیف و تیمهای با سرمربی استقلالی!! استقلال هر چی میخوره از مدیریت ضعیفش میخوره. وقتی قراردادت با سرمربیت سفت و سخت نیست و تخلفات انضباطی و جریمه بابت نتایج ضعیف و شلوغکاری توش لحاظ نشده، وقتی هیشکی تو باشگاهت جرات نداره به سرمربی دیوونه‌ات نزدیک شه و بهش حرف بزنه، وقتی تیمت مشکل بدنسازی و آنالیز داره، وقتی اعضای هیئت مدیره تیمت یه مشت کور و کچل مثل مومنی و مظلومی‌اند که اصلا معلوم نیست بابت چی حقوق میگیرن، وقتی بازیکنای دوزاریتون بالای ۱۵ میلیارد میگیرن ولی عملکردشون ۵۰۰ میلیونم نیست، وقتی پیشکسوتای احمقتون عوض مطالبه‌گری از سرمربی نادون و هوچیگرتون، رو بهونه‌گیریهای آبکی اون صحه میذارن، وقتی با یه باخت زمین و زمانو مقصر میدونین الا خودتون، وقتی همه عالم و آدم پرسپولیسی‌اند الا شما، وقتی کادر فنی‌تون ضعف خودشو نمیپذیره و دائم دنبال پنالتی صفردرصد سالمه، وقتی هوادارای نادونتون از مدیراتون نادونترن و راحت بازی میخورن، وقتی از صدر تا ذیل باشگاهتون همه دنبال بهونه‌اند و کم‌کاری و ضعف خودشونو گردن دیگری میندازن بایدم به این روز بیفتین. 
    • یه بنده خدا: IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      تا وقتی از مربیتون گرفته تا هوادار دنبال بهونه باشید بازیکناتون هیچوقت به خودشون نمیان و همیشه دنبال بهونه برای باختند. چرا دوست دارین دائم بهتون بگن بی‌منطق؟! چرا دوست دارین دائم بهتون کمک کنن و تلاش نکنید؟! چرا دوست دارین پنج برابر بقیه بگیرید ولی تلاش نکنید؟! 
  • 6 IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    ساپي بايد بمونه!
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    مشکل استقلالی دشمنی مسئولین خائن لنگی و یاوه‌گویی رسانه‌های بی‌کلاسی مثل شماست کجای این فصل استقلال معمولی بود؟در تاریخ فوتبال ایران کدوم تیم ۷ گل به تراکتور زده؟ استقلال در نیم‌فصل دوم در ۱۰ مسابقه فقط یک مساوی داد اتفاقا امسال استقلال هم از نظر شکل بازی و هم از نظر نتیجه‌گیری بسیار مقتدر و بی‌همتا بود درد ما یه کلمه‌س: خیانت! آجرلو میاد آش رو با جاش میخوره تیمو به هم میریزه احدالناسی جیکش درنمیاد بعد قربان‌زاده با افتخار میاد دزد میگیره نتیجه اون فقط از بین رفتن تیمه استقلال خیلی پوست کلفت بود که این بازی و نتیجه رو رقم زد کمیته داوران شده دورهمی پابرهنه‌هایی مثل خداداد افشاریان در دو بازی بدون گل مدافعین حریف با دست توپ رو گرفتند در بازی رفسنجان توپی که داشت می‌رفت توی دروازه با دست گرفته شد از پنالتی دقیقه ۵ دربی چطور میشه رد شد؟ بعد گداداد افشاریان به داورها میگه هر چی عسگری میگه برعکسشو بگیرین بازی بعد آبادان گل آفساید میزنه میثاقی بیشرف میگه گل درسته و . . . از کجا بگم؟ قربانزاده؟فتح‌الله‌زاده؟ وزیر ورزش که صبح بازی خانگی پیکان به زور دستور میده ورزشگاه آزادی میزبان باشه؟ . . .
    • یه بنده خدا: IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      شما از خودت بگو و اینکه امروز حالت چطوره و قرص فشارتو خوردی یا نه؟ شما از مدیرای دزدت بگو که پول بورسو که خوردن هیچ، دو بار پول استراماپولی و سازمان لیگ رو هم خوردن و اعتراض نکردی. شما از جناب فتح‌الله‌زاده‌ات بگو که امروز معلوم شده ۴ هکتار زمین باشگاه استقلال تو شمال کشور رو اول زده به نام روزنامه استقلال که مال خودشه بعد فروختش به یه بابایی که احتمالا جزو باند خودشه. شما از ضعفهای تیم خودت بگو نه از قوتهای تیم پرسمولیس. شما توی باشگاه خودت دنبال مشکلاتش باش نه بیرون باشگاه. خداداد افشاریان و کمیته داوران که قبولش نداری تو این دو سال کم بهتون حال ندادن. سر تراکتور و نساجی رو براتون بریدن تا بیایین فینال حذفی، اونجا هم دو پنالتی پرسپولیسو نگرفتن و حداقل سه بازیکنتونو اخراج نکردن. رضاوند باید ۱۰ بار اخراج میشد. سلمانی همون نیمه اول باید اخراج میشد. نیک‌نفس عصبی باید اخراج میشد. تنها ایراد شما کیسه‌کشا اینه که بی‌منطقین و نمیخوایین قبول کنید حتما دیگرون از شما بهتر بودن که قهرمان شدن. بردن هوادار که شعبه دوم خودتونه که کاری نداره. بردن تیمهای دارای سرمربی استقلالی که کاری نداره.
    • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      آقای بنده خدا اولا اسمتو عوض کن مسبب همه مواردی که گفتی بابا مسعود و بابا حمید و بابا هبه و بقیه پدرخوانده های لنگی هستن آخه مرد حسابی مگه کوری نمی‌بینی چقدر داوری‌ها به نفع لنگ حکومتی و به ضرر تاج کبیر بود بعد از باخت لنگ به سپاهان شما خواب دوم شدن رو هم نمی دیدین فقط و فقط با ناداوری دربی و گل آفساید صنعت نفت و میزبانی پیکان در آزادی و اون پنالتی خنده‌دار تونستین امتیاز ناحق بگیرین نقطه قوت تیم مایه ننگ لنگ فقط ناحقی و حق‌خوریه الکی جانماز آب نکش اسمتو گذاشتی بنده خدا بعد میگی قرص فشارخونتو خودی من غیر از پودر تقویتی هیچی نمیخورم داداش
    • یه بنده خدا: IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      آقای همیشه آبی تا کی میخوای دنبال درمون دردت نباشی و هی چوس ناله کنی. بابا مسعود و بابا حمید گفتن آجورلو و فتل پول بورس و درآمدهای محیطی و ۴ هکتار زمین شمالتونو بالا بکشن؟ اینا گفتن مشکل بدنی و فنی داشته باشین و برید به صغیر و کبیر ببازید و امتیاز بدین؟ اینا گفتن پنج برابر بیشتر از بقیه خرج کنید و نتیجه نگیرین؟ اینا گفتن تمرین شیرجه زدن و شبیه‌سازی کنید تا داورا بی‌خیال از کنارش بگذرن؟ اینا گفتن به جای تمرین شوتزنی و کاشته‌زنی و سرزنی تمرین مصاحبه بکنید؟ اینا به مربی دیوونه‌تون گفتن پاچه همه رو بگیره و ۱۰ بازی تبعید شه روی سکوها؟ اینا گفتن اشتباهات داوری به نفع پرسپولیسو حساب کنید و اشتباهات داوری به نفع خودتون و بقیه رو ندید بگیرین؟ خدایی یه بار شده به خودت بگی همونطور که اشتباهات داوری به نفع پرسپولیس بوده به نفع استقلال و سپاهان و تراکتور و بقیه هم بوده. تا حالا شده به خودت بگی تو فلان بازی و فلان صحنه خودمون مقصر بودیم خدایی. شده به خودت بگی تیممون این مشکلات فنی و بدنی رو هم داره. بعید میدونم اهل این حرفا باشی. در ضمن من جانمازی ندارم برای آب کشیدن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام لژیونر روزهای بهتری را سپری می‌کند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی