نظرسنجی

بهترین بازیکن ایران مقابل قطر از نگاه شما؟
باز هم گل زودهنگام قربانی گرفت؛ خوشبختانه این بار قطر بیچاره شد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همه می دانیم ما ایرانی‌ها خیلی زود اشباع می‌شویم و در تاریخ فوتبالمان با زدن گل اول خیلی مواقع بازنده بازی بوده‌ایم.

به گزارش خبرورزشی، اگر به تاریخچه فوتبال یا سایر ورزش‌های کشورمان نگاه کنید متوجه یک اتفاق تکراری می‌شوید که ریشه در فرهنگ و تربیت ما دارد. اگر دایره بررسی را گسترده‌تر و به سایر کشورهای خاورمیانه نگاه کنید، خواهید دید که این مشکل ر آنها هم کمابیش وجود دارد و قربانی می‌گیرد.

ما ایرانی‌ها خیلی زود اشباع می‌شویم و در تاریخ فوتبالمان با زدن گل اول خیلی مواقع بازنده بازی بوده‌ایم. آخرین بار شکست دردناک نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ در مقابل قطر بهترین گواه و مثال برای این حقیقت است. در بازی انتقامی این قطر بود که ابتدا به گل اول رسید. ما دیدیم که همین مشکل گریبان عنابی‌ها را هم گرفت و در ادامه گلباران شدند. 6 گل خوردند که داور دو تای آن را قبول نکرد! بارها توپ به دیرک دروازه قطر خورد و بارها مهاجمان ما فرصت‌های تک به تک را خراب کردند.

باز هم زدن گل اول قربانی گرفت ولی خوشبختانه این بار این قربانی قطر بود! راه چاره و درمان این مشکل هم این است که بازیکنان و مربیان و تماشاگران ما همه حرفه‌ای شده باشند و بدانند که فوتبال ۹۰ دقیقه است. با زدن یک گل زود هنگام حریف پیروزی را تقدیم شما نمی‌کند. برعکس تا دقیقه آخر بر تلاشش می‌افزاید. خوشبختانه این بار ملی‌پوشان ما چون انگیزه انتقام داشتند، بعد از زدن گل برتری هم پا پس نکشیده و به حملات خود ادامه دادند. این نیروی مضاعف باعث شد قطر را له کنیم و امیدواریم که این روحیه در بازی‌های بعدی هم وجود داشته باشد.

متاسفانه این پیروزی پرگل مثل یک شمشیر دو لبه برای ماست. اگر قرار باشد مثل همیشه در باد این برد بخوابیم، خیلی زود در بازی‌های بعدی تاوان پس خواهیم داد و اگر برعکس، از آن یاد بگیریم و سعی در تکرارش کنیم خیلی زودتر از همیشه ایران به جام جهانی سلام خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن ایران مقابل قطر از نگاه شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی