بیانیه فدراسیون فوتبال درباره حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا/ این ۳ باشگاه موفق به رعایت الزامات AFC نشدند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را در رابطه با شرایط سه باشگاه ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد.

به دنبال تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با شرایط سه باشگاه ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و به منظور تنویر افکار عمومی و جامعه فوتبال، توضیحاتی از سوی فدراسیون فوتبال به جامعه فوتبال ارائه می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ دادخواستی را در رابطه با عدم رعایت برخی از معیار ها و الزامات اجباری ( A Criteria) توسط باشگاه های استقلال، پرسپولیس و گل گهر تسلیم بخش کنترلی AFC Entry Control Body کرد که مسئولیت مشخص نمودن امکان حضور یا عدم حضور باشگاه ها درمسابقات باشگاهی تحت نظر AFC را دارد.

بموجب این دادخواستها، مدارک ارسالی قبلی باشگاهها جهت دریافت مجوز حرفه‌ای برای حضور در مسابقات لیگ‌قهرمانان‌آسیا، در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ توسط شرکت مستقل حسابرسی به نام “Ballympics” بررسی شد. دادخواستهای AFC و گزارش حسابرسی توسط AFC مستقیما برای کلیه باشگاههای ایرانی دریافت کننده مجوز حرفه ای ارسال شده و نواقص مربوط به هرکدام از باشگاه ها برای آنها با ذکر جزئیات و مستندات ارسال شده است.

بر اساس همین گزارش، سه باشگاه استقلال ، پرسپولیس و گل گهر موفق به رعایت الزامات و معیار های A قوانین و مقررات مجوزحرفه ای AFC نشده اند.

شایان ذکر است مطابق با آیین نامه مجوز حرفه ای AFC ، باشگاه ها موظف به رعایت کلیه معیار های A که لازم الاجراست، میباشند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در دادخواست تقدیمی، از مرجع Entry Control Body خواهان ابطال مجوزهای حرفه ای اعطا شده به این سه باشگاه ایرانی و پس گیری سهمیه مربوطه‌ در مسابقات لیگ قهرمانان فصل جاری و ارسال پرونده باشگاه ها به کمیته انضباطی AFC جهت اتخاذ تصمیم گردیده است.

به موجب ابلاغیه دریافتی، به باشگاه ها ۵ روز و تا ساعت ۱۱:۵۹ شب به وقت محلی مالزی روز ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ فرصت داده شده تا دفاعیات و مدارک و مستندات خود را برای تصمیمات آتی ارسال کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • توفان DK ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    خیلی هم عالی. کار و بررسی که دست خودشان باشه دیگه خبری از دروغ گویی ها و سیاه را به سپید تفسیر کردن ها نخواهد بود. همان دو سه ماه پیش هم نوشتم که واقعن امیدوارم امسال این دو تیم حذف شوند و فدراسیون زیر نظر باریک بین فیفا بره و خلاصه مرگ یک بار و شیون یک بار! برای همیشه بساط این سیرک دولت و وزارت خانه ها و بازیهای سیاسی از سر این دو باشگاه و شاید کل فوتبال ایران کم بشه
  • محمدطاها IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    خبر فوری::: هم اکنون لوران بلان پیامی به این شرح منتشر کرد..دوستان از خبر حذف احتمالی پرسپولیس از آسیا بهت زده شدم بسیار متأثر شدم چون فوتبال این تیم فراتر از آسیاست و بی شک امسال قهرمان آسیا میشد خیلی حیف شد از این پس دیگه عمر من کفاف نمیده جام قهرمانی آسیا رو در دستان این تیم ببینم:))
    • کوهمره_جروق IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      خوب چرا مسخره میکنی.استقلال هم داره حذف میشه.این کجاش مسخره بازی داره
  • mahdi IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    تمام شد. آسیا پر. لنگی ها با فوتبال حکومتی همه آبروی ما رو بردند. 5 سال برای اینکه به لنگ جام بدهند نگذاشتند این دو تیم خصوصی شوند.
    • پرسپولیس قهرمان IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      عقل داری تو؟!!! استقلال هم داره حذف میشه دوست من. واقعا چرا آدم چقدر می‌تونه بی عقل باشه. واقعا این مسابقات بدون تیم هایی که تا الان حذف شدن معنایی نداره و کیفیتش میاد پایین
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    رسانه ها با تمام‌ زحمتی که می کشند و مورد بی مهری هم بعضا واقع میشن ولی باید بپذیرند در بالا رفتن فله ای قیمت بازیکنها مقصرند و همچنین در اسیبهای فرهنگی که اعزامهای خارج کشور در یک سری ورزش کم بیننده رخ میده
  • طرفدار IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    خبر فوری بعد از ۲۰۰ سال باشگاه پرسپولیس افغانستان با حمایتهای کورکورانه بابا مسعود قهرمان اسیا شد
  • کوهمره_جروق IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    من نمیدونم چرا بعضی ها اندازه یه جو عقل ندارن و مسئله را شخصی کردن. الان مسئله مربوط به استقلال و پرسپولیس هست.هر دو تیم دارن حذف میشن. نمیزارن خصوصی بشه چون دارن در کنارش اختلاص و دزدی میکنند.الان باید کامل به یک سرمایه دار خارجی این دو تیم واگزار بشه مثل منچسترسیتی و پارسن ژرمن
  • رضا سپاهانی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    اسمش روشه ( جام باشگاههای آسیا ) نه جام تیمهای آسیا
  • خخخححخ IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    خیلی عالی، خوب شد.... کشوری که دلار 30تومن داره لایق زندگی هم نیست چه برسه شرکت در فوتبال آسیا..... جم کنید و خرج مردم کنید از فلاکت در بیان
  • در حسرت فینال واقعی آسیا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    حیف شد. به این مفتی دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران دارن از آسیا حذف میشن. البته اینکه مهم نیس. تنها چیزی که مهمه پر شدن جیب آقایونه!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی