استقلال با ترمز دستی بالا راه می‌رود/ آرامش از نان شب برای تیم بختیاری‌زاده واجب‌تر است/ کار آبی‌ها مقابل ذوب آهن سخت خواهد شد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال ایران گفت: با توجه به سبک بازی تیم ملی مشخص است که در دیدار مقابل تیم‌های گردن کلفت آسیا به مشکل برمی‌خوریم چون به لحاظ دفاعی وضعیت خوبی در تیم حاکم نیست.

به گزارش خبرورزشی، رسول کربکندی سرمربی اسبق ذوب آهن در گفتگو با خبر ورزشی، در آستانه دیدار این تیم مقابل استقلال درباره وضعیت نماینده اصفهان در جدول رده‌بندی لیگ برتر و نتایج این تیم تا این مقطع از فصل اظهار داشت: نتایج ذوب آهن برخلاف جایگاهش در جدول رده‌بندی چندان هم بد نبوده. این تیم توانسته تراکتور را ببرد که یکی از تیم‌های خوب این فصل است. اما شکست ذوب آهن مقابل آلومینیوم تا حد زیادی نتایج خوب این تیم را تحت تاثیر قرار داد.

وی در تحلیل وضعیت تیم دوم شهر اصفهان تاکید کرد: این تیم گرچه ستاره ندارد اما بازیکنانش با دوندگی بی‌امان و با پرس کردن تیم‌های مقابل را به خوبی تحت تاثیر قرار می‌دهند که این‌ها از ویژگی‌های خوب ذوب آهن است. علاوه بر این مصاف مقابل تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس به تیم‌های دیگر این انگیزه را می‌دهد که آنها با توان بیشتر و مضاعف در میدان مسابقه حاضر شوند که این می‌تواند کار را برای استقلالی‌ها در این دیدار دشوار کند.

مربی سال‌های گذشته تیم ذوب آهن درباره وضعیت استقلال تا اینجای فصل گفت: تیم استقلال علی رغم اینکه مهره‌های بدی ندارد ولی یک تیم هماهنگ نیست و راحت بازی نمی‌کند. این تیم خیلی سخت گل می‌زند و روی اشتباهات فردی گل می‌خورد. این‌ها نشان می‌دهد که تیم استقلال به لحاظ روحی روانی وضعیت خوبی ندارد.

کربکندی در این باره که چرا بازیکنان شاخص استقلال از جمله حسینی و چشمی روی گل‌های خورده این تیم اشتباهات دور از انتظاری انجام می‌دهند تاکید کرد: بازیکن برای اینکه ویژگی‌هایش را نشان بدهد باید به آرامش و تمرکز لازم دست پیدا کند. متاسفانه این دو بازیکنی که اسمشان را بردید ظاهرا این آرامش را ندارند. حسینی که بارها خوانده‌ایم بر سر مسائل مربوط به قراردادش دلخوری‌هایی را عنوان کرده و شاید روزبه چشمی هم وابستگی‌هایی نسبت به مربی قبلی‌اش داشته باشد. در مجموع می‌خواهم بگویم که استقلال شبیه به تیمی بازی می‌کند که با ترمز دستی بالا در حال حرکت است. روان نیست و بازیکنانش با نوعی استرس در زمین مسابقه حاضر می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که سهراب بختیاری‌زاده چطور می‌تواند این استرس را از تیم استقلال دور کند توضیح داد: بختیاری زاده در تیم صبا باتری شاگرد من بوده است. او خودش یک آرامش ذاتی و درونی را دارد که باید تلاش کند با تزریقش به استقلال این ترمز دستی بالا را بخواباند. سهراب سال‌ها کاپیتان تیم‌های مختلف بوده و تجربیات بازی بین المللی زیادی دارد. من فکر می‌کنم در این مقطع، هنر سرمربی و کادر فنی به علاوه هنر مدیریت باشگاه می‌تواند این تیم را از این شرایط خارج کند. به هر حال ما می‌دانیم استقلال میلیون‌ها هوادار دارد و نتایجش روی بخش بزرگی از جامعه تاثیرگذار است.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین درباره دیدار تیم ملی فوتبال مقابل قطر در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی خاطرنشان کرد: این بازی با توجه به شکستی که ما در جام ملت‌ها از قطر داشتیم از حساسیت خاصی برای ما برخوردار بود. به طور کلی تیم ملی قطر انتخابی جام جهانی را چندان خوب شروع نکرده است. این تیم به امارات باخت و یک مساوی داشت ولی با تمام این اوصاف پیش‌بینی می‌شد که یک حریف گلوگیر برای ما باشد و ما را اذیت کند.

استقلال با ترمز دستی بالا راه می‌رود/ آرامش از نان شب برای تیم بختیاری‌زاده واجب‌تر است/ کار آبی‌ها مقابل ذوب آهن سخت خواهد شد

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: تا وقتی هم که ما گل دوم را زدیم تقریبا بازی یک طرفه نبود و آنها ما را تحت فشار گذاشته بودند ولی بعد از گل دوم و آن اشتباهی که بین مدافع و دروازه‌بان شان به وجود آمد تیم قطر سراسیمه برای جبران نتیجه جلو آمد و به ما فضا داد. ما هم اگر خوش شانس‌تر بودیم می‌توانستیم حتی شش گل بزنیم. ما دوبار توپ را به تیر زدیم و یکی دو گل هم در موقعیت آفساید به ثمر رساندیم.

کربکندی افزود: خط دفاع تیم قطر خیلی ضعیف کار کرد. ما روی ۳ سانتر توانستیم به آنها گل بزنیم. فکر می‌کنم این مسابقه، شب سردار آزمون بود که توانست یک ضربه سر زیبا را به ثمر برساند و روی گل دوم هم که با حمایت خودش بود به گل برسد. او روی گل سوم هم یک پاس گل عالی به محمد محبی داد. در کل ما به خوبی توانستیم از به هم ریختگی تیمی قطر استفاده کنیم اما آنچه برای بازی‌های بعدمان مهم است عدم اشتباه در خط دفاعی خواهد بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تاکید کرد: من پیش از شروع مسابقه روی توپ‌های مستقیم هشدار داده بودم و این را در صحبت با رسانه‌ها گفتم که اتفاقاً روی همین ضعف هم گل خوردیم. یک گل ساده روی بازی مستقیم قطری‌ها که معلوم بود روی این نقطه ضعف مان کار کرده بودند. ما اگر با این شرایط بخواهیم مقابل تیم‌های گردن کلفت آسیا به میدان برویم قطعاً به مشکل بر خواهیم خورد.

کربکندی در پایان گفت: نکته دیگر استفاده از یک بازیکن چپ پا در پست دفاع راست بود که واقعاً جای بحث دارد. خوشبختانه ما در لیگ کشورمان مدافع راست پا کم نداریم. حالا به هر دلیلی اگر بازیکن مان در پست دفاع راست دچار محرومیت یا مصدومیت شود نباید با وجود این همه مهره خودمان را تحت فشار قرار بدهیم و از نفرات غیر تخصصی در پست‌های حساس استفاده کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی