نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟
مشهورترین فوتبالیست هایی که به خارج از ایران مهاجرت کردند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهاجرت ورزشکاران حرفه‌ای در تمام رشته‌های ورزشی، از شطرنج تا جودو و شمشیربازی اتفاق می‌افتد اما مثل همیشه این فوتبالیست‌ها هستند که توجه را به خود جلب می‌کنند.

نام مهدی طارمی، علیرضا جهان‌بخش و سردار آزمون را می‌توانیم میان مشهورترین فوتبالیست‌هایی که به واسطه فعالیت‌ حرفه‌ای‌شان به خارج از ایران مهاجرت کرده‌اند مشاهده کنیم. این ستاره‌ها فوتبال خود را در ایران آغاز کرده‌اند و پس از چندی برای اشتغال در لیگ‌های اروپایی اقدام و با درخشش در این لیگ‌ها مسیر پیشرفت حرفه‌ای خود را طی کرده‌اند.

مهدی طارمی در سال ۱۳۹۷ از پرسپولیس به الغرافه منتقل شد و یک سال بعد از آن به ریوه‌آ پرتغال پیوست. او در ریوه‌آ درخشید و با کسب عنوان آقای گلی پرتغل به پورتو منتقل شد. طارمی چند سالی است که در پورتو می‌درخشد و هر سال شایعات انتقالش به میلان، تاتنهام و دیگر تیم‌های اروپایی به گوش می‌رسد. در هفته‌های اخیر نیز زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن این ستاره ایرانی به اینترمیلان شنیده می‌شود.

علیرضا جهان‌بخش در ۱۸ سالگی بازیکن داماش گیلان بود. در سال ۱۳۹۲ به ان تی سی هلند پیوست. چند سال بعد به برایتون انگلیس منتقل شد. در یک سالی که در انگلیس سپری کرد فروغ چندانی نداشت و تنها صحنه به یاد ماندنی از وی در برایتون گل قیچی برگردان او به چلسی است. که البته طارمی کمی دیرتر این صحنه را با لباس پورتو تکرار کرد. جهان‌بخش  حالا دوباره در لیگ هلند مشغول به کار شده است.

سردار آزمون والیبالیست تیم اتکا گرگان بود! او در نوجوانی به سپاهان پیوست. در این تیم دقایق زیادی به او بازی نرسید اما بعد از آن با درخشش در تیم جوانان ایران مورد توجه مدیران روسی قرار گرفت و به روبین کازان روسیه منتقل شد. گلزنی‌های مستمر آزمون در روسیه و در لباس تیم ملی این توجه ژوزه مورینیو، سرمربی آاس رم را به خود جلب کرد. آزمون حالا بازیکن تیم آاس رم ایتالیا است؛ هرچند که ژوزه مورینیو دیگر مربی این تیم نیست.

مسیر این ورزشکاران حرفه‌ای در مهاجرت ثابت می‌کند که هیچ‌یک از آن‌ها پیش از مهاجرت به شهرتی که هم‌اکنون دارند دست نیافته بودند. آن‌ها پس از درخشش در لیگ‌های خارج از ایران به جایگاه‌های ویژه‌ای که حالا در فوتبال ایران دارند رسیده‌اند. 

مهاجرت از طریق ورزش حرفه‌ای

نقطه اشتراک همه ورزشکارانی که در بخش قبل از آن‌ها نام برده شد طریقه مهاجرت آن‌ها است. شاید تصور کنید که مهاجرت ورزشی تنها مخصوص ورزشکاران حرفه‌ای و مشهور است اما همین ورزشکاران طریقه معمول دریافت ویزا را طی کرده‌اند. آن‌ها از یک کارفرمای خارجی پیشنهاد کاری داشته‌اند و با ارائه مدارک خود به سفارت کشور مورد نظر، ویزای خود را دریافت کرده‌اند. حتی اگر به صورت نیمه‌حرفه‌ای یک رشته ورزشی را دنبال کرده باشید می‌توانید برای ادامه فعالیت‌های ورزشی خود در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها اقدام کنید. برای مثال اگر بخواهید برای آلمان اقدام کنید به سوابق حرفه‌ای در رشته ورزشی خود، داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای بومی، ۱۶ سال سن، بیمه و مدارک کسب درآمد از طریق ورزش نیاز خواهید داشت.  ضمن اینکه همواره می‌توانید در رشته‌های ورزشی متنوعی که دانشگاه‌های خارج از کشور ارائه می‌دهند تحصیل کنید و بعد از فارغ‌التحصیلی با شاغل شدن در آن رشته اقامت کشور مد نظرتان را دریافت کنید. بهتر است پیش از اقدام از مشاوران مهاجرتی کمک بگیرید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرزاد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    چقد خنده داره که اسم جواد نکونام که معروفترینه رو نام نبرده...اینا همشون یک صدم جواد لالیگایی ارزشو ابهت ندارن....نکونام یکی از بهترین بازیکنای تاریخ تیم ملی و فوتبال ایرانه...البته کلا میگم،نه مال الان... جواد کجا اینا کجا...هه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی