نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«على آقا» درباره خصوصى‌سازى استقلال و پرسپولیس، با تحلیلى دقیق، درست و کوتاه، تمام گفتنى‌ها را گفت! او گفت: خصوصى‌سازى استقلال و پرسپولیس، از کشک هم کشک‌ترِ!

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ حرف حساب را باید از اهلش شنید و در فوتبال ایران، چه کسى از على پروین اهلیت بیشترى دارد! عصاره فوتبال است و جوهره این هنر! بازى اش ناب، مربیگرى اش هم موفق و هم بدون ادا بود! پروین هر از چندى با یک کلمه، پنبه همه را مى‌زند و دخل نابکارى و نابکاران را درمى‌آورد! مثل این حرف: ... مدیر فنى یعنى کشک!
و حالا، «على آقا» درباره خصوصى‌سازى استقلال و پرسپولیس، با تحلیلى دقیق، درست و کوتاه، تمام گفتنى‌ها را گفت! او گفت:
خصوصى‌سازى استقلال و پرسپولیس، از کشک هم کشک‌ترِ!
کشک‌تر! چه گفته‌اى از این به جاتر! با همه کوتاهى، خیلى هم معناى بلندى دارد! با همه ایجاز، به اندازه یک کتاب حرف در خودش دارد! کشک‌تر!
این واژه تفضیلى، در «ادبیات ورزشى» ایران، از همان پریروز که عنوان شد، ماندگار شد و تاریخى هم! کشک‌تر، یعنى سر کار گذاشتن همه! کشک‌تر یعنى پرده‌بردارى از تابلوى اراده حضرات بلندپایگان! کشک‌تر یعنى که برو کشکت را بساب! یعنى که هیچ، یعنى که پوچ!
انتخاب پروین، على دایى
على پروین از ته دلش یک سخن ماندگار دیگر هم بر زبان آورد! شاید آخرین و بهترین توصیه اش به اهالى فوتبال!
چرا دایى را نمى‌گذارید بر سر فوتبال؟
٥٢٥ هزار دلار= صفر
درباره استقلال حرفى نداریم تا مطرح کنیم! خود آقایان- دوستان دیروز و دشمنان امروز- هر چه مى‌خواهد دل تنگشان، به هم مى‌گویند! چیزى را هم ناگفته نمى‌گذارند! ما قضاوت نمى‌کنیم و داورى را هم بر خود قدغن کرده‌ایم، ولى یادآور مى‌شویم:
حضرات! کاربلدان و دانایان که چشم‌ها را بسته و دهان‌ها را گشوده اید، یقین بدانید که از پس امروز حتماً که فردایى هست! و شما باید هواى فردا را هم داشته باشید! آدم به آدم مى‌رسد، البته اگر آدم بودن را یک ارزش و یک واجب بدانیم! آقایان، به هم گیر بدهید ولى به هم نپرید! راه بحث و نظر، این نیست که شما در پیش گرفته‌اید! ناسزا و دشنام و فحش، چیز دیگرى است!
دوستان دیروزى! حرف‌هایتان بوى تهمت مى‌دهد و آدم را یاد منفعت‌طلبى‌هاى حقیر مى‌اندازد! هواى خودتان را ندارید، نداشته باشید ولى به احترام باشگاه فکر کنید! شما بزرگ و پیشکسوت و مدیر اسبق و لاحِق این تیمید!
و عاقل را اشارتى کافى است! پس بس است! خودتان را کنترل کنید! تیم استقلال، در آتش همین ندانم‌کارى هاست که به سوز افتاده!
ارشمیدس، یافتم-یافتم معروفش را در حمام عمومى سر داد و عدد پى را کشف کرد! حالا باید پاى کشفیات نوپدید آقاى فتحى نشست که ثابت مى‌کند: ٥٢٥ هزار دلار، مساوى است با صفر!
آقاى فتحى، ماشاءا... ماشاءا... جورى حساب و کتاب همه طلبکاران استقلال را، سر هم و راست و ریس مى‌کند که حیران مى‌شوى! استقلال، ١٦ میلیارد در یک فقره به شفر و بویان مى‌دهد و تازه «صفر ریال» داده است! خدا سایه این جور مدیران را از سر ما کم کند!
دنیامالى، ... دنیامالى! کارت سخت مهم است
ورزش ایران، تو را چشم در راه است
باور نمى‌کنم که احمد دنیامالى، پس از آنکه از فدراسیون قایقرانى رفت، واقعاً رفت که رفت! نمى‌توانم باور کنم که احمد دنیامالى، مثل بقیه چسبیده‌هاى ورزش باشد که قصدشان بالا رفتن از نردبان ترقى است!
وى به یقین، از گله‌هاى بر حق و با دلیل ملى‌پوشان قایقرانى آگاه است و خود را مسئول مى‌داند که کارى کند تا بهبودى آشکار و همه‌سویه در این ورزش عمدتاً جنوبى و شمالى، ایجاد شود تا هم دختران و هم پسران قایقران بندرعباس و سایر ایستگاه‌هاى قایقرانى، حسرت یک پارو، یک قایق و یک تمرین، با وسیله‌هاى پیش پا افتاده را نخورند!
از خبرورزشى، به احمد دنیامالى، نماینده مردم ایران در مجلس شوراى اسلامى! بندرانزلى، رشت، ملوان، سپیدرود و تمام گیلان، سرزمین گیلک‌ها، به شما چشم امید دارند!
... بسم‌ا...! که از همین حالا باید آغاز کرد، فردا- که اینک در آنیم- خیلى دور است! و نیز ورزش قایقرانى هم، تو را با همه شور و شعورى که در مدیریت دارى، چشم در راه است!
حسن اهوازى و همسرش، در کمال سلامت
امروز نهمین روزى است که حسن اهوازى، در بیمارستان ارتش اهواز، تحت مراقبت شدید و صد درصدى کادر جهادگر این «شفاخانه» قرار دارد و هر روزه هم به تماس تلفنى ۴۰، ۵۰ نفر از فوتبال‌دوستان و پیشکسوتان خوزستانى که نگران سلامت مرد کهنه‌کار فوتبالشان هستند، پاسخ مى‌دهند! «کرونا» در حال شکست خوردن است!
حسن اهوازى مى‌گوید: منت‌گذار مردمى هستم که ندیده و نشناخته زنگ مى‌زنند، حال و احوال مى‌کنند و سراغ سلامتم را مى‌گیرند و براى شفاى عاجلم از ته دل و با همه صمیمیت، دعا مى‌کنند! و اضافه مى‌کنند:
تا آخر عمرم فراموش نمى‌کنم، کوشش کادر سلامت بیمارستان را که فرشته‌وار، تمام بیماران را به لطف محبت و توجه عالمانه خود، به سوى خوب شدن سوق مى‌دهند و خستگى‌ناپذیرند!
حسن اهوازى، از احوالپرسى هم‌کسوتان خود و بزرگان فوتبال اهواز، جور دیگرى یاد مى‌کند و مى‌گوید:
اهوازى‌ها در برادرى کم نگذاشته و دوستانم از تهران و سایر شهرها، هر روز مراقب هستند! به لطف این همه محبت، هم خود و هم همسرم روز به روز بهتر و سالم‌تر مى‌شویم! با التماس دعا از همه عزیزان!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی