اینیستا: من مربی بارسلونا شوم؟ چالش خیلی بزرگی است!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آندرس اینیستا در مورد چالش‌های مربیگری و سبک و سیاق خودش در زمینه هدایت یک تیم صحبت می‌کند.

به گزارش خبرورزشی، آندرس اینیستا، هافبک سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، هفته گذشته از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و اکنون به نظر می‌رسد که به‌ دنبال ورود به عرصه مربیگری است، چرا که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره‌هایی کرده بود.

یکی از اولین سوالاتی که نشریه موندو دپورتیوو در مصاحبه اخیرش از او پرسید این بود که آیا مانند ژاوی هرناندس، هم‌تیمی سابقش، خود را در نقش مربی بارسلونا می‌بیند یا خیر. اینیستا در پاسخ گفت: «این یک چالش بزرگ برای هر مربی است، و برای کسانی که پیش‌تر در اینجا بازی کرده‌ و تجربه حضور در اینجا را دارند حتی چالش بزرگ‌تری محسوب می‌شود. اما وقتی به مربیگری فکر می‌کنید باید تلاش ‌کنید برای هر موقعیتی آماده باشید.»

همچنین از او پرسیده شد که آیا مربیانی که با آنها کار کرده‌ الگوی او در مربیگری خواهند بود. اینیستا پاسخ داد: «به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از همه مربیانم چیزهایی یاد گرفته‌ام، چه در زندگی روزمره و چه در نحوه مدیریت تیم. در حال حاضر تنها تمرکزم بر یادگیری، مشاهده، مطالعه و گفت‌وگو است. نمی‌توانم بگویم مدل مربیگری من چیست، چون هنوز به آن نرسیده‌ام و تا به حال به آن فکر نکرده‌ام.»

اینیستا تأکید کرد که هنوز در ابتدای راه مربیگری است و افزود: «می‌خواهم بگویم که هر کس در ذات خود منحصر به فرد است. خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد، اما تا وقتی که حتی هنوز شروع نکرده‌ام، تمایلی به صحبت درباره مربیگری ندارم. امید زیادی دارم و ممکن است لحظات زیبایی در آینده رخ دهد، اما زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.»

به عقیده اینیستا، نکته کلیدی در مربیگری این است که دیدگاه روشنی از آنچه می‌خواهید انجام دهید داشته باشید. او گفت: «مهم‌ترین چیز این است که بدانید چه می‌خواهید انجام دهید و چه پیامی را می‌خواهید منتقل کنید. باید محیط رختکن و جنبه‌های مختلف تیم را درک کنید. و از همه مهم‌تر، باید افرادی توانمند را در کنار خود داشته باشید که بتوانند به شما کمک کنند.»

کمتر کسی انتظار داشت که اینیستا که شخصیتی آرام‌تر نسبت به هم‌تیمی‌هایش مانند ژاوی و کارلس پویول داشت، به مربیگری روی آورد، اما او تجربه‌ای غنی در بالاترین سطح فوتبال دارد. اینیستا علاوه بر دوران درخشانش در بارسلونا، تجربه بازی در یک فرهنگ و دنیای فوتبالی کاملاً متفاوت را نیز در ویسل کوبه ژاپن کسب کرده و این موضوع می‌تواند خیلی به او در زمینه مربیگری کمک کند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی