نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
نباید از انگلیس لولو خورخوره بسازیم!/ رحیم استرلینگ و همبازیانش هم دو دست و دو پا دارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منکر قدرت انگلیس نمی‌شوم اما این تیم سال‌هاست در جام‌های جهانی در همان مرحله دوم و سوم حذف می‌شود و آخرین بار به نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا رسید و چهارم شد.

کارلوس کی‌روش در مصاحبه اخیر خودش عنوان کرد که نباید انگلیس را بیش از اندازه بزرگ کرد. ضیا عربشاهی هافبک تیم ملی ایران در دهه ۶۰ نیز ضمن تأیید این حرف، می‌گوید: من هم با حرف کارلوس کی‌روش موافقم. نباید از تیم ملی انگلیس لولو خورخوره بسازیم. این روزها همه صحبت از رحیم استرلینگ یا هری کین می‌کنند درحالی که رحیم استرلینگ و همبازیانش هم دو دست و دو پا دارند. ما نباید از این حریف بترسیم چرا که ترس مقدمه شکست است. ما تیم ملی ایران هستیم و در آسیا حرف اول را می‌زنیم.

او ادامه می‌دهد: ما هم بازیکنانی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون را داریم که در سطح اروپا بازی می‌کنند و بهترین هستند. البته منکر قدرت انگلیس نمی‌شوم اما این تیم سال‌هاست در جام های جهانی در همان مرحله دوم و سوم حذف می‌شود و آخرین بار به نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا رسید و چهارم شد. این تیم در سال ۱۹۶۶ قهرمان جام جهانی شده و مدعی اختراع فوتبال است اما با توجه به هجوم ستاره های خارجی به لیگ برتر خیلی نتوانسته است ستاره بسازد. جوانان مستعد انگلیسی زیر سایه ستاره های فوتبال جهان می‌مانند و نمی‌توانند خودی نشان دهند. از طرفی در چند ماه اخیر این تیم زیر نظر گرت ساوتگیت با چالش های زیادی روبرو بوده است.

هافبک اسبق تیم ملی عنوان می‌کند: به نظر من سرمربی تیم ملی انگلیس به مراتب بیشتر از کارلوس کی‌روش تحت فشار است و این می‌تواند به سود تیم ملی ما باشد. هواداران انگلیس هم شنیدم چندان از عملکرد و حتی انتخاب های گرت ساوت گیت راضی نیستند. بنابراین شاید این دیدار فرصت خوبی برای تیم ملی کشورمان باشد که یک نتیجه تاریخی کسب کند.

عربشاهی در ادامه ضمن اشاره به نتایج ایران در دو دوره گذشته در جام جهانی همراه با کارلوس کی‌روش یادآور می‌شود: ما در دو دوره گذشته با اسپانیا، پرتغال و آرژانتین بازی کردیم که هم ستاره های بزرگ تری داشتند و هم نتایج بهترین در ۲۰ سال اخیر در جام جهانی گرفته اند. برهمین اساس اگر خودمان الکی و در ذهن خود بیش از اندازه انگلیس را بزرگ نکنیم شاید بتوانیم یک شگفتی خلق کنیم. این تیم ملی ایران تجربه نسبتا خوبی هم دارد و اگر اشتباه نکنم نسبت به تمام ادوار حضور ایران در جام های جهانی میانگین سنی بیشتری دارد. تیمی‌که برخی بازیکنان آن سه یا دومین باری است که در جام جهانی حضور دارند و همین تجربه بازیکنان می‌تواند کمک حال تیم ملی باشد.

او در خصوص سرمربی تیم ملی ایران نیز می‌گوید: خود کارلوس کی‌روش نیز یکی از با تجربه ها یا شاید هم با تجربه ترین سرمربی جام جهانی در قطر باشد. او پیش از این ۴ مرتبه به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته و حالا قرار است پنجمین حضور خودش را تجربه کند. بنابراین واضح است که او از لحاظ تجربه کم و کسری ندارد. تیم ملی ایران و بازیکنانش را خوب می‌شناسد و از آن مهم تر با توجه به سابقه همکاری با آلکس فرگوسن با روحیات بازیکنان انگلیسی آشناست. او تیم ملی انگلیس را خوب می‌شناسد و می‌توان به این موضوع هم دلخوش کرد.

عربشاهی در مورد شکست ۲ برصفر تیم ملی ایران مقابل تونس در بازی دوستانه نیز خاطرنشان می‌کند: ماهیت بازی های دوستانه مشخص است. مربیان بازی دوستانه برگزار می‌کنند که نقاط ضعف و قوت خود را شناسند و از طرفی همه بازیکنان خود را بازی دهند. برهمین اساس شکست یا پیروزی در بازی های دوستانه نمی‌تواند میزان سنجش درستی باشد. همان طور که شما نمی‌توانید برد مقابل اروگوئه را ملاک قرار دهید و بگویید راحت انگلیس، آمریکا یا ولز را هم شکست می‌دهیم به همان نسبت نباید روی شکست تیم ملی مقابل تونس زوم کنیم. این شکست ها یا بردها در بازی های دوستانه طبیعی است و امیدوارم کارشناسان، رسانه ها و پیشکسوتان این مسئله مهم را مد نظر قرار دهند و خیلی به نتیجه تیم ملی انتقاد نکنند. مطمئن باشید در سه بازی رسمی‌تیم ملی ایران در جام جهانی شاهد شرایط متفاوتی خواهیم بود و در حال حاضر فقط باید به تیم ملی ایران روحیه داد.

او در پایان نیز می‌گوید: من امیدوارم برابر انگلیس شگفتی سازی کنیم اما خودم پیش بینی می‌کنم به احتمال زیاد نتیجه این بازی مساوی خواهد شد. با توجه به اینکه یک امتیاز هم در این دیدار برای ما نتیجه قابل قبولی است بنابراین کارلوس کی‌روش هم قطعا با تدابیر دفاعی ویژه ای برابر انگلیس قرار می‌گیرد. لطفا این حرف آخر من را بنویسید که نگفتم انگلیس تیم ضعیفی است بلکه منظورم این بود که نباید از انگلیس غول بسازیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیروس IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    یه کارشناس تا حالا نگفته که بابا قطر ایناهاش و یک ساعتی ماست در واقع ما هم تا اندازه ای میزبان بازیها هستیم و با اعتماد بنفس و خودباوری بهتری باید بازی کنیم میشود انگلیس رو برد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی