نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
۰ |
۰
بهترین شنا برای افراد دارای دیسک کمر کدام است؟
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

بهترین شنا برای افراد دارای دیسک کمر کدام است؟ امروزه با پیشرفت علم و آزمایش‌های فراوان ثابت شده است که شنا برای افراد دارای دیسک کمر مفید بوده و می‌توانند از این شنا به خوبی بهره ببرند.

با ورود تکنولوژی به دنیای افراد دیگر کسب و کارها نیاز به کار سخت و پر زحمت ندارند، از این رو شغل‌های پشت میز نشینی رواج یافته و در بیشتر شغل‌ها دیده می‌شود که شخص در طول روز به میزان زیادی باید پشت میز نشسته و نمی‌تواند تحرک زیادی داشته باشد. نشستن به خودی خود عیبی ندارد، اما زمانیکه شما بخواهید در مدت زمان طولانی زیادی پشت میز بنشینید، قعطعا حالت‌های نشستن شما فرق خواهد کرد و نمی‌توانید یک مدل درست را به مدت طولانی انتخاب کرده و روی صندلی بنشینید. همین موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اما پس از روزهای کاری خسته کننده و طاقت فرسا قطعا به شما خواهد چسبید و شنا می‌تواند برای افرادی که دیسک کمر دارند مفید باشد. شما می‌توانید در استخر تهران شنا برای درمان کردن درد کمر خود از طریق وب سایت پول تیکت بلیط رزرو کنید.

شناخت کامل درد دیسک کمر و تعریف آن

شناخت کامل درد دیسک کمر و تعریف آن؛ این دیسک‌ها جایگاهی میان دو مهره کمر قرار دارند که دیسک‌های کمر باعث می‌شوند این مهره‌ها به صورت مستقیم به یکدیگر ارتباط نداشته باشند. اگر فشار زیادی روی این دیسک‌ها اعمال شود، باعث بروز مشکلاتی مانند خروج ژله، آسیب‌های جانبی، مشکلات و دردهای زیای به کمر شما وارد کنند که در برخی موارد می‌تواند این دردها غیرقابل تحمل باشد. درد دیسک کمر معمولا مربوط به بخش پایین کمر شده و می‌تواند رفته رفته به سایر نقاط بدن مانند پاها انتقال پیدا کند که در صورت درمان نشدن ممکن است شدیدتر شده و کیفی زندگی شما را دستخوش تغییراتی کند.

شنا برای دیسک کمر ضرر دارد؟

شنا برای دیسک کمر ضرر دارد؟ ورزش‌های دیسک کمر در آب را می‌توان یکی از مفیدترین ورزش‌هایی دانست که افراد دارای دیسک کمر می‌توانند به خوبی آن‌ها را انجام داده و به راحتی از طریق آن به فعالیت ورزشی بپردازند. این ورزش علاوه بر تقویت روحیه افراد می‌تواند برای دردهایی مانند دیسک کمر نیز مفید باشد، به همین دلیل شما می‌توانید برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنید و یک روز مفرح و مفید را در کنار دوستان و خانواده خود داشته باشید. این ورزش به صورت کلی برای سلامتی عمومی و کل بدن مفید است، همچنین آب می‌تواند وزن شما را کاهش داده و فشار را از روی استخوان‌های شما کمتر کند، این کاهش فشار باعث می‌شود که ستون فقرات هم بتواند وزن کمتری از بدن را روی خود نگه دارد. در این صورت شما می‌تواند به ورزش و حتی درمان دیسک کمر بپردازید.

تمام مزایایی که تا به اینجا شما در مورد ورزش شنا و دیسک کمر خوانده‌اید را کنار بگذارید و به این مطلب دقت کامل داشته باشید، شنا می‌تواند عضلات بدن شما را تقویت کند، اما این چه فایده‌ای برای شما دارد؟ شنا ورزشی است که برای اجرای آن باید تمام عضلات بدن شما درگیر باشد، اگر این کار را به صورت مرتب انجام دهید، باعث می‌شوید تا تمام عضلات اکثر بدن خود را تقویت کرده و قدرت آن را بهبود ببخشید. این امر می‌تواند روی دیسک کمر شما هم مفید باشد، به صورتی که عضلات کنار دیسک کمر را بهبود بخشیده و تقویت می‌کند. از این رو می‌تواند دیسک شما را کمک کرده و روند درمان یا کاهش درد دیسک کمر را تسریع بخشد.

ورزش شنا برای دیسک کمر

ورزش شنا برای دیسک کمر؛ مطالعات و تحقیقات علمی نشان داده که ارتباط بین شنا و کاهش دیسک کمری بسیار نزدیک است. یعنی انجام ورزش شنا به صورت منظم منظم می‌تواند کاهش درد دیسک کمر شما را تسریع ببخشد و آن را در بلند مدت خیلی کمرنگ کند. حرکات شنا اگر به صورت مستمر انجام شوند و بتوانید به صورت منظم آن‌ها را انجام دهید، قطعا می‌تواند انعطاف دیسک‌های کمری شما را افزایش داده و در نهایت به کاهش کمر درد منجر شود که می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم دیسک کمر و ورزش آن هم در آب می‌تواند بسیار مفید باشد.

شنا و درمان دیسک کمر به تقویت عضلات خلاصه نشده و زمانی که شما در آب تمرین تنفس انجام می‌دهید، در واقع به بافت‌های عضلانی خود کمک می‌کنید. این تمرین تنفس می‌تواند اکسیژن بافت‌های مختلف بدن را تامین کرده و در نهایت منجر به بهبود دیسک‌های کمری شود که کاهش درد شما را به دنبال دارد.

بنابراین تا به اینجای کار شما متوجه شدید که شنا بهترین ورزش برای افرادی که کمر درد دارند، است. همچنین شنا می‌تواند به عنوان یک فعالیت ورزشی مثبت برای دیسک کمر شما تلقی شده و بهبود دیسک کمر شما را به همراه دارد. زمانی که شما دیسک کمرتان بهبود پیدا کند، در نتیجه می‌توانید کیفیت زندگی بهتری داشته باشید که این موضوع می‌تواند لذت شما از زندگی را افزایش دهد.

شنا و درمان دیسک کمر

تمرینات شنا و دیسک کمر

تمرینات شنا و دیسک کمر؛ حرکات شنای زیادی وجود دارد که هرکدام به هر نحو ممکن روی عضلات کمر و به خصوص دیسک کمر اثر گذار هستند و کلا شنا و دیسک کمر رابطه خوبی با یکدیگر دارند. در این بخش می‌خواهیم به انواع شنا و اثرات آن بر دیسک کمر بپردازیم:

۱.شناهای آب داغ (هات واتر شنا):

شناهای آب داغ (Hot water swimming)؛ این ورزش در آب داغ هم از لحاظ تب مدرن تاییدیه گرفته و هم از لحاظ طب سنتی به تایید رسیده است. شنا در آب داغ می‌تواند برای سلامت عمومی بدن شما بسیار مفید باشد، به این صورت که شما با گذراندن زمان زیادی در آب گرم می‌توانید کاهش درد را حس کرده و التیام بخشیدن دردهای خود را به صورت کامل و شفاف حس کنید. حال شما فرض کنید که به صورت کلی شنا در آب می‌تواند روی عضلات کمر و دیسک کمر تاثیر گذار باشد، حالا این حرکت‌ها را بتوانید در آب گرم انجام دهید، این حرکات می‌تواند فایده بسیار زیادی برای شما داشته باشد که بتوانید کاهش درد را به صورت کاملا اصولی انجام دهید. آب گرم می‌تواند عضلات پشت کمر شما را انعطاف بخشیده و کاهش درد را در آن به دنبال داشته باشد. علاوه بر راحتی عضلات و کاهش درد، آب گرم می‌تواند روی خواب و کاهش استرس شما نیز تاثیر داشته باشد.

۲.شناهای آب سرد (کولد واتر شنا):

شناهای آب سرد (Cold water swimming)؛ برای درک بهتر شنا در آب سرد، می‌توانید یک دوش آب سرد را تصور کنید که می‌تواند حال روحی شما را خوب کند. شنا در آب سرد علاوه‌بر خوب کردن روحیه شما به تقویت عضلات نیز کمک شایانی انجام دهد. آب سرد می‌تواند باعث انقباض عروق و عضلات شود که در نهایت عضلات محیطی مکان مدنظر شما را بیش از پیش قوی‌تر نماید که این موضوع می‌تواند به کاهش درد دیسک‌های کمری منجر شده و درد شما را التیام دهد. اگر خواستید بین آب گرم و آب سرد یک کدام را انتخاب کنید، پیشنهاد ما انتخاب آب سرد و کولد واتر شنا است، زیرا میزان اثر گذاری آن به میزان بسیار زیادی از آب گرم بیشتر است. توصیه می‌کنیم برای اینکه به راحتی بتوانید در آب سرد استفاده خود را ببرید، حتما در مکان خلوتی باشد و استخر شما حتما VIP باشد. اما در شهرهای کوچک این امکان به سختی پیدا می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا مکان خلوتی برای خود پیدا کنید. اگر هم در شهرهای بزرگی مانند تهران و مشهد حضور دارید، کار بسیار راحت‌تر است. زیرا اگر در شهر مشهد باشید، می‌توانید به استخر نگین VIP مشهد بروید و از آب سرد استاندارد و مطلوب بهره‌مند شوید.

۳. شنا در استخرهایی خاص برای تقویت دیسک کمر

شنا در استخرهایی خاص برای تقویت دیسک کمر؛ برخی از استخرها در ایران هستند که امکاناتی برای شما فراهم کرده‌اند تا بتوانید به وسیله دستگاه‌های ورزشی و امکانات خاصی همچون تردمیل آبی، بلبرینگ و برخی از دستگاه‌های دیگر به بهبود کمر دردهای خود کمک کنید. این مکان‌ها را می‌توان بهترین مکان برای تمرین دادن و تقویت کردن عضلات کمر و بهبود بخشیدن دیسک کمری دانست.

۴.بهترین تمرینات شنا برای دیسک کمر

تمرینات دیسک کمر در آب حالت‌های مختلفی دارد که در این قسمت می‌خواهیم شناهای مفید برای کمر درد شما را نام ببریم:

  • سبک‌های آزاد شنا
  • کرال پشت

این دو مدل شنا را می‌توان به عنوان بهترین حرکت‌های ورزشی در آب دانست که می‌تواند علاوه‌بر اذیت نکردن مهره‌های کمر شما، حتی برای آن‌ها مفید هم باشد. با انجام این حرکات شما می‌توانید شما می‌توانید به دیسک کمر خود استراحت دهید و برای مدتی فشار را از روی آن بردارید، یعنی شما با شنا کردن و راه رفتن در آب به میزان بسیار زیادی می‌توانید فشار وارد شده روی مهره‌های کمر را کاهش داده و شاهد کاهش درد باشید.

به طور کلی شما هنگام شنا در آب باید حرکاتی را انجام دهید که بدن شما بتواند در آب به صورت عمودی بایستد، تا برخی از فشارها از روی مهره‌های کمر شما برداشته شده تا کمی استراحت کنند تا در این زمان شما بتوانید مقداری به تقویت عضلات و دیسک کمری خود بپردازید. زمانی که بدن شما به حالت عمودی در آب قرار می‌گیرد، دیگر فشاری روی عضلات کمر وارد نشده و دیسک کمر شما می‌تواند برای مدت محدودی استراحت کند، این زمان بهترین موقعیت است تا بتوانید از فشار بیشتر به کمر خود جلوگیری کرده و آن را تقویت کنید.

به عنوان مثال شما نباید در آب کرال سینه را انجام دهید، زیرا درد شما را کاهش نداده و می‌تواند دردی که از قبل داشتید را حتی افزایش هم بدهد و برای بدن شما مضر تلقی شود.

در بخش قبلی به این موضوع اشاره شد که شهرهای کوچک ممکن است استخرهای مطلوبی برای افراد دیسک کمری نداشته باشد، اما ما به عنوان مرجع بلیط فروشی آنلاین به نام پول تیکت توانسته‌ایم تمام بلیط استخرهای باکیفیت را در تمام شهرهای ایران موجود کنیم. به عنوان مثال در شهر کوچکی مانند نیشابور می‌توانید به استخر نیشابور مراجعه کرده و از مزایای زیاد پول تیکت بهره‌مند شوید.

 استخر نیشابور

بهترین تمرین ورزشی برای دیسک کمر

بهترین تمرین ورزشی برای دیسک کمر (The best exercise for the lumbar disc)؛ یعنی انجام مفیدترین تمرین ورزشی برای دیسک کمر که فایده زیادی برای شما داشته باشد. در ادامه برخی از حرکات ورزشی برای دیسک کمر و سیاتیک را معرفی می‌کنیم:

۱.کشش کمر در آب:

کشش کمر در آب می‌تواند طول ستون فقرات شما را به میزان مطلوبی افزایش داده و کاهش فشار در دیسک‌های آسیب دیده را به دنبال داشته باشد. در این حالت شما وزنی در آب حس نمی‌کنید و وزن بدن شما به کمترین حالت خودش می‌رسد، به همین دلیل می‌توانید حرکات کششی را به بهترین حالت ممکن انجام دهید. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بدست آورید، باید لوازمی مانند شناور زیر بازو را به خود وصل کنید و در آب‌های عمیق به انجام حرکات کششی بپردازید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای کاهش دردهای دیسک کمری انجام دهید. سعی کنید کشش کمر را به آرامی انجام دهید تا فشار مضاعف به یکباره روی ستون مهره‌های شما اعمال نشود. این حرکت در نهایت موجب احساس رهایی و کاهش درد در ناحیه کمر می‌شود.

۲.حرکت اسکوات:

حرکت اسکوات یکی از بهترین حرکات است که می‌تواند عضلات مرکزی بدن مانند عضلات شکم، کمر و باسن کمک کند. سعی کنید این حرکت را در آب عمیق انجام دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

۳.حرکت زانو تا سینه:

حرکت زانو تا سینه می‌تواند عضلاتی مانند ساق، لگن و کمر را به خوبی تقویت کند. تقویت این عضلات در نهایت می‌تواند به تقویت و ایستایی کمر شما کمک شایانی انجام دهد.

۴.کشش پا مقابل دیوار:

کشش پا مقابل دیوار می‌تواند باعث کشش و تقویت شانه و پشت می‌شود. هنگام انجام این حرکت در آب به دلیل فشار کمتر روی ستون مهره‌ها می‌تواند عضلات کناری آن را تقویت کرده و در نهایت به درمان دیسک کمر منجر شود.

۵.مدیسن بال:

مدیسن بال می‌تواند کمک مطلوبی به عضلات مربوط به دیسک کمر، شانه و پشت انجام دهد.

۶.پلانک در آب:

پلانک در آب می‌تواند روی بخش مرکزی بدن شما تاثیر گذاشته و در نهایت به تقویت دیسک کمر منجر شود که این اتفاق مثبتی محسوب می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - فولاد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی