استقلال با ۴۰۰ میلیارد بازیکن به سپاهان باخت/ رفتارهای ساپینتو و غلامپور لیگ دویی است/ به ضعیف‌ترین سپاهان این هفته‌ها باختیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: اگر این تیم از اول فصل دست فتح‌الله‌زاده بود با نصف هزینه آقای آجورلو بهترین مربی و بازیکنان را به استقلال می آورد.

رضا رجبی، بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شکست تیم استقلال مقابل سپاهان و مسایل دیگر مربوط به این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل سپاهان را دیدید؟

من بعنوان یک هوادار و نه به عنوان یک مربی که مدارک عالی این حرفه را دارم اعصابم از تماشای بازی به هم ریخت! واقعا وقتی رفتارهای ساپینتو را کنار خط می‌بینم شرمم می‌آید که بگویم من هم تاجی هستم. خواستم از آقای فتح‌الله‌زاده خواهش کنم به این مسائل ورود کند.

به اتفاقات کادرفنی؟

بله! باعث تاسف است نیمکت استقلال طوری پرشده از آدمهای شلوغ کن که اصلا شباهتی به نیمکت این تیم ندارد. من بهزاد غلامپور را دوست دارم اما آیا ساپینتو با این رفتارهایی که می‌کند و این همه محرومیت، کسی است که تو بخواهی از او حمایت کنی؟ یا با جاروجنجال اخراج شوی؟ به خدا قسم در تیم های لیگ یک و لیگ دو این طور رفتار نمی‌کنند. خیلی اوقات وقتی رفتارها را روی نیمکت حریفان می‌دیدیم افتخار می‌کردیم که نیمکت استقلال با شأن و شخصیت است اما حالا استقلال نه در زمین نتیجه می‌گیرد نه بیرون زمین اخلاق را حفظ می‌کند! ما همه جوره در حال باخت دادن هستیم.

دلیل شکست استقلال مقابل سپاهان را چه می‌دانید؟

مگر میشود که یک مربی بعد از نیم‌فصل بازهم نداند که کدام بازیکنش را باید در ترکیب بگذارد؟ باز هم این همه تغییر در ترکیب! خیلی عجیب است که استقلال به این شکل، بدون کارهای ترکیبی و بدون کارهای تاکتیکی مقابل سپاهان بازی می‌کند! ما به ضعیف ترین سپاهان این هفته‌ها باختیم. من سپاهان را کاملاً آنالیز کردم. این تیم اصلا در حد خودش نبود و آمد استقلال را شکست داد. ما بازی جام حذفی را بردیم ولی استقلال تیمی نیست که قطره چکانی نتیجه بگیرد! استقلال باید سراسر حمله باشد. هوادار استقلال تیمش را این شکلی می‌شناسد نه اینکه گاهی یک حمله ای هم تدارک ببیند.

درباره صحنه خطای پنالتی سیاوش یزدانی چه صحبتی دارید؟

شنیدم کارشناسی گفته بود سیاوش نباید آن خطا را می‌داد اما گاهی اوقات در محوطه جریمه این مسائل پیش می‌آید.

سیاوش یزدانی - پیام نیازمند

اما قبول دارید که مهاجم رو به دروازه نبود؟

بله نبود! ولی در شلوغی بازی گاهی پای بازیکنان به هم برخورد می‌کند.

آیا از بازیکنی باتجربه انتظار چنین اشتباهی داشتید؟

قطعاً این اشتباه نباید از سوی سیاوش یزدانی رخ می‌داد. این بازیکنان همان بازیکنان پارسال هستند ولی کاملا معلوم است که سرمربی نمی‌تواند از آنها بازی بگیرد. البته این را هم اضافه کنم که متاسفانه دوره و زمانه ای شده که پول جای عشق و تعصب به هوادار و تیم را گرفته است. وقتی بازیکن خیالش بابت قرارداد ۲۵ میلیارد تومانی اش راحت است دیگر آن طور که باید و شاید برای تیم زحمت نمی‌کشد. سرش را جلوی توپ نمی‌گذارد.

فکر می‌کنید این استقلال بتواند امسال قهرمان شود؟

اصلاً! به هیچ وجه این تیم در حد مقام سومی‌هم بازی نمی‌کند. نمی‌خواهم ته دل هواداران را خالی کنم ولی اصلا نباید به این تیم دل ببندند.

چرا این بلا سر استقلال قهرمان آمد؟

آقای آجورلو خیانتی به استقلال کرد که هیچکس نکرد! متاسفانه اینقدر قراردادها افزایش پیدا کرده که پول به انگیزه اول بازیکنان تبدیل شده و مردم و تیم استقلال به سایه رفته اند. ای کاش در فوتبال ایران هم مثل انگلیس هفته به هفته به بازیکن پول می‌دادند و قراردادها تحت نظارت کمیته فنی بود تا بازیکن برای بالا بردن رتبه اش در نگاه کادر فنی و باشگاه تلاش کند. اینکه یک مرتبه بیایند ۲۵ میلیارد به یک بازیکن بدهند و آن را در چهار یا پنج قسمت پرداخت کنند دیگر انگیزه‌ای برای بازیکن نمی‌ماند! هر بار بخواهد شش میلیارد پول بگیرد دیگر نیازی به بازی کردن ندارد. همین می‌شود که می‌گوید تیم ملی را وِلِلِش! ۸ میلیارد، پول کمی‌نیست و می‌تواند زندگی ۸ خانواده را تکان بدهد.

فتح الله زاده

در شبکه های اجتماعی حملات زیادی به فتح‌الله‌زاده شده و او را بابت باز نشدن پنجره استقلال و مسائلی از این دست تحت فشار گذاشته اند. به نظر شما مدیرعامل باشگاه تا چه اندازه در این زمینه نتایج است؟

متاسفانه شبکه‌های اجتماعی آگاهی ندارند. این شبکه ها را یکسری افراد می‌چرخاند که ‌فتح‌الله‌زاده به آنها باج نمی‌دهد. این تیم چه کم و کسری از نظر بازیکن دارد؟ اتفاقاً استقلال اینقدر بازیکن زیاد دارد که کادر فنی تیم سرش گیج رفته است! پنجره هم اگر بسته شده مقصرش فتح الله زاده نیست. اتفاقا او در حال تامین منابع مالی است تا آنها را باز کند. آجورلو، افتخاری، سعادتمند، فتحی و مدیران قبلی باعث بسته شدن پنجره شده اند. شما را به خدا کاری نکنید که فتح‌الله‌زاده هم مثل قلعه نویی از استقلال برود. از فتح الله زاده استقلالی تر و مدیری پرافتخارتر ندایم. اصلا الان اگر فتح‌الله‌زاده برود چه کسی قرار است بیاید؟ این رفتارها اصلا درست نیست.

پس معتقدید فتح‌الله‌زاده می‌تواند مشکلات استقلال را برطرف کند؟

البته! اگر فتح‌الله‌زاده از ابتدای فصل در این تیم بود مطمئن باشید با نصف هزینه‌ای که آجورلو و دوروبری هایش این تیم را بستند هم مربی می‌آورد هم بازیکن! در بازی استقلال مقابل سپاهان با یک حساب سرانگشتی ۴۰۰ میلیارد تومان بازیکن در لباس آبی رفتند و شکست خوردند و برگشتند! باعث خجالت و تأسف است که ساپینتو توانایی ندارد از این بازیکنان بازی بگیرد. اینها همان هایی هستند که فصل قبل قهرمان شدند او فقط بلد است داد و بی داد راه بیندازد و محروم شود. پاک آبروی استقلال را برده!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۶
  • مرتضی مقدم IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    اینقدر که تو بد اجرلو رو گفتی و از حاجی تعریف کردی تو مصاحبه هایی که چپ و راست خبر ورزشی بات میره من مطمئنم حاجی نمیخونه وگرنه تا حالا به پستی در شان لایسنس چی‌چیت بهت داده بود.. جالبه وقتی اجرلو بود تو مصاحبه هات بدشو نمیگفتی فقط از بقیه انتقاد میکردی (به اصطلاح درو نمیبستی) ولی حالا که نمیتونه بهت جا بده بدشو میگی،خوب نیست داداش از لایسنست خجالت بکش،اگه مدرکت اعتبار داره چرا بیکاری پس
    • لنگ مافیائی کثیف IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      ساپینتو از همه شما فرگوسن های وطنی بهتر هست بنده خدا مثل شماها نمی گوید زمین ندارم مانند امثال تو وقلعه نو بعد هم تو عدد نیستی از سردار دلها انتقاد کنی سردار اگر مشگلی داشت آقای سجادی رسیدگی می کرد پس هیس کن
    • ا.د(درجواب مرتضی مقدم) IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      بعضی از قسمت نظرت رادرست گفتی،امااینکه بخوای آجورلو وبانداکثرٱ پاسی اون راتطهیرکنی دراشتباهی،کاری به افشاگری فتح اله زاده ندارم،امارئیس سازمان خصوصی سازی باکلی سند و مدرک رسمی ادعاهای فتح اله زاده راتأییدکرد،وجدا ازلابیهایی که برای قهرمان کردن تیم ازامتیاز بازی با گلگهروپنالتیهای جنجالی انجام داد کلی هزینه و برداشت غیرقانونی انجام داده که پیشکسوت تون بگه اینجور قهرمانی به دلم ننشست وارزشش رانداشت وآجرلو اگه راست میگه بیادبارئیس خصوصی سازی مناظره کنه
  • سیاووش IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    عامل نفوذی همان آجرلو بود که حالا ادعای بدبختی می کند!! فتح الله زاده هم دیگر نمی تواند کاری کند. تیم هم که خدا بیامرزدش، یکی از یکی بدتر، سردرگم، دعوا اعتراض، پنالتی نگرفتی، گریه!! این چه وضع استقلال است؟ یک مربی دیوانه با یکسری کمک سردرگم آوردین و فکر می کنین قهرمان می شوید؟؟!!
    • habib IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      ما با این مربی ب هیجا نمیرسیم شک نکن
  • شاهین IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    اجورلو گوش برید رفت!! صدایش و بدهی اش تا چند سال با استقلال خواهد بود..
  • Gaber IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    فتح الله زاده باعث این ناکامی هست که عاشق تاسیس بانک استقلال هست .آقای رجبی هم اشاره ای نمیکنه و میخواد پستی بگیره یا رئیس بانک بشه .خواهشاً بانک استقلال سود و بهره پول را ۲۰درصد اعلام نکنه چون دستمزد بازیکنانش خیلی بیشتر میشه .معنی خخخخ را هم نمی‌دانستم که با این بانک فهمیدم خخخخ یعنی چی .بنده خدا خواب نما شده اینگونه حرف میزنم یا بچه شده .خدا ختم بخیر گردونه سرانجام را
  • بیا پائین آقا رضا ...... IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    آقا رضا دیروز هر آدم فوتبال نابلدی هم فهمید تنها علت شکست استقلال بدلیل اشتباه فردی گلرمون و سیاوش بود بعد شما بدون هیچ دلیلی به سرمربی تیم حمله میکنی هیچ حرف فنی و ایراد فوتبالی نداری میگی کنار زمین شلوغ میکنه ! نمیگم ساپینتو ایرادی نداره اما باید انتقادات فنی رو با خصومتهای شخصی و فردی جدا کرد آقا رضا شما از بازی نیمه دوم استقلال چه ایرادی میتونی بگیری ؟
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    واقعا اگر آجرلو نبود و خرج نمیکرد استقلال که قهرمان نمیشد⚘منصف باشید
    • Ali IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      آره عزیزجان آجرلو خرج کرد تا امتیازکمکی بگیره و مجیدی هم در فضای مجازی خرج کرد و ازدهانش پرید که شیتیل داده که فضای مجازی شد فضای مجیدی باز درود وصد درود به آن پیشکسوت که وقتی فهمید چه خبره صادقانه گفت این قهرمانی نچسبید چون چسب واقعیت و رقابت ورزشی نداشت همش پول و دستور آجرلو بود ولا غیر.
  • استقلالی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    وای این تیمه پارسال نیست تیمی که بدون شکست قهرمان لیگ شد تیمی که با هفت هشت گل خورده بهترین خط دفاعی را داشت اما الان تازه نیم فصل دوم شروع شده بيشتر از فصل قبل خوردین تفاضل گل که افتضاح فقط ده گل پونزده گل زده افتضاح بود شگک نکنید اگه این تیم پارسال داشتیم به هرتیم سه چهار تا می زدیم من واقعا برای تاج با اصالت نگرانم
  • عباس شیرازی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    دروازه بان میخواست موش بگیره یه شیرجه نرفت که بگه در حدو اندازه تیم استقلال هستم 😔💙
  • استقلال IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    همشون جم کنن بابا چرا یه همیشه سوگولیشون در آرامش همه چی روال ولی استقلال اصلا قرار نیست به آرامش برسه
    • Gaber IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      تقصیر بابا مسعوده
  • ع ق QA ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    من تعجب می کنم چرا ساپینتو و غلامپور به بدترین وجه جریمه نمیشن
  • ابوذر IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    تیم چندتا مشکل عدیده داره اول اینکه تاکتیک نداره تیم سردرگم بازی میکنه کار تمرین شده تو بازی انجام نمیشه کارهای چند نفره و مثلث های سه نفره تو هیچ منطقه ای از زمین شکل نمیگیره سازمان دفاعی خوب نیست تیم کار دفاعی رو درست انجام نمیده ساپینتو تو چیدن بازیکنا اشتباهات بدی داره حاضر نیست از آمانوف تو پلی میکر و وسط زمین استفاده کنه تیمی که بازیساز نداره اشتباه سیستم 4،3،3 بازی کردنش باید با 5 تا هافبک بازی کنه بازیکنی که بیشترین گل رو پارسال زده آوردش دفاع ه بار هجومی و گلزنی تیم رو کم کرده سیاوش یزدانی اصلا رو تیم تعصب نداره خصومت با مربی رو با بازی کردن قاطی میکنه کمکای ساپینتو اصلا تو تمیرن دادن تیم موفق نیستن و موقع بازی پیش بینی و پینهاد خوبی به ساپینتو نمیدن سهراب بختیاری زاده مهدی پاشازاده داریوش یزدانی خیلی از ساپینتو بهترن تیمی که برنامه داره از بازی کردنش میشه فهمید که مربیش فهمیده هست یا نه تراکتورو ببین چقد قشنگ بازی میکنه چون مربیش فوتبال و مربی گریو میفهمه سالی دیگه اگه بمونه مربی تیم ملی میشه
  • مهدی بخشی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    هنوز تا آخر فصل وقت هست تیم باید خودش رو جمع و جور کنه
  • غضنفر IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    میخوای بگیم تمام تیمها رو براتون سر ببرن مثل تراکتور شما از سهمیه های آسمونی کمیته داوران خصوصی تون استفاده نمیکنید به چه کسی ربط داره کمیته داوران و افشاریان بد بخت که داره تو هر بازی بهتون دو سه تا پنالتی میده مثل پارسال که بیشترین پنالتی در تاریخ برگزاری فوتبال جهان را گرفتند و در فیفا ثبت شد و از این نظر هم رکورد دنیا رو زدید شش تایی شدید این هم رکورد جهانی تبریک هر چی رکورد کثیفه ماله شماها قبیله کثیفه
  • farzad farhoodi IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    قطع همکاری محترمانه با ساپینتو ..تمام
  • 4444 همیشه آبی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    خیانت رو کسی میکنه که قیمت بازیکنا رو میبره بالا ضمنا این که یک سرمربی تیم رو خودش نبنده خطای بزرگیه برای استقلال سرمربی بزرگ داخلی در دسترس نداریم سرمربی خارجی هم ریسک داره ممکنه جواب بده ممکنه جواب نده البته سرمربی استقلال قطعا فرد فنی و تاکتیکی هستش ولی بازیکنا تا حالا خیلی ناامیدکننده ظاهر شدند و در بازیهای حساس با سوتیهای وحشتناک امتیازهای بسیار مهمی رو از استقلال گرفته و به رقبای مستقیم تقدیم کردند از طرفی در ابتدای فصل 4 امتیاز رو داورا با ناجوانمردی از استقلال گرفتند و نکته آخر اینکه عارف غلامی به دلایل نامشخص بازی نمیکنه استقلال در 5 هفته پیش رو باید هر کاری میتونه بکنه تا فاصله رو کم کنه بازیکنا باید به خودشون بیان چند روز پیش سیتی نیمه اول 2 تا گل از تاتنهام خورد ولی پپ بین دو نیمه حرفی از تاکتیک نزد و فقط به بازیکناش گفت اینجوری هیچوقت حریف آرسنال که 8 امتیاز جلوتره نمیشیم و نیمه دوم 4 تا گل زدند یعنی پپ که از نظر تاکتیکی اون همه پیچیده و روانیه فقط بازیکنا رو به خودشون آورد توی فوتبال اگه بازیکن غیرتشو توی زمین نذاره و محکم و حرفه‌ای کار نکنه تیم به جایی نمیرسه
  • مهران IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    جداراست گفتندوقتی شهرشلوغ میشه غورباقه هم هفت تیرمیکشه الان همه لنگیاکه همه جامهاشون اسنپی بودبجزجام ولایت درندبلغورمیکنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی