۰
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حالا که به شکلی کاملاً دلچسب (و برای اولین بار) میانگین سنی مربیان لیگ برتر ما پایین آمده و مربیان جوان را روی نیمکت می‌بینیم، باید از آن‌ها حمایت و دفاع کنیم.

خبرورزشی/ علی جوادی؛ با حضور وحید بیات‌لو، سرمربی ۳۲ ساله و سابق نود ارومیه که به ماشین‌سازی پیوست، محرم نویدکیا ۳۸ ساله که با شور هواداران سپاهان به این تیم برگشت و همین‌طور سیدمهدی رحمتی ۳۸ ساله که فعلاً گفته شده به طور موقت مربی-بازیکن شهرخودرو است، میانگین سنی مربیان لیگ برتر به شکلی محسوس پایین آمده است. 

اگر فرهاد مجیدی به استقلال تهران برگردد و فرض را بر این بگیریم که یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس بماند و بهنام سراج با صنعت نفت آبادان تمدید کند، با احتساب ۳ سرمربی جوان ماشین‌سازی، شهرخودرو و سپاهان، تعداد مربیان جوان ما افزایشی چشمگیر خواهد یافت، چون به این عده باید جواد نکونام (فولاد خوزستان)، ابراهیم صادقی (سایپا)، عبدا... ویسی (پیکان)، رسول خطیبی (آلومینیوم اراک) و محمد ربیعی (مس سرچشمه) را اضافه کرد. مجتبی حسینی (سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان) و مهدی تارتار (سرمربی سابق نفت مسجدسلیمان) هم در میان مربیان جوان دسته‌بندی می‌شوند.

جسارت، قدرت ریسک‌پذیری بالا، پویایی و انرژی فراوان از جمله خصوصیات منحصر به‌فرد مربیان جوان است که مدیران بسیاری را راغب کرده از این دست مربیان استفاده کنند. بازی اخیر پرسپولیس و استقلال نشان داد مربیان جوان چه خون نابی وارد رگ‌های فوتبال ما می‌کنند، اما نکته مهم در این میان، شیوه ورود مربیان جوان به چرخه مربیگری در این فوتبال است. جدا از جواد نکونام که سال‌ها کاپیتان تیم ملی بود و در سال‌های آخر بازی دوره پیشرفته مربیگری را هم کنار کارلوس کی‌روش گذراند، مربیان دیگر فوتبال ما هر یک به شیوه‌ای وارد گردونه رقابت شده‌اند. در حقیقت این‌طور نبوده که مانند کشور‌های اروپایی، برنامه‌ای برای جوان کردن مربیان داشته باشیم. سرمربی لایپزیش (ناگلزمن) تمام دوره‌های حرفه‌ای فوتبال اروپا را گذارند و در کنار دوره‌ها به او میدان دادند تا خود را نشان بدهد. پپ گواردیولا هم بعد از حضوری موفق در تیم ب بارسلونا به تیم اصلی رفت و سال‌های درخشان بارسا را رقم زد.

حالا که به شکلی کاملاً دلچسب (و برای اولین بار) میانگین سنی مربیان ما پایین آمده و مربیان جوان را روی نیمکت می‌بینیم، باید از آن‌ها حمایت و دفاع کنیم. حیف است مربیان جوان را به جرم جوان بودن‌شان با یک شکست کنار بزنیم. قبول داریم که چرخ فوتبال ما گاهی اوقات یا نمی‌چرخد و یا بد می‌چرخد، اما باید اعتراف کنیم در کنار همه ایراد‌ها و مشکلات و نارسایی‌ها، خشنودیم برای اتفاق این فصل، آن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم تیم‌ها، فصل را با همین مربیان جوان تمام کنند تا به آینده امیدوار شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی