چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
۸ |
۴
تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی از المپیک محروم شد
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اتحادیه جهانی کشتی رای خود را درباره مبارزه جنجالی کشتی‌گیران ایتالیا و آذربایجان اعلام و تیم داوری این مبارزه را محروم کرد.

مبارزه جنجالی چندی پیش فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و توران بایرانوف از آذربایجان در مرحله نیمه نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا که به سود بایراموف و کسب سهمیه المپیک این کشتی گیر به پایان رسید جنجال زیادی به پا کرد که با شکایت فدراسیون کشتی ایتالیا به اتحادیه جهانی کشتی به دلیل ناداوری همراه شد.

پس از بررسی های انجام شده توسط اتحادیه جهانی کشتی،‌ تیم داوری این مبارزه توسط کمیته انضباطی اتحادیه جهانی با محرومیت های سنگین روبرو شدند.

بر این اساس ابراهیم چی چی اوغلو داور سرشناس کشتی جهان از ترکیه و مدرس اتحادیه جهانی کشتی و همچنین داور اوکراینی این مبارزه تا پایان سال ۲۰۲۴ تعلیق شدند. به این ترتیب چی چی اوغلو حضور در المپیک پاریس را از دست داد و ار سوی اتحادیه جهانی نقره داغ شد.

همچنین الکسی بازولین روس به عنوان رییس تشک و تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ و قاضی عراقی این مبارزه نیز تا پایان ماه سپتانبر با محرومیت روبرو شدند.

کمال بوعزیز دیگر چهره شاخص دواری جهان از تونس به همراه گوسل آمریکایی نیز که وظیفه بازبینی صحنه های داوری را بر عهده داشتند نیز تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ محروم شدند.

اتحادیه جهانی اعلام کرد بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، در صورت پایان یک مبارزه و تعیین فرد برنده، امکان تغییر نتیجه وجود ندارد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین فرانک چامیزو کشتی گیر ایتالیا را در سید یک مسابقات جهانی گزینشی المپیک به عنوان مرحله آخر کسب سهمیه قرار داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • اشکان IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    خیلی تابلو بود هیچ طوری نمیشد ماست مالی اش کرد البته این افراد که محروم شدن مافیا داوری در کشتی دنیا هستن خیلی از تصمیماتشون به ضرر کشتی گیران ایرانی بوده امیدوارم حداقل در المپیک شاهد داوری های جهت دار نباشیم
  • محمدرضا IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    خیلی جالبه داور ترک بوده برای قضاوت کشتی گیر اذربایجانی
  • امیرحسین IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    تیم سایت خبر ورزشی، جهت اطلاعتون، پیج سایت هر چند ثانیه متن خبر حذف میشه و البته عکسها می‌مونن، بعد از حدود ١٠ ثانیه دوباره متن ظاهر میشه و دوباره این عمل تکرار میشه، جهت برطرف کردنش اقدامی بکنید چون واقعا خیلی رو مخه
  • علی US ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    اگرداخل ایران بودتشویق هم میشدن مثل داوران فوتبال
    • دگوری ستیز FR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
      هرکی هر غلطی در دنیا می کنه اساتید تحلیل گر یدونه "اگر ایران بود" می چسبونن تنگش. انقدر در مورد ایران شکر خوری نکنید خستمون کردید.
  • خلیل غلامی دشتکی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    دم فیلا گرم . حتی بنظرم تنبیهات و محرومیتشان کم است . لذت ورزش در عدالتش هست . هیچ زیبایی به زیبایی عدالت نیست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی