نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیر فعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم اما...
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: به اعتقاد من اگر ساپینتو در استقلال بماند و تیم را خودش برای فصل بعد تقویت کند سال آینده نتایجی به مراتب بهتر از این را خواهد گرفت، گرچه همین حالا هم ما در جام حذفی شانس اول قهرمانی هستیم.

آرش برهانی، مهاجم اسبق تیم استقلال و مدیر آکادمی فوتبال باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط این روزهای استقلال همچنین وضعیت آکادمی باشگاه طی یک فصل گذشته که مدیریتش برعهده او بوده اظهاراتی را مطرح کرد.

کادرفنی تیمهای پایه تقویت می‌شوند

برهانی با طرح این موضوع که نتایج آکادمی در یک سال گذشته فوق العاده بوده اظهار داشت: ابتدا از شرایط امروز آکادمی صحبت می‌کنم. ما در حال تست گرفتن از بازیکنان رده‌های پایه هستیم و تا روز شنبه هفته آینده کادر فنی تیم‌های پایه را هم به ترتیب اعلام خواهیم کرد. در برخی رده‌ها تغییراتی در کادر فنی تیم‌ها به وجود آورده ایم تا در فصل آینده با نفراتی بهتر و کامل تر وارد لیگ جدید بشویم. وی خاطرنشان کرد: هدف ما از تقویت کادر فنی تیم‌های پایه، تزریق نفرات فنی تر و کاربلدتر به تیم‌های پایه است. چراکه این تیم‌ها آینده سازان تیم‌های بزرگسالان فوتبال استقلال هستند.

نتایج تیمهای آکادمی در فصل قبل بی سابقه بود

برهانی در ارتباط با نتایج تیم‌های پایه استقلال در سال گذشته توضیح داد: مجموعه آکادمی باشگاه استقلال در فصلی که به پایان رسید بهترین نتایج طی ۱۵ سال گذشته را به دست آورد. البته من از آمار و ارقام تیم‌های پایه از ۱۵ سال به قبل‌تر خبر ندارم! شاید ارزش کار بچه‌های ما بیشتر از این هم باشد اما به هر حال همین که تیم‌های پایه استقلال نتایج فوق العاده‌ای کسب کردند برای بنده و مجموعه همکارانم باعث افتخار است.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

اولین تیم امید کشوری باشگاه را تشکیل دادیم

مدیر آکادمی فوتبال باشگاه استقلال تاکید کرد: فصل قبل تیم فوتبال امید استقلال قهرمان شد، تیم جوانان نایب قهرمان شد و تیم نوجوانان به مقام سومی‌دست یافت و نونهالان مان هم به مقام دومی‌دست پیدا کرد. ضمن اینکه یک تیم کشوری را هم به مجموعه تیم‌های پایه استقلال اضافه کردیم که در سال‌های گذشته چنین تیمی در آکادمی وجود نداشت. در واقع این برای اولین بار است که چنین اتفاق می‌افتد و توانستیم مجوز صعود تیم امید استقلال را به رقابت‌های کشوری بگیریم.

مدیریت و مربیگری خسته ام کرد، اما...

پیشکسوت باشگاه استقلال در این باره که فعالیت همزمان در کسوت سرمربیگری تیم امید و مدیریت آکادمی فوتبال پایه استقلال مشکلی برای او ایجاد می‌کرده یا نه تصریح کرد: کار خیلی سختی بود. یک فصل پرفشار و پر تنش را پشت سر گذاشتم. البته بابت نتایج به دست آمده خستگی‌ام در شد اما مدیریت آکادمی را با تقسیم بندی کارها بین تعدادی از دوستان انجام می‌دادیم و خودم هم بالای سر تیم امید استقلال بودم.

برنامه من مثل برنامه فلیکس سانچز در قطر است

وی افزود: کاری که ما در استقلال انجام دادیم شبیه به کاری بود که فدراسیون فوتبال قطر در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ انجام داد. آنها در آن زمان فلیکس سانچز را به خدمت گرفتند و تمام تیم‌های پایه شان در مجموعه اسپایر را به او سپردند. سپس تیم زیر ۱۹ سال قطر را هدایت کرد و در ادامه با تیم زیر ۲۳ سال کار کرد و سرانجام تیم ملی کشور قطر را به او سپردند.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

با اینکه بازیکن فتح‌الله‌زاده بودم ولی حمایتی از آکادمی نکرد

آرش برهانی در این باره که طی این مدت مدیریت باشگاه چه اندازه از او و مجموعه اش حمایت کرده گفت: تا زمانی که آقای آجورلو مدیریت باشگاه را در اختیار داشت از ما همه جوره حمایت کرد. بعد آقای فتح‌الله‌زاده آمد و با اینکه من بازیکن ایشان بودم و شناخت خوبی از من داشت، دوست داشت به ما کمک کند اما این شرایط هرگز به وجود نیامد و کمکی به ما نشد! در حال حاضر هم که آقای کریمی‌آمده قرار است اتفاقات مثبتی برای ما رخ دهد.

حجت کریمی‌سال قبل هوای آکادمی را داشت

وی یادآور شد: البته همان زمان که آقای حجت کریمی‌عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال بود در چند نوبت کنار آکادمی ایستاد و از ما حمایت کرد. در واقع اگر بخواهم بگویم کمکش به چه ترتیب بود ایشان با هزینه شخصی و بدون استفاده از منابع مالی باشگاه هزینه غذای بچه‌های آکادمی را پرداخت می‌کرد. او همچنین در چند نوبت به من اعلام کرد که هر نوع کمک یا کمبود و کاستی وجود دارد بگویم و از او کمک بگیرم.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

کریمی‌خودش گفت کمک‌هایش به آکادمی رسانه‌ای نشود

پیشکسوت استقلال افزود: در آن مدت آقای کریمی‌یکسری امکانات هم از طریق به آکادمی داده شد و ما توانستیم از شرایط بهتری برخوردار شویم. او به من گفت هر کمکی از دستش بر بیاید دریغ نخواهد کرد. من این مسائل را تا امروز جایی عنوان نکرده بودم و دلیلش این بود که شخص آقای کریمی‌در آن مدت که عضو هیئت مدیره بود دوست نداشت این مسائل رسانه‌ای شوند. اما حالا من دارم می‌گویم که ایشان در آن مدت با قدرت از بچه‌های آکادمی حمایت می‌کردند.

مدیرباشگاه برنامه‌های خوبی برای آکادمی درسر دارد

برهانی اضافه کرد: حالا هم که حجت کریمی‌در سمت سرپرستی مدیرعاملی باشگاه استقلال قرار گرفته اند چون به خوبی شرایط آکادمی را درک می‌کند و با من در ارتباط است در حال حاضر از من با قدرت حمایت کرده و طی همین مدت کوتاه که ایشان در باشگاه مسئولیت اصلی را برعهده گرفته شخصاً بین ۵ تا ۶ بار با او درباره وضعیت آکادمی صحبت کرده‌ام و قرار است اتفاقاتِ خوبی برای آکادمی فوتبال استقلال بیفتد.

کریمی‌شب عید هم پول داد هم پاداش

برهانی گفت: جالب است بگویم که اوج همکاری و همراهی آقای کریمی‌با ما در ماه‌های پایانی سال گذشته یعنی بهمن و اسفند بود که شب عید مشکلات زیادی به لحاظ مالی داشتیم اما آقای کریمی‌هوای ما و بچه‌های آکادمی را داشت. او با هزینه شخصی اش به بچه‌های تیم پاداش پرداخت کردند. پاداش و پولی که شب عید به بچه‌ها تزریق شد خیلی به درد بچه‌ها خورد. باز هم تأکید می‌کنم که ایناه همه از حساب شخصی خودشان بود.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

حجت کریمی‌و ساپینتو بمانند آکادمی تیم اصلی را تأمین می‌کند

وی افزود: امیدوارم در روزها و هفته‌های آینده شرایط حضور ایشان در باشگاه تثبیت بیشتری پیدا کند تا ما بتوانیم در کنار آقای کریمی‌سیاست‌های مدت‌دارمان در آکادمی را با قدرت و کامل‌تر اجرایی کنیم. برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی برای آکادمی در نظر دارم که اگر آنها اجرایی شوند اتفاقات خوبی برای تیم‌های رده امید می‌افتد. مثل همین حالا که ۸ نفر از بازیکنان تیم امید استقلال زیر نظر ساپینتو در حال تمرین هستند. ضمن اینکه با شناختی که ساپینتو از تیم ما دارد اگر فصل آینده در استقلال بماند قطعاً می‌تواند از این هشت بازیکن و نفرات دیگری که ما داریم برای تیم بزرگسالان استفاده کند.

بازیکنان استقلال این فصل شاهکار کردند

بازیکن سالهای گذشته آبی پوشان درباره شرایط تیم استقلال در لیگ برتر توضیح داد: همانطور که همه هواداران وضعیت تیم را می‌بینند شرایط استقلال به یک شرایط خاص تبدیل شده است. اگر بخواهیم مشکلات عدیده این فصل که از ابتدا تا همین حالا گریبان‌گیر تیم بوده را یکی یکی کنار هم بگذاریم متوجه می‌شویم که وضعیت اصلا برای تیم خوب نبود. بازیکنان استقلال به لحاظ روانی به شدت درگیر بودند و شاید تنها تمرکز چند درصدی را برای حضور در مسابقات داشتند. بچه‌های استقلال تا همین جا هم شاهکار کرده‌اند. امیدوارم هرچه سریعتر شرایط تیم استقلال به شرایط ثابت و مثبت تبدیل شود تا بتوانیم با شرایطی بهتر خودمان را آماده فصل بعد کنیم تا نتایج مورد نظر هواداران را به دست بیاوریم و تیمی با قدرت را روانه میدان کنیم تا شایسته نام استقلال در میدان مسابقه حضور پیدا کند.

ساپینتو بماند و خودش تیم ببندد عالی می‌شود

بازیکن اسبق تیم استقلال در این باره که عملکرد ساپینتو در ۱۰ ماه گذشته را چطور ارزیابی کرده و آیا او شایسته حضور در فصل آینده به عنوان سرمربی تیم استقلال است یا خیر اظهار داشت: او وقتی مربی استقلال شد خودش بازیکنان استقلال را انتخاب نکرده بود. از سوی دیگر هیچ شناختی هم از تک تک بازیکنان استقلال نداشت و به طور کلی فضای حاکم بر مسابقات فوتبال ایران در خاورمیانه را نمی‌شناخت. اما حالا با شناختی که از استقلال پیدا کرده مطمئنا اگر بتوانیم او را برای فصل آینده در استقلال حفظ کنیم نتایج و عملکرد به مراتب بهتری را از این شاهد خواهیم بود.

این کُری نیست حقیقت است؛ استقلال در لیگ و جام‌حذفی اول است/ کاش ساپینتو و کریمی در باشگاه ماندنی شوند/ مدیرفعلی باشگاه گفت نگو برای آکادمی چه کار کردم، اما...

استقلال در لیگ و حذفی از همه پرافتخارتر است

برهانی همچنین در ارتباط با حضور استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی گفت: استقلال در جام حذفی پر افتخارترین تیم ایران است، همانطور که در لیگ برتر هم پرافتخارترین هستیم. البته قصد کری خواندن ندارم بلکه این را از نظر امتیازی می‌گویم که استقلال پرامتیازترین تیم لیگ برتر است. حالا اینها را آمار می‌گوید و من نمی‌خواهم برای کسی کری بخوانم. این یک واقعیت غیر قابل انکار است. با وجود اتفاقاتی که در تیم رخ داده به نظرم می‌توانیم با تمرکز لازم و کافی روی جام حذفی در همین رقابت‌ها قهرمان شویم و دل هواداران را شاد کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۳
  • عدالت IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    سلام، آرزو بر جوانان عیب نیست، شتر در خواب بیند پنبه دانه،
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      استقلال ایران با دو قهرمانی آسیا و دو نایب قهرمانی آسیا و 3 مقام سومی آسیا و 9 بار حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا، چهارمین تیم برتر قاره آسیاست. پیروزی حکومتی، در رتبه 27 قاره اسیا قرار دارد. تا 100 سال دیگه هم امکان ندارد تیم پیروزی بتواند در جمع 4 تیم برتر قاره اسیا قرار بگیرد. تا 100 سال دیگر به قهرمانی های مهندسی شده داخلی دلخوش کنید.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      استقلال با دو قهرمانی آسیا و دو نایب قهرمانی آسیا و 3 مقام سومی آسیا اون هم در رقابت با تیم هاش شرق و غرب به طور همزمان، تیم اول ایران است و بعد تیم پاس تهران با یک قهرمانی آسیا تیم دوم ایران است. بعد تیم سپاهان اصفهان با یک نایب قهرمانی آسیا و همچنین یک بار حضور در جام باشگاه های جهان، تیم سوم ایران است و تیم ذوب آهن با یک نایب قهرمانی آسیا تیم چهارم آسیا است و تیم پیروزی تهران با دو نایب قهرمانی آسیا تیم پنجم ایران است. علت اینکه نایب قهرمانی های سپاهان و ذوب آهن از تیم پیروزی با ارزش تر است برای اینست که این دو تیم در رقابت با تیم های شرق و غرب آسیا موفق شدند به فینال آسیا صعود کنند نه مثل پیروزی در رقابت فقط با تیم های غرب آسیا که کار این تیم بسیار آسان بود.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      بدون هیچگونه شک و تردیدی بازی پیکان و پیروزی یک تبانی آشکار بود برای قهرمان کردن پیروزی. این تبانی به این صورت بود که باشگاه پیروزی به باشگاه پیکان اعلام کرد اگر شما بیایید در ورزشگاه ازادی بازی کنید هر چقدر هواداران پیروزی بلیط بخرند پولش را به شما می‌دهیم. در اسلام به این ر...ه می گویند. یعنی پرداخت پول به کسی در قبال انجام دادن کاری که قبل از آن قرار نبود آنگونه انجام شود. در قانون برای ر...ه دهنده و ر...ه گیرنده مجازات سنگینی در نظر گرفته شده مخصوصا اینکه حق میلیونی مردم هم زیر پا گذاشته شود که اشد مجازات را در پی دارد هم در این دنیا و هم در آن دنیا. بازی در ورزشگاه آزادی دو مزیت مهم برای پیروزی داشت یکی اینکه بازی روی زمین با کیفیت برگزار می شد و یکی اینکه بازی در حضور هواداران پیروزی برگزار می شد و این دومی بسیار مهم بود چون تیم پیکان 90 دقیقه زیر فشار پیروزی قرار می گرفت که این فشار، با فشار هواداران پیروزی چند برابر می شد. با دانستن این موضوع که پیکان در ورزشگاه ازادی هیچ شانسی برای پیروزی ندارد این تبانی انجام گرفت.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      باشگاه پیکان بعد از قبول این موضوع که با همکاری مهندسین لیگ از جمله سازمان لیگ اتفاق افتاد به بازیکنانش گفت در طول بازی تا می توانید بدوید تا پولش برای شما حلال باشد در حالی که همه می دانند دوندگی بی‌هدف و بدون برنامه و مخصوصا بدون داشتن بازیکنان تاثیر گذار هیچ فایده ای در فوتبال ندارد و هدف از این دوندگی، نشان دادن آن به هواداران فوتبال و کلاه گذاشتن سر آن ها بود که بگویند، ببینید تیم پیکان چگونه با تمام توان بازی می کند و هیچگونه تبانی در کار نیست که مشخصا کسی این را باور نکرد. در حالی که بازی کردن پیکان در ورزشگاه آزادی به جای ورزشگاه پاس، چه با دوندگی چه بی دوندگی، قطعا یک تبانی برای دادن 3 امتیاز به پیروزی بود در ازای گرفتن پول بلیط.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      چون باشگاه پیکان که تهرانی است، احتمال سقوط به لیگ یک را نداشت و برای قهرمانی هم نمی جنگید حتی اگر پولی هم از بلیط فروشی دریافت نکرده باشد برای برنده کردن تیم تهرانی پیروزی و دادن 3 امتیاز به همشهری تهرانی‌اش به جای قهرمان کردن تیم شهرستانی سپاهان، مصداق آشکار تبانی است و در همه دنیا این را تبانی می دانند. اگر تیم پیروزی در کورس قهرمانی و در 3 بازی آخر نبود این مصداق تبانی نبود ولی شرایط این 3 بازی آخر و امتیازات نزدیک سپاهان و پیروزی مشخص می کند که این یک تبانی بود. ولی چون پیروزی حکومتی است و متعلق به وزارت ورزش هست و مدیران استقلال و سپاهان هم توسط دولت انتخاب می شوند به هیچ عنوان اجازه نمی دهند که این ها به فیفا شکایت کنند چون وقتی تصمیم گرفته می شود بعد از قهرمانی پاک استقلال در سال پیش امسال پیروزی قهرمان شود تا سهامش افت نکند و هواداران این تیم خوشحال شوند کاری از دست کسی بر نمی آید و این قهرمانیِ مهندسی شده، اتفاق افتاد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      البته خود اینکه بازیکنان پیکان از روی عمد سعی می کردند پنالتی کنند هم جای تعجب داشت و در آخر هم دیدیم که در صحنه ای که توپ زیر پای هیچ بازیکنی نبود یکدفعه کاپیتان پیکان، یک خطای عمدی را روی بازیکن پیروزی در محوطه جریمه انجام می دهد تا انقدر این صحنه آشکار باشد که داور را مجاب به گرفتن پنالتی کند چون دیدند که آن پنالتی اولی که دادند را داور ندید و این دومی را واضح تر انجام دادند تا داور حتما ببیند. البته موضوع اصلی این است که کاپیتان یک تیم به مدیران باشگاه و تصمیاتشان خیلی نزدیک تر و امین تر است.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      بارها مدیران مجموعه ورزشی آزادی تهران اعلام کرده بودن در ورزشگاه آزادی اجازه برگزاری دو بازی به فاصله 24 داده نمی شود چون چمن ورزشگاه آسیب می بیند ولی همه دیدن که بازی پیروزی حکومتی با پیکان به فاصله 24 ساعت بعد از بازی استقلال در ورزشگاه ازادی برگزار شد. بارها مدیران مجموعه ورزشی آزادی تهران اعلام کرده بودن در ورزشگاه آزادی اجازه برگزاری دو بازی به فاصله 24 داده نمی شود چون چمن ورزشگاه آسیب می بیند ولی همه دیدن که بازی پیروزی حکومتی با پیکان به فاصله 24 ساعت بعد از بازی استقلال در ورزشگاه ازادی برگزار شد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      همانطوری که سازمان لیگ بازی ها را بر اساس اولیت ها برنامه ریزی می کند وقتی دیدند بازی های استقلال، سپاهان و پیروزی در 3 هفته پایاینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است باید بازی ها را به طور همزمان برگزار می کردند و قبلا هم دیدیم که تاریخ بازی ها را عقب و جلو می بردن یا بعدا اعلام می کردن. همه فکر می کردن بازی استقلال و صنعت نفت در ورزشگاه آزادی در روز جمعه 15 اردیبهشت و بازی پیکان و پیروزی هم در همان روز و در ساعت 18 در ورزشگاه پاس برگزار می شود آن هم به دلیل حساسیت بسیار زیاد بازی ها. اما گفتند نمی شود. مردم نمی دانستند که قرار است بازی پیکان و پیروزی را در ورزشگاه ازادی برگزار کنند تا پیروزی حکومتی بتواند 3 امتیاز را بگیرد. ولی مهندسین بازی ها از هفته های قبل می دانستند که امکان برگزاری بازی استقلال و صنعت نفت و همچنین پیکان و پیروزی در روز جمعه 15 اردیبهشت در ساعت 18 در ورزشگاه ازادی به طور همزمان وجود ندارد. بعدا مردم فهمیدند این ها می خواستند تبانی کنند و باید در ورزشگاه ازادی بازی برگزار می شد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      پیشاپیش قهرمانی مهندسی شده پیروزی حکومتی رو به کادر فنی و بازیکنان و هواداران این تیم تسلیت عرض می‌کنیم و واقعا چقدر یک تیم می تواند انقدر حقیر و فلج باشد که هر بار باید با مهندسی قهرمان لیگ کشورش بشود و باید به آن تیم ترحم کنند. دقیقا پیروزی حکومتی مثل فلجی است که خودش نمی تواند جام بگیرد و باید سازمان ها و وزارتخانه ها و کمیته داوران با انواع روش های مهندسی کردن، دست این تیم را بگیرند و بگذارند در رتبه اول جدول و یک جام هم از منیریه بخرند و تقدیماشان کنند و چند روز خوشحالی الکی که هواداران و کادر فنی این تیم می کنند و بعد تمام می شود. خودشان که عرضه ندارند مثل استقلال به صورت پاک قهرمانی بدست بیاورند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      استقلال ایران در سال 2017 و 2018 و 2019 پرتماشاگرترین تیم قاره آسیا توسط AFC انتخاب شد و اسمی از تیم پیروزی حکومتی اصلا مطرح نشد. چون استقلال تیمی است که فقط هواداران داخلی در ایران ندارد بلکه در سرتاسر جهان تیم استقلال هوادار دارد و اکثریت ایران های خارج از کشور هوادار استقلال هستند و در کشورهای آسیایی مثل کشورهای عربی استقلال هواداران بسیار زیادی دارد.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      در عربستان از استقلال به عنوان غول آسیا یاد می کنند چون استقلال ایران تنها تیمی در جهان است که توانسته 4 بار پشت سر هم غول عربستانی یعنی الهلال عربستان را با آن همه پول و بازیکن درجه یک شکست بدهد. البته افتخار چهار شکست پیاپی از استقلال نصیب پیروزی حکومتی هم شده. و البته الهلالی را که ما 4 بار پشت سر هم شکست دادیم پیروزی را 6 تایی کرد که البته سابقه داشت چون پیروزی از فتح تهران بسیار ضعیف هم 6 تا خورد و برای همین برای کسی تعجب آور نبود
    • شمسعلی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      دلم برات میسوزه ادمین. می‌دونی که نمیتونی نظر خودت رو در مورد پرسپولیس کبیر، مستقیم در سایت بگی. مجبوری با نام کاربری بیای منویات خودت رو در غالب مثنوی هفت دفتر بنویسی شاید از فشار باخت دربی رها شدی، ضمناً سایت فیفا تنها فینالیست های لیگ قهرمانان آسیا رو ذوب آهن، سپاهان و پرسپولیس قلمداد کرده، خیلی صریح و شفاف. جایی که فیفا مرجع بالاتری باشه کی به AFC استناد میکنه؟!😂😂 پس هر چی هم داستان سر هم کنی نه کسی حوصله داره بخونه و نه براش اهمیتی داره
    • کیسه تنان IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      باز کیسه کشا ریختن به کامنت گذاری خخخخخ با مجازی به کسی جام نمیدن عموجان همیشه بازنده
  • ایمون زاید US ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    پر افتخار به مناسبت پر امتیازترین تیم مثل ثروتمندترین آدم به مناسبت کارمند بانک بودن و شمارش پول ،
  • شیش IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    پر افتخارآفرین تیم ایران پرسپولیس است. این رو تعداد قهرمانی ها و آمار می گوید.
    • عباس هد شات IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      میشه بگی چه قهرمانی؟ هروقت قهرمان آسیا شدید با پاس کل کل کنید
  • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    برادر عزیز، جناب آقای برهانی، بنده از شما یه سوآل دارم، چرا یک شخصی باید از جیبش برای بلشگاه خرج کنه؟ تاحالا به این موضوع فکر کردی؟
    • Ali IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      میدانی چه افرادی این واژه ها را دردهان خود می چرخانند ومی گردانند ؟؟افرادی مانند تو که عقده ی حقارت دروجودتان ریشه دوانده ومانند درختی که ثمره اش شبیه دیگر درختان است اما هنگامی نزدیکش میروی میوه اش جز تلخی و زقوم چیزدیگری نیست اما چون افرادی مانند تو که خداوند لطف فرموده وقدرت حرف زدن بهتان عنایت فرموده بجای استفاده درست ازین نعمت آنرا برای بکاربردن واژه هایی که در ذهنتان رسوب کرده وحقارتتان ازشدت وزیادی به عقده تبدیل شده اینست که چنین واژه هایی را بعنوان نام کاربری خودت که معرفی کننده ی وجودت است را انتخاب میکنی و مینویسی،وگرنه تیم استقلال اصلا فرض بگیر قهرمان جهان شده است چه آورده ای جز یک احساس زودگذر برایت دارد ؟؟ بنده هنگام مسابقه دوتیم جدا از زیبایی فوتبال و تکنیک بازیکنان ازتاکتیک تیم ها هست که لذت میبرم هرچند آن تیم ببازد که درچنین موقعیتی با بازنده همدلی دارم،فقط نیکی است که هرچه ببخشی وبدهی افزونتر میگردد، پس هرچه کنی به خودکنی گرهمه نیک وبدکنی .
  • شمسعلی IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    کیسه همیشه اول میشه 😂😂😂
    • ناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      در دسته ۳
  • ع ق QA ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    نظریه پرداز نظریه اخلاق پرتغالی و حجت کریمی پیرو و شاگرد ساپینتو سال دیگه کنار زمین کاراته بازی می کنن
  • فسادپولیس IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    شک ندارم ک روزگاری ک بساط ظلم،فساد و تبعیض از بیخ و بن برچیده بشه توی کشور،به این قهرمانی های پر از فساد،زد و بند،ناداوری،،مهندسی شده،رسیدگی خواهد شد و ثابت خواهد شد ک با دستور از چه افراد و ....هایی،این برنامه چینی ها و ظلمها،سازماندهی شده و تک تک این جامهای کثیف از ویترین فسادپولیس بیرون خواهد کشیده شد. صد البته وقتس ک در دادگاه های علنی ب مسایل رسیدگی بشه،مطمئنم خیلی از طرفداران ساده لوح تیم فسادپولیس هم موافق این گرقتن جامها خواهند بود،اما شک ندارم ک بازهم افرادی خواهند بود ک حتی در برابر دادگاه های علنی،اقرارهای داوران ب اجرای دستورات مسئولان بالا دستی،گرفتن رشوه و....بازهم قبول نخواهند کرد ک این جامها کثیف هستند و توجیح خواهند کرد.
    • دروغی به نام استقلال IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      تموم شد؟خیلی تاثیر گذار بود.
    • پرسپولیس IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      اتفاقا بازیکنای پیکان تو آزادی بخاطر کیفیت خوب زمین بهتر از همیشه بازی کردن شک ندارم پیکان تو زمین خودش با پرسپولیس بازی میکرد با دو سه گل شکست میخورد چون استادیوم آزادی به اونا انگیزه زیادی داده بود ولی با این حال من خودم به عنوان هوادار از این کار خوشم نیامد پرسپولیس باید تحت هر شرایطی تو زمین پیکان بازی میکرد ترس و ملاحظه کاری بیش از حد یحیی باعث شد که الان حرف و حدیث پیش بیاد والا پرسپولیس قطعا پیکان را تو زمین خودش شکست میداد خاک بر سر یحیی که خودش باعث شد قهرمانی احتمالی پرسپولیس زیر سوال بره قبول دارم بی عدالتی بود ولی بازی کردن تو آزادی نقشی رو قهرمان لیگ نداشت فقط حماقت یحیی باعث این کار شد لامصب پرسپولیس با این همه بازیکن تو زمین خاکی بدون تماشاگر پیکان را راحت میبرد پرسپولیس بدون تماشاگر تو مملکت غریب تا فینال آسیا رفت حالا اینجا که ایرانه بازم میگم یحیی و درويش حماقت کردن
  • احمدرضا IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    اگر ملاک به شمردن امتیازات هست،احتمال دارد تیم های ورشو لهستان و خنت بلژیک در اروپا اول باشند یا در جام جهانی آلمان مقام نخست باشد ولی واقعیت این هست ر_ مادرید در باشگاه های اروپا و برزیل با ۵ قهرمانی در جام جهانی بهترین هستند،اقای برهانی شما هم با این توجیه الکی خودتان را قانع کنید واقعیت این هست پرسپولیس با ۷ قهرمانی در لیگ برتر در صدر افتخارات هست و امسال تکلیف قهرمانی در دست پسران یحیی هست،اما بازی فوتبال هست و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست ،شاید هم استقلال قهرمان شود و تمام اتفاقات در دو هفته اخر بنفع انها شود،بنظر من تا روز اخر باید صبر کرد،هر تیمی حاشیه ها را کنترل کند و تمرکز کافی روی دو بازی اینده انجام دهد،موفق خواهد شد.
  • محمدتقی حبیبی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    اقای کریمی سرپرست استقلال به گفته اقای برهانی کهشب عید به تیم پایه واکادمی این همه پرداخت کرده واقای برهانی فرمودن اقای کریمی از جیب خودش پرداخت کرده ایشان از کجا اورده ایا گربه برای رضایت خدا موش میگیرد خدا داند.......
  • مسيح IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    منچستر سيتي بايرن مونيخ رﺋال psg هم يک فصل بيارن تو ليگ ايران بازي کنن باز با داوري که تو ايران هست پرسپوليس ميکنن قهرمان
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      پس قبول داری که پارسال کیسه تاعادلانه قهرمانش کردند؟ اول پنالتی میگرفتن و بعد سوت شروع بازی را ن می زدند.
  • پرسپولیس سروراستقلال IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    قسم حضرت عباس یادم خروس
  • قلی FR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    بله شما خوبید جناب آرش بحرانی!!!!
  • دنیام پرسپولیس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه جناب
  • Amir perspolisi US ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    در جام حذفی فقط یک قهرمانی بیشتر از پرسپولیس داره استقلال، در طول تاریخش موفق نشده دو بارپشت سر هم قهرمان بشه، تا حالا نتونسته در تاریخ خودش همزمان قهرمان لیگ و حذفی بشه...در لیگ برتر هم که فعلا سه قهرمانی کمتر از پرسپولیس داره
    • به ذعغرف IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      داداش سنت به سال ۴۹ نمی کشه که استقلال سه گانه گرفت
  • انه IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    از ساپینتو چیزی نمی دانی ۲سال ترکیه کار می کردم تست ال حتما بگیری میفمی من چی میگم
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    این بشر استعداد نمایندگی شورای شهر رو داره
  • ناشناس؟ IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    فقط تنها چیزی که برهانی نداشت و من را آزرده میکرد عرق تیم ملی .هیچوقت در تیم ملی بازیکن خوبی نبود و تنها مهاجمی بود که دعوتنامه ای از دیگر کشورها نداشت برهانی نخواست هیچوقت بزرگ بشه و حرف نزند و واقعیت را ببینه .هنوز در آکادمی باید سالها بماند شاید به بزرگسالان برسد که یکبار رسید و افتضاح بود
  • جعفر IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    الکی ایناروگنده کردی سردبیرمحترم ایناعددی نیستن دربرابربازیکنان ارتش سرخ
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    بنام خدا ،ارش برهانی هستم یک پاچه خوار اعظم ،اقای اجرلو بهترین مدیر دنیاست باید بمونه ،بنام خدا ارش هستم ،اقای فتح الله زاده رو باید حکم مادام العمر مدیر باشگاه بدن خیلی خوبه ،بنام خدا ،حجت کریمی خیلی خوبه کاش نگهش دارن ،من میدونم یه کارایی کرده تازه قسم قران مجید داده نگم ولی من میگم... ،بنام خدا هر مدیری شما بیارین من باشم خوبه هرکاری هم حاضرم برا موندن بکنم ،بنام خدا تا دلتون بخاد برا مدیر تعریف میدم ولی ازم نپرس خودم چه غلطی میکنم تو تنها پست با ثبات باشگاه ،بنام خدا ...
  • حبیب IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    استقلال اگر امسال نتیجه گرفت فقط بدلیل پنالتی های سریالی است که در هربازی برایش میگیرند بعد از اینکه استقلال هشت امتیاز از پرسپولیس عقب افتاد با کمکهایی که به استقلال کردند این تیم را به زور پنالتی های باداورده بالا اوردند اما همه دیدند در بازی های حساس ومهم این تیم بازنده مطلق است این تیم با هیاهو وایجاد حاشیه وشایعه سعی میکنه تیم های رقیب را دچارحاشیه کند که نمونه ان اعتراض به برگزاری بازی پرسپولیس وپیکان درازادی بود حالا این اقای برهانی مثل زمان بازیگریش که دروازه را کج می دید باز هم داره وارونه میبینه استقلال همان تیمی است که شش تا از العین خورد حالا ایا چنین تیمی باعث وحشت تیمهایی مثل الهلال میشه واقعا بعضی درخواب ورویا هستند تیمی که نتوانسته مجوز حرفه ای بودن بگیره واز اسیا حذف شده ایا اصلا قابل احترامه تمام رفتار این تیم با تقلب وسند سازی دروغین است کاش گوش شنوایی بود تا این تیم پرحاشیه منحل میشد همه دیدن فتح الله زاده ومظلومی چطور تمام سرمایه استقلال را خوردند اخه این سیستم تیم داری پاک وسالمه این تیم مردانه بازی میکنه ؟جناب برهانی سر به گریبان خود ببر وعیب خودتان را هم ببینید
    • قرمزته IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      نه دیگه نشد آقا حبیب اینا نمیخوان عیبهای خودشونو ببینند عادت کردند سرشونو بکنند زیر برف و فقط عیب واسه دیگران بتراشند وبه خودشون دلداری بدندو از هم دیگه تعریف و تمجید کنند دیگه گنده گندشون حاج فتل بود و فرناز که فرار کرد رفت اون ور آب
  • حامی US ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    بعلع بعلع تشویقشون کنید
  • علی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    سلام لطفا این خبر به قسمت " در بحث شرت کنید" منتقل شود و رتبه یک (1) در صدر باشد
  • sam IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    استقلالیا فقط بلدن بهانه تراشی کنن سال پیش از بس واسشون پنالتی گرفتن قهرمان شدن والا تو آسیا هم اینقدر از عمو الونگا گل خوردن عمو آقای گل شد امسالم که تو دربی پارشون کردیم
  • استیصال IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    وقتی یه تیم قرتمند و قوی و مردمی با قهرمانی های متعدد و پی در پی میره رو مخ یه سری آدم ضعیف و معلوم الحال و عقده ای که توی سالهایی که پرسپولیس کبیر میره دو بار پی در پی با قول های آسیا شاخ به شاخ میشه و دو بار نایب قهرمان میشه اس تق لال 6 تا 6 تا از عربها گل میخوره معلومه که طرف میاد عقده گشایی میکنه و چند تا سطر پر میکنه پرسپولیس مافیای فوتبال ایران پس بیائید تا این بنده خدا را درکش کنیم که الان در آستانه قهرمانی پاک دیگر چه حالی داره بنویس عزیزم بیشتر بنویس ........ شاید آروم بشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی