نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
۱۲ |
۰
ادعای عجیب درباره حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مجتبی فریدونی می‌گوید اگر استقلال از آسیا حذف نمی‌شد، وزارت ورزش باید به دلیل مالکیت مشترک یکی از دو باشگاه سرخابی را برای حضور در آسیا انتخاب می‌کرد.

پس از اینکه دو سال پیش خبر حذف استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران را در شوک فرو برده بود، حالا بار دیگر حذف استقلال از آسیا که با قهرمانی در لیگ سهمیه مستقیم به دست آورده بود قطعی شده است.

پس از ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس در دوره گذشته تکاپو برای رفع موانع حرفه‌ای‌سازی شروع شد اما به نظر می‌رسد تمام مشکلات هنوز حل نشده است. در همین زمینه، مجتبی فریدونی، مدیرعامل سابق ذوب آهن که در بحث خصوصی‌سازی این باشگاه کار کرده بود، پستی تامل برانگیز در اینستاگرام منتشر کرد که می‌گوید مالکیت مشترک دو باشگاه سرخابی دلیلی بوده که عزم جدی برای پرداخت طلب استراماچونی وجود نداشته است!

فریدونی در این زمینه نوشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع موجود بر سر راه سرخابی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا مالکیت‌ مشترک این دو باشگاه است‌. در روزهای اخیر رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در یک برنامه زنده اعلام کرد این مشکل حل شده است، اما شواهد و مدارک نشان می‌دهد مشکل مالکیت مشترک همچنان‌ پا برجاست. وقتی شرکتی مشمول واگذاری است، طبق بند (۱) ماده (۱۸) قانون سیاست های کلی اصل ۴۴، اعمال حقوق مالکانه به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود ولی مالکیت منتقل نمی‌شود که مدیرعامل پرسپولیس در صحبت اخیر خود نتوانست این موضوع را به خوبی منتقل کند.

فریدونی در ادامه توضیح داد: گزارش هیأت مدیره این دو باشگاه‌ که‌ در اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای افزایش سرمایه در سامانه‌ کدال قرار گرفته‌ نشان می‌دهد که‌ ۱۰۰ درصد سهام هر دو باشگاه متعلق به‌ وزارت ورزش و جوانان‌ بوده‌ که‌ بعد از افزایش سرمایه سهم‌ دولت‌ به ۹۰ درصد رسیده است ولی کماکان مشکل مالکیت مشترک برقرار است. اگر استقلال و پرسپولیس هر دو، سهمیه آسیا را کسب می کردند با توجه به اینکه مالکیت مشترک دارند، وزارت ورزش و جوانان که مالک آنها است باید یکی از این دو تیم را برای رقابت‌های آسیایی معرفی می‌کرد که احتمالاً به همین دلیل برای حل پرونده استراماچونی عزم و جدیتی وجود نداشت.

او در مورد تلاش بی سرانجام برای حل مشکل مالکیت بیان کرد: البته خصوصی‌سازی قصد داشت در اسفندماه سال‌ گذشته‌ بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه را به فروش برسانند تا دو شخصیت حقوقی متفاوت سهام را خریداری کرده و مشکل مالکیت مشترک حل‌ شود اما به‌ دلیل‌ قیمت گذاری نامناسب‌ و شرایط عجیب و غریب برای فروش هیچ خریداری پیدا نشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    حق استقلال بود که به عنوان قهرمان فصل پیش به رقابت های آسیایی بره ولی به دلایل کاملا مشخص این حق از استقلال و 30 میلیون هوادارش گرفته شد تا پرسپولیس حکومتی به آسیا بره.
    • حسین IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      باز هم باید هواداران استقلال قربانی سوگلی قرمزی بشوند واقعا عجیب است چطوری تیم قهرمان بدون باخت به آسیا نرود ولی تیم بدون افتخار که حتی جام حذفی راهم نتوانست بگیرد اعزام شود خدایا خودت به داد این هواداران واستقلال برس از آنطرف حاضر به فروش نیستند وشرایط می گذارند که هیچ کس جرات به خرید باشگاه نیست واز طرفی دیگرکمک نمی کنند خدالعنت کند خیانتکاران به استقلال وهواداران دلسوخته تا کی ظلم تا کی ظلم
    • کیان IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      هواداران فریبخورده باشگاه دولتی تاج الاستقلال عادت دارند که قدمت و شجره نامه این باشگاه درباری حکومتی را با عوام فریبی به پرسپولیس مردمی که اولین باشگاه حرفه ای و خصوصی تاریخ فوتبال ایران است نسبت دهند ، البته مردم فهیم ما بخوبی میدانند که این باشگاه درباری حکومتی تاج الاستقلال و تا مرز ۴۰۰ شعب آن ۸ دهه داشتند و دارند بیت المال را درلوای فوتبال چپاول و غارت میکنند و چون لگوی این کیسه حکومتی فاسده بلعکس پرسپولیس ارزش فرهنگی و اقتصادی هم ندارد که در آمد زا باشند فقط‌ در این ۸ دهه مصرف کننده و سر بار دولتها بوده اند اینک هم که بخاطر فساد آشکار مالی دارد از آسیا محروم می شود جماعت نا آگاه و احساسی این کیسه حکومتی پرسپولیس مردمی را که علیرغم میل هواداران آن و از ظواهر امر بخاطر نجات این کیسه حکومتی از فوتبال دولتی به حرفه ای به اسارت دولت در آمده جماعت کیسه حکومتی باشگاه پرسپولیس که خود با قهرمانی در لیگ و جام حذفی این کیسه را به آسیا هم فرستاده و بارها هم قربانی این باشگاه دولتی شده اند را با پر رویی مقصر میدانند و تازه طلب کار پرسپولیس و هواداران آن هم شده اند !!!
  • دریکوند IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    بله طبق معمول باید استقلال قربانی سوگلی حکومت میشد
  • دریکوند IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    کاملا مشخصه که باید حق استقلال خورده و مثل همیشه به سوگلی حکومت داده باشه انشالا هیچ ویت ظلم با مقصود نمی رسه
  • آبدارچی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    دیگه گند کاریهای مافیای فوتبال به حدی رسیده که صدای همه حتی خودشون هم درآمده استقلال قهرمان شده و باید به آسیا برود این تیم نه الان که ۴۴ سال است دولتیست یعنی آنزمانی که شاید قربانزاده هم بدنیا نیامده بود همه مردم و هواداران فوتبال هم اینقدر شاٌن و عقل و دانش دارند که رفتارهای این نامدیران مثلا مدیر را متوجه باشند اینها روبروی مردم ایستاده اند دهان کجی میکنند و علنا میگویند نمی خواهیم استقلال به آسیا برود و دوست داریم که پرسپولیس را روانه کنیم !! فقط مانده ام از شرافتی که یحیی گلمحمدی از آن دم میزد ، آقا یحیی منتظر واکنش شما و بازیکنان پرسپولیس نسبت به این حق خوری آشکار هستیم و میخوایم بدانیم آیا با گذاشتن پای خود روی دوش استقلال و میلیونها نفر از مردم به آسیا میروید یا شرافت را در عمل نشان میدهید ؟؟؟!!!!
    • کیسه حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      واقعا کیسه ها خیلی شریفن گرانترین تیم ادوار لیگ برتر رو میبندن باز هم طلبکارند اینا خیلی باشرفن !!!
  • کیسه حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    کیسه چقدر مظلومه 1300 میلیارد پول بیت المال رو برای یک فصل بریز و بپاش کرده و پول مربیش و بدهی هاش رو نداده چقدر مظلومه کیسه آخ آخ آخ
  • از پیدایش کره خاکی0مقام بین المللی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    اگر کسی تعمدا با احساسات سی میلیون هوادار بازی کرده شک نکنید کلمه "شرف " تا حالا به گوشش نخورده
  • ولی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    دو بار پول استراماچونی پیش خور کردید ندادید حذف شدن حقتونه !!
  • مهرداد سمیعی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    کی میشه این دوتا واقعا خصوصی بشن ؟!!!
  • وحید IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    یعنی از قصد به استقلال کمک نکردند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی