نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
پیش‌بازی رئال‌مادرید - دورتموند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئال‌مادرید و دورتموند که فصل قبل در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند، خیلی زود و در هفته سوم فصل جدید هم به یکدیگر رسیدند.

به گزارش خبرورزشی، از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان دیداری جذاب از هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود، دیداری بین فینالیست‌های دوره قبلی یعنی رئال‌مادرید و دورتموند.

رئال‌مادرید؛ روزهای سرنوشت‌ساز

شرایط رئال‌مادرید در فصل جدید ایده‌آل نیست، اما نمی‌توان آن را هم «بد» توصیف کرد. تیم کارلتو با این که در لالیگا پشت سر بارسلونا قرار دارد، اما باختی نداشته و هفته بعد هم فرصت دارد تا در نبرد خانگی ال‌کلاسیکو به رقیب دیرینه برسد. اما در لیگ قهرمانان اروپا به طور غیرمنتظره‌ای مقابل لیل اولین باخت‌شان را متحمل شدند و حالا در پی جبران هستند. فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا این شانس را به رئال می‌دهد که در هفته‌های بعد یک باخت را جبران کند. حالا خیلی زود به رقیب‌شان در فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد رسیده‌اند و کسب ۳ امتیاز در این میدان اهمیت زیادی خواهد داشت. در واقع کارلتو و تیمش روزهای سرنوشت‌سازی پیش‌رو دارند، اول دورتموند و بعد از آن‌هم بارسلونا!

دورتموند؛ چالش‌های نوری

نوری شاهین تجربه کسب کرد تا به نیمکت تیم محبوبش دورتموند رسید. ستاره ترکیه‌ای پیشین زنبورها در زیگنال‌ایدوناپارک یا همان وستفالن با بردهایش هواداران را هیجان‌زده کرده، اما وقتی تیمش به سفر می‌رود اوضاع خوبی ندارد! البته در لیگ قهرمانان اروپا خلاف این مسئله را در بلژیک اثبات کرده‌اند، اما آمار نشان می‌دهد که برای دیدار مقابل مادریدی‌ها باید نگران باشند. از طرفی ۱۰ سالی می‌شود که دورتموند مقابل رئال پیروز نشده و در سانتیاگو برنابئو هم هیچ‌وقت برنده نشده‌اند. نوری شاهین برای کسب پیروزی مقابل تیمی که زمانی عضو آن بود و فقط در ۱۰ بازی پیراهنش را پوشید، انگیزه بالایی دارد. او تازه ابتدای مسیر است و چالش‌های بزرگی را مقابل خودش می‌بیند.

آخرین جدال
یکم ژوئن ۲۰۲۴ در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته، رئال‌مادرید با نتیجه ۲-۰ در ورزشگاه ومبلی مقابل دورتموند پیروز و قهرمان شد. کارواخال و وینیسیوس گل‌های کهکشانی‌ها را در آن بازی زدند.

آمار بازی
۱۵) این شانزدهمین مصاف رئال‌مادرید و دورتموند است. در ۱۳ بازی قبلی، رئال ۷ برد و دورتموند ۵ برد کسب کرده‌اند و ۳ بازی هم مساوی شده است. ۲۶ گل رئال به حریف زده و ۱۹ گل هم سهم دورتموند بوده است.
۱۰) آخرین برد دورتموند به ۱۰ سال و ۶ ماه قبل برمی‌گردد که با نتیجه ۲-۰ در لیگ قهرمانان از سد رئال گذشت. در ۵ بازی بعد از آن ۲ تساوی و ۳ برد برای رئال ثبت شده است.
۸۰) در کارنامه رئال‌مادرید ۸۰ مصاف با تیم‌های آلمانی به چشم می‌خورد. رئال در این دیدارها ۴۱ برد، ۱۵ تساوی و ۲۴ شکست داشته است.
۳۹) دورتموند در کارنامه‌اش ۳۹ بازی با تیم‌های اسپانیایی داشته که حاصل کارش ۱۲ برد، ۱۲ تساوی و ۱۵ شکست است.
۰) دورتموند یکی از ۱۴ تیم بدون باخت در ۲ هفته نخست لیگ قهرمانان اروپاست. زنبورها با تفاضل گل خوب‌شان صدرنشین هم هستند.
۰) آمار تیم نوری شاهین خارج‌ازخانه عجیب است؛ زنبورها در ۳ بازی بوندس‌لیگایی بیرون از وستفالن هیچ بردی نداشته‌اند. البته در لیگ قهرمانان یک برد مقابل بروژ در بلژیک کسب کرده‌اند.
۳) زنبورها ۲ ستاره ۳ گله در جدول گلزنان دارند که پشت سر هری کین ۴ گله قرار گرفته‌اند؛ سرهیو گیراسی و کریم آدیمی.

مصدومان و محرومان
در حالی که کیلیان امباپه آماده شده و به این بازی مهم هم می‌رسد، داوید آلابا و براهیم دیاس همچنان مصدوم هستند و کاپیتان دنی کارواخال هم فصل را از دست داده تا رئال‌مادرید مهره‌های مهمی را در اختیار نداشته باشد. در سمت مقابل دورتموند به دلیل مصدومیت از یولیان دورانویل، جیووانی رینا و یان کوتو را در اختیار نخواهد داشت. پاسکال گروس و نیکلاس زوله هم احتمال دارد به خاطر مصدومیت این بازی را از دست بدهند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، واسکس، میلیتائو، رودیگر، مندی، بلینگام، شوامنی، والورده، رودریگو، امباپه و وینیسیوس
دورتموند: کوبل، ریرسون، آنتون، شلوتربک، بن‌سبعینی، جان، زابیتسر، مالن، برانت، گیتنز و گیراسی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
    فردا شب اوج لذت بردن از فوتباله.. فوتبالدوستان با دو بازی تماشایی جذاب و پر از هیجان سیراب میشن⚽🔥🔥🔥🔥💙

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی