نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال و ذوب آهن را پیش بینی کنید؟
جنگ رئیس جمهور آرژانتین با رئیس فدراسیون فوتبال!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین به مجتعی که رئیس فدراسیون فوتبال کشور را انتخاب کرده، حمله کرد.

به گزارش خبرورزشی، خاویر میلی، رئیس جمهور جدید آرژانتین، فصلی تازه از جنگ قدرت با کلودیو «چیکی» تاپیا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین (AFA)، آغاز کرده است. میلی در شبکه‌های اجتماعی خود به مجمعی که در آن رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد، حمله کرده است.

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال آرژانتین ابتدا برای مارس ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده بود، اما تاپیا تصمیم گرفت آن را به پنجشنبه پیش بیاورد. هدف او از این اقدام جلوگیری از دخالت بازرسی کل دادگستری (IGJ) بود که ممکن بود حکم نامطلوبی علیه وی صادر کند. این تصمیم جنجالی باعث شد تا تاپیا مانع از ورود مخالفانش، که برخی از آنها از سوی دولت میلی حمایت می‌شدند، به انتخابات شود.

در واکنش به این اقدام، میلی به شدت انتقاد کرد و کاریکاتوری طنزآمیز را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که به طعنه به «چیکی تاپیا» اشاره داشت. او این پست را با پیامی تند همراه کرد: «همیشه شگفت‌انگیز...!!! زنده باد آزادی لعنتی.»

دولت میلی مدت‌هاست که با ریاست تاپیا بر فدراسیون فوتبال مخالف است. دانیل اسکیولی، وزیر ورزش، بارها تصمیمات تاپیا را زیر سؤال برده است. علاوه بر این، افرادی مانند مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور سابق، و دانیل آنیلیسی، از چهره‌های سیاسی مهم، نیز برای سال‌ها دشمنان تاپیا بوده‌اند. در جریان انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین، چیکی به جای میلی از سرخیو ماسا حمایت کرد، که این موضوع باعث تشدید تنش‌ها بین این دو شد.

در این شرایط تنش‌آمیز، روز گذشته مجمعی برگزار شد و تاپیا مجدداً تا سال ۲۰۲۹ به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: کریستیانو رونالدو بهتر از لیونل مسی است؟ آمار چه می‌گوید؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال و ذوب آهن را پیش بینی کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی