نظرسنجی

بهترین بازیکن ایران مقابل قطر از نگاه شما؟
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
۰ |
۰
خوشبختی گاریدو با مدافعان کناری چند پسته
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایوب العمود و میلاد محمدی دو مدافع چپ و راست پرسپولیس توانایی بازی در پست های دیگر را هم دارند.

به گزارش خبرورزشی، یکی از عوامل اصلی موفقیت پرسپولیس تا به این جای کار حضور دو مدافع کلاسیک در ترکیب اصلی سرخ ها است. اتفاقی که در سال های اخیر کمتر شاهد آن بوده ایم. پرسپولیس به جز نیم فصل دوم لیگ قبلی هیچ وقت دفاع چپ تخصصی نداشته و همواره از بازیکنانی چون وحید امیری و علی نعمتی در این منطقه از زمین بهره می گرفت. البته به جز نیم فصل لیگ قبلی که حضور عبدالکریم حسن قطری مشکلات این تیم در دفاع چپ را تا حد زیادی مرتفع کرد.

در دفاع راست اگرچه شرایط بهتر بود اما تردیدی وجود ندارد که هیچ کدام از مدفعان راست سال های اخیر پرسپولیس عملکرد درخشانی نداشته اند. نه مهدی شیری که با اشتباهات پیاپی اش هیچ وقت از سوی هواداران سرخ بخشیده نشد و نه دانیال اسماعیلی فر که با اشتباهات پیاپی اش همواره یک دل نگرانی دائمی را بابت استحکام منطقه راست خط دفاعی پرسپولیس برای هواداران میلیونی سرخ ها ایجاد می کرد.

ظهور دو مدافع کناری کلاسیک

با جدایی نعمتی و اسماعیلی فر به عنوان دو مدافع کناری، پرسپولیس با وجود مذاکرات زیادی که با گزینه های مختلف داشت در نهایت با دو گزینه باکیفیت به توافق رسید. ایوب العمود و میلاد محمدی. ایوب اگرچه با توجه به رقبای بزرگی که دارد این اواخر به تیم ملی دعوت نشده اما همچنان گزینه اول کادرفنی تیم ملی مراکش برای حضور در تیم ملی بعد از بزرگانی چون اشرف حکیمی و نصیر مزراوی است. میلاد محمدی نیز گزینه اصلی کادرفنی ایران برای بازی در دفاع چپ است.

خوشبختی گاریدو با مدافعان کناری چند پسته/ میلاد و ایوب در سمت مخالف و پای غیرتخصصی!

مدافعان کناری چند پسته 

اما موضوعی که در مورد این دو بازیکن کمتر مورد توجه قرار گرفته توانایی این دو بازیکن برای بازی در پست های مخالف است. این گونه که هم میلاد محمدی و هم ایوب العمود با وجودی که می توانند در مناطق خود یک پست بالاتر رفته و ره ترتیب به عنوان وینگرهای چپ و راست هم بازی کنند، این پتانسیل را از خود نشان داده اند که قادرند در سمت مخالف زمین هم بازی کنند. آن هم با پای غیرتخصصی.

از این رو میلاد محمدی چپ پا قادر است به عنوان دفاع راست برای پرسپولیس بازی کند و ایوب العمود راست پا هم می تواند برای پرسپولیس یک مدافع چپ باشد. توانایی بازی آن ها در این پست ها به اندازه ای است که هر دو با پیراهن های تیم های ملی کشورشان در این پست ها بازی کرده اند و این نشان می دهد تا چه اندازه خیالش از بابت حضور دو مدافع کناری در مناطق مختلف زمین راحت است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن ایران مقابل قطر از نگاه شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی