نظرسنجی

نتیجه بازی السد قطر و پرسپولیس ایران را پیش بینی کنید...
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
۰ |
۰
هدف عجیب وزارت ورزش؛ همه باید مستقل شوند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تأسیس فدراسیون‌های جدید پدیده‌ای است که حمید سجادی در وزارت ورزش احیا کرد اما با آمدن کیومرث هاشمی فدراسیون‌های جدید منحل شدند و به‌جای آن انجمن‌های مستقل پا گرفتند و اکنون با آمدن احمد دنیامالی نیز سیر جدیدی به وجود آمده که استقلال فدراسیون بادبانی

به گزارش خبرورزشی، یکی از انتقاداتی که در ماههای اخیر به وزارت ورزش و جوانان وارد شده این است که این وزارت خانه بر چه اساس و مبنایی با کارشناسان یکسان، امروز فدراسیونی را تأسیس و چند ماه بعد منحل می‌کند. چرا برای اقدامات خود دلیل و برهانی نمی‌آورند و پاسخگو نیستند. آیا وزارت ورزش و جوانان آگاه نیست که این تصمیمات شائبه‌هایی را به وجود می‌آورد؟ مگر ورزش کشور بازیچه چند کارشناس است که با آمدن و رفتن وزیری فدراسیونی را تأسیس کنند و فردا منحل اش کنند؟ ورزش کشور چه نیازی به رشته‌های جدید دارد وقتی در رشته‌های اصلی خود مانده و حتی برخی از همین فدراسیون‌های موجود نیز تنها نام فدراسیون را یدک می‌کشند و منفعتی برای ورزش ندارند.

فدراسیون گلف ایران ازجمله فدراسیون‌هایی است که علیرغم المپیکی بودن و قدمتی به زمان افتتاح چاه‌های نفت مسجدسلیمان و در پس از انقلاب از دهه ۷۰ کماکان فدراسیونی ناکارآمد محسوب می‌شود. آیا احمد دنیامالی و کارشناسان وزارتش در جریان امورات این فدراسیون هستند؟ فدراسیونی که نه ورزشکاران زیادی دارد و نه ورزشش در کشور توسعه پیداکرده است. درست است که گلف در دنیا یکی از ورزش‌های مهم تلقی می‌شود و اکثر سیاستمداران و بزرگان دنیای اقتصاد در آن حضور دارند اما در ایران رشته‌ای درجه چندم و  در حد یک انجمن است.

در زمان وزارت سلطانی فر بود که چند دندان‌پزشک به ورزش کشور آمدند. حمید عزیری نیز ازجمله همان افراد است. عزیزی در طی دو دوره حضور در فدراسیون گلف حواشی‌اش بیشتر از مسابقات و افتخارات این فدراسیون دیده‌شده است. آیا ورزشکاران گلف در سطح کشور جایگاهی دارند؟ چند گلف بازداریم و مردم چه دانشی از این رشته بزرگ اما بی‌اهمیت در ایران دارند؟ متأسفانه مدیرانی که در رأس این فدراسیون گمارده شدند نتوانستند پاسخگو و توسعه‌دهنده این ورزش مهم باشند.آیا بهتر نیست کارشناسان وزارت ورزش فکری به حال این فدراسیون کنند و گلف را با یک فدراسیون دیگر ادغام کنند؟ یا چند رشته به این فدراسیون اضافه کنند و مدیری توانمند برای آن انتخاب کنند تا بتواند اقداماتی در شان یک فدراسیون داشته باشد؟ در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی است که درک می‌کنیم کدام فدراسیون درواقع المپیکی است و کدام‌یک تنها نام آن را یدک می‌کشد. آیا واقعاً می‌توان نام فدراسیون گلف را در کنار فدراسیون کشتی، والیبال، هندبال، بسکتبال، تکواندو و.. در یک ترازو قرار داد؟ غیرازاین است که برخی از رشته‌های فدراسیون آمادگی جسمانی، همگانی و حتی انجمن‌های ورزشی اعضایشان بیشتر از فدراسیون گلف است؟

شاید زمان آن رسیده است که احمد دنیامالی که مدعی است از شرایط ورزش آگاهی دارد و نمی‌توانند کلاهی بر سر او بگذارند، فکری نیز به حال برخی از فدراسیون‌های موجود کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی السد قطر و پرسپولیس ایران را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی