نظرسنجی

راه فوری نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟
ته‌جدولی‌ها در انتظار تغییرات/ صندلی کدام مربیان لیگ برتری لرزان است؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نتایج دور از انتظار برخی تیم های لیگ برتری باعث شده شایعاتی مبنی بر تغییر سرمربی در این تیم ها به گوش برسد.

به گزارش خبرورزشی؛ تقریبا نیمی از نیم فصل اول فوتبال ایران سپری شده است. البته در هفته هشتم بازی برخی تیم‌ها لغو شد اما در مجموع می‌توان گفت نیمی از نیم فصل اول سپری شده و می‌توان تاحدودی به بررسی وضعیت تیم‌های لیگ برتری پرداخت. به نظر می‌رسد برخی تیم‌ها هنوز مشکلات و چالش‌های زیادی دارند و امکان تغییر سرمربی در این تیم‌ها وجود دارد. نیمکت‌های لرزان در فوتبال ایران، متعلق به تیم‌هایی است که عملکرد خوبی نداشته اند و طبیعی است که جایگاه سرمربی آنها متزلزل باشد. با گذشت ۷ هفته از رقابت‌های لیگ برتر برخی تیم‌ها هنوز نتوانسته‌اند در این مسابقات جا افتاده و عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند. فصل با همه مشکلات و چالش‌هایش نیمکت‌های لرزان و متزلزلی دارد، به‌طوری‌که عملکرد برخی از تیم‌ها هر آن می‌تواند حکایت از تغییری اساسی داشته باشد. مربیانی که نتوانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند قطعا قربانی امتیازات ازدست‌رفته‌ شده و مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار آنها خواهد بود.

نکونام؛ غیرمنتظره ترین تغییر

رضا مهاجری اولین مربی لیگ برتر فصل جاری بود که از سمت خود برکنار شد و جایش را به دستیارش داد. او عملکرد بدی نداشت اما پس از هفته پنجم با یک پیروزی، دو شکست و دو مساوی مورد تأیید مدیران باشگاه خیبر خرم‌آباد قرار نگرفت و جای خود را به مارکو اورلیو داد. درواقع مهاجری با خیبری که تازه به لیگ برتر صعود کرده بود نتایج بدی نگرفت و با سلیقه شخصی کنار گذاشته شد. دومین قربانی فصل جاری جواد نکونام بود که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد او به این زودی از استقلال جدا شود. نکونام البته پیش از شروع فصل چالش‌های زیادی با مدیریت استقلال داشت اما اینکه در دربی شکست بخورد و بعد از آن هم باختی تلخ را مقابل السد در قطر تجربه کند، قابل پیش بینی نبود. نکونام به همراه استقلال عملکرد خوبی از خود به جا نگذاشت. او در طول ۵ مسابقه‌ای که سرمربی این تیم بود دو باخت دو مساوی و یک پیروزی ثبت کرد. درنهایت نکونام پس از شکست برابر السد قطر در لیگ نخبگان آسیا از سمتش کنار رفت. بعد از او سهراب بختیاری زاده سرمربی موقت استقلال شد و دیروز هم پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد. جدایی زودهنگام این دو مربی نشان می‌دهد که لیگ فصل جاری شاهد تغییر و تحولات زیاد ی روی نیمکت‌های مربیگری خو اهیم بود.

قربانیان سرشناس!

بررسی جدول لیگ نشان می‌دهد برخی از مربیان جایگاه چندان مطمئنی ندارند و اگر به همین روال ادامه دهند بعید نیست به ‌زودی از کار برکنار شده و جای خود را به مربی دیگری دهند. ذوب آهن تا قبل از بازی دیروز مقابل استقلال ۷ امتیازی بود و حتی زمزمه‌های مبنی بر برکناری محمد ربیعی به گوش می‌رسید اما استقلال تووانست به طور موقت این تیم را از منطقه خطر دور کند. ۳ امتیاز بازی با استقلال، ذوب آهن را به رتبه هفتم جدول رساند البته با یک بازی بیشتر از چند تیمی که در نیمه دوم جدول هستند. نکته جالب اینکه در حال حاضر استقلال هم تنها با کسب ۸ امتیاز از ۷ بازی در رده یازدهم قرار گرفته؛ فاجعه ای که طی حداقل ۵، ۶ سال اخیر برای این تیم بی سابقه بوده است. بعد ز استقلال تیم‌های خیبر خرم‌آباد، شمس‌آذر قزوین، مس رفسنجان، نساجی مازندران و هوادار به ترتیب با امتیازاتی بین ۷ تا ۴ عملکردی فاجعه‌بار داشتند.

ته‌جدولی‌ها در انتظار تغییرات/ صندلی کدام مربیان لیگ برتری لرزان است؟

تیم هوادار در طول ۸ بازی اخیر حتی یک بار پیروزی کسب نکرده و یک بازی در میان شکست خورده است. آنها با ثبت ۴ شکست عملکرد ضعیفی دارند و بیشترین باخت در فصل جاری را تا این لحظه به خود اختصاص داده‌اند. مدیران باشگاه هوادار فعلا نسبت به این مربی موضعی نگرفته و می‌خواهند به او فرصت دهند اما بعید نیست مدت همکاری سیدمهدی رحمتی با هوادار کوتاه باشد چون هوادار فعلا بدجور به قعر جدول چسبیده است.ساکت الهامی دومین مربی‌ است که با شروع مسابقات فصل جدید هنوز نتوانسته است پیروزی به دست آورد. این مربی طی سه هفته اخیر سه تساوی داشته و بازی این هفته اش هم مقابل سپاهان لغو شد تا یک رتبه بالاتر از هوادار در رده پانزدهم قرار بگیرد. پیش از این با سه شکست و یک مساوی عملکرد نگران‌کننده‌ای از خود به جا گذاشته بود. الهامی هفته چهارم و پس از شکستی که مقابل چادرملو متحمل شد یک بار استعفا داد اما مدیران باشگاه نساجی با با این استعفا مخالفت کردند. پس از آن استعفا بود که الهامی در ۳ بازی اخیر ۳ امتیاز کسب کرد اما هیچ بردی به دست نیاورد.

تیم دوازدهم جدول رده‌بندی با هدایت محرم نویدکیا فقط ۵ امتیاز دارد. کاملا مشخص است که شرایط در این باشگاه خوب نیست و مدیران مس هم از وضعیت موجود راضی نیستند. شاید به همین دلیل بود که پس از هفته هفتم تشکیل جلسه داده و وضعیت تیم ‌شان را بررسی کردند. با این حال فعلا آنها قصد حمایت از نویدکیا را دارند، چراکه هنوز امیدوارند این مربی با توانایی‌هایی که دارد بتواند مس را از شرایط موجود نجات دهد. نویدکیا از ابتدای فصل تاکنون به‌جز پیروزی مقابل آلومینیوم برد دیگری به دست نیاورده است. دو تساوی و سه شکست و تنها یک برد حاصل کار این مربی در ۵ مسابقه اخیر است.بنابراین بعید نیست که نویدکیا در صورت ادامه وضعیت موجود از سمت خود برکنار شده یا به صورت توافقی از مس جدا شود.

همه مربیان لبه تیغی

شاید جایگاه رحمتی، الهامی و نویدکیا متزلزل تر از بقیه سرمربیان باشد اما  بوژوویچ استقلال خوزستان، سعید دقیقی شمس آذر و حتی محمد ربیعی هم وضعیت مطمئنی ندارند. در مجموع به نظر می‌رسد تا یکی دو هفته آینده شاهد تغییراتی روی نیمکت برخی تیم‌های لیگ برتری باشیم؛ تیم‌هایی که نمی‌خواهند تا پایان فصل استرس سقوط داشته باشند و در اولین قدم دست به تغییر سرمربی می‌زنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

راه فوری نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی