نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
الشارجه - سپاهان؛ صدرنشینان ایران و امارات به‌دنبال مهمان ناخوانده اردنی!/ کلکسیون ملی پوشان برای صعود باید ببرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیمی که فصل قبل تراکتور را از رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا بازداشت، سومین رقیب سپاهان در لیگ قهرمانان است

به گزارش خبرورزشی، سپاهان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در امارات مهمان شارجه خواهد بود.

شناسنامه بازی

هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه اول آبان ۱۴۰۳

ساعت ۱۷:۳۰

ورزشگاه الشارجه

داور: کیم دائه یونگ از کره جنوبی

کمکها: بانگ جیول و کواک سئونگ سون هر دو از کره جنوبی

نکات بازی

  • دو تیم در حالی به دیدار یکدیگر رسیدند که شارجه از ۵ بازی آخر خود در تمام تورنمنت‌ها ۴ برد و یک مساوی دارد و سپاهان که هر دو بازی متوالی قبلی را برده، دو باخت و یک مساوی هم دارد.
  • شارجه صدرنشین ادنوک لیگ امارات است و سپاهان نیز از شروع این فصل با وجود بازی معوقه این جایگاه را برای خود حفظ کرده است. یعنی دو صدرنشین ایران و امارات به مصاف هم می روند.
  • شارجه در حال حاضر با یک برد و یک مساوی از دو بازی قبل و کسب ۴ امتیاز در رتبه دوم جدول گروه سی است و سپاهان با یک برد و یک باخت و سه امتیاز در پله سوم.
  • سپاهان در هفته اول ۲-۱ مغلوب الوحدات اردن شد و شارجه استقلال تاجیکستان را در خانه‌اش با یک گل برد. در هفته دوم شارجه در امارات مقابل الوحدات اردن ۲-۲ مساوی کرد و سپاهان در اصفهان ۴ گل به استقلال تاجیکستان زد.
  • در این بازی سپاهان مهمان است اما پیش از مسابقه خبر رسید که امتیاز میزبانی این تیم در بازی بعد نیز مثل سایر تیم‌های کشورمان سلب و زردها نیز بازی چهارم خود را باید در زمین بی‌طرف و کشور ثالث برگزار کنند.
  • از این مسابقه روز قرعه کشی به عنوان رقابت بین دو مدعی اصلی این گروه برای صعود یاد می شد اما با شروع مسابقات یک مهمان ناخوانده یعنی الوحدات اردن جذابیت همیشگی فوتبال را یادآوری و در حال حاضر با ۴ امتیاز در صدر جدول نشسته است!
  • جواد آقایی‌پور با زدن دو گل بهترین گلزن سپاهان در آسیاست و ان طرف لوانزینیو با دو پاس گل ستاره شارجه، آن هم در حضور پاکو آلکاسر نامدار که فقط یک گل زده است!
  • مثل فصل قبل بزرگترین نقطه ضعف سپاهان کسب کارت‌های زیاد است و دوباره مثل فصل قبل، هادی محمدی تا اینجا از دو بازی دو اخطار دارد!
  • ژوزه مورایس بعد از دو فصل کسب تجربه حالا دیگر باید سپاهان را به افتخار برساند. او این فصل در پلی آف رسیدن به لیگ نخبگان در اصفهان بازی برده را به شباب الاهلی امارات ۴-۱ باخت تا راهی لیگ قهرمانان آسیا و سطح دوم قاره شود.
  • شارجه یکی از هفت امیرنشینی است که کشور امارات را تشکیل داده‌اند. قدرت ورزشی، اقتصادی و سیاسی این امیرنشین بعد از ابوظبی و دبی در پله سوم کشور امارات است.
  • همزمان با این بازی الوحدات به مصاف استقلال تاجیکستان رفته و این تیم که هر دو بازی قبلی را بدون گل زده باخته، به احتمال زیاد شکست خواهد داد تا با ۹ امتیاز در صدر جدول بنشیند. یعنی سپاهان و شارجه برای کسب مجوز صعود به مرحله بعد چاره‌ای جز پیروزی در این مسابقه رو در رو ندارند.
  • به درخواست سپاهان دیدار هفته هشتم این تیم در لیگ برتر لغو شد تا ملی‌پوشان ایرانی و خارجی زردها با استراحت کافی به این بازی برسند اما شارجه در آخرین بازی با دو گل النصر دبی را برد و با روحیه به این مسابقه آمد.
  • سپاهان در این فیفادی رکورددار بیشترین ملی پوش در میان باشگاه‌های ایرانی و خارجی بود. در اردوی تیم ملی ایران پیام نیازمند و محمد کریمی دو کاپیتان سپاهان، در کنار آریا یوسفی و صالح حردانی دو مدافع راست این تیم، به همراه محمد دانشگر و امین حزباوی دو مدافع میانی شش بازیکن سپاهان بودند.
  • جالب اینکه در همین دو مسابقه آخر ایران برابر ازبکستان و امارات، محمد قربانی، محمد جواد حسین نژاد و شهریار مغانلو نیز حضور داشتند که فصل قبل لیگ برتر در فهرست سپاهان بودند. قربانی در زمستان گذشته و مغانلو و حسین نژاد در همین تابستان لژیونر شدند. به این‌ها باید شجاع خلیل‌زاده، محمد محبی و سردار آزمون را هم اضافه کرد که سابقه پوشیدن پیراهن سپاهان را دارند.
  • علاوه بر ملی پوشان ایرانی، سپاهان در این فیفادی وحدت حنانوف و ابوبکر کامارا را هم در اردوی تیم‌های ملی تاجیکستان و موریتانی داشت که یعنی ۸ بازیکن سپاهان بعد از فیفادی به اردوی این تیم برگشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی